Siste nytt om elektrohybriden Audi A3 e-tron

Anbefalte innlegg

Jeg ligger på ca 15kwh / 100 km i snitt på min e-tron. I statistikken som vises i appen så er det høyeste forbruket jeg klarer å finne på 21.2 kwh / 100 km, så det høres definitivt ut som det er noe galt med din bil.

 

Jeg har ikke LED-hovedlys, men har stillt inn Xenon-lysene til å tenne så seint som mulig, så det er vel knapt at de har vært på annet enn i garasjen og i tunneller foreløbig :-)

 

Knakende godt fornøyd med min bil forøvrig. Kjører nesten bare i hybrid-auto noe som fungerer utmerket til mitt bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørtes lite ut. Kjørt en del Cayenne Hybrid og den klarte 22km, men den var ikke full ladet. Ladet til ca 90% dagen før. Ikke ladet om natten (Om det har noe å si.) Da med varme i seter, klimaanlegg på, lading av mobil og varme i ratt. Blandet hatighet og noen bratte bakker. Den har rekkevidde på ca 35km på og snitter vel 21kwh/100km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått min:)

 

Ditt forbruk hørtes høyt ut.. Kjørte meg en runde i sta, på 26km.. Var da fulladet. Dette var rundt i oslo (Ikke midt i sentrum) med noe motorvei. forbruket mitt var da 22,3kWh/100km ifølge appen, med en snittfart på 33km/t. Stoppet totalt 2 steder på turen. Hadde da ca 7km igjen når jeg kom hjem. Dette er uten å ha kjørt særlig økonomisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny pers i dag:) Kjørte fra Bryn i Oslo, til leiraveien i Lillestrøm (43KM) og tilbake igjen på én lading. Ikke så dårlig det med tanke på at mye av strekket er motorvei med 80 og 90 sone:)

 

IMG_7126.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hybrid, steg 1 på veien til elektrisk bil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stopper nok på Hybrid for min del;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt dette ut på Min Audi her på forumet, men tenker det hører hjemme her også...;)

 

Siden jeg hadde fått produksjonsuke 25, kontaktet jeg i dag Audi Bergen for status oppdatering.

De kunne fortelle meg at bilen var startet på, og var i dag tidelig på karosseriavdeligen, Ingolstadt.:klapp:

Skulle være ferdig i løpet av uken, og vil være i Bergen i løpet av Juli.

Passer meg fint, da jeg kan hente bilen helt i starten av August etter endt ferie.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oversikt over forbruk etter en kjøretur i går.. På 41km gikk den over på bensin..

 

25dca7f00c8093661d41640e673c0d20.jpg

 

Fornøyd med denne statistikken så langt;

 

be8e431e0cb8702424aeaae443f85533.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra Øyvind!: ja :

Det er dette jeg søker, en kul bil, ok med krefter og for det meste "emission free".;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk min eTron i februar. Har 13 km til jobb og i vinter manglet jeg ca 1 km på å komme til og fra jobb - hadde mao ca 25 km rekkevidde.

På sommerhjul og føre har jeg igjen 1-2 km når jeg kommer hjem. Har ContiSportContact 5 225/40/18 og tror at de er både støyende og at de er fryktelig ueffektive - når det gjelder forbruk. Vet ikke om hvilken erfaringer dere andre har på slike ting.

 

Jeg gjør imidlertid ingen verdens ting for å spare på strøm eller kjøre pent! Ser at forbruket mitt i snitt er under 25kwh og de gangen de er over skyldes det kø etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at jeg ikke har hatt noen problemer med å kjøre over 30km.. Men jeg har ikke eid den på vinteren enda.. Men man må helt klart lære seg hvordan man kan bruke minst mulig strøm ved kjøring, skal man ha fullt utbytte av batteriet. Bilen triller vanvittig lett fordi den frikobler, bruk dette så mye du kan;) jeg går heller av gassen tidligere og triller inn mot kryss og lignende, enn å "stå på eplet" i siste liten.. Dette sinker ingen, fordi bilen triller såpass bra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært på første "Langtur".. ca 108km hver vei. Dro hjemmefra med fulladet batteri, men tok ikke med meg laderen, så når jeg startet hjemturen var batteriet tomt.

 

Jeg kjørte til hytta med ett forbruk på 0.37 liter på mila ifølge kjørecomputeren. Da kjørte jeg i Hybrid Auto, og hadde lagt inn destinasjonen i navigasjonen. (Stoppet for å handle 20km før jeg var fremme, og glemte å aktivere navi'n etter det igjen, så jeg regulerte strømforbruket selv de siste km for å tømme batteriet helt. Slik så det ut i MMI'n da:

 

IMG_7206.jpg

 

Når jeg startet hjemturen var batteriet tomt (1km igjen ifølge computeren)

Den gikk da automatisk over til "Hybrid Hold" og der lot jeg den være ca 80% av turen. Iløpet av denne tiden hadde den elektriske rekkevidden økt fra 1km til 7km. Jeg satt den deretter i "Hybrid Auto" og kjørte på. Når jeg var 7 km hjemmefra switchet jeg til "EV-mode og kjørte inn på ren EL. Forbruket i computeren viste nå 0,55 liter på mila og i MMI'n så det slik ut:

 

IMG_7223.jpg

 

OG med ca 50km igjen på bensinrekkevidden fylte jeg tanken i dag for første gang siden levering av bilen.. Har brukt ca 36 liter bensin på disse tallene:

 

IMG_7222.jpg

Bla bla bla, håper noen finner statistikken interessant:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke det lønner seg å tømme batteriet slik at du ender opp i 'hybrid hold' når du ikke vet at du får ladet, men i stedet ha igjen 4-5 km og kjøre i 'hybrid auto'. For min del virker det som jeg kan kjøre nesten uendelig lenge og fortsatt ligge på 55% fuel / 45% emission free, forutsatt veldig pen kjøring og ikke for mye i høye hastigheter (type over 90 km/t).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sikkert.. Dette er ting som jeg må teste og lære etterhvert:) Skal man ha glede av en slik bil som dette, så må man faktisk "gjøre litt ut av det" og prøve seg frem litt:) Men når jeg vet jeg skal hjem til en lader er det ikke noe vits å komme frem med 5km til overs;)

 

Også fornøyd med draget i bilen ved forbikjøringer i 70+ km/t.. Går som en lek..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt supert og lese om erfaringen deres med kjøring i forskjellige modus, rekkeviddene dere oppnår i EV modus og videre....

Gleder meg sinnsykt til jeg får bilen om en liten måned, og ikke minst teste ut og gjøre erfaringer som dere gjør nå: ja ::)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra ferie, og bilen stod og ventet på meg.

 

81921d04b1e2767a5441548d73c4e6ee.jpg

5457aa58b8beed74d7dbc61f9988e9ca.jpg

 

Den ble bestilt 12.08.2014, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil og farge Thomas!

 

Ønsker meg en helt lik bare i sedan når det kommer på markedet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil Thomas!: ja :

Reiser selv på ferie til helgen, og min e-tron vil også vente på meg når jeg kommer hjem igjen...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fornøyd med den nye feriekompisen min:)

 

ec9c75c2ed777a2bf3991f11c548e665.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig fornøyd med den nye feriekompisen min:)

 

Har du byttet e-tron merkene på forskjermene til s-line merker?

 

Noen som har senket sin?

 

Ser Eibach har senkefjærer.

 

Har lest litt om at det er ikke bare hjulstilling som må kontrolleres, men at ACC også må kalibreres. Dette koster sikkert noen kroner og må gjøres hos Møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet de ut ja.. Fjernet alt på bakluka også, unntatt ringene.. Lettere å holde reint når man ikke har bokstaver:)

 

Har vurdert senking, men har lagt det fra meg. Greit med høy bil når madammen skal ratte rundt med fwd på vinteren..

 

ACC og lane-assist på justeres/kalibreres ja, etter senking..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle gått an å koble ACC med hvilken fartsgrense gjelder... og da hadde det ikke vært langt igjen til autopilot.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skulle gått an å koble ACC med hvilken fartsgrense gjelder... og da hadde det ikke vært langt igjen til autopilot.

 

Hehe, ja;) driver å venner meg til ACC og lane-assist nå. Aldri hatt dette utstyret før.. Litt irriterende med ACC på motorvei, fordi folk skal klemme seg inn i de minste luker hele tiden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer så masse med ny flott bil Øyvind!!:)Fin farge og kult med S-line merkene.

Min "store" dag kommer i morgen. Henting hos Møller kl.10, og har fått besked om at jeg har noe å glede meg til.;)

 

Veldig fornøyd med den nye feriekompisen min:)

 

ec9c75c2ed777a2bf3991f11c548e665.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som har oppdatert til iOS9, og som har testet om e-tron app'en fungerer? Har ikke turt å oppdatere enda...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.