Chrome ringer til instrument spørsmål...

Anbefalte innlegg

Men da er det altså astina.dk, tachoringe.de og armaturenringe.de som selger disse.

 

 

Jeg har en '96 A4 som jeg trenger 6 ringer til, og som jeg vil prøve å montere ramme rundt displayet i midten på. Men jeg finner ingen 7-delers sett til A4.

 

Noen som vet hvilket sett jeg skal bestille?

 

Armaturenringe.de har DETTE settet, men det står at det er til A6/S4/S6.

Astina.dk har DETTE settet, men det er til de samme modellene som ovenfor...

 

Passer dette til A4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått montert mine aluminiumsringer jeg også....

 

Var ikke så veldig enkelt å få montert det som man skulle tro, samt at det var veldig vanskelig å få et perfekt resultat.

 

Noen bilder:

 

Før montering. Løsnet plastdeksel over ratt. Bak der skjultes 2 skruer.

ring1.jpg

 

Bilde av et av hullene til små ringer. Her måtte jeg skjære kantene litt, grunnet at ringene var litt for store. Dere ser den kanten som jeg måtte skjære nesten helt inntil. Her gjorde jeg også noe som jeg ikke skulle, legge fettfingre på glasset. Det var nesten umulig å få fjernet igjen. De store ringene måtte klemmes litt sammen for å komme inn i instrumentet.

ring2.jpg

 

Her ser dere baksiden av instrumentet. Var mange klips rundt om instrumentet, 4 klips i langs buen/topp, 2 i bunn, 2 på siden og 2 torx skruer bak på instrument som måtte løsnes før fronten delte seg. Har noen fått at bare frontglasset? (Dette skulle ikke gjøre i bruksansvisning iallefall)

ring3.jpg

 

Etter montering. Ser bra ut, men noe ble ikke helt bra. Litt rot med superlim, litt hvitt rundt kanten til ringene(lim mot svart plastikk), litt merker etter fingre og slikt på innsiden av glass. Men dette er noe man kun ser i meget godt lys!

ring4.jpg

 

Alt i alt veldig fornøyd... men tok endel tid. Spesielt det med skjæring med liten tapetkniv rundt alle 4 småhullene for å få ringene til å passe.

 

Og en ting.... Ja, bilen er støvete. Så det etter jeg hadde tatt bildene inn på hiddenen. Blitzen får frem det meste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ja....så lenge var gleden på min side.

 

I løpet av natten og dagen har tydeligvis limen eller noe gasset seg, og lagt igjen en grå hinne på plexiglasset, og på alle plasser der jeg har holdt fingeren for å presse opp ringene så de skulle limes fast. Meget merkelig heile greia. Lot seg ikke vaske av med noe kjente vaskemiddel....

 

Så nå er jeg på utkikk etter nytt frontdel til instrumentet, og gleden av å kaste de forbannede ringene til helvete!

Har noen et pent brukt front til en Audi A6 med 4 små hull, FIS og 2 store hull. kontakt meg...

 

Kanskje dere vil vite hvilken lim jeg brukte. Loctite Gel hurtiglim....skjønner ikke noe jeg. Var sikkert for rask til å montere sammen og montere i bil før alt hadde fått luftet seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyst på sånne jeg og ;) Men tolmodigheten og uforsiktigheten min sier at jeg ikke burde begynne og styre med det der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da er mine ringer også montert.

 

Kjøpte med click-system fra Astina.dk - men de må ringene passet dessverre ikke. Brukte da Dremel for å fjerne click-systemet, og limte disse.

 

Har laget en step-by-step forklaring med bilder, dersom folket er interessert:

 

Step-by-step forklaring

 

 

-asle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.