Prosjekt: En garasje blir til

Anbefalte innlegg

Jaggu. I dag kom alle stikkontaktene på plass! digg å slippe skjøteledninger over hele

HPIM5496.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag kom også resten av taklysa på plass! The plot thickens... digg med lys!

HPIM5498.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jau, blir mest sånne filleoppdateringer her, da det ikke er så mye jobb igjen også venter jeg litt med å ta ferdig gulvet. Så blir mest bilder av ting jeg henger opp å slikt. Vet ikke om det er så interesant, men i dag fikk jeg hengt opp sommerfælgsa til Corradoen. Håper INDELIG at disse pensjoneres i år. Det er på høy tid.

DSC00114.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I helgen har det ikke blitt gjort noe på garasjen, men likevel har vi tilbrakt 3 dager der. Fredag i 14:00 tiden braste det inn 10 gærninger med hver sin maskin under armen klare for en liten oppvarming til the gathering i Hamar som nå bare er 29 dager unna. Blir 7. gang vi drar dit i år, så vi er ikke noobs der oppe hvertfal. Ble mest gaming i helgen. Her er vi igang på første dagen og videre utover kvelden på neste bilde

HPIM5512.JPG

HPIM5510.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I natt hørtes det ut som det tordnet da hele garasjen begynte å buldre, men skjønte fort hva det var som skjedde da det utenfor vinduet ble høyere og høyere snømengder. Snøras fra taket. I natt begynte også folk å bli rimelig slække etter 3dager! Da har jeg revealet en annen nerdete side av meg også. Ikke døm meg, har man ikke deler å skru på bilen, kan man jo ikke la den fine garasjen stå ubrukt.

HPIM5515.JPG

HPIM5513.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter nerde utskeielsen i helga var det på tide med no mer mekkevenlig. En kompis kom innom garasjen å lurte på om jeg kunne se på bilen hans fordi det dunka så rart i forskjermen. Jekka opp bilen og ut datt halve fjæra. Kansje ikke så rart at det smeller litt i dumpene?! hehe

2006-03-13 Larse i garasjen.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått hengt opp en haug med ting i det siste. Bla. sommerfelga til Corradoen og det altid så viktige branslukningsapparatet. Har ikke no spes bilder, så legger isteden ut bilder av dagens økt i garasjen. Bytta bensinpumpe på en 200sx. Bytta til en Wallbro 255H pumpe, så nå kan turbotrykket skrus opp litt ja : smil :

HPIM5518.JPG

HPIM5524.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjer ikke mye for tia, men i dag har jeg hvertfal vært på shopping : smil :

HPIM5586.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg fått handla litt sand og sanblåsepistol til kompressoren. Kompressoren er jo ikke så veldig stor, så det er bare en punktsandblåser jeg har kjøpt.

Også måtte jeg modde cd kassa med et lite voltmeter, så jeg ser når jeg må sette på ladern.

HPIM5607.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har vi hatt det morro i garasjen. En kompis som har kjøpt seg lys. Måtte selvfølgelig teste på bilene : smil :

Noen andre som har Corrado LAPD edition kansje???

HPIM5616.JPG

HPIM5628.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mektigt imponert over dette bygget her, driver selv å planlegger å bygge garasje så fort "tælan" går, så dette er til stor inspirasjon. eneste jeg kanskje ville gjort anneledes var detta med gipsen på veggene. Skal ikke mye sveising eller kutting med vinkelsliper til inne i garasjen der, før det fater;)

men ser du har utstyrt deg selv med et bra branslukningsapparat, så da er det vel trygt;)

tøft med polti lys på radon;) hehe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk. Branslukningsaparat er et must så lenge man holder på med bil o.l. syns jeg ja. Time will show om panle var riktig eller ikke. Isåfal kan vi jo alle ta lærdom av det. Gleder meg til gulvet blir ferdig malt så blir det lettere å holde rent også støver det ikke like mye som ubehandla betong

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag fikk jeg hentet arbeidsbenken som skal stå i garasjen på jobben til John-Arne. Pga. prolapsen min, var det flott at han hadde besøk av disse staute karene. Hehe, takk for bærehjelpen forresten. Også fikk jeg blitt med en kompis å sett på en golf2 GTI. Endte med kjøp. (bare mobilbilder i dag)

DSC00128.JPG

DSC00126.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det foreløpig slik.

HPIM5638.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slang opp ett webcam så vi kan ha livestreaming fra garasjen i dag da! : smil :

HPIM5752.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei..

Har nå lest igjennom hele tråden og det tok sin tid ja.. Er en lekker garasje du har fått deg der. Hvor stor er garasjen? Tenker da på bredde X lengde fra ytterveggene?

Og når blir epoxyen lagt på da..? Er litt spent på å se bilder fra hvordan dette gjøres og diverse hehe.. Skal begynne å bygge hus og garasje til høsten skjønner du og skal selv ha epoxy på gulvet..

Og en annen ting, kunne jeg fått de målene og tegning av de høytalerkassene du har ordnet i hvert hjørne..? Ble fasinert av de skjønner du :)

Men atter en gang.. Nydelig garasje.....: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei..

Har nå lest igjennom hele tråden og det tok sin tid ja.. Er en lekker garasje du har fått deg der. Hvor stor er garasjen? Tenker da på bredde X lengde fra ytterveggene?

Og når blir epoxyen lagt på da..? Er litt spent på å se bilder fra hvordan dette gjøres og diverse hehe.. Skal begynne å bygge hus og garasje til høsten skjønner du og skal selv ha epoxy på gulvet..

Og en annen ting, kunne jeg fått de målene og tegning av de høytalerkassene du har ordnet i hvert hjørne..? Ble fasinert av de skjønner du :)

Men atter en gang.. Nydelig garasje.....: rock :

Takk takk. Garasjen er nesten 7*7m. i ytterveggene tror jeg. Husker ikke helt. Når det gjelder epoxyen og avretningen av gulvet har det drøyd litt ekstra fordi jeg er så usikker på hvordan jeg skal gå frem. Alt er egentlig klart for å begynne med det nå, men jeg er veldig usikker. Men bilder og slikt kommer når vi får satt igang. Er nødt til å gjøre noe snart for den ubehandla betongen støver no sinnsykt. Når det gjelder høyttalerkassene så laget vi den første helt fra hodet, og brukte den som mal til å lage resten, så har ikke no tegninger eller noenting egentlig, men det går jo ann å ta noen mål da hvis det er interresant?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk. Garasjen er nesten 7*7m. i ytterveggene tror jeg. Husker ikke helt. Når det gjelder epoxyen og avretningen av gulvet har det drøyd litt ekstra fordi jeg er så usikker på hvordan jeg skal gå frem. Alt er egentlig klart for å begynne med det nå, men jeg er veldig usikker. Men bilder og slikt kommer når vi får satt igang. Er nødt til å gjøre noe snart for den ubehandla betongen støver no sinnsykt. Når det gjelder høyttalerkassene så laget vi den første helt fra hodet, og brukte den som mal til å lage resten, så har ikke no tegninger eller noenting egentlig, men det går jo ann å ta noen mål da hvis det er interresant?

Ja det er veldig å det samler seg støv på ubehandla betonggulv.

Har det selv i den garasjen min til leiligheten og det er sånn at man nesten får lyst til å gjøre noe med det der oxo hehe..

Men tok å søkte litt på nettet ang legging av epoxy og tror jeg fant en brukerveiledning..

http://www.nordenolje.no/no/doc/ndo-bru5179-5181n.pdf

Her er en link til den siden jeg fant dette på..

http://www.nordenolje.no/no/product.asp?action=document

Visst du hadde orka å tatt deg bryet med å måle de kassene til høytalerene så hadde jeg happy.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er veldig å det samler seg støv på ubehandla betonggulv.

Har det selv i den garasjen min til leiligheten og det er sånn at man nesten får lyst til å gjøre noe med det der oxo hehe..

Men tok å søkte litt på nettet ang legging av epoxy og tror jeg fant en brukerveiledning..

http://www.nordenolje.no/no/doc/ndo-bru5179-5181n.pdf

Her er en link til den siden jeg fant dette på..

http://www.nordenolje.no/no/product.asp?action=document

Visst du hadde orka å tatt deg bryet med å måle de kassene til høytalerene så hadde jeg happy.. :)

Har også funnet noen sånne veiledninger, men det virker som det er litt forskjellig fra maling til maling. Det er tilogmed forskjell i brusanvisningen på malingspannet og brosjyren som fulgte med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også funnet noen sånne veiledninger, men det virker som det er litt forskjellig fra maling til maling. Det er tilogmed forskjell i brusanvisningen på malingspannet og brosjyren som fulgte med

Det er såpass ja.. Satse på at du finner den riktige måten å gjøre d på da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg sammen likhetstrekkene i veiledningene og ta resten på fri-hånd: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk et par plakater på fræddan. : rock ::tilber:

Slenger med noen bilder av hvordan det ser ut ellers nå også. Blir lite orden her før jeg får opp skap og hyller. men det gidder jeg ikke smelle opp før gulvet er klart

hpim9999.jpg

hpim9996.jpg

hpim9995.jpg

hpim9993.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk snekra sammen noe stæsj i dag. Er dritt lei av ikke ha noe sted å gjøre av mattene mens de tørker, eller mens jeg støvsuger inni bilen. Slang opp en alu plate og kappa en plankebit som jeg malte med sølv hammerite og monterte klyper på. Sånn ble det. Ett steg nærmere ryddig garasje

Picture 004.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går monterte vi en motorløfter. Garasje lærlingen er her i full sving. Ikke dårlig. 1år og 5mnd. og vet allerede hennes vei rundt i garasjen med fastnøkkern.

Picture 009.jpg

Picture 010.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I vente på de nye garasje uniformene tok vi det vi fant

b.JPG

a.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.