#226 Skrevet Desember 6, 2008 Blenda av Egr med originale blindlokk i dag på min. 038131925A Passer på eksos og innsug på 110hk. Perfekt til å sette egt måler på Brukte white sprit til å rense innsuget med å det funket gull. Bruker rødsprit på siste vask etter white sprit så fjerner man restene av white spriten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#227 Skrevet Desember 6, 2008 Kommer ikke bilen igjennom EU-kontroll hvis EGR er blokkert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#228 Skrevet Desember 6, 2008 Noen som vet om det går an å få orginalt blindlokk til 03 a4 130hk tdi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#229 Skrevet Desember 6, 2008 Når EU er unnagjort skal denne vekk på min... Hvorfor vente til etter kontrollen? Går gjennom uansett. Kommer ikke bilen igjennom EU-kontroll hvis EGR er blokkert? Jo, har ingen som helst påvirkning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#230 Skrevet Desember 6, 2008 Hvorfor vente til etter kontrollen? Går gjennom uansett. Jo, har ingen som helst påvirkning. Godt og høre:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#231 Skrevet Desember 6, 2008 Godt og høre:D Husk at på diesel er det kun røykgass som måles. På pkk sist fikk jeg målt røykgass til 1.12. Vet ikke helt hva det betyr jeg, men ble nå godkjent hvertfall. Tror det skal veldig mye til før det ikke blir godkjent, må isåfall være hvis den begynner å spise motorolje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#232 Skrevet Desember 6, 2008 OK:) har ikke så mye peiling på hva de måler på de testene, så måtte bare høre ettersom bilen skal inn til EU-kontroll neste fredag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#233 Skrevet Desember 15, 2008 YO:tilber: testa dette på min 07' 2.0TDI touran i helga,og da var som gull å blokkere...men nå lyser jo feillampa da selvfølgelig: mad : har kun blokkert med plate,har vel ingenting å si hvis jeg struper vacumslangen angående lampa? skal chippe hos fms om 3uker så har sendt mail til de om lampe blir borte etter chip,eventuellt om de kutter den ut med software de legger inn...så da får vi se... men uansett,så er det ett par touran eiere til som lurte på om jeg kunne blokkere for de og...men at lampa lyser er jo mildt sagt irriterende å kjøre rundt med... takker for svar på forhånd: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#234 Skrevet Desember 15, 2008 Har kjøpt tett "ventil" til min BMW fra England. Blir spennede å se hva som skjer når denne er montert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#235 Skrevet Desember 16, 2008 Hvorfor vente til etter kontrollen? Går gjennom uansett. Jo, har ingen som helst påvirkning. Godt å høre, da skal jeg ta denne vekk så snart jeg får ut fingeren og får bestilt de originale blindlokkene - og får tid til å skru av innsuget og gjøre det skikkelig rent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#236 Skrevet Desember 16, 2008 Har en følelse av av bilen min er litt igjenkoksa etter snart 240 000km.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#237 Skrevet Desember 16, 2008 Må jo ikke ha de "orginale blindelokkene" finn litt flattjern fra 2-4 mm størrelse, og kutt til med vinkelsliper. Eventuelt stikk til en blikkenslager. Lag to hull og skru det hele på, med eller uten ventil på. De skal ikke si noe på EU, gjorde i hvert fall ikke det på min.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#238 Skrevet Desember 16, 2008 Må jo ikke ha de "orginale blindelokkene" finn litt flattjern fra 2-4 mm størrelse, og kutt til med vinkelsliper. Eventuelt stikk til en blikkenslager. Lag to hull og skru det hele på, med eller uten ventil på. De skal ikke si noe på EU, gjorde i hvert fall ikke det på min.. Jeg gidder virkelig ikke gjøre det der for å spare 62,- Det er en bitteliten pris å betale for noe som ser originalt ut kontra vinkelsliper hjemmemekk etter min mening. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#239 Skrevet Desember 17, 2008 Jeg gidder virkelig ikke gjøre det der for å spare 62,- Det er en bitteliten pris å betale for noe som ser originalt ut kontra vinkelsliper hjemmemekk etter min mening. x2. Er ikke verdt arbeidet engang! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#240 Skrevet Desember 17, 2008 Sant nok.. Men er ikke alle i dette landet som bor nærme Møller, var bare ment som et lite forslag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#241 Skrevet Desember 17, 2008 Og skulle dere bruke øl/brus boks for å tette med så tenk dere om en gang til Hadde en midlertidig løsning mens jeg ventet på de orginale blendingslokkene, hvor jeg la dobbelt lag med blikk fra en ølboks sammen med pakningene mens røret stod der etter en drøy ukes kjøring blir det slik... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#242 Skrevet Desember 17, 2008 ingen som har snøring når det gjleder dette på en 07' touran? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#243 Skrevet Desember 17, 2008 Jeg gidder virkelig ikke gjøre det der for å spare 62,- Det er en bitteliten pris å betale for noe som ser originalt ut kontra vinkelsliper hjemmemekk etter min mening. Det er jo latterlig enkelt å lage da. Skjære ut en plate og lage to hull. Koster ingenting og tar maks en halvtime hvis man er særdeles nøye med det man holder på med. Blir alltid litt mer fornøyd med det jeg lager selv enn med det som blir innkjøpt. Skal heller ikke mye til for å få det at se bra ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#244 Skrevet Desember 17, 2008 ingen som har snøring når det gjleder dette på en 07' touran? Så vidt jeg vet så må du koble vekk egr med vagcom også om du vil blokkere vakumklokka på egr-ventilen også. Men som de fleste, så blender dem kun for hullene og lar egr-ventilen leke videre for seg selv, kommer jo ingen eksos uansett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#245 Skrevet Desember 17, 2008 har kun blende røret...ikke rørt vacum eller slikt,men det har vel ingenting å si for lampa sin del...så da trenger jeg vel en operasjon med vagcom hvis jeg vil kjøre med blokkert egr da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#246 Skrevet Januar 17, 2009 (endret) Feil bil, men jeg byttet ut hele EGR ventilen på min 03 BMW 520d med et nytt rør. EGR ventilen var full av skit og bilen fuska under 2000 rpm. Nå går den som en drøm! Null fusking og mere kraft. På denne er eksosreturen blendet, og røret har ingen hindringer. Til VAG 1,9 tdi finnes denne: Den har heller ingen interne hindringer som den originale EGR ventilen har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#247 Skrevet Januar 19, 2009 Til VAG 1,9 tdi finnes denne: Den har heller ingen interne hindringer som den originale EGR ventilen har. Noen som vet hvor man kan få kjøpt et slik sett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#248 Skrevet Januar 19, 2009 Ebay.co.uk http://cgi.ebay.co.uk/NEW-EGR-Valve-Power-Pipe-VW-Golf-Audi-Seat-Skoda-Tdi_W0QQitemZ170294457244QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item170294457244&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1301%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#249 Skrevet Januar 19, 2009 Ebay.co.uk Aha:) selvsagt er det og finne slik der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#250 Skrevet Februar 10, 2009 Fjerna egr på min Audi A6 2000 mod. Kan lese om det her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=145537 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...