Rudskogen 2007, 1-2 September

Anbefalte innlegg

Og utifra dette reglementet fra Rudskogen så er prøveskilter tillat på Rudskogen treffet altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klubben skal ha treff på Rudskogen 1-2 september 2007.

 

Vilkårene vi har å forholde oss til på treffet er beskrevet i vedlagt dokument (støygrenser, skilt/prøveskilt osv).

 

Veldig avklarende! Men hvilke biler kan man sette prøveskilt på og hvilke ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med folk setter pris på at det blir 100db.... ;) rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig avklarende! Men hvilke biler kan man sette prøveskilt på og hvilke ikke?

 

Prøveskilt får du på alle biler som har et chassienummer. Og da er det bare å bestå teknisk test etterpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En meget vakker kontrakt som også burde bankes gjennom på Våler ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette tror jeg blir bra!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøveskilt får du på alle biler som har et chassienummer. Og da er det bare å bestå teknisk test etterpå.

 

Så hvis jeg stiller med en Golf 1,6 liter som jeg har fjerna torpedoveggen i og satt i en 5,7 liter Hemi V8'er, så kan jeg kjøre hvis støy, bremser/væske, lekkasjer, sikkerhetsbelter/stoler er i orden? Høres rart ut...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvis jeg stiller med en Golf 1,6 liter som jeg har fjerna torpedoveggen i og satt i en 5,7 liter Hemi V8'er, så kan jeg kjøre hvis støy, bremser/væske, lekkasjer, sikkerhetsbelter/stoler er i orden? Høres rart ut...

 

Ja, du får prøveskilter på biltilsynet hvis du har en post-it-lapp med et chassisnr på, jeg har prøvd, og lykkes. Det var til en ordentlig bil, men det kunne jo ikke dama på biltilsynet vite: rolleyes

Men om du kan og bør kjøre på bane med den er kanskje tvilsomt. Egentlig så burde det være straffbart å kjøre rundt med vinkel-8'er samme hvordan bil det satt i. Ordentlig bil har 5 sylindre stående etter hverandre i rekke med 4 drivaksler og en mellomaksel:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer dette. Var å henta prøveskilter til en kompis. Hadde med en lapp med chassienummer på jeg også og bare fylte ut et skjema med hvorfor jeg skulle ha prøveskilter og det var det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser lovende ut.. Me & mini Me like..

Da stiller jeg opp..

 

100db: ja :

 

Endre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil minne på da jeg kjenner noen som jobber der, at det blir strengt med dB kontroll, iflg reglementet SKAL alle biler sjekkes!

 

Blir det sluppet ut biler over 100dB og det blir sjekket etterpå, kan man nesten like godt bare glemme og leie banen igjen.

 

Vet det har skjedd andre som har leid banen og gitt litt F i å sjekke dB.

Dette blir bare strengere og strengere da de har fått en del klager..

 

Jeg har ikke noe mot at det vråles fra femmere, men tenkte jeg bare skulle nevne dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer dette. Var å henta prøveskilter til en kompis. Hadde med en lapp med chassienummer på jeg også og bare fylte ut et skjema med hvorfor jeg skulle ha prøveskilter og det var det.

 

Dersom du leser hva du skriver under på der så står det vel noe der om hvilken tilstand bilen skal være i ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du leser hva du skriver under på der så står det vel noe der om hvilken tilstand bilen skal være i ;)

 

 

Tja... Joda leste ikke så nøye jeg bare fylte ut i all hast. Blir en egenvurdering det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som rudi sier, så skriver du under på at bilen er i forskriftsmessig stand. Og vi vet alle at forskriftene i dette landet er ganske strenge..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et spørsmål her; ser at det ikke er lov å ha åpne vinduer foran og/eller takluke. På typ85 coupeene er dette enste mulighet for utlufting. Jeg har ikke aircon og vil tro at det gjelder for ganske mange andre av klubbens coupeer og urquattroer også. Jeg skjønner at det er en sikkerhetsting, men en sjåfør der det koker under hjelmen er vel heller ikke ideelt.

 

Min bil ble iallefall sinnsykt varm i coupeen på rudskogen i fjor.

 

Er det mulighet til å søke om disp til å åpne vippen på takluka eller åpne feks passasjervinduet litt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som rudi sier, så skriver du under på at bilen er i forskriftsmessig stand. Og vi vet alle at forskriftene i dette landet er ganske strenge..

 

Det er en forskjell her vet jeg, det er noe som heter forsvarlig stand og noe som heter forskriftsmessig stand. Forskriftsmessig er jo grei, men forsvarigstand kan jo tolkes på så mange måter. Vet ikke hva som står på kjøreseddelen, men dersom det er forsvarlig å ikke forskriftsmessig, så er det jo rom for litt slingringsmonn. Tror dere jeg hadde fått kjørt om jeg hadde kommet med prøveskilt på golfen, den har jo chassis nr...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil ble iallefall sinnsykt varm i coupeen på rudskogen i fjor.

 

Er det mulighet til å søke om disp til å åpne vippen på takluka eller åpne feks passasjervinduet litt?

 

Klima er kjekt ja :)

Uansett går det som regel bra med en liten glipp på vindu og soltak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- alle kjøretøy som er registrert skal samsvare med vognkort/kjøretøyforskriften

 

Kor mange kan ærlig sei at dette stemmer på kjøretøyet sitt?

har du bytta felger/ratt/stoler elller trimma bilen og ikkje fått dei innført i vognkort, så bryter ein jo den regelen. Og det står jo skal med understrek :)

 

eller har eg misforsått litt her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klima er kjekt ja :)

Uansett går det som regel bra med en liten glipp på vindu og soltak.

 

Ikke på rudskogen i fjor, der ble jeg vinka inn først pga soltaket og så pga glippe på vinduet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et spørsmål her; ser at det ikke er lov å ha åpne vinduer foran og/eller takluke. På typ85 coupeene er dette enste mulighet for utlufting. Jeg har ikke aircon og vil tro at det gjelder for ganske mange andre av klubbens coupeer og urquattroer også. Jeg skjønner at det er en sikkerhetsting, men en sjåfør der det koker under hjelmen er vel heller ikke ideelt.

 

Min bil ble iallefall sinnsykt varm i coupeen på rudskogen i fjor.

 

Er det mulighet til å søke om disp til å åpne vippen på takluka eller åpne feks passasjervinduet litt?

 

Det er vel derfor vi vanligvis bare kjøre 3-4 runder, for så ta det rolig en runde og inn i depot før vi kjører ut på banen igjen.: klø :

Har samme problemet i min Polo, bare at der blåser det varmt fra viften uansett hva jeg gjør.............

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei er datoen for dette treffet flyttet? Var nemlig på motorfestivalen og der sto det på plakaten til klubben at det var sommertreff på rudskogen i august.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med å ha en glipe på vinduet eller takluke for å lufte litt skjønner eg ikke helt.. Ble vinket av våler banen pga liten glipe på ruten, mens en som kjørte cab (med taket borte/nede) hele helgen fikk kjøre runde etter runde.

Forsto meg aldri på det, men kanskje noen vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke jeg heller, hvis en ser på gatebil filmene også så kjøres det med gamle ac cobrar og litt ymse andre caber utpå?? hmm. Om man skulle risikere å take så holder ikke akkurat rutene så lenge uans hehe.. Men hvem har tenkt til det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir støymåling foretatt egentlig? Måles dette rett ved eksospotten, og ved hvilket turtall?

 

Lurer også på om det er mulighet for at noen forteller litt om hvordan man skal kjøre på bane før dette starter. Har veldig lyst til å prøve meg på bane. Men har aldri kjørt på bane selv, så hadde vært greit med litt gjennomgang før man prøver seg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.