Bergen: Golf 2 g60 prosjekt 20vT

Anbefalte innlegg

Da var bilen tilbake som den jeg var når jeg kjøpte den for 2 år siden..bare byttet foringer/slanger og andre felger.

 

motor solgt. interiør solgt. Sørgelig syn der den står

 

DSC00257-2.jpg

DSC00255-1.jpg

 

Kom en forsinket julegave fra 034 idag..

 

DSC00270.jpg

 

som skal på denne..Mangler fint lite på denne motoren nå.. blitt noen turer på møller for å si det slik..

 

DSC027101.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja er i gang igjen nå. bare å skru nå så du får det sammen til Våler månedene løper av gårde nå... Stå på

Jeg følger villig med... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja er i gang igjen nå. bare å skru nå så du får det sammen til Våler månedene løper av gårde nå... Stå på

Jeg følger villig med... :)

 

Har som mål at både motor og haltech skal være i bil innen januar måned..

 

Så sier vi takk til Bjørn tore for deler og snoking på hans 16v motorer :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut da tar jeg en tur ut å ser når du har fått alt i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Patrick (han med einserene) har kanskje en dynamobrakett til overs. Han skal ikke ha servo i einseren, så han kan bytte til en annen type. Hvis han gjør det kan du sikkert kjøpe han sin:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan Patrick (han med einserene) har kanskje en dynamobrakett til overs. Han skal ikke ha servo i einseren, så han kan bytte til en annen type. Hvis han gjør det kan du sikkert kjøpe han sin:)

 

I fare for å virke dust men mangler en brakett her sant??

har det som står på blokken her og dynamoen.

 

DSC00276.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer. Den kommer til å dekke vannpumpen din.

Kan sende deg ett bilde på mms imorgen som viser rett type.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at vinkelsliperen må frem for å "justere" litt på klaringen mellom topplokket og turboen :D

 

DSC00271-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

All klaring er god klaring: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk vi endelig skrudd topp fast.. Siden motoren har ARP bolter så er det 1/2 12 kant pipe som må til.. og for å få skrudd fast den siste skruen inne i hjørne trengs en lang pipe. Bestilte på den lokale jernvaren, Kostet bare 270kr.. grei pris for en pipe jeg strengt tatt bare trengte til en stakkars skrue :D Litt moment senere var den hverrtfall fast..

 

Fant også ut det var trådlåst internet i garasjen, Greit med nettradio, msn og autohidden som selskap.

 

måtte frem med vinkelkutteren idag og fikk kappet vekk den profilen i topplokket, samt snudd turboen til ønsket posisjon.

Satt på registerreimen og skulle montere triggerkitet fra 034, selve hjulet gikk greit.. men fant ingen måte å feste sensorbraketten på som ikke sørget for at det manglet ca 3 cm ut til selve hjulet, enten mangler jeg en spacer ellers er jeg bare veldig lite kreativ på leite opp skruehull :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes andre slike vannstusser enn den jeg har på min motor?? Innsuget ligger å hviler opppå stussen.. og da er ikke slangen og slangeklemmen på engang..

 

DSC00281.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes andre slike vannstusser enn den jeg har på min motor?? Innsuget ligger å hviler opppå stussen.. og da er ikke slangen og slangeklemmen på engang..

 

DSC00281.jpg

 

Finnes ingen andre utgaver av den stussen meg bekjent.

 

Men ser da ut til at det skal kunne gå å kappe av litt av stussen på toppen der, er jo mer enn nok av plass lenger inn til slange og klemme :)

 

Om ikke må du få sveiset den om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har jo nettopp fått spesialbygget innsug! Den lille stussen der kan da ikke vre vanskelig å modifisere?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vet vi det hvertfall... Se om vi finner en løsning på det...Bra med custom greier som ikke passer :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kapp av stussen og få den sveist litt nedover.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kapp av stussen og få den sveist litt nedover.;)

 

Føler du kallet :D (har vel ikke en 16v dynamobrakett tilovers :D)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det veit eg ikkje. eg kan sjekke vertfall.

meina eg monterte 8v dynamo på min 16v og da skal eg muligens ha 16v braketten ligganes. eg kan sjekka til helga da skal eg heim.

du har vel ikkje to FK gewinde nøkkler vel??;);)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det veit eg ikkje. eg kan sjekke vertfall.

meina eg monterte 8v dynamo på min 16v og da skal eg muligens ha 16v braketten ligganes. eg kan sjekka til helga da skal eg heim.

du har vel ikkje to FK gewinde nøkkler vel??;);)

 

De har jeg selvsagt... nesten litt flau over at jeg har de enda.. Er det noe sted jeg kan legge de eller levere de? f.eks i garasjen din eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja. viss du vil så kan du bare legge dei uttafor garasjen men eg bur ikkje der lenger, har flytta til laksevåg no, mne bilen står der enda.

 

eg sjekka nett no på nokre bilder ang dynamo braketten, og det ser ut som eg bruke den, men skal dobbel sjekka til helga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slik stuss på en 7A topp eg har liggende, den er litt annerledes, men om den passer bedre vet eg ikke helt...

 

Denne stussen er så godt som umulig å sveise om, er så mye graps i legeringen at den brenner opp med en gang man er borti med sveiseapparat. Det du evt kan gjøre er jo stikke nedom christian og se hvordan han gjorde det på sin Super-7 med 16v motor, han laget denne ny, mulig han kan produsere en til deg og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi fått svar på at innsuget bare skal være sånn.. og at vannstussen måtte moddes....syntest nesten innsuget/gassspjeldet kommer meget lavt.. står omtrent mitt på blokken, så den blir noe skrått nedover for utgangen på IC. Vi får se når vi får motor i bilen. Frister nesten med et bahnbrenner innsug eller noe i den dur.

 

Ellers hentet Bjørn tore med seg et Editon interiør til meg i helgen. Takk for den :D Bilen var orginalt levert med slike og endelig fikk jeg tak i et sett..

 

DSC00294.jpg

 

Ellers har vi et lite dynamo problem.. Jeg skal innrømme jeg aldri har sett en 16v dynamo før..

 

DEnne svarte delen stod på blokken når jeg kjøpte den..

 

DSC00276-1.jpg

 

Denne braketten kjøpte jeg som skulle passe til 16v.

 

DSC00295.jpg

 

Og dette er dynamoen som jeg fikk med motoren og skal stamme fra 16v.. Problemet er at jeg ser ikke hvordan dynamoen skal festes hvertfall :D

 

DSC00296.jpg

 

Ellers sitter jeg bare å tenker ut om jeg skal ha intern eller ekstert Wastegate og finne riktige deler til turboen min..Rakk ikke gruppekjøpet på 034.. kanskje like greit så jeg kan ta det på krita :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.