Chrome ringer til instrument spørsmål...

Anbefalte innlegg

Da har jeg også bestilt! Bestilte fra tachorings. Kom på 98 euro. men bestilte litt ekstra:)

 

Er det noen som har montert disse på en s4 eller audi 100?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert de fra Tachoringe i min S6 (samme instrumentpanel som 100/S4). Resultatet ble veldig bra og det var ikke så vanskelig å montere. Du må bare passe på at du IKKE bruker for mye lim.

Ta de minste ringene først.

 

Det som var mest jobb var faktisk å ta løs instrumentpaneler fra bilen. (5 skruer under dash'n (2 stk på lista mellom panelet og "rattet" og 3 struer bak der som holder panelet.) Så var det bare å plugge løs ledningene og ta med panelet inn på stua og lime på ringene. De festet seg med en gang, så du trenger ikke å klemme de fast med noe spesielt. Bare holf dem på plass i 15-20 sekunder.

 

Lykke til med monteringa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bildet, Mikael!

 

Takker og bukker Hans Petter!! Ble ikke så dårlig gitt.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg ringer jeg også, fra Armanturenringe. Jeg tar det på gamle-måten og går i banken og betaler:) Sikkert noe gebyr, men er billig uansett. Satser på at dette blir bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bildet, Mikael!

 

attachment.php?attachmentid=29415&stc=1&

 

Hvordan er det å oppdrive ramme rundt alarmlampene og der...? Hvis dere forstår.

På min S6/C4 kunne jeg tenkt meg en liten alu-ramme både rundt alarmlampene og de små "indikatorene" mellom bensinnåla og de tre målerne til høyre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en epost fra armaturenringe.de hvor de mente at de ikke har mottat hele beløpet som var på 37,50 Euro. Det manglet 7,43. Har sjekket kontoen og jeg ble trukket for riktig beløp.

 

Noen som har betalt via nettbank og brukt IBAN? Kan det være at banken tar 7,43 i gebyr for å betale til utland via nettbank? Da blir det vel feil igjen hvis jeg nå setter inn de resterende 7,43? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en epost fra armaturenringe.de hvor de mente at de ikke har mottat hele beløpet som var på 37,50 Euro. Det manglet 7,43. Har sjekket kontoen og jeg ble trukket for riktig beløp.

 

Noen som har betalt via nettbank og brukt IBAN? Kan det være at banken tar 7,43 i gebyr for å betale til utland via nettbank? Da blir det vel feil igjen hvis jeg nå setter inn de resterende 7,43? : klø :

 

 

Jeg tror det er den tyske banken som tar et gebyr for å behandle overførselen. Mener det var noe rundt det beløpet der jeg fikk opplyst om at de kunne trekke ifra det beløpet du overfører. Så jeg sa ifra i banken min at de skulle ha 37.50 euro og evnt. ekstraavgifter skulle trekkes fra meg. Det var vanlig praksis tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registrerte meg på paypal og har blitt trekt 301,11 kr, tilsvarende 37,50 €. Betalingen var registrert om søndagen og ringene ble sendt om mandagen :) Men det som mangler passer ganske godt på gebyret som bankene tar ved valutaoverførsler ja.. Kunne nok vært opplyst om det ja : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det burde jo vært opplyst. Nå må jeg jo overføre 7,43 x 2 for å dekke gebyret. hehe. : flau :

 

Har forøvrig vært i dialog med dem ang en videresalg i Norge. Noen som kunne vært interessert i dette? Nettbutikk ordner jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag fikk jeg mine også. Kom rett i postkassen, med en liten pose med VITAMIN vingummi godteri. Nam Nam....med C og E vitamin.

 

Ringene og firkanten (Display), så bra ut. Trodde de var mer polert, men blir vel knall etter at de er montert. Det fulgte med en superlim tube, men tviler på at jeg bruker den. Skal heller bruke en superlim som er gel basert, så de ikke bli mye rot.

 

Får ikke montert før etter helgen, men skal ta bilder før og etter montering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De blir ganske blanke og fine når bare de blir tørket av i litt papir. Dessuten er det ikke noe mål å få dem speilblanke, da vil både tall og visere bare reflektere seg alt for mye i mørket ;) God fornøyelse!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte mine fra samme fyr som Mikael noen timer etterpå, men har ikke fått noe ennå. Sendte en mail i dag tidlig, men det er kanskje etter arbeidstid-bedrift?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkurat sånn norsk arbeidstid iallfall.. Fikk svar lørdag kveld på hvordan det fungerte med å klikke dem på plass og fikk svar også søndag når jeg bestilte.. Hva mail-adresse sender du til Øivind? Prøv å sende til holger.wienhoven@t-online.de, det er han som driver http://www.armaturenringe.de så der er det stort sett alltid svar å få :)

 

Kan hende det er noe så simpelt som at han sliter med bokstavet ø...?! Tyskere har det ikke alltid like lett ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte til info@armaturenringe.de. Men jeg skrev på engelsk siden jeg ikke kan tysk... Kan han engelsk da? I så fall kan jeg jo bare sende på nytt til den adressen du hadde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg sendte også til den direkte adressen til han som driver. Fikk svar på søndagen....om at han skulle merke pakken med diverse info, så slipper man noen dager/uker i det svenskene kaller tull.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Ole Espen Klype

"Jeg har en 96 mod A4 uten det FIS displayet i midten. Men passer den rammen som er til det FIS displayet, det gamle jeg har tro? Da får jeg chrom rundt alle instrumenetene, ikke bare ringene."

 

Joda, det passer! :)

Jeg bestillte ringer fra http://www.astina.dk.

Har ikke FIS, men rammen rundt passet som bare det! :)

Rask levering, Anbefales Virkelig.

 

Legger ved originalbildet fra astina og "mobilkamerabildet" rett etter montering.

 

Mvh Preben

Dash%20min%20A4.jpg

Audi%20A3%20mit%20FIS.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringene mine kom samme dag som jeg skrev innlegg om at de ikke hadde kommet. Har bare vært borte fra forumet en stund. Så det var ikke noe å være redd for. Men de små ringene måtte limes som andre erfarte. Er nok for

små til at klikk funksjonen virker skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ringene og 7,43 Euro i cash for et par dager siden. Bare ikke fått rotet meg til å montere ennå. Hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bestillte mine fra astina.dk og mine passet igrunn dårlig.. dette va til b4 etc.. Ringene var mye større en de burde være for å i det hele tatt få "klikket" dem på plass.. Måtte begynne å "file" vekk kanten på speedometeret for å i det hele tatt få dem på plass der de skulle... Men har en kammerat som har en S4, og der passet dem mye bedre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ringene mine kom samme dag som jeg skrev innlegg om at de ikke hadde kommet. Har bare vært borte fra forumet en stund. Så det var ikke noe å være redd for. Men de små ringene måtte limes som andre erfarte. Er nok for

små til at klikk funksjonen virker skikkelig.

 

Tror det hadde funket å klikke de små på plass også, hadde de bare vært en milimeter større eller noe sånt.. :rolleye: Fornøyd med resultatet Øyvind?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte mail til de og nevnte det at det var flere som ikke fikk de små ringene til å sitte. Og fikk svar i stad at de skulle kikke på saken. Så da blir de kanskje litt større etterhvert.

Ble veldig fornøyd jeg. Bare at jeg demonterte for mye for å få ut instrumentet. Hadde ikke trengt å demontere dekslet under rattet. Det vet jeg nå....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man er lærer så lenge man har elever eller noe sånt ;) Var veldig greit å følge instruksjonen til tachoringe.de, der er det iallfall bilde av hva man trenger demontere for å få ut instrumentene :)

 

Men godt å høre at det ordnet seg!! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg ikke har peiling på tysk kikket jeg ikke på bruksanvisningen jeg... Men tegningene kunne sikkert vært greie. Men det gikk jo, tok bare litt lengre tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.