Hovedtreff, Vålerbanen - sommeren 2007

Anbefalte innlegg

kommer uten tvil. og camping på bana er must. Håper bare man har bilen sammen igjen til den tid. *krysse fingre*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 . Kan noen bekrefte at overnatting på banen er tillatt?

 

2 . Vi som kommer "stygglangtifra" kan vi komme på fredag den 25?

 

Håper noen av admiraliteten kan svare på dette =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har alltid ankommet baneområdet på fredagen.. Er det andre som har banen må man vel bare respektere dem, og ikke være i veien mener jeg å huske fra peugeot klubben i fjor :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri vært på klubbtreff enda jeg heller,men må si det her høres veldig fristendes ut: smil :

 

Er det mange fra Østfold som skal oppover da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok flere fra østfold som skal oppover ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ja, da skjedde det igjen ! "TUSEN TAKK ! til bråkmakerne !"

 

Jeg begynner å bli mektig lei av at noen skal klare å ødelegge til de grader !

Videre er det helt uforståelig at andre medlemmer ikke griper inn. Det må da være andre enn hotell-representanter som forstår konsekvensene av den oppførselen som utøves. Hva med litt "Borger (klubb-) vern" i slike tilfeller ?

 

Det er reist spørsmål om overnatting på banen på hovedtreffet i pinsen 2007 på Norsk Trafikksenter, Våler. Svaret om dette skal være mulig henger jo nøye sammen med hvilken oppførsel overnatterne har tenkt å utøve. Det stilles spesielle krav til de som skal overnatte på banen. Dessuten ser det faktisk ut til at kostnadene omkring leien er i ferd med å nå høyder langt ut over hva ihvertfall jeg personlig synes er forsvarlig. Baneleie kan være OK for sannsynligvis èn dag. Vi vil da slippe overnattingsproblemer.

 

Den delen av klubbarrangementet som har med utstillingskonkurranse å gjøre behøver ikke i hele tatt å skje på et bane-område, og kan vel i prinsippet skje i regi av lokallagene, først og fremst ?

 

Vel her er det kastet inn en "brannfakkel" som kan være grunnlaget for en diskusjon i de fleste kretser. Det er i hverfall èn ting som er sikkert:

 

Oppførselen til deltagerne på klubbarrangementer er hovedårsaken til slike løsningsforslag. Vi som jobber med at medlemmer skal ha stort utbytte av medlemsskapet ved at vi har fellesarrangementer, er MEKTIG LEI av å fly rundt til overnattingssteder å be om forlatelse for å kunne komme igjen senere.

Altså vil dette ta helt slutt om vi ikke har minimum av "selvjustis" i våre rekker. Overnatting på NTS er HELT AVHENGIG AV denne selvjustisen, ellers er det faktisk slutt på slike arrangementer der store deler av medlemmene kan ha det hyggelig sammen. Jeg håper inderlig at dette blir forstått fordi den sosiale delen av medlemsskapet er, og har vært, en av klubbens store fordeler som har fått mye skryt. Tenk på det ! Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ja, da skjedde det igjen ! "TUSEN TAKK ! til bråkmakerne !"

 

Jeg begynner å bli mektig lei av at noen skal klare å ødelegge til de grader !

Videre er det helt uforståelig at andre medlemmer ikke griper inn. Det må da være andre enn hotell-representanter som forstår konsekvensene av den oppførselen som utøves. Hva med litt "Borger (klubb-) vern" i slike tilfeller ?

 

Det er reist spørsmål om overnatting på banen på hovedtreffet i pinsen 2007 på Norsk Trafikksenter, Våler. Svaret om dette skal være mulig henger jo nøye sammen med hvilken oppførsel overnatterne har tenkt å utøve. Det stilles spesielle krav til de som skal overnatte på banen. Dessuten ser det faktisk ut til at kostnadene omkring leien er i ferd med å nå høyder langt ut over hva ihvertfall jeg personlig synes er forsvarlig. Baneleie kan være OK for sannsynligvis èn dag. Vi vil da slippe overnattingsproblemer.

 

Den delen av klubbarrangementet som har med utstillingskonkurranse å gjøre behøver ikke i hele tatt å skje på et bane-område, og kan vel i prinsippet skje i regi av lokallagene, først og fremst ?

 

Vel her er det kastet inn en "brannfakkel" som kan være grunnlaget for en diskusjon i de fleste kretser. Det er i hverfall èn ting som er sikkert:

 

Oppførselen til deltagerne på klubbarrangementer er hovedårsaken til slike løsningsforslag. Vi som jobber med at medlemmer skal ha stort utbytte av medlemsskapet ved at vi har fellesarrangementer, er MEKTIG LEI av å fly rundt til overnattingssteder å be om forlatelse for å kunne komme igjen senere.

Altså vil dette ta helt slutt om vi ikke har minimum av "selvjustis" i våre rekker. Overnatting på NTS er HELT AVHENGIG AV denne selvjustisen, ellers er det faktisk slutt på slike arrangementer der store deler av medlemmene kan ha det hyggelig sammen. Jeg håper inderlig at dette blir forstått fordi den sosiale delen av medlemsskapet er, og har vært, en av klubbens store fordeler som har fått mye skryt. Tenk på det ! Hilsen

 

Dette er vel prisen man må betale for satsingen på å få flest mulig medlemmer i klubben, jeg tror om man nekter overnatting på banen og krever at alle sover på Haslemoen så forflytter man bare problemet i større grad.

 

Det er tydeligvis alltid noen som skal ødelegge, om de gjør det på Vålerbanen eller Haslemoen tror jeg spiller mindre rolle...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ja, da skjedde det igjen ! "TUSEN TAKK ! til bråkmakerne !"

 

Jeg begynner å bli mektig lei av at noen skal klare å ødelegge til de grader !

Videre er det helt uforståelig at andre medlemmer ikke griper inn. Det må da være andre enn hotell-representanter som forstår konsekvensene av den oppførselen som utøves. Hva med litt "Borger (klubb-) vern" i slike tilfeller ?

 

Nå har jeg ingen anelse om hva du prater om her. og om dette har noe med noe som har skjedd under vintertreffet som nylig ble avholdt så har vel ikke det noe med hovedtreffet i pinsen å gjøre?!? og trenger vel ikke å dras inn i denne tråden.

 

 

Det er reist spørsmål om overnatting på banen på hovedtreffet i pinsen 2007 på Norsk Trafikksenter, Våler. Svaret om dette skal være mulig henger jo nøye sammen med hvilken oppførsel overnatterne har tenkt å utøve. Det stilles spesielle krav til de som skal overnatte på banen. Dessuten ser det faktisk ut til at kostnadene omkring leien er i ferd med å nå høyder langt ut over hva ihvertfall jeg personlig synes er forsvarlig. Baneleie kan være OK for sannsynligvis èn dag. Vi vil da slippe overnattingsproblemer.

 

Den delen av klubbarrangementet som har med utstillingskonkurranse å gjøre behøver ikke i hele tatt å skje på et bane-område, og kan vel i prinsippet skje i regi av lokallagene, først og fremst ?

 

 

For min del og jeg vil også tro en del andres så er hovedtreff og banekjøring noe som man virkelig gleder seg til. å kutte ned baneleie til bare en dag fordi det er "billigst" for klubben så syns jeg dette blir feil. Når man på en søndag skal tusle rundt på våler / rudskogen for å se på biler vil man ha med seg litt banekjøring og muligheten til å kjøre selv. og så begynne å "dele opp" treffet med å ha litt banekjøring for så å farte til en eller anna lokal parkeringsplass for å stille ut blir helt på jordet. Hovedtreff er og blir en helg på bana. uten banekjøringa så vil nok mange falle bort fra dette treffet. inkludert meg.

 

Når du her snakker om orden og oppførsel ser jeg ikke det som noe problem. hovedtreffet på våler i fjor gikk kjempe bra og ordningen med ordensvakter fungerte ypperlig. ingen besøk fra politi og heller ingen støyklager fra naboer om natta. vi hadde en uheldig person som sklei på et bløtt dusjgulv og samtidig klarte å ødelegge et dusjkabinett. Kjedelige greier men uhell skjer? eller hva?

 

 

 

Vel her er det kastet inn en "brannfakkel" som kan være grunnlaget for en diskusjon i de fleste kretser. Det er i hverfall èn ting som er sikkert:

 

Oppførselen til deltagerne på klubbarrangementer er hovedårsaken til slike løsningsforslag. Vi som jobber med at medlemmer skal ha stort utbytte av medlemsskapet ved at vi har fellesarrangementer, er MEKTIG LEI av å fly rundt til overnattingssteder å be om forlatelse for å kunne komme igjen senere.

Altså vil dette ta helt slutt om vi ikke har minimum av "selvjustis" i våre rekker. Overnatting på NTS er HELT AVHENGIG AV denne selvjustisen, ellers er det faktisk slutt på slike arrangementer der store deler av medlemmene kan ha det hyggelig sammen. Jeg håper inderlig at dette blir forstått fordi den sosiale delen av medlemsskapet er, og har vært, en av klubbens store fordeler som har fått mye skryt. Tenk på det ! Hilsen

 

Igjen så tror jeg du referer til noe som ikke har noe med hovedtreffet i pinsen å gjøre. når det gjelder vintertreffet så har vel folk leid seg inn på hotell med eget navn og må stå ansvarlig for sine egne handlinger. Uansett om dette har skjedd i forhold til treffet eller ikke.

 

 

 

Tilbake til mine meninger.

 

Hvis du har så mye problemer med å se gleden disse treffene har for medlemmene og bare må fokusere på det negative som skjer så syns jeg enten du må ta deg selv i nakken og revurdere ditt syn på klubben eller nå ved neste valg velge å trekke deg fra styret og kanskje la noen andre ta over.

 

Har tilgode å se et positivt innlegg fra deg hvor du bemerker alt det som faktisk skjer i den positive retningen på treff. nye medlemmer og hvor mange som er fornøyde. vi er tross alt blitt en ganske stor gjeng og ting vil skje på treff og under andre sammenkomster som vi ikke kan kontrollere. da får man bare bite tenna sammen og ta seg av det og ikke lage en sinnsykt stor sak ut av det. du har en veldig stor tendens til å lage en gjeng høns ut av en fjær.

 

Men, du ser vel for deg at klubben gjerne ikke skal vokse i noen sammenheng og vil gjerne holde deg til mandagsmøtene på maccern sammen med "kameratene" dine. sorry John men klubben har et så utrolig mye mere potensiale en dette. Revurder budsjetter i forhold til hva man skal bli med på og hvor man skal profilere seg. øk kanskje inngangspengene på treff en liten bit og få inn litt ekstra på effekter så burde det absolutt ikke være noe problem å få til bra treff.

 

føler at jeg sporer litt av her nå så skal avslutte.

 

Håper dette setter litt mere diskusjon på ting.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel prisen man må betale for satsingen på å få flest mulig medlemmer i klubben, jeg tror om man nekter overnatting på banen og krever at alle sover på Haslemoen så forflytter man bare problemet i større grad.

 

Det er tydeligvis alltid noen som skal ødelegge, om de gjør det på Vålerbanen eller Haslemoen tror jeg spiller mindre rolle...

 

Helt enig med Håkon. Kan ikke forstå at man unngår et slikt problem ved å flytte alle inn på et hotell eller andre tilsvarende fasiliteter hvor det faktisk ER noe å ødelegge...

 

Vakter er nok dessverre den eneste trygge løsningen i lengden....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er ikke at vi eventuelt flytter "støyen" fra et sted til ett annet men at folk ikke klarer å oppføre seg. Da er det ikke noe å diskutere hvor man skal overnatte om vi skal ha vakter og alt det der.

Hvis man tar litt mere hensyn ordner dette seg uten problemer.

Jeg synes ikke vakter skulle være nødvendig når voksne folk har det gøy sammen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er ikke at vi eventuelt flytter "støyen" fra et sted til ett annet men at folk ikke klarer å oppføre seg. Da er det ikke noe å diskutere hvor man skal overnatte om vi skal ha vakter og alt det der.

Hvis man tar litt mere hensyn ordner dette seg uten problemer.

Jeg synes ikke vakter skulle være nødvendig når voksne folk har det gøy sammen

 

Men det viser seg jo gang på gang at vi trenger det. Det er desverre ikke alle i klubben som er like voksne og vet også med meg selv at etter noen drammer så kommer barnet i meg veldig fort ut.

 

som nevnt tidligere i fjor hadde vi frivillige vakter på kveldene på treffet og dette fungerte fint. er snakk om fire til seks personer som tusler rundt og snakker med folk mens de fortsatt har det gøy på treff. det lar seg gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er reist spørsmål om overnatting på banen på hovedtreffet i pinsen 2007 på Norsk Trafikksenter, Våler. Svaret om dette skal være mulig henger jo nøye sammen med hvilken oppførsel overnatterne har tenkt å utøve. Det stilles spesielle krav til de som skal overnatte på banen. Dessuten ser det faktisk ut til at kostnadene omkring leien er i ferd med å nå høyder langt ut over hva ihvertfall jeg personlig synes er forsvarlig. Baneleie kan være OK for sannsynligvis èn dag. Vi vil da slippe overnattingsproblemer.

 

 

Nå må du ikke glemme at for mange er det nettopp overnattingen på banen og ikke minst banekjøringen som ER hovedtreffet Kopperud!

 

En ting er denne diskusjonen med overnatting på banen som ser ut til å komme år på år, kan ikke skjønne at man ikke tar "høyde" for dette på et langt tidligere tidspunkt og diskuterer dette med utleier i samme omgang som selve treffet.

 

Dersom det er som du antyder i ditt innlegg at baneleien på Vålerbanen er blitt for høy lurer jeg på om det er ditt personlige synspunkt eller om du mener at det ikke lenger er økonomisk forsvarlig for klubben å leie banen over flere dager.

Dersom sistnevnte er tilfellet foreslår jeg at styret redegjør for dette i en egen tråd. Om førstnevnte skulle være tilfellet har det ingen ting i diskusjonen om overnatting på banen å gjøre.

 

Jeg skal ikke si at jeg ikke kommer om det bare blir en dag med banekjøring og ingen overnatting på banen, men jeg kan vel si at hovedtreffet blir noe mindre attraktivt å reise på om dette blir utfallet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er ikke at vi eventuelt flytter "støyen" fra et sted til ett annet men at folk ikke klarer å oppføre seg. Da er det ikke noe å diskutere hvor man skal overnatte om vi skal ha vakter og alt det der.

Hvis man tar litt mere hensyn ordner dette seg uten problemer.

Jeg synes ikke vakter skulle være nødvendig når voksne folk har det gøy sammen

 

 

Alle skulle ønske at vakter var unødvendig, men det har nå engang blitt slik og da nytter det ikke "å stikke hodet i sanden" å ønske seg bort ;)

 

Klubbens treff trenger vakter, og har gjort det i flere år, enkelt og greit, det hjelper ikke at John sitter å surmuler over det og skaper dårlig stemning flere måneder før hovedtreffet.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det viser seg jo gang på gang at vi trenger det. Det er desverre ikke alle i klubben som er like voksne og vet også med meg selv at etter noen drammer så kommer barnet i meg veldig fort ut.

 

som nevnt tidligere i fjor hadde vi frivillige vakter på kveldene på treffet og dette fungerte fint. er snakk om fire til seks personer som tusler rundt og snakker med folk mens de fortsatt har det gøy på treff. det lar seg gjøre.

 

Ja det lar seg gjøre men det burde ikke være nødvendig.

At barne i deg kommer frem etter noen drammer er du ikke alene om men man må vel ikke begynne å ødelegge ting for det? (nå sier ikke jeg at du ødelegger ting)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle skulle ønske at vakter var unødvendig, men det har nå engang blitt slik og da nytter det ikke "å stikke hodet i sanden" å ønske seg bort ;)

 

 

:)

 

Hvis alle ønsker at vakter var unødvendig er det jo bare å gjøre noe med det og ikke "stikke hode i sanden" og si ja,ja vi kan ikke oppføre oss så da må det bli slik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis alle ønsker at vakter var unødvendig er det jo bare å gjøre noe med det og ikke "stikke hode i sanden" og si ja,ja vi kan ikke oppføre oss så da må det bli slik

 

Ja, å skaffe vakter så man er på den sikre siden, er å gjøre noe med det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan da å oppføre oss. men bare gå en liten tur på byen og se hvor lite det skal til før noe "skjer" så skjønner du jo også at det skal lite til for at det skjer på et treff hvor det er festing på kvelden.

 

var selv vakt fredagskvelden i fjor og har ikke noe problem med å melde meg frivillig til sånt. hadde gjort det nå også hvis det ikke hadde vært for usikker fri i forhold til hovedtreffet.

 

for min del var det herlig å ikke drikke på fredagen så man var desto mere klar til banekjøringa på lørdagen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I denne saken vil jeg bare komme med samme argument som jeg hadde i fjor:

 

------------------------------------------------------------------------

Synes klubben burde leid inn en lokal klubb eller forening med voksne folk, eksempelvis lokal mc-klubb for å passe på utover kvelden. Er helt sikker noen foreninger etc som kunne vært interessert.

 

Ellers så kan vel nærmeste leir kontaktes og høre om det er noen frivillige vernepliktige som vil gjøre dette i helga mot en slant. Bakdel for dette er unge mennesker så det spørs om folk hører på og respekterer disse.

 

På et slikt arrangement som Hovedtreff burde det vært lagt inn i budsjettet for treffet dette her. F.eks ved betaling for overnatting på bane? : klø : Betaling kunne gått til innleid forening for håndhevelse av ro og orden, samt en del opprydning.

 

Bedre at vi alle kan kose oss, og at vi slipper ødeleggelser (evt tar ansvarlige for slike tilfeller), samt vi slipper diskusjoner og problemer mht senere bruk av anlegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I denne saken vil jeg bare komme med samme argument som jeg hadde i fjor:

 

------------------------------------------------------------------------

Synes klubben burde leid inn en lokal klubb eller forening med voksne folk, eksempelvis lokal mc-klubb for å passe på utover kvelden. Er helt sikker noen foreninger etc som kunne vært interessert.

 

Ellers så kan vel nærmeste leir kontaktes og høre om det er noen frivillige vernepliktige som vil gjøre dette i helga mot en slant. Bakdel for dette er unge mennesker så det spørs om folk hører på og respekterer disse.

 

På et slikt arrangement som Hovedtreff burde det vært lagt inn i budsjettet for treffet dette her. F.eks ved betaling for overnatting på bane? : klø : Betaling kunne gått til innleid forening for håndhevelse av ro og orden, samt en del opprydning.

 

Bedre at vi alle kan kose oss, og at vi slipper ødeleggelser (evt tar ansvarlige for slike tilfeller), samt vi slipper diskusjoner og problemer mht senere bruk av anlegget.

 

Men hvorfor er det så vanskelig å ha det gøy uten å måtte ødelegge noe?

Er ikke snakk om pengene dette koster klubben men rykte klubben får.

 

Hvorfor kan vi ikke kose oss, og slippe ødeleggelser uten at det skal være vakter tilstede og hvorfor kan ikke andre medlemmer som er tilstede roe ned de som bråker/ødelegger slik at vi slipper vaktordning blant medlemmene eller leie vakter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor er det så vanskelig å ha det gøy uten å måtte ødelegge noe?

Er ikke snakk om pengene dette koster klubben men rykte klubben får.

 

Hvorfor kan vi ikke kose oss, og slippe ødeleggelser uten at det skal være vakter tilstede og hvorfor kan ikke andre medlemmer som er tilstede roe ned de som bråker/ødelegger slik at vi slipper vaktordning blant medlemmene eller leie vakter?

 

Jeg har ingenting med styre og stell i denne klubben, så en del av disse spørsmålene synes jeg du kan rette til andre enn meg. Kommer bare med min mening og forslag til løsning.

 

Tror desverre ikke det er rett for oss å bruke vaktordning blandt klubbens medlemmer av respekt til hverandre, og kanskje mangel på respekt for enkelte kan ha til andre? : dum :

 

Hvorfor det skal være så vanskelig å ha det gøy uten å ødelegge noe er nok desverre ingen av oss kan svare på da dette er totalt unødvendig oppførsel.

 

En ting er sikkert er at etter nesten hvert eneste større arangement de siste årene har det dukket opp saker som nesten har ført til utestengelse av klubben fra baneområder, campingplasser etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er da aldri noe problem å ha det gøy uten å ødelegge noe. og ja. medlemmer sier ifra til hverandre men er ikke alle som har like stor respekt for sine medmennesker. å ha noen som passer på litt ekstra og holder seg edru burde ikke være noe problem. om man velger å leie inn folk eller gjør dette internt er likegyldig for min del. pointet er at disse personene er noen man SKAL høre på. uansett om de er 18 eller 50. dette burde være en gylden regel uansett.

 

Når det gjelder ekstra penger for overnatting osv så burde det heller være laget en bedre løsning på betalinga en den som er til nå. betaling når man kjører inn kan lett unngås. Når man ankommer fredagskvelden er det ingen som tar betaling og hvis man da ikke forlater området så vil det ikke bli noe å betale.

 

foreslår at man lager type bånd med farge som festes på og at alle må betale. noen tar på seg jobben med å sjekke at folk har bånd evt få de som ikke har til å betale og utlevere bånd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt innlegg var ment som et forhåndsvarsel. Jeg har jobbet hvert eneste år de siste 10 årene med hovedarr. på Våler. Jeg synes vi har det bedre der enn på Rudskogen av mange ulike grunner. Jeg er FOR at vi skal ha overnatting på banen, men at dette fører til en viss ansvarsbevissthet hos de som bor der.

 

Jeg er imot (som John Arild) at det skal være nødvendig, i tillegg til ca 100.000,- i leie for 2 dager, å leie inn vakter. Dette burde vi klare ved et minimum av "Borger (klubb-) vern", ved at vi ser etter hverandre litt.

 

Det er mange som parkerer bilene sine på området og vil sikkert bli ganske forb... hvis det skjer noe på natten med bilene. (Hvem betaler, forresten ?)

 

Jeg er FOR at vi skal ha både banekjøring og utstilling over 2 dager. Mitt innlegg var bare et forslag til (negative) konsekvenser/alternativer hvis vi ikke klarer å oppføre oss som folk selv med litt "innabords". Vi i arr.komitèen gidder rett og slett ikke BÅDE arrangere OG rydde opp etter idioti med ekstrautgifter for klubben.

 

Av de gangene jeg har arrangert treffene har det så og si HVER GANG de siste 5 gangene skjedd ett eller annet som det har vært lite hyggelig å ordne opp i. Uhell er en ting, men hærverk, som skyldes rett og slett idiotisk oppførsel som stigmatiserer klubben, er noe annet.

Hvis noen skulle "trekke seg" bør det jo være den som ikke klarer å oppføre seg. Kanskje like godt først som sist, så slipper den det gjelder blir ekskludert som medlem.

 

Det må jo være totalt feil om en eller flere i styret går ut (og går lei) fordi noen ikke har vanlig folkeskikk, med eller uten noe innabords. Jeg mener det er en falitterkæring fra den enkelte som til de grader skyver skyld og ansvar over på andre. Hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor er det så vanskelig å ha det gøy uten å måtte ødelegge noe?

Er ikke snakk om pengene dette koster klubben men rykte klubben får.

 

Hvorfor kan vi ikke kose oss, og slippe ødeleggelser uten at det skal være vakter tilstede og hvorfor kan ikke andre medlemmer som er tilstede roe ned de som bråker/ødelegger slik at vi slipper vaktordning blant medlemmene eller leie vakter?

 

Ja, er helt enig med deg John-Arild (med bindestrek). Det burde ikke være nødvendig å ha vakter når voksne folk med (relativt) sunne interesser samles på et stort treff...

 

Men det bevises jo gang på gang at dette faktisk er nødvendig, som regel er det jo bare en håndfull folk som ødelegger for hele banden...

 

Jeg personlig skjønner ikke hva som er hensikten med å drikke seg hinsides når man er på et biltreff, det er to ting som jeg mener ikke hører sammen. Noen øl til kos om kvelden ja, men hallo det får da være med måte... :o

 

Jeg tror at vi alle er tjent med at vi stiller vakter, og det er sikkert nok medlemmer i denne klubben at vi kan stille med vaktlister før hovedtreffet braker løs...

 

I så måte er jeg den første som melder meg frivillig... (jeg bare setter meg på de som skal lage bråk, så nå er dere herved advart... :rolleye: )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes vi skal la være å arrangere treff jeg, er jo så mye jobb og blir alltid noe styr etterpå..... : rolleyes Dyrt er det jo å....

 

Men, en ting jeg lurer på......

Var det ikke mye bedre før når folk var i hovedsak på banen og ikke på Haslemoen??? :rolleye:

 

 

Nei, få istand litt ordna forhold på banen med vakter og inngangspenger som kan dekke de kostnadene. Ikke alle klarer å oppføre seg, sånn er det i resten av verden også. Og når man er så store som vi har blitt må man regne med at ikke alle er snille og rolige hele tiden.

Og sånn det er nå når styret i klubben heller vil ligge på Haslemoen så blir det delt. Mange vil ligge i telt og i bilen ved banen. Det som er skikkelig treff.

Hotellturer kan man ta andre helger, synes ikke det er det samme som biltreff.. :nana:

 

Og det å dele opp hovedtreffet er noe av det dummeste jeg kan tenke meg.

Hva er liksom et hovedtreff uten ei helg med banekjøring, sosialt og utstilling. : rolleyes (Uansett om det var en advarsel bare) Gatebil klarer da å arrangere ting med mye større omfang så burde ikke være noe problem for oss heller.

 

Det med ting som har skjedd på vintertreffet der folk bestiller i eget navn må jo være opp til dem. At de er medlem i klubben og er på vårt arrangement er nå så men når folk er 18 så er de myndige. De som fordømmer resten av klubben pga sånt burde få opp øynene sine litt mer...... Lurer på hva de synes om f.eks Bmw klubben jeg da..... : rolleyes Alle der må vel være sorte får...... Sett så mange av de i Oslo så da regner jeg med alle andre er sånn å. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å gjøre følgende :

 

Alle medlemmer som skal på Hovedtreff plikter å vise medlemskort ved inngang.

 

Når du kommer til banen så må du skrive deg inn med navn og medlemsnummer. Du må jo bruke tid på å betale så....

 

Noen få vakter må være mulig å få organisert på dugnadsbasis. Feks fra 22.00 på kvelden til folk sover.

Disse vaktene er delt inn i 2 timers vakter. Og vært vaktlag består av 2-4 VACN medlemmer, som kan være edruelig i de (sine) aktuelle 2 timer.

 

Ser du noen som bedriver idioti så kontakter du en av disse vaktene (vaktene ser kanskje noe selv å). Idiotens navn og medlemsnummer vil bli notert. Medlemsskapet til vedkommende vil i ettertid av treffet bli diskutert. (Idioter som ikke kan beherske seg etter inntak av alkohol har etter min mening ikke noe å gjøre i VACN) Og fører en persons tåpelige oppførsel til skadeverk på andres eiendom er jo selvsagt denne personen ansvarlig for erstatning.

 

EDIT :

Forøvrig vil jeg medle om følgende. Ønskes mitt nærvær på Våler så forlanger jeg følgende.

Masse sosialt. At jeg får sove på området. At jeg får grille. At tullinger som plager andre erklæres "ikke ønsket medlem". Og at jeg får ta meg en pils eller to i lystig lag kveldstid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.