Anbefalte innlegg

Så jeg kan gjør det så enkelt?
Va ganske kjapt gjort ja!! Må "logge" seg inn med en kode å så legge inn nye verdier på egr-ventilen,vips så var det gjort :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har koblet ut egr via Vagcom å fikk mere drag ifra bunn av. Når jeg flater fjøla fra 0 kmt så blinker ESP-lampa ganske heftig i forhold til før med innkoblet EGR. Tusen takk til Thorbjørn Aspehaug som koblet den vekk med Vagcom. :)

Har du meir info om kvar i vagcom ein kan gjere dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjorde dette på min bil nå og det anbesfales!!Den er gått 188.000 km og var dekt med sot i innsug og EGR ventil.Kjørte 90 mil til Grimstad og da lå forbruket på 0,54 l/mil.Neddi der gjorde jeg operasjonen og på tur tilbake brukte den 0.50 l/mil...akkurat samme kjøring..så det må ha en virkning..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å oppsummere litt, det er altså ingen som har noe negativt å si om å deaktivere EGR? Så fremt det ikke er noen miljøaktivister som har noe å si da.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har fått opplyst av folk som har greie på dette at man helst bør ha open egr om vinteren (når det er kaldt). Rekner med dette er fordi temp. på motoren lett blir for lav om vinteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har fått opplyst av folk som har greie på dette at man helst bør ha open egr om vinteren (når det er kaldt). Rekner med dette er fordi temp. på motoren lett blir for lav om vinteren.

 

hvem har greie på sånt da????

fredrik hauge: haha :

i såfall bør man koble ut ic`en;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom hele tråden og det var mye spennede lesning. Lurer gaggu på om jeg skal gjøre dette på min Tdi og! Det har og begynt å dra dårlig fra bunn...

 

Men det jeg lurer på er dette om det var noe forskjeld på motorer med PD og ikke?

Er litt fersk på dette så mitt dumme spørmål er - hva har jeg? 1,9 tdi 97mod.

 

Er det fremgangsmåten som er beskrevet her ett par ganger jeg følger da.

Rense innsug, bytte pakning og blokke egr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen i Oslo Akershus området som vil gjøre dette på en 1,9 101 hester også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåser litt liv i denne.

 

Oppskriften er jo til en 2,5tdi Pål, ble de samme verdiene som beskrevet i linken lagt inn på din 130hk?

 

Ser ganske likt ut som på 130hk.

 

Dette fungerte fint på min:

login på motor med 12233

 

Adapation - channel 03 og skru opp tallet til høyest mulig. Som oftest 33638 (originalt er det som regel 32768). Da ser en at "actual MAF flow" øker til en over 400 mg.

 

Kan være greit å justere tilbake til originalt (32768) før EU kontroll.

 

(Dette gjøres på eget ansvar og jeg kan ikke garantere at dette fungerer fint på din motor og tar derfor heller ingen ansvar om din bil eksploderer eller lignende ;), men det funka fint hos meg :) ).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåser litt liv i denne.

 

Oppskriften er jo til en 2,5tdi Pål, ble de samme verdiene som beskrevet i linken lagt inn på din 130hk?

Det funka iallfall på min motor......hørte gangen forandra seg mens han justerte med Vagcom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei ha en passat 110hk..som e chippa. e det berre så enkelt som å skru av egr ventilen på insuget å så sette ei plate mellom så e den utkobbla??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har gjordt dette på min 1,9tdi og, men fekk ikkje lagt inn ein så høg verdi, men kom automatisk opp ein litt mindre ein, men det vart stor forskjell på gangen, og meir moment på bånn. Skal sjå om eg får kjørt den opp litt til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også gjort dette via vag-com. Fikk som Bjørn skriver ikke lagt inn høyere verdi enn 33638, men bilen gikk bedre etterpå. Ble også kvitt en rykking på delgass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen tvil om at EGR'en skal stoppes på en eller annen måte. Tok dette bildet når jeg byttet G62 føleren på passaten i går. Tydelig at pakningen i EGR'en er litt sliten også siden det er så svart med sot rundt omkring. Bare et spørsmål slik at jeg er sikker på at ingenting blir feil. Det er det tyneste røret (se teksten på bildet) som forsvinner ut til høyre i bildet som går inn på innsuget og skal stenges med en eventuell metall plate?

 

Spør også om den saken rett under EGR'en. Hva er den til?

 

DSC00023red.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener der e hær.. se bilde... rett mæ vest æ tar feil..

DSC00023red (Medium).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig og blende selve røret ja.fjern det og erstatt med tette skiver og fjern vakuumslangen fra selve ventilen.det bli gull!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vill vere heilt sikker før æ bynn på min men e det der som e ring rundt det skal blindes...?

IMG_1001.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel ikke blindes hvis det er brukt VAGcom vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen er det å bruke en litt tykk kobberplate her til blinding, eller er vanlig flatjern like bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flattjern funker bra. fjern hele det røret som er merket med "rød strek". og lag blindplate i begge ender...

 

Åssen er det å bruke en litt tykk kobberplate her til blinding, eller er vanlig flatjern like bra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å ta kontakt hvis du vil ha fikset noe.. burde renset innsuget også når man "ordner" egr`en..

 

Noen i Oslo Akershus området som vil gjøre dette på en 1,9 101 hester også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lønner det seg å fjerne denne på ny 2.0 TDI også? har gått 4K km... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.