#226 Skrevet September 10, 2015 Ingar: Ble litt mye innimellom her men det var rettet til kommentaren din om at det ikke var noe vits i å lage treff om det gikk med underskudd. Må lære meg å bruke quote knappen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#227 Skrevet September 10, 2015 At det var 10 driftingbiler der, hva gjør vel det? Det var vel 20 vag som kun var der for å sladde å ha det gøy! Og at de driftingbilene kjørte i samme heat som oss, det brydde ikke meg så veldig. Absolutt ingenting. Er det de 10 bilene á 1600kr som gjorde at treffet gikk i 0 så bør det gå ann å ta en 50lapp i inngang i stedet. Beklager.. Klarer ikke å se ideologien bak denne politikken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#228 Skrevet September 10, 2015 Er det de 10 bilene á 1600kr som gjorde at treffet gikk i 0 så bør det gå ann å ta en 50lapp i inngang i stedet.Beklager.. Klarer ikke å se ideologien bak denne politikken. Det var flere non-vag totalt sett! Men du refererte til driftingbilene, og dem var det nok ikke fler av! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#229 Skrevet September 10, 2015 En ting jeg ikke skjønner,å jeg er sikkert dum,men det sies at det er lite non-Vag på treffene,å bruke det som argument at det er disse få bilene som sponser at VACN sine egne biler kan kjøre skurrer i min tilbakestående hjerne...I den andre tråden dette ble diskutert ble det sagt at på ett treff var det 6-8 ish non Vag.Tar man disse 6-8 non-Vag'ene å ganger med inngangspenger kan det jo ikke være dette som avgjør om det bærer eller brister... Ergo hvis det er så få non-Vag så er det jo ikke de vi tjener penger på. Det vi diskuterte sist gang var vel at utstilling av non vag var det ikke ? Og da var oppmøte av disse så lite at det er fortsatt vag du ser på utstillinga På rudskogen nå var det et betydelig antall ikke vag PÅ BANEN , som da bidro til å "sponse" oss vag gutta. Men fortsatt var det det vel flest vag der . snakka med noen som kjørte 45 mil !!! På banen fredag og lørdag, så om noen er missfornøyd med at de for lite kjøretid må jeg nesten spørre hva man forventer ?? Men bortsett fra at regnestykket skurrer for deg , hva syntes du ellers om treffet ? Regner med at du var der ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#230 Skrevet September 10, 2015 Det vi diskuterte sist gang var vel at utstilling av non vag var det ikke ? Og da var oppmøte av disse så lite at det er fortsatt vag du ser på utstillinga På rudskogen nå var det et betydelig antall ikke vag PÅ BANEN , som da bidro til å "sponse" oss vag gutta. Men fortsatt var det det vel flest vag der . snakka med noen som kjørte 45 mil !!! På banen fredag og lørdag, så om noen er missfornøyd med at de for lite kjøretid må jeg nesten spørre hva man forventer ?? Men bortsett fra at regnestykket skurrer for deg , hva syntes du ellers om treffet ? Regner med at du var der ? Lå med 40 i feber,anser det som "gyldig fravær" .Dessuten trenger jeg ikke stå skolerett for noen.... Men jeg sendte 4 av mine arbeidskollegaer,som har bildilla....noen etterlyser Vacn-ambassadører... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#231 Skrevet September 10, 2015 Melder meg ut av denne diskusjonen! Dette går over stokk å stein og er langt ifra konstruktivt. Og at folk skal gjemme seg bak "stemmeretten" sin for å få klagd litt om noe dem ikke har opplevd, men sett via komentarer og bilder.. Det blir for smålig for meg! Hvis det er sånn medlemmene i denne klubben skal agere, så er det vel snart bare å melde seg ut! Ender vel snart med det samme her, at det blir en utbrytergruppe som danner egen klubb, som noen andre her til lands gjorde. Og det er synd om det skulle skje! En ting som er sikkert, det er at styret skal ha all kred for tidenes beste vacn-treff! Livet i depot/camp var ubeskrivelig. Og jeg og fruen storkoste oss hele helga! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#232 Skrevet September 10, 2015 Det beste er jo en løsning hvor alle blir fornøyd Det er jo ganske tydelig at det ikke er mulig. Men utifra denne tråden så har de fleste som faktisk var på treffet og har lagt igjen tilbakemelding vært veldig fornøyde med treffet inkludert meg selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#233 Skrevet September 10, 2015 E30 meet må også ta inn andre merker for og få til banekjøring siden ikke nok bmw medlemmer meldt seg på for banekjøring. Beste treffet jeg har vært på med klubben og fikk helt klart enda mer lyst til å dra igjen neste år selv om jeg ikke kjører på bane. Men nå har jeg fått tilbud om og sitte på!!! Betaler gjerne 100kr som inngang for og bidra . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#234 Skrevet September 10, 2015 syntes at siden bane leie sies å koste mye, så bør vel brukerne betale mer slik at øvrige klubb aktiviteter ikke lastes ? Hvis det er riktig at dette er grunnen til svak klubb økonomi, så må jo tiltak gjøres i forhold til neste års treff. For øvrig bør VACN være for VAG biler. Blir jo sagt oppe her at det kun var noen få non vag på siste treff, kan umulig være noe å satse på eller hente penger på. må kanskje ta inngangspenger også for å spe på med penger, som sikkert er bra for klubbens økonomi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#235 Skrevet September 10, 2015 syntes at siden bane leie sies å koste mye, så bør vel brukerne betale mer slik at øvrige klubb aktiviteter ikke lastes ? Hvis det er riktig at dette er grunnen til svak klubb økonomi, så må jo tiltak gjøres i forhold til neste års treff. For øvrig bør VACN være for VAG biler. Blir jo sagt oppe her at det kun var noen få non vag på siste treff, kan umulig være noe å satse på eller hente penger på. må kanskje ta inngangspenger også for å spe på med penger, som sikkert er bra for klubbens økonomi. Det er nevnt noen ganger tidligere, for ordens skyld tar jeg kortversjonen; - Prisen på banekjøring _er_ satt opp i år - Det var på utstilling det kom få non-vag (6 biler av totalt 136) - På banen var det langt flere non-vag, men det var stort flertall vag. - Grunnen for svak økonomi er primært lavt medlemstall sammen med at de statiske utgiftene (ikke styrt av medlemstallet) øker, deriblant baneleie. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#236 Skrevet September 11, 2015 Jeg vil oppfordre alle med klare meninger om hvordan klubben skal drives, spesielt de som er uenige om hvordan klubben drives i dag, til å stille til valg. Ta kontakt med valgkomiteen, tom rune fristad, david nilsen eller meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#237 Skrevet September 11, 2015 Og det skurrer veldig! Hvorfor skal de som kjører på bane sponse pokaler og premier til utstillere? Gi ut tallene for inntekter fra nonvag og ca antall på besøkende og hva som da er break-even på inngangspris. Om treffet ikke går i null går noe av kontigenten til å sponse banekjøring og pokaler. Likhet for alle. Pokaler er uansett en liten kostnad som veies opp av at det kommer flere om det ikke koster noe. Premier har ikke klubben betalt en krone for, dette har styret fått av forskjellige partnere etter mange timer på epost og telefon og kjøring hit og dit med lua i hånda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#238 Skrevet September 11, 2015 Jeg vil oppfordre alle med klare meninger om hvordan klubben skal drives, spesielt de som er uenige om hvordan klubben drives i dag, til å stille til valg. Ta kontakt med valgkomiteen, tom rune fristad, david nilsen eller meg Veldig bra Bjørnar. Det er vel på sin plass å minne om at man i tillegg til klare meninger også må ofre en del mer tid enn å skrive på forumet. Da vil jeg også oppfordre alle med klare meninger, men som ikke ønsker å bidra i styret, til allerede nå melde seg som funksjonærer på treffene neste år. Skal vi få til noen flere aktiviteter og redusere kostnader så trenger vi flere folk til å gjøre jobb under selve treffet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#239 Skrevet September 11, 2015 For min del er jeg ikke ute etter sittende styre, men ønske om å se på og få vurdert mange av de forslag som mange har kommet med tidligere, også i denne tråd. Skal ikke stikke under en stol at det finnes like mange meninger som det er antall medlemmer, styret må selvfølgelig gjøre det mener er rett men man må også da regne med konstruktiv kritikk fra de som syntes VACN er for VAG og ikke alt annet. aktivitet må planlegges ut i fra hva man har av disponible midler. Man må også ta til seg kritikk og vurdere hva man gjør videre, det er en del av pakka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#240 Skrevet September 11, 2015 For min del er jeg ikke ute etter sittende styre, men ønske om å se på og få vurdert mange av de forslag som mange har kommet med tidligere, også i denne tråd. Skal ikke stikke under en stol at det finnes like mange meninger som det er antall medlemmer, styret må selvfølgelig gjøre det mener er rett men man må også da regne med konstruktiv kritikk fra de som syntes VACN er for VAG og ikke alt annet. aktivitet må planlegges ut i fra hva man har av disponible midler. Man må også ta til seg kritikk og vurdere hva man gjør videre, det er en del av pakka. Man trenger ikke være ute etter det sittende styre for å stille til valg. Som også er nevnt i denne tråden hadde styret jobbet med flere av innspillene fra forrige treff og fått det på plass. Det håper jeg du la merke til ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#241 Skrevet September 11, 2015 Man trenger ikke være ute etter det sittende styre for å stille til valg. Som også er nevnt i denne tråden hadde styret jobbet med flere av innspillene fra forrige treff og fått det på plass. Det håper jeg du la merke til ? svarte bare for min egen del angående styret. Enig, alle kan stille om de ønsker. Vanlig det på årsmøte at alle har muligheter. joda, gratis utstilling er jo bra det. Men, betyr jo mindre penger inn i kassa da Tror jeg betalte 150,- sist for utstilling på Våler. Vet ikke om man kunne tatt en hundrings for alle besøkende og kunne stille ut også i den prisen? VAG selvfølgelig tror jeg avrunder med dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#242 Skrevet September 11, 2015 svarte bare for min egen del angående styret. Enig, alle kan stille om de ønsker. Vanlig det på årsmøte at alle har muligheter. joda, gratis utstilling er jo bra det. Men, betyr jo mindre penger inn i kassa da Tror jeg betalte 150,- sist for utstilling på Våler. Vet ikke om man kunne tatt en hundrings for alle besøkende og kunne stille ut også i den prisen? VAG selvfølgelig tror jeg avrunder med dette. Nevnt tidligere i denne tråden at mange vil evt droppe å komme om det er noe inngangspenger. Direkte melding til styret: hvis dere henger opp en liten boks på klubbhengeren neste år med "klubb tips" så skal jeg slenge inn en 100 lapp eller to. Da har jeg bidratt litt ekstra og vil dra hjem fornøyd vitende at jeg har hjulpet litt til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#243 Skrevet September 11, 2015 Gi ut tallene for inntekter fra nonvag og ca antall på besøkende og hva som da er break-even på inngangspris.Jeg er i min fulle rett til å ha en mening om hva jeg forventer å se på et treff i klubbregi. 1. Jepp, du har din fulle rett, akkurat som mange andre! Dessverre virker det for meg som at endel innlegg i tråden er av litt egosentrisk forventning til hva som skal innfris, fremor å se et hovedtreff som en "totalpakke" for "total medlemsmasse". Da tror ikke jeg alt kan forme et enda bedre opplegg i fremtiden. Strengt tatt kunne jo styret bare banket igjennom et opplegg basert på et rent statistisk grunnlag om markedstilpasning...). Retorisk spørsmål: jeg liker bare halvparten av Treffpunkt-innholdet, og har ingen glede av annonsene der - kan jeg da få reduksjon i kontingenten da jeg kun ønsker 40% av det bladet? 2. Styret behøver egentlig ikke sitte på forumet og forklare masse rundt tingene, men på årsmøtet har man den anledningen. Dette er også en naturlig arena for budsjett og regnskaps-gjennomgang, men de fleste medlemmer gir vel bare faen? Og jeg kan bekrefte at det gang på gang er presentert at man aldri går brake-even på hovedtreff isolert sett. Selv håper jeg styret puster litt ut, klapper seg på skuldren, og kommer med et veloverveid referat engang etterhvert. GOD FREDAG! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#244 Skrevet September 11, 2015 Vi i styret setter veldig pris på tilbakemeldinger og vi tar alt til oss og det vil bli grundig vurdert og diskutert på styremøte. Det er flere viktige poenger her og jeg kan allerede nå si at det vil bli gjort endringer til neste treff, vi har ikke funnet "malen" enda. Det er påfallende at når vi gjør som vi alltid har gjort på treff så er det dårlig oppmøte, og tilbakemeldingene går stort sett på hvorfor det var så lite folk og hvorfor ikke styret gjør noe med dette. Styret hører da på medlemmene og tar grep og prøver oss frem med å endre litt på hvordan treff gjennomføres, vi opplever å arrangere et treff med beste oppmøte på veldig mange år. Vi ser en dobling av antall vag på utstilling og setter rekord med biler på banen. Tilbakemeldinger da går da blant annet på at styret er inkompetente og ubrukelige og at vi har satt første spikern i kisten til klubbens sikre død. Det er en del av det å sitte i et styre, som nevnt over her, å få tilbakemeldinger, positive og negative. Så dette er helt ok, men vi ønsker at enkelte tenker over formulering og fremtoning i sine innlegg. Alle medlemmer er like viktige og alle har rett til en mening. Husk det når du kommenterer. Mitt ønske er at vi sammen kan fokusere på alt som er bra med klubben, banekjøring, utstilling, forum, blader, medlemsrabatter og til sist og kanskje det viktigste, medlemmene selv. Jeg ble medlem i sin tid ene og alene pga atmosfæren og folkene, alt det andre var bare et positivt pluss. Jeg har nevnt det før og sier det igjen, om vi i en periode må invitere andre merker til treff så betyr ikke det at klubben plutselig blir et bilforumet eller gatebil de 49 andre helgene i året og ukedagene i mellom. Det er snakk om 9 dager av 365 som klubben setter døra litt på gløtt. Ironisk nok så vi et bedre oppmøte av vag både på bane og utstilling når vi inviterte andre merker, grunner for dette kan være så mangt, men en tilbakemelding jeg tok med meg derfra var at "Kult at vi kunne ta med kameratene våre som kjører non-vag. Det er ikke sikkert vi ville tatt turen om vi bare var noen få". Og dette er nok mye av essensen i hvorfor vi ser et bedre oppmøte av vag nå en før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#245 Skrevet September 11, 2015 Nevnt tidligere i denne tråden at mange vil evt droppe å komme om det er noe inngangspenger. Direkte melding til styret: hvis dere henger opp en liten boks på klubbhengeren neste år med "klubb tips" så skal jeg slenge inn en 100 lapp eller to. Da har jeg bidratt litt ekstra og vil dra hjem fornøyd vitende at jeg har hjulpet litt til Hvordan vet man på forhånd at mange vil droppe å komme ? på våler betalte jeg en 50 lapp for å komme inn, det satt et eldre ektepar der og tok imot(burde vært VACN?). Var jo usikker på hva de penga gikk til egentlig så kom utstilling i tillegg. så totalt var det vel 200,- som gikk med. For min del kommr jeg til å være medlem uansett om det blir det ene eller det andre.(sansynligvis). Styret har iallefall noe å jobbe med fremover, det er tydelig i denne tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#246 Skrevet September 11, 2015 Syns det er litt dårlig at enn skal spore så av at en måler penis lengde her. Trur klubben mister flere medlemmer på å gå ned til ett banetreff kontra og sleppe på non vag biler. Trur flere må gå i seg selv og heller endre holdninga litt:) For min del syns ikke jeg det er fult så morro og se personbiler kjøre rundetider rundt en bane uten konkurranse, men isteden for og klage over det gjør jeg andre ting når de kjører, tar meg en runde i depo, spiser litt mat, snakker med andre. Mange som er sterkt imot driftebiler her, men hva med og finne på noe anna mens de kjører? All ære til de som står på for og lage treff for oss:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#247 Skrevet September 11, 2015 Syns det er litt dårlig at enn skal spore så av at en måler penis lengde her. Trur klubben mister flere medlemmer på å gå ned til ett banetreff kontra og sleppe på non vag biler. Trur flere må gå i seg selv og heller endre holdninga litt:) For min del syns ikke jeg det er fult så morro og se personbiler kjøre rundetider rundt en bane uten konkurranse, men isteden for og klage over det gjør jeg andre ting når de kjører, tar meg en runde i depo, spiser litt mat, snakker med andre. Mange som er sterkt imot driftebiler her, men hva med og finne på noe anna mens de kjører? All ære til de som står på for og lage treff for oss:) HELT ENIG! er mange biler både utstilt og på banen som faller uten for min personlige interesse.. men jeg går da ikke rundt å surmuler om det.... følger med på det jeg liker og ser det positive i det, de bilene jeg ikke intresserer meg for bruker jeg ikke så mye tid på , men tenker at bil og motorsport interesse er mangfoldig og godt er det og det er gledelig å se entusiast biler selv ,om jeg ikke nødvendigvis liker stilen de er bygget etter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#248 Skrevet September 11, 2015 Syns det er litt dårlig at enn skal spore så av at en måler penis lengde her. Trur klubben mister flere medlemmer på å gå ned til ett banetreff kontra og sleppe på non vag biler. Trur flere må gå i seg selv og heller endre holdninga litt:) For min del syns ikke jeg det er fult så morro og se personbiler kjøre rundetider rundt en bane uten konkurranse, men isteden for og klage over det gjør jeg andre ting når de kjører, tar meg en runde i depo, spiser litt mat, snakker med andre. Mange som er sterkt imot driftebiler her, men hva med og finne på noe anna mens de kjører? All ære til de som står på for og lage treff for oss:) Helt enig!! [emoji106] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#249 Skrevet September 11, 2015 Syns det er litt dårlig at enn skal spore så av at en måler penis lengde her. Var for å illustrere hvor totalt skivebom det er når man sier at man skal være på treff for å uttale seg.Det er forøvrig redigert bort av meg nå. Alle betalende medlemmer har rett til å uttale seg. Jeg syntes også styret gjør en glimrende jobb,selv om jeg ikke er enig i alt de gjør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#250 Skrevet September 11, 2015 Var for å illustrere hvor totalt skivebom det er når man sier at man skal være på treff for å uttale seg.Det er forøvrig redigert bort av meg nå. Alle betalende medlemmer har rett til å uttale seg. Jeg syntes også styret gjør en glimrende jobb,selv om jeg ikke er enig i alt de gjør. Nei, men som kokk regner jeg med du blir litt gretten om jeg skriver på nett at jeg ikke liker maten du lager uten at jeg har smakt på den ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...