Anbefalte innlegg

Skråstilt? : klø :

Min står helt på tvers, står din litt sånn på skrå? : haha :

 

Har en langstillt motor.... V6= BROOM BROOM: smil : : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da anbefale æ at du kjøpe hakka 5 som e de beste dekkan.... Hehehe Pigg e bæst....

 

Er ikke helt enig i den, har akkurat lagt bak meg 170 mil på vinterveier ( da med sørpe,is og snø) med henger etter, det gikk i 100-130, og jeg har ikke pigg... Nokia Rsi er verdt pengene:) Ikke har jeg quattro, og ikke har jeg mye gummi heller...: klø :

 

Hadde 225.40.18 i Hakka 4 i fjor, og bevares de er gode de også... Men nå er jeg blitt motstander av piggstøy :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var lekerunden over for idag :)

 

5 timers "aktiv" kjøring, 0.82l/m :nana:

 

Inngår såklart litt vanlig kjøring å, men artig var det læll : rock : helt til han onkel kom...

Men gikk bra så da tar vi en ny runde snart : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Va SHOW i kvell ja... Brukt ca 1/2 tank på 10 mil... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, jeg har vært ute med både arbeidsbilen og audien i dag, begge på sommerdekk! Det var ganske spennende.. med storbilen seila jeg som et såpestykke rundtomkring og hadde NULL svingradius, klarte ikke rundkjøringer i det hele tatt hvis jeg ikke kjørte i 5km/t og gassa litt for å få rumpa ut! Men derimot med audien på 225/40/18 sommerdekk gikk det som smurt, blei endel uprovoserte sladder i rundkjøringer og relativt drøy bremselengde men det var jo bare morsomt når jeg var klar over det fra før : smil : Kansje jeg legger om en vakker dag på den og.. prøvde også Vegard sine 17" RS4 med 235/45 piggfri vinterdekk som jeg hadde lyst å kjøpe men de hadde for mye gummi og tok i styrestagene fremme : bråk :

Nå har jeg forsåvidt parkert bilene og vært på fylla en tur.. skal sove litt før det skal sladdes/kjøres litt mer i mårra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke de som klager på sneen.

La om til vinter dekk i går da, bruker alltid å vente til det er min 5 cm sne;)

Er det slik at Torsdag passer best for å holde møter, eller er det mulig å skifte?

Har prøvd ihvertfall 8 ganger å møte til de møtene, men noe har kommet i "veien" hver j.... gang.

kjører til Rovaniemi neste torsdag, så kan ikke da heller.: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:-/ Var på møller bil idag for skifting av kilreim og 4 hjulskontroll da sommersandalene var rimelig skeivslitt..... fikk telefon fra Tommy på møller med beskjed om at det ikke var vits å stille da x antall foringer og stag måtte byttes.... Så de ferske hakka 5 dekkene skal få vile en god stund til i garasjen.. Får prisoverslag på man el tirsdag.... regner med det blir en 10 tusing i rep..... bestillte samtidig Quattro merket og Audi ringene til bakluka da denne bilen er debaged.... Men blir spennstig i helga da det er meldt snø.... På piggfritt..

 

Hvis det er snakk om bærebroer, så kjøpte jeg begge broene til min C4 (med stab.stagforinger) fra tyskland for ca 600,- levert Abisko. Og NBS tok 1440,- (tror jeg) for for bare ei bro. Brydde meg ikke om å sjekke pris på Normotor... Men det betinger jo at du kan vent ei drøy uke, og at du kommer deg til Abisko. Eller betaler noen hundrelapper ekstra for å få delene til Tromsø og betaler Mva i tillegg.

 

Dessuten planlegger jeg å få dem skiftet av noen som ikke tar 1200- pr time for arbeidet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal æ bære knø mæ færdi me ladetrøkksmålern, så e d ut å ligg tværr igjen.. :))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er snakk om bærebroer, så kjøpte jeg begge broene til min C4 (med stab.stagforinger) fra tyskland for ca 600,- levert Abisko. Og NBS tok 1440,- (tror jeg) for for bare ei bro. Brydde meg ikke om å sjekke pris på Normotor... Men det betinger jo at du kan vent ei drøy uke, og at du kommer deg til Abisko. Eller betaler noen hundrelapper ekstra for å få delene til Tromsø og betaler Mva i tillegg.

 

Dessuten planlegger jeg å få dem skiftet av noen som ikke tar 1200- pr time for arbeidet.

Jeg kjøpte bærebroene for 349,- pr. stk. inkludert foringer (også de til yttre stabstag.) hos Biltema. Har fungert bra så langt..

Resten kjøpte jeg hos Møller; foringene til hjelperammen (traversen) 2 stk framme og 2 bak, indre stabstag. foringer, fjærbeinslager. Byttet støtdempere (Koni/Rodin) og fjærer, bremseskive og klosser (Mekonomen) når jeg først hadde nede alt.. Gjorde arbeidet selv på 2 kvelder, foruten 4 hjulskontrollen etterpå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken fjærer byttet du til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Allroad" fjærer :)

Orginale S6 fjærer, ikke sportsunderstell..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er tredje sesongen på de hakka RSi dekka, nå syns jeg at dem er vel glatt. Vaska dem en gang nå, men må prøve en gang til.

 

Merka det samme i helga æ åsså. E mitt 3.år på dem - og æ har masse mønster igjen.

Vaska dekkan - men de hjalp kje nåkka særlig. Va hos svigersn på Andselv i helga og kjørte heim i gårkveld. Fytte rakkeren det va glatt! Småregna jo i flækkan - ble skikkelig underkjølt og is på veien. 3 år gamle piggfrie dekk + 0 elektroniske hjelpemidla = en mildt sagt spennende tur. Brukte 2 1/2t...

Ska sies at det lå endel mye bedre bila i grøfta på veien. Sprøtt mange som hadde vært uti!

Dekkan virka dog å være bedre i dag - litt kaldere. Men Volvoen e så lett (1000kg) - så det ska ingenting tel før den begynne å spinn...

 

Fruen vil at vi ska kjøpe Hakka4...ho e skeptisk tel å kjøre med piggfritt og en liten unge baki. Får se ka vi gjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos CIService får æ Hakka4 i 185/60-14 tel Volvoen tel 1950,- for 4 + omlegging og balansering. Hmm.

Nesten litt frista tel å gjøre d ja. Ska nu prøve å vaske over dekkan en gang eller to tel. E jo penga spart - og æ vil helst ha piggfritt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos CIService får æ Hakka4 i 185/60-14 tel Volvoen tel 1950,- for 4 + omlegging og balansering. Hmm.

Nesten litt frista tel å gjøre d ja. Ska nu prøve å vaske over dekkan en gang eller to tel. E jo penga spart - og æ vil helst ha piggfritt...

 

Gå heller for hakka 5 :)

Er litt anna mønster i forhold til hakka 4, hele piggen er forsterka (ikke bare tuppen som på hakka 4), piggen er festa med bjørneklo slik at hele piggen bøyer seg når du bremser, ergo kortere bremselengde. Er det som jeg har fått med meg som er forskjell. Og viss du skal ha med ungen så ikke tenk på å spare penger på dekk! Betal heller den tusenlappen det koster ekstra for ordentlige dekk!

 

Og viss du vil spare mer penger, så ta å hør andre plasser om hva de skal ha for å legge dekkene på felg, C.I Service er svindyr på omlegging!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikke ut som CIService hadde hakka5.

Noen som vet hva de ligger på andre steder?

 

Burde egentlig hatt en bedre bil når man har med ungen. Men blir nok ikke før til neste år.

Skal mest sannsynlig ha oss en 02/03 Passat TDI 4motion da. Så må prøve å spare $$$ til det, og ikke bruke så vanvittig på Volvoen. Lar heller bilen stå de dagene det er for ille. Kan ta buss til jobb, og vi kjører veldig lite med ungen i bilen. RSi'ene satt godt i morres. Blir så usikker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må få sett å skrudd opp bilen min noen cm, trur ikke fronten har godt av å skrape veien. Noen som kan hjelpe meg med å få tak i en kompressor med luft? til å få blåst rein demperne?

Ellers er jeg faktisk imponert over de piggfrie dekkene mine, Continental Viking, kan det stemme at de heter det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det skal være visst! Fy for et vær!

Jammen ikke derfor vi bor her...hørte på TV3 han kommenterte i går fra CL at det var 25-28'C i Barcelona i går...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte Audien til mamma her om dagen, da satt jeg meg boooom fast:P

Endte opp med at NAF bilen kom for å hente meg opp.

og til dere som lurer på om jeg lekte meg før jeg satt meg fast; Nei, ikke da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare fordi du ikke kan kjøre bil, Martin ;)

 

Har vel snedd 15cm i natt.. Sykt fett.

Men, drit i 4x4, syncro, quattro osv, det holder jo i massevis med esp og nye hakka 5 pigg!

Har hatt gode dekk før, men disse tar virkelig kaka!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare fordi du ikke kan kjøre bil, Martin ;)

 

Har vel snedd 15cm i natt.. Sykt fett.

Men, drit i 4x4, syncro, quattro osv, det holder jo i massevis med esp og nye hakka 5 pigg!

Har hatt gode dekk før, men disse tar virkelig kaka!

Jaja... greit til å komme seg fra A til B. Men imellom der er det mer morro med quattro! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må innrømme at BMWen var en vanvittig morsom vinterbil, lå bredt i alle svinger, og kom faktisk meget godt fram samtidig.

Men jeg har det da temmelig morsomt med ESP'en min. Når man ikke vet bedre så trives man med det man har :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så sant, så sant, det siste du sier. Godt med erfaring fra den andre siden først, før man oppdager 4x4. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.