SYKE priser på (Gatebil) rudskogen??

Anbefalte innlegg

Takk, veldig bra svart... I dette molbolandet er det engang slik at hvis man tjener gode penger blir det uglesett... : rolleyes

Det er Danmark som er molbolandet ;)

Synes det er greit at de som arrangerer det tjener penger, men for min egen del er jeg ikke interessert i å betale dyrt for å få noe jeg egentlig ikke vil ha. Det har rett og slett blitt for stort for meg. Nøyer meg med DVD'en!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si jeg beundrer menneskene bak Gatebil. Og misunnelig, klart det, skulle ønske jeg hadde klart det som de har klart: å gjøre råning så stuerent at de faktisk klarer å tjene penger på tja... ikkeno`

Det de har gjort er å organisere en helt vanlig helg på en hvilken som helst bensinstasjon i Norge inn på et lukket område. Alt som skjer på kanskje 10 helger på lokal-esso`n skjer nå samme helga:

 

Esso: en feit bil drar på forbi stasjon, Gatebil: mange feite biler drar på, runde på runde.

Esso: Lise blir så full at hun spyr i bilen til Jens, Gatebil: 13 Liser blir så fulle at de spyr og like mange Jenser hjelper gjerne hver sin å komme trygt tilbake til teltet.

Esso: en kompis gjør sitt beste for å spinne opp det ene bakhjulet sitt. Dritkult, svidd gummirøyk over hele Esso helt til alle må stikke fordi nattevakta på stasjon blir forbanna og polti` kommer, Gatebil: mange du ikke kjenner kappes om å slite ut mest mulig dekk. Dritkult og du kan bli så lenge du vil for ingen blir forbanna og polti` har sagt det er greit.

 

Gatebil er et konsentrat av råning i kontrolerte former og det er klart at det skal koste penger. Å si at de som driver det ikke tjener penger på det er som å si at staten ikke tar seg godt nok betalt for bensin: oksemøkk!! Klart de tjener penger på det, MASSE penger og det unner jeg dem, jeg hadde gjort akkurat det samme.

 

Nå henger ikke jeg på bensinstasjoner lenger, og reiser heller ikke på gatebil.

Jeg irriterte meg faktisk over prisene på Gatebil i fjor helt til jeg kom frem til konklusjonen om at jeg hadde jo ikke noe der å gjøre likevel.

Men jeg reiser på VACN treff og koseråner litt og det kommer jeg nok til å fortsette med i mange år fremover : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

....på gatebil for man ikke kjørt nok og det er for dyrt. På ACR-treffene er det billig og man for kjøre så mye man vil, men det er for langt..... Ikke enkelt å gjøre folk fornøyd nei. Det skal helst være et treff i nabolaget med bare biler som er nogenlunde lik ens egen, fri kjøring for en selv og masse folk som ser bare på deg eller?

Slutt og syt gutter (og evt. jenter). Alternativer til Gatebil finnes hvis man vil, og det er ingen tvang så egentlig fint lite å klage på spør du meg........ : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gatebil er helt klart for billig.

Det er mer marked enn det er mulig å levere varer til. Inntil prisen skrues opp til det punkt hvor antall plasser = antall interessenter, så er det for billig.

 

Hvem som helst bilklubb i det langstrakte land kan trekke sammen nok klubb-biler og arrangere ett treff hvor alle hygger seg og det ikke koster alt for mye. Hvorfor skal alle absolutt måtte dra på "Treffet" med stor T?

Dette blir omtrent som hvis man selger supersportsbiler. Alle ønsker seg en, og hvis den kostet bare 1 krone ville alle hatt en. Nå gjør dem ikke det, dem koster kanskje 5 millioner, men det hindrer ikke dem som er interesserte fra å kjøpe dem. Dem som ikke har 5 millioner finner seg noe billigere masseprodusert - uten at kvaliteten kanskje er noe dårligere.

 

Hvorfor er det i fleste tilfellene dem som klager høyest over Gatebil-treffene som er absolutt slappest med å delta på lokale treff, klubbtreff og andre happenings - som som oftest er langt hyggeligere, gir mer banetid og generelt ett mer ryddig inntrykk fordi det er litt mindre "trangt" og "stramt", både med tanke på mengde og regelverk?

 

At noen synes det er for dyrt kan jeg forstå (studenter blant annet), men jeg sitter ikke stille og ser på at folk er misunnelige fordi noen faktisk tjener penger på dette.

 

Her har dere brukt flerfoldige tusener på å trimme bilene, senke dem, lakkere dem, style dem (og gud vet hva mer), så har dere jammen råd til å betale for å være med på Gatebil også. Har dere ikke det, så får dere bare begynne bruke mindre penger på selve bilen og mer penger på det sosiale rundt. At enkelte faktisk klager på at "er jo så dyrt bare å delta - også går det jo 8000 i dekk på en helg" sier vel sitt om prioriteringene; når man kan dra på Gatebil og dra burn-outs til 500kr pr halvminutt i dekkslitasje og allikevel klage over den tusenlappen man betaler for å være med?

 

Som før nevnt i tråden:

"Ikke så enkelt her i Norge der misunnelsen er sterkere enn kjønnsdrifta"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en måte synes jeg prisen er stiv, på den annen side kunne jeg ønsket meg at de tredoblet prisen, så hadde jeg kanskje giddet å gå dit igjen - da hadde man forhåpentligvis sluppet alle de pære fulle fjortistrynene fra enhver innavlet veistump i indre jokkmokk som kun er på helge-fylletur, for første gang ute av bygda og drikker mer til frokost enn vanlige folk greier på en kveld - kun for å for å ta igjen det de gikk glipp av da de ikke var russ, men heller skyflet møkk i grisebingen... Inntil disse tufsene er borte og det blir færre folk så man kan bevege kroppen uten å tråkke på noen der inne dropper jeg jeg Gatebil med glans.

 

Jeg er veldig glad vi har banetreffene til VACN istedenfor, hvor folk er opptatt av biler og banekjøring - ikke bygderåning og spykonkurranser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med deg, Thomas.

 

Det jeg bare ikke klarer forstå er hvorfor ingen andre enda ikke har startet opp ett skikkelig arrangement som kan konkurrere med Gatebil? Det er ett tydelig marked for dem som faktisk har litt stå-på-vilje her, men det virker som om alle forsøk bare er halvhjertede. Det er ingen kunst å overgå det Gatebil gjør, kunsten ligger bare i å danne varemerket; selve arrangementet skal være mulig å klare bedre med bare enkle grep. Inntil man har bygd opp varemerket kreves det egeninnsats, ryddighet over tid samt god planlegging.

Jeg tipper at det å arrangere flere påfølgende treff som både er godt planlagte og ryddig gjennomførte skal de fleste få til; så da er det vel gjerne egeninnsatsen det står på?

 

Til dere som klager over ene og andre eller bare er misunnelige på pengene Gatebil-arrangørene drar inn: Få fingern ut og gjør noe med det! Motbevis meg på at det kun er deres egen latskap som hindrer flere slike supre arrangement her i landet - vi vet jo alle at det er for få slike, så mulighetene er enda der. Folk drar hundrevis av mil for å kjøre på bane, det viser at bilinteressen og hungeren for biltreff og bilrelaterte arrangementer er der.

 

I det øyeblikket at det finnes ett skikkelig alternativ til Gatebil hva angår omfanget og "hypen" vil prisene bli annerledes på Gatebil også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skrives mye bra både for og imot på temaet her, MEN...

 

De omsetter MASSE penger på en Gatebil-helg...dêt kan enhver regne ut...

 

Hvor mye de enkelte aktørene TJENER er det vel bare de selv som vet...

 

Var visst noen her som mente at de IKKE satt igjen med noe særlig etter endt arrangement.... : dum :

 

Tenk bare; inng.billett, parkering, bil inn på området, kjøre på bane, (mat/knøtte-burger til 60 kr/stk som det trengs en 3++ stk av 2-3 ggr om dagen for ikke bare å erte opp mage-suget...), drikke og salg ellers+++.....

 

Hvis man sier at hver person i snitt legger igjen 500 kr og det er 15000 besøkende på en helg blir jo det 7,5 MILLIONER...

 

Er jo endel penger på en helg det...eller...

 

De er jo flinke til å drive SIN butikk disse folkene..all honnør!!

 

Og hvor mange besøkende er det på en helg på disse arrangementene nå om dagen egentlig....??

 

Har ikke vært der (Våler) etter at min kamerat med 600 hk`s Mustang (Orange med sorte cobra-striper) ble nektet å kjøre pga støy.

(Noen som har sett den i aksjon forresten..??)

 

Og like etterpå kom "RÆCERBILENE" innpå som hyler/skriker og brøler langt inni granskauen......

Etter endel frem og tilbake får vi plutselig beskjed om at "joda dere kan kjøre sammen med disse bilene fordi de har ikke skilter og er racerbiler og kan bråke så mye de vil".... : dum :

 

Og da var det 1 time igjen til banen stengte... : dum :

 

Hvorfor blir ikke slikt opplyst på førermøtet...?? : dum :

 

Hvis man har en bil man har brukt hundretusener på, eller kjenner den og den virker det som man kan være så heldig å komme i første rekke på disse treffene.... : dum :

 

Nei, Gatebil er bare kaos og uklare beskjeder fra ende til annen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må folk slutte å syte! Å dra på gatebil er en ting du bestemmer selv. Synes du det er dyrt/dårlig eller har andre grunner til ikke å ha lyst til å betale inngangspengene, så la vær å dra da.... : bråk : Er jo valgfrihet!

 

Folk her klager som om det er snakk om å betale for mye skatt. En ting er å klage på høye matvarepriser. Mat må man jo ha! Men å klage på noe som det er helt frivillig å delta på, det er bare teit! Missforstå meg rett, jeg også synes det er en høy pris. Men i likhet med 20.000 andre betaler jeg gjerne denne summen for å delta på et av nordens beste treff. Da betyr vel det at det er verdt pengene?

 

Som noen skriver tidligere her, foreløpig er faktisk tilbudet mindre enn etterspørselen. Det er jo fullt for faen! Ergo ikke før høyt priset om du velger å se det markedsanalytisk).

 

Nok om det!

 

Er enig i at Gatebil er blitt mer kommersiellt og vanskeligere for "mannen i gata" å slippe fram til f.eks banekjøring, men alle som driver bedrift ønsker jo vekst. Er ikke enig at Gatebil har blitt dårligere, tvert imot, men en ting er sikkert DET HAR BLITT FOR MANGE FOLK!!! Og det betyr jævlig mye...

 

Nok sagt, min mening!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns også prisene på gatebil har tatt av litt.

Kunne godt tenkt med å slippe å betale for festival greiene og bare campe. Kommer ikke på gatebil for å se på Vi Menn damer som vifter med puppene og høre på et låve band fra sverige : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som også er viktig og ta med i renestykket er at du skal ha mat og drikke i 2 - 3 dager. Kanskje for deg selv og følge, pluss da for 2 med bil ca 1400,- i telt kanskje litt grillmat på kvelden og et par pils. Da er du tilnærmet hva det koster og ta en charter tur til kreta i en uke, Men det koster flesk og arangere et slikt treff med alt som hører med, Men enig at det begyner og bli dyrt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det egentlig så dyrt da? Hvor mye pleier dere å bruke på f.eks en kveld på byen?

 

Har brukt langt mer på byen men sjeldent så mye penger før jeg begyner og drikke, alkohol er vel ikke med i prisen på 800,- om jeg har forstått rett. Alkoholen koster vel samme på byen som på gatebil men ikke vært så mange steder med 800 i cover ennå. Bortsjett fra festivaler da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er for dyrt, men du betaler alikevel? Betyr ikke det at du synes at det er verdt pengene?

 

Ja, jeg betaler selv om det koster! (har ikke vært på NOEN treff i år, heller ikke VACN treff. Så jeg tar turen til rudskogen i helga)

Har ikke akkurat KLAGA på prisene heller i den forstand...

 

Å har heller ikke klaga på att værsting bilene får kjøre (det er jo det som er rått), men vi andre også kan få slippe inn litt oftere!! Sikkert mange som har lyst å kjøre på bane....

 

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det egentlig så dyrt da? Hvor mye pleier dere å bruke på f.eks en kveld på byen?

Dette er inngang og det hele. I tillegg kommer evt alkohol, og mat...

Det er sinnsvakt dyrt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må sies noen ting her:

-Gatebil er et stort bilshow som det er FRIVILLIG å dra til

-Grombilene slipper utpå en gang i timen.

-Mellom der er det fritt frem for hvem som vil (å ja!!! hvem som vil)

-At ikke grombilene må stå i kø er vel ikke så rart når de uansett skal kjøre sammen til faste tidspunkter

-Har ikke kjørt selv på gatebil men har sitti på og vi fikk nå kjørt masse og når vi ville. Litt kø-aktivitet må man vel regne med på alle store treff.

- VIP behandling er vel ikke ukjent på VACN treff heller??

- Å ja det er dyrt å komme inn osv. Men som sagt: det ikke en vanlig "track day"

-Og at det er store utgifter som går med tviler jeg ikke på. Er jo en del folk som lever av dette, pluss en del andre som skal ha lønn for strevet, hva de betaler til Rudskogen motorsenter aner jeg ikke men vet at de skal ha ca 25000 pr dag om privatpersoner leier bana. Så skal de forskjellige trekkplasterene ha sin del. Det skal leies jorder osv til camping. Opprydding skal betales for+++++++ tviler på at de i grunn og bunn sitter igjen med mere enn det de faktisk har fortjent med tanke på hva disse personene har gjort for motor-miljøet i norge. Husk at de begynte i 97 eller noe og det er vel først de siste 3-4årene at de faktisk har begynt å tjene penger på dette.

Så min mening: SLUTT Å SYT!!!!!!!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk høre fra en kamerat som jobber der oppe i helga at gatebil ringte til han med astra caben med vingdører og spurte om han kunne komme og stille ut .og det er jo greit .men han mtte betale 3000 for og stå i depoet og det er sykt når han ble ringt til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Summa sumarum så har Gatebil blitt et eneste stort KAOS".

 

Hvis noen kan argumentere MOT den påstanden så vil jeg gjerne høre om det!!

 

Og Pi: "Ro`e gut" (int.joke.. : haha : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk høre fra en kamerat som jobber der oppe i helga at gatebil ringte til han med astra caben med vingdører og spurte om han kunne komme og stille ut .og det er jo greit .men han mtte betale 3000 for og stå i depoet og det er sykt når han ble ringt til

 

Ja hør der...er bare "KR" som står i hodet på de folka....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk høre fra en kamerat som jobber der oppe i helga at gatebil ringte til han med astra caben med vingdører og spurte om han kunne komme og stille ut .og det er jo greit .men han mtte betale 3000 for og stå i depoet og det er sykt når han ble ringt til

Da hadde jeg snudd i porten og kjørt hjem....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg snudd i porten og kjørt hjem....
gatebil er bare blitt et stort kaos med tia,har blitt et møte sted for en gjeng med fjortiser og tullinger som skal drikke seg driiiita og sloss og herje,det har iongenting med bil og gjøre lenger,og di prisene dem har for og komme inn for tia er helt latterlig,di blir sponsa til langt over øra så dem skal fan ikke syte,jeg syntes vi i klubben skal arangere et møte og leie banen selv for alle i klubben så kan vi ha dem morro selv der til halve prisen,kan jo bli litt liten plass på nbs av og til : rolleyes men men alt i alt så har hele gatebil greia bare blitt en stor plass og drive grøfte fyll på..kommer ikke til og dra dit noe mer etter at jeg var der min siste gang nå i helgen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..jeg syntes vi i klubben skal arangere et møte og leie banen selv for alle i klubben så kan vi ha dem morro selv der til halve prisen,kan jo bli litt liten plass på nbs av og til..

 

Du har ikke vært på mange av klubbens treff, tipper jeg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke vært på mange av klubbens treff, tipper jeg?
nei detsverre så har jeg ikke det,er som regel bare på liertoppen : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei detsverre så har jeg ikke det,er som regel bare på liertoppen : klø :

Det han vil frem til, er at det er akkurat sånn det er på "våre" treff :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det han vil frem til, er at det er akkurat sånn det er på "våre" treff :)
ja vet at gatebil og treffene til vw audi ikke kan samenlignes,men var heller ikke det jeg mente med det jeg skrev heller..men over til noe annet..når er neste klubb treff da og hvor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alder vært der så må bare spørre om ett par ting når jeg har lest meg gjennom her!

1: Glass knusing??? Får man virkelig låv å ha glass flasker etc inne sammen med bilene? Lattelig synes nå jeg!!

2: Fjortisser? Er det mange på 14 år etc som flyr rundt der eller er det bare dere som kaller fulle folk for fjortisser? Hvis det er fulle 14 åringer der burde jo politiet eller vakter eller hvem som har ansvaret gjøre noe da!

3: Det heter gate bil! Da skjønner jeg ikke hvordan de kan nekte gate biler div ting som skjer der inne! En bil uten skilter er IKKE en gate bil.

4: Mulig det er for dyrt men jeg har alderi vært der så jeg vet ikke hva produktet er iforhold til pris!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja vet at gatebil og treffene til vw audi ikke kan samenlignes,men var heller ikke det jeg mente med det jeg skrev heller..men over til noe annet..når er neste klubb treff da og hvor

For at dette ikke skal blir FOR OT:

Vi leier Våler og Rudskogen 2 ganger i året (altså 1 gang på hver bane), årets treff er ferdig, og neste vil bli vintertreffet i januar/februar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.