Felgtips til A8 ønskes...

Anbefalte innlegg

50 tusen for AEZ felger hørtes mye ut uansett, kan ikke skjønne at det settet kan koste borti 100.000 kr uansett hvordan villedende priser man opererer med...

 

Tilbake til A8'en, ikke lett når man må bestemme seg for hva man skal ha, men tror nok jeg ville teipet sammen noen spacere og prøvd noen smalere hjul for å vurdere om 10x20 med 275 eller 285/30 20 kan gå foran.

 

 

Litt OT: Disse felgene har en veiledende pris på 79975,- ifølge katalog.. kun felger...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fekk en bra rabatt på larzon felgene, 55% så da blir det nye felger til sommeren,komer på lager om 5/6 uker,så da er det bare og fikkse opp A6 en og selge den i mellomtiden ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT: Disse felgene har en veiledende pris på 79975,- ifølge katalog.. kun felger...: klø :

 

Syyyyyyykt...

 

fekk en bra rabatt på larzon felgene, 55% så da blir det nye felger til sommeren,komer på lager om 5/6 uker,så da er det bare og fikkse opp A6 en og selge den i mellomtiden ;)

 

Hvordan fikk du den så billig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går jo en A8 i Ålesund/Volda med 20 tommere vel ?? Han er vel medlem på forumet her også men husker ikke navnet.

 

Ja, det gjør det, skall til Ålesund i slutten av denne mnd.

får spør han fint om å få prøve ene felgen hans hvis jeg ikke finner noe tilsvarende i litt nærmere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått mail fra Jon Gravir

 

Han tvilte sterkt på at jeg fikk plass til 20x10" felgene fremme...

 

Og at han trodde at et 4 felger kom på 15-20.000 med dekk!?

 

Hmmm....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en på fastford forumet som skaffet meg en god pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en på fastford forumet som skaffet meg en god pris.

 

Nais, skall bli arti å se dem på bilen din... Grattulerer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått mail fra Jon Gravir

 

Han tvilte sterkt på at jeg fikk plass til 20x10" felgene fremme...

 

Og at han trodde at et 4 felger kom på 15-20.000 med dekk!?

 

Hmmm....

 

Det er vel slik at enten må du "kline til" og gå for 10x20 foran og bak og heller leve med fare for litt subbing og/eller at du må brette inn skjermflensen litt foran, ellers så "safer" du inn og bruker smalere felg og dekk foran (og bak med evt spacer). Sistnevnte er jo synd siden du har funnet en felg som "krever" litt bredde for å være optimal. 8,5x20 med 245/35 eller 255/35 20 på Audi A8 er, etter min mening, litt for vanlig til at det er verdt å bestille felger fra USA for.

 

Med fare for å gjenta meg selv i det uendelige: Går du for 21 tommere med 255/30 21, så får du et hjul som er like trygt som 255/35 20, men et kulere hjul fordi 30 profil fremhever enhver felg bedre enn 35. 9 eller 9,5x21 rund baut hadde jo vært konge, like kult som 10x20 etter min mening. Da trenger du heller ikke skru bilen ned 10cm foran for at hjulet ikke skal se rart ut i hjulbuen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spm 1: Ja, felgkanten blir nok ganske utsatt...

Spm 2: Tja, hvis du får med TUV på felgene så...

 

Vi får satse på at kanten greier seg :)

 

Hadde vert fint om det gikk an å få dette godkjent...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har heldigvis en stund igjenn på meg før snøen forsvinner så jeg trenger ikke bestemme meg helt enda...

 

Håper jeg finner noen som har en 20x10 felg eller noe slikt som jeg kan prøve...

 

Kommer nokk til å gå for 20x10 tror jeg, har blitt forelsket i den breie kanten :)

Ellers så er skjermflensen brettet inn foran fra før :D

 

Tusen takk for all hjelpen Runar, setter stor pris på det! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått mail fra Jon Gravir

 

Han tvilte sterkt på at jeg fikk plass til 20x10" felgene fremme...

 

Og at han trodde at et 4 felger kom på 15-20.000 med dekk!?

 

Hmmm....

 

Du får plass, siden jeg får plass med ET27 og 255.. Har plass med ET17 og 255 og, men subber da som sagt litt lett i svinger, men med litt mindre senk og stivere bil hadde nok det godt også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, Øystein...

 

Det er bra du prøver å banke det inn i hodet mitt selv om jeg ikke hører etter :D

 

Blir bare litt bekymret når så mange sier at det ikke går, men du forstår du sikkert :)

 

Hva skulle jeg gjort uten deg Øystein? :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta deg en cruise tur til Bergen så sjekker vi og måler litt:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får plass, siden jeg får plass med ET27 og 255.. Har plass med ET17 og 255 og, men subber da som sagt litt lett i svinger, men med litt mindre senk og stivere bil hadde nok det godt også..

 

Jeg tror også det er mulig å sette på 10x20 ET42 foran på A8. Når det er sagt, så er det ikke lett å få en slik bil stiv nok til å unngå subbing hvis man først er i faresonen foran...Løsningen må evt være å bruke fjærveisbegrensere. Bilen blir stumpete, men subber ikke. Stilte selv gewinderet på min A6 på det hardeste og det er fremdeles ganske mykt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis som du sa at 275/30 på 10x20 blir likt som min med 255/35 og 8.5x20 med 10mm spacer vil det gå helt fint, jeg kjører jo Eibach med orginale dempere og ca 55-60mm senking der fremme. Og det er nok en del mykere enn KW vil jeg tro, spørs jo hvor mye han vil senke også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis som du sa at 275/30 på 10x20 blir likt som min med 255/35 og 8.5x20 med 10mm spacer vil det gå helt fint, jeg kjører jo Eibach med orginale dempere og ca 55-60mm senking der fremme. Og det er nok en del mykere enn KW vil jeg tro, spørs jo hvor mye han vil senke også..

 

Ja toppen av dekket er på samme sted, men dekket på 10x20 felgen vil skrå mer utover slik at det kan subbe i dekksiden eller felgen direkte hvis bilen er lav. Men det gir en indikasjon på om det er mulig eller ei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis som du sa at 275/30 på 10x20 blir likt som min med 255/35 og 8.5x20 med 10mm spacer vil det gå helt fint, jeg kjører jo Eibach med orginale dempere og ca 55-60mm senking der fremme. Og det er nok en del mykere enn KW vil jeg tro, spørs jo hvor mye han vil senke også..

 

Hvis det ikke blir luft så blir det nokk justerbart senkesett,

Blir nokk senket ca. like mye som med deg tenker jeg, men det spørs litt på fremkomligheten også...

 

Ta deg en cruise tur til Bergen så sjekker vi og måler litt:-)

 

Skulle nesten ha gjort det ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja toppen av dekket er på samme sted, men dekket på 10x20 felgen vil skrå mer utover slik at det kan subbe i dekksiden eller felgen direkte hvis bilen er lav. Men det gir en indikasjon på om det er mulig eller ei.

 

Hmmm... hvordan blir det med svingradusen da? er det mulig at jeg kommer borti innerskjermen når jeg svinger mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... hvordan blir det med svingradusen da? er det mulig at jeg kommer borti innerskjermen når jeg svinger mye?

 

Det tviler jeg på. 10x20 ET42 bygger ikke så langt inn ift originalt på A8. Men A8-gutta vet sikkert dette... :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at det blir et problem, det som var problemet hos meg med 20mm spacer foran var at ved mye sving og hump eller krenging så subbet det på yttersiden, altså skjermbuen legger seg oppå dekket.. Innover er det psyko plass:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for raske svar som alltid :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det til å se sånn ut med meg?

 

2117628_2_full.jpg

 

Dette er 20" felger med 255/35x20 dekk...

Syns ikke det er så pent når det blir så lite gummi...

+den kommer til å bli skjev velig fort...

 

Flere bilder : http://www.cardomain.com/ride/2117628

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes de der så mer ut som 225/30-20 dekk.

så mer ut som de nederste bildene i den serien på siden hans var den dimensjonen som var oppgitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror faktisk du har rett :D

 

takk for svaret :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det til å se sånn ut med meg?

 

Dette er 20" felger med 255/35x20 dekk...

Syns ikke det er så pent når det blir så lite gummi...

+den kommer til å bli skjev velig fort...

 

Hvis det der er 255/35 20, så er jeg blind! Hjula så altfor små ut til A8'en så det må være 30 profil. BF G-force finnes "dessverre" i både 255/35 20 og 255/30 20.

 

Her er forøvrig et bilde av My Toy 2 med BF G-force 255/30 20...

My toy 2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.