#1 Skrevet Desember 7, 2005 Kjøpte meg en orginal g60 av en i klubben her. Bilen ble solgt uten motor og interiør, noe som passet perfekt siden jeg uansett ville ha noe mere spennendes enn g60 under panseret. Ble vel mer eller mindre forelsket i bilen første gang jeg såg den. er langt mellom rustfri, strøkne golfer og denne hadde i tillegg FK høydejusterbart senkesett, Servo, Abs, Sentrallås og El vinduer. Planen for bilen er 20vT fra Audi TT. Eller annen 20vT viss jeg ikke får tilslaget på den motoren jeg har i kikkerten. Har hatt en god dialog med gutta i Quantum Performance, så jeg kommer nok til å bruke kittet deres fremfor å måtte bytte over alle delene som ellers krever for å få startsperren til å virke Ellers er planene 20vT motor Brembo 305 kit Bytte ut 15" Modern line felgene med 16" felger i og med Brembo bremsene. MOdern line 3 delte i 16" er et veldig godt alternativ, dog dyre Innvendig kommer det skinn. Har veldig lyst på Krem skinn fra Corroda. Hadde en kompis med slikt interiør og syntest det var porno.. Sikkert vanskelig å skaffe men om noen vet om et så skrik ut Utvendig Så mangler jeg grill/lykter, Bilen hadde i sin tid Gul rallyefront og dette kledde den veldig bra. om jeg kommer over en slik så kommer jeg til å handle. Noen som skal selge eller vet om en? Siden bilen er rustfri og veldig bra i lakken så kommer dette bare til å bli motorjobb.. og siden jeg velger å bruke en 20v enhet så slipper jeg å bygge motor, lete etter deler og sette sammen en motor. Ser på det som en fordel fremfor min orginale plan med 16vT. Motoren skal opp å gå så kommer nok neste steg på veien med trim. Ser det er mange andre på forumet som trimmer sine 1.8T så da har en litt å gå etter. Akkurat nå står ting litt stille til min g60 Turbo er solgt. pengene derfra kommer til å gå rett i denne bilen. Bilen den dagen jeg hentet den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2005 Ser ut som et bra eksemplar du har fått tak i der ja.. Hvor mye skal du evt. ha for felgene? Har du noen g60 turbo deler til salgs altså? ;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2005 Gratulerer med pen bil: rolleyes Høres spennende ut dette.. Får ønske deg lykke til med prosjektet. HUSK: bilder;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2005 Ser ut som et bra eksemplar du har fått tak i der ja.. Hvor mye skal du evt. ha for felgene? Har du noen g60 turbo deler til salgs altså? ;) Har ikke deler.. bare en Bil som skal selges. G60 som er godkjent med Turbo. Felgene må jeg holde fast på til bremsene er handlet inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2005 RevoTechnik i England fjerner startsperre på 1.8T 20v motorene. En kompis av meg i Ålesund driver å setter en 1.8T 20v motor fra en 99 modell Passat i en 91 modell Passat GT G60 syncro stv. Han skal sende ecu`en sin avgårde for fjerning av startsperre og steg 2 chip. Kommer på 649 Gbp. Bare et lite tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 7, 2005 RevoTechnik i England fjerner startsperre på 1.8T 20v motorene. En kompis av meg i Ålesund driver å setter en 1.8T 20v motor fra en 99 modell Passat i en 91 modell Passat GT G60 syncro stv. Han skal sende ecu`en sin avgårde for fjerning av startsperre og steg 2 chip. Kommer på 649 Gbp. Bare et lite tips HAr du en link til dette? HVa kreves for å få dette opp å gå? qeng Sitt opplegg er at det du trenger er ledningsnettet til motoren som sendes til de og så modifiserer de det til å passe i lsikringsboksen på golf 2, så får du ny hjerne og mapsensor hos de. Prisen er 899+vat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 7, 2005 HAr du en link til dette? HVa kreves for å få dette opp å gå? qeng Sitt opplegg er at det du trenger er ledningsnettet til motoren som sendes til de og så modifiserer de det til å passe i lsikringsboksen på golf 2, så får du ny hjerne og mapsensor hos de. Prisen er 899+vat Her kan du lese litt om det : http://www.revotechnik.com/products/immobiliser.aspx 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 7, 2005 RevoTechnik i England fjerner startsperre på 1.8T 20v motorene. En kompis av meg i Ålesund driver å setter en 1.8T 20v motor fra en 99 modell Passat i en 91 modell Passat GT G60 syncro stv. Han skal sende ecu`en sin avgårde for fjerning av startsperre og steg 2 chip. Kommer på 649 Gbp. Bare et lite tips Har noen fordeler å bruke QPM sitt kitt da. Koster ca £100 mer enn en revo chip og modifisering, men så får du et hiddensprut som kan mappes om senere. Du slipper også å kjøpe med ledningsnettet og hjernen til 1,8t motoren. Også slipper du LMM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 7, 2005 Her kan du lese litt om det : http://www.revotechnik.com/products/immobiliser.aspx hvor vanskelig er det å bruke alt om en får fjernet startsperren? Var ikke mye utfyllende men de fjerner altså sperren. men da må en bruke hjernen og lednigsnettet fra donor motoren, Vil påstå at det er lettere med qeng sin pakke dog mere kostbart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 7, 2005 hvor vanskelig er det å bruke alt om en får fjernet startsperren? Var ikke mye utfyllende men de fjerner altså sperren. men da må en bruke hjernen og lednigsnettet fra donor motoren, Vil påstå at det er lettere med qeng sin pakke dog mere kostbart. Du må bruke det meste fra donor-motoren ja.....fritt valg til å gjøre hva du vil. Synes det ikke er ille for fjerning av startsperre og steg 2 chip. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 7, 2005 Har noen fordeler å bruke QPM sitt kitt da. Koster ca £100 mer enn en revo chip og modifisering, men så får du et hiddensprut som kan mappes om senere. Du slipper også å kjøpe med ledningsnettet og hjernen til 1,8t motoren. Også slipper du LMM Ledningsnettet til motoren trenger du men det kan de også levere om mot tillegg. Nå har de i tillegg begynte å levere Downpipes for å gjøre det enda enklere. Så sjangsen er nok stor for at jeg kommer til å velge de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 10, 2005 Har noen spørsmål om girkassen.. Sitter en orginal g60 kasse i den.. Men jeg syntest Vw har så høyt turtall på selv på 5 gir. er ikke behagelig å kjøre med turtall på 3000-3500 Finnes det en måte å bytte ut bare 5 giret på? Ser annonser med folk som selger 5 gir fra en golf tdi osv. Og hva er det store fordelene med Lsd? altså diff? både quaife og pelequin levere vel differ. å installere dette, er det jobb for verksted eller noe en kan gjøre selv med hjelp av en manual? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 11, 2005 Jeg har en g60 kasse med lengre 5-gir enn vanlig tilsalgs. Den skal være en Passat G60 landeveiskasse som etter sigende skal være drevet til 260/270 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 11, 2005 er vel egenlig på jakt etter litt info om Lsd og mulighet for å bytte gir. Kassen må jo opp uansett så å få gjort begge deler hadde vert digg da. Men hva hadde du tenkt deg for kassen? kanskje ha den som resvere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 11, 2005 Så fint du har fått deg prosjekttråd da Andreas. Her må vi følge med vettu. Kanskje det skjer noe. Hadde jo vært gull om du ble kvitt Turbobilen da, så du får penger til det nye prosjektet... Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 11, 2005 Skal du ha LSD, kjøp Pelequin. Det er en kraftigere variant enn Quaife. Men, du er mer interessert i å åpne den kassen du allerede har å bytte 5 gir enn å montere inn en som allerede har høy dreving? Ja ja, min er tilsalgs for 3000. Gi en lyd på PM hvis du vil ha den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 12, 2005 og diffen bytter man selv enten med kasse i bil eller utenfor. kjapp jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 12, 2005 og diffen bytter man selv enten med kasse i bil eller utenfor. kjapp jobb. Hvordan bytter du den når girkassen står i bilen montert mot motoren??? Det er ikke snakk om noe X-trac WRC kasse... Her er et bilde av min Peloquin diff. under installering i en 02a girkasse fra Corrado G60 (Girkasse kode: CBA) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 12, 2005 og diffen bytter man selv enten med kasse i bil eller utenfor. kjapp jobb. Takk for svar angående Diffen hvertfall Men å gire kasse høyere ? Er det mulig? lett jobb? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 25, 2006 Da ser det ut som at dette tar slutt før det noen gang kom skikkelig igang Etter å ha bli svindlet for nesten 30 tusen på en motor jeg kjøpte så har jeg verken lyst eller råd til å fortsette.. får se når ferien er unnagjort om jeg gidder å invistere tid og penger i en g60 motor.. god natt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 26, 2006 Svindlet? Dette må du utrede.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 26, 2006 Svindlet? Dette må du utrede.... Har vært i kontakt med den personen han kjøpte motor av og han sa at resten av delene som manglet skulle sendes på mandag som var. Så delene burde være like rundt hjørnet HVIS det stemmer det selger av motoren sa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 27, 2006 Takk for svar angående Diffen hvertfall Men å gire kasse høyere ? Er det mulig? lett jobb? Det der lurer jeg også litt på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 2, 2006 ER ikke mye som skjer om dagene.. mangler ikke på arbeidslyst eller noe.. bare litt mangel på deler som er kjøpt og betalt men som aldri kommer.. Så det eneste som er blitt gjort siden sist er å fått Peloquin Diff.. Denne har jeg gitt videre for å få monter i kassen min,, En jobb jeg ikke følte for å gjøre selv da jeg ikke har peiling på kasser. Handlet litt interiør detaljer, Men mangler fortsatt Dørsider i skinn.. virker helt imulig å få tak i.. ingen som skal selge.. Men må uansett få besøk av en med en orginal golf så jeg kan få montert sammen alle småting innvendig.. Interiøret er hvertfall på plass og koblet det elektriske til stolene.. digg med el recaro.. Clutchen er på motoren og så fort kassen kommer tilbake ferdig så er det bare litt olje på den så blir begge deler montert inn i bilen.. Da er jeg vel halveis?? eneste jeg ikke har helt funnet ut av er hvordan jeg skal få matet motoren med bensin.. har ikke noe bensin system under bilen og noen slang ut en bemerkning om at k-jet pumpen ville virke men ikke noe mere info for å forklarer.. så mye klokere er jeg ikke... Ellers er felgene til salgs..Skal ha nye schmidt felger.. blir 2 delte th line felger i 16. de er dyre men tror de blir verdt pengene.. Om delene dukker opp og jeg får dette sammen i tide så satser jeg på treffet til Vw-audi i august en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 27, 2006 ER ikke mye som skjer om dagene.. mangler ikke på arbeidslyst eller noe.. bare litt mangel på deler som er kjøpt og betalt men som aldri kommer.. Så det eneste som er blitt gjort siden sist er å fått Peloquin Diff.. Denne har jeg gitt videre for å få monter i kassen min,, En jobb jeg ikke følte for å gjøre selv da jeg ikke har peiling på kasser. Handlet litt interiør detaljer, Men mangler fortsatt Dørsider i skinn.. virker helt imulig å få tak i.. ingen som skal selge.. Men må uansett få besøk av en med en orginal golf så jeg kan få montert sammen alle småting innvendig.. Interiøret er hvertfall på plass og koblet det elektriske til stolene.. digg med el recaro.. Clutchen er på motoren og så fort kassen kommer tilbake ferdig så er det bare litt olje på den så blir begge deler montert inn i bilen.. Da er jeg vel halveis?? eneste jeg ikke har helt funnet ut av er hvordan jeg skal få matet motoren med bensin.. har ikke noe bensin system under bilen og noen slang ut en bemerkning om at k-jet pumpen ville virke men ikke noe mere info for å forklarer.. så mye klokere er jeg ikke... Ellers er felgene til salgs..Skal ha nye schmidt felger.. blir 2 delte th line felger i 16. de er dyre men tror de blir verdt pengene.. Om delene dukker opp og jeg får dette sammen i tide så satser jeg på treffet til Vw-audi i august en gang Hørtes ut som et kult prosjekt dette! Fikk du motoren til slutt? Pris på felgene? Dekk-dim? Mye slitt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...