Felgtips til A8 ønskes...

Anbefalte innlegg

Aner ikke... :o

 

Det blir litt smalt dette? På caben hade jeg 9,5" brei felg med 255/35 profil. Blei bra strekk i dekke dette.

 

men du har han med 22" på Mattsvarte A8, han har 245/30/22 profil på 9,5x22 så alt er muligt. Men med 10" bredde hadde jeg prøvd å kanskje fått til noe med 285/xx dekk på A8 din ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir litt smalt dette? På caben hade jeg 9,5" brei felg med 255/35 profil. Blei bra strekk i dekke dette.

 

men du har han med 22" på Mattsvarte A8, han har 245/30/22 profil på 9,5x22 så alt er muligt. Men med 10" bredde hadde jeg prøvd å kanskje fått til noe med 285/xx dekk på A8 din ;)

 

TSW Holsten 10x21 med 255/30 21 hadde jeg gått for på A8. Er ikke SÅ mye dyrere med en tomme større felg fra samme firma og merke og dekka har jeg liggende til salgs... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TSW Holsten 10x21 med 255/30 21 hadde jeg gått for på A8. Er ikke SÅ mye dyrere med en tomme større felg fra samme firma og merke og dekka har jeg liggende til salgs... ;)

 

Dette må du slå til på!!!! :) Er jo den ideele felgen på A8 dette da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må du slå til på!!!! :) Er jo den ideele felgen på A8 dette da:)

 

 

Tror jeg kommer til å holde meg til 20"

må jo ha plass til litt gummi også med de dårlige veiene det er i dette landet...

 

+Skall jo ha råa til å kjøpe nye dekk i fremtiden også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg kommer til å holde meg til 20"

må jo ha plass til litt gummi også med de dårlige veiene det er i dette landet...

 

+Skall jo ha råa til å kjøpe nye dekk i fremtiden også...

 

Jeg skjønner deg hvis du prioriterer komfort og skal bruke bilen mye.

 

Jeg skjønner deg ikke hvis du skal spesialbestille felger fra USA som ikke blir spesielt billige. Husk at f.eks 255/35 20 ikke er spesielt lavprofil og vil "nøytralisere" 10x20 toms felgene mer enn med 30 eller 25 profil dekk.

 

Forskjellen i pris på dekk om noen år er ikke lett å spå, men kan ikke helt se at 285/30 eller 255/35 20 er SÅ mye billigere enn en tomme opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer nokk til å bruke bilen mye, og kommer nokk til å kjøpe 20" felger,

Men har enda ikke helt bestemt meg for bredde... det får jeg vurdere når jeg har funet de felgene jeg er helt sikke på at jeg vill ha...

 

Har ikke tenkt å spesialbestille noen felger, har bare lyst på noen feite felger som skiller seg ut fra mengden...

 

Men, det kommer også litt an på prisen... vet ikke helt enda hvor mye jeg har å bruke på felgene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alle som har samme TSW felger i allefall. er jo noen som ikke blir tatt inn av felgimport. Som de jeg har bestillt fra de skal de ikke ta inn i sitt sortiment , så de blir det ikke alt fo mange å se av i alle fall.

 

disse : TSW Estoril

 

Begynner å få litt sansen for disse nå :)

 

Tror det kan bli tøft!

 

 

estoril_black_reg_pop_white.jpg

 

estoril_black_beauty_pop_white.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tror dere?

Har lyst på litt kant på felgen...

 

Blir det bra med svarte felger?

 

 

Hvordan blir det med 20X10 felger og senking?

 

Må jeg da ha 285/30/20 dekk?

 

Eller burde jeg kjøpe 20X8.5 med 245/35/20?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde IKKE kjøpe 8,5x20 ihvertfall. Da blir det ikke mye kant igjen, og det er jo det du vil ha. 8,5" er vel også litt flaut på A8, så da bør du gå for 10". Kan sikkert bli tight med 285 forran, men da velger du heller et litt smalere dekk. BFGoodrich produserer g-Force i 265/30-20. Vil tro det hadde passet bra på 10x20 Estoril. Plass skal jeg ikke uttale meg skråsikkert om, men kan ikke tenke meg det blir et problem med riktig ET på felgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tror dere?

Har lyst på litt kant på felgen...

Blir det bra med svarte felger?

Hvordan blir det med 20X10 felger og senking?

Må jeg da ha 285/30/20 dekk?

Eller burde jeg kjøpe 20X8.5 med 245/35/20?

 

TSW Estoril er kul felg, og ingen vits å velge 8,5x20 på en bil med så god plass som A8. Hvilken ET har 10x20 felgen forresten?

 

Er litt usikker på dekk. Hvis du skal beholde ca orig.diameter, så burde du velge 285/30, men det kan bli litt bredt foran...men igjen mye avhengig av senk på bilen og ET på felgen... 265/30 er jo litt små hjul, men kan være et greit kompromiss hvis bilen skal senkes mye... 275/30 finnes vel sikkert også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke ET.

Har ikke funnet det noen plass enda... driver å undersøker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj...

 

Tusen Takk Jan-Tore :)

 

Feite felger du har ;)

 

Er kanten polert eller er den ganske matt? syns den ser litt matt ut!?

Fornøyd med felgene?

 

Men hvis felgene er et 42, blir det ikke da litt trangt fremmme? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

personlig falt eg for denne,fås og med svart senter,

men korleis blir det og bruke 8,5x20" foran og 10x20" bak på biler med quattro?

A8 felg,mindre.bmp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj...

 

Tusen Takk Jan-Tore :)

 

Feite felger du har ;)

 

Er kanten polert eller er den ganske matt? syns den ser litt matt ut!?

Fornøyd med felgene?

 

Men hvis felgene er et 42, blir det ikke da litt trangt fremmme? : klø :

 

 

Er blanke kanter , ser nok mer matt ut på bildet enn i virkeligheten....

 

bestillte mine fra Felgimport (de hentet ett sett til meg fra USA) De skal egentlig ikke ha denne i sitt sortiment....

 

Er meget førnøyd med felgene ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

personlig falt eg for denne,fås og med svart senter,

men korleis blir det og bruke 8,5x20" foran og 10x20" bak på biler med quattro?

 

Skulle vel gå fint det, sålenge man velger dekk som er like eller like store, typ 245/35 foran og 285/30 bak...til A8 altså :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel diskuteres i det uendelige om man skal ha forskjellig dim foran og bak, men det viktigste er nok at rulleomkretsen er så lik som mulig. Blir jo mer motstand og dra rundt 285 bak enn 245 foran, men om det har noe og si vet jeg ikke..

 

Når det gjelder ET42 på en 10" tror jeg det vil gå fint, men på en 8,5" kommer det altfor langt inn med så høy ET evt.. Men med 285 på en 10" og ET42 tror jeg du er på grensen med skjermkanten, er ikke helt sikker på hvor mye det er å gå på innover, men er sabla god plass der med mine hvertfall...

 

Runar er flink til å regne på ET så her har du litt å regne på..

 

Jeg har jo ynkelige 8.5":-) med 255/35 i 20" og ET37, det kommer altfor langt inn synes jeg.

Men 20mm spacer på hvert hjul som jeg har bak er dekket i kant med ytterkant av skjermen, ser fett og breit ut bakfra..

Men med min høyde gikk det ikke med 20mm foran, da subber det i svinger, men med 10mm går det akkurat, har vært en liten subb i 90 graders svinger og telehiv, men hvor ofte er det. Har jo litt med hvor stiv bilen er og, og med KW som du har kjøpt blir nok din endel stivere enn min og dermed mindre fare for subbing.

 

Så etter slik jeg forstår ET da så har vel jeg ET17 bak og ET27 foran med 8.5".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på dei som eg har sett på er det et 35,tror det blir lite kant med 8,5" men tror det blir for mye med 10" foran,derfor vurderer eg en kombinasjon,men er det noen som har prøvd det på quattro og har noen erfaringer?hvor mye er din senkett øystein?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel diskuteres i det uendelige om man skal ha forskjellig dim foran og bak, men det viktigste er nok at rulleomkretsen er så lik som mulig. Blir jo mer motstand og dra rundt 285 bak enn 245 foran, men om det har noe og si vet jeg ikke..

 

Når det gjelder ET42 på en 10" tror jeg det vil gå fint, men på en 8,5" kommer det altfor langt inn med så høy ET evt.. Men med 285 på en 10" og ET42 tror jeg du er på grensen med skjermkanten, er ikke helt sikker på hvor mye det er å gå på innover, men er sabla god plass der med mine hvertfall...

 

Rune er flink til å regne på ET så her har du litt å regne på..

 

Jeg har jo ynkelige 8.5":-) med 255/35 i 20" og ET37, det kommer altfor langt inn synes jeg.

Men 20mm spacer på hvert hjul som jeg har bak er dekket i kant med ytterkant av skjermen, ser fett og breit ut bakfra..

Men med min høyde gikk det ikke med 20mm foran, da subber det i svinger, men med 10mm går det akkurat, har vært en liten subb i 90 graders svinger og telehiv, men hvor ofte er det. Har jo litt med hvor stiv bilen er og, og med KW som du har kjøpt blir nok din endel stivere enn min og dermed mindre fare for subbing.

 

Så etter slik jeg forstår ET da så har vel jeg ET17 bak og ET27 foran med 8.5".

 

Egentlig så er det ET og dekkbredde som betyr mest, felgbredden kommer i andre rekke fordi det stort sett er toppen av dekket som subber evt...

 

Hvis du mener 255 dekk med ET 27 går greit foran, så blir dette det samme som 285 med ET42 (dekket stikker 15mm lengre ut, hjulet sitter 15mm lengre inn). Men det kan være på grensen pga dekkstrekket.

 

Jeg ville ikke satt 285 foran på A8 uten å prøve et hjul først. Evt gått for 275/30 rund baut som et kompromiss.

 

KW gewinder er, etter min erfaring, ikke stivt nok til å unngå subbing på en såpass tung bil, selv om du stiller hardheten på det hardeste.

 

Konklusjon på hva jeg ville sjekka opp mer om til A8 (hvis man har bestemt seg for 20 tommere):

VA: 10x20 ET42 med 275/30 20

HA: 10x20 ET37 med 275/30 20 (5mm spacer)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en god kombi det Runar... Bør gå det men spørs jo på senk og stivhet også..

Husk at bilen er ikke tyngre enn en S2 Coupe omtrent:-)

 

Min er senket ca 35mm etter hva Eibach sier, men har 2 cm ekstra foran pga. modden på fjærbeinet. Så blir vel ca 55/35mm. Kunne ikke vært lavere, kan egentlig ikke være så lav heller.. Mange steder jeg ikke kommer over fartsdumper, ikke foran som butter men midt under bilen pga. den lange akselavstanden. Subber også hvis det er dype spor i veien.. Hadde min vært like lav bak som foran kunne jeg bare parkert.. Men fint for deg med justerbart da, kan jo stille den slik det passer best med fremkommelighet og utseende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

personlig falt eg for denne,fås og med svart senter,

men korleis blir det og bruke 8,5x20" foran og 10x20" bak på biler med quattro?

 

Ja, den var litt tøff denne også...

 

Er ikke så greit å velge når det er så mange feite felger å velge i :o

 

Er blanke kanter , ser nok mer matt ut på bildet enn i virkeligheten....

 

bestillte mine fra Felgimport (de hentet ett sett til meg fra USA) De skal egentlig ikke ha denne i sitt sortiment....

 

Er meget førnøyd med felgene ja :)

 

Ok, bra de er blanke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble igrunn litt forvirret med det ET pratet... Ble konklusjonen at 10x20 ET42 med 275/30 20 går greit?

 

Trodde jeg hadde forstått meg på ET men det er tydligvis at jeg ikke gjør det...

 

Ser i vognkortet at min innpress er 42.

Er det det samme som et 42?

Og da kommer vel ikke felgen lenger ut en org. felgen? eller?

 

 

Hadde planer om å senke A8'n ca. like mye som A4'n jeg hadde, går det bra når jeg har på så store felger?

 

1CIMG1967.jpg

 

TUSEN TAKK TIL ALLE SOM HAR HJULPET MEG SÅ LANGT!! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øystein, hvor mye bakkeklaring har du under bilen din sånn ca?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innpress er ET ja, hva som står i boken nå du ikke bry deg om:-) De originale vinterfelgene mine står jo "inni" bilen...

 

Konklusjonen ble vel at 10x20 ET42 med 275/30 20 burde gå greit i følge mine erfaringer, men er jo avhengig av høyde på bilen og "faktisk" bredde på dekka, er dessverre forskjell mellom produsentene..

 

Ang. senk kan du senke så mye du vil, men vanskelig å sammenligne med andre modeller. Blir litt spesielt over humper med A8 pga. akselavstanden. Forhjulene er jo over humpen før bakhjulene kommer opp på humpen og løfter bilen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.