Rudskogen 2007, 1-2 September

Anbefalte innlegg

Hvordan blir støymåling foretatt egentlig? Måles dette rett ved eksospotten, og ved hvilket turtall?

 

Lurer også på om det er mulighet for at noen forteller litt om hvordan man skal kjøre på bane før dette starter. Har veldig lyst til å prøve meg på bane. Men har aldri kjørt på bane selv, så hadde vært greit med litt gjennomgang før man prøver seg:)

 

 

er førermøte med hvordan man skal oppføre seg på banen, var iallefall det de gangene jeg har kjørt på bane,

anbefales!

har hatt det gøy med 136hk fremhjulsgnager og 300hk q+, så man behøver ikke å ha det grommeste for å ha det gøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du får prøveskilter på biltilsynet hvis du har en post-it-lapp med et chassisnr på, jeg har prøvd, og lykkes. Det var til en ordentlig bil, men det kunne jo ikke dama på biltilsynet vite: rolleyes

Men om du kan og bør kjøre på bane med den er kanskje tvilsomt. Egentlig så burde det være straffbart å kjøre rundt med vinkel-8'er samme hvordan bil det satt i. Ordentlig bil har 5 sylindre stående etter hverandre i rekke med 4 drivaksler og en mellomaksel:p

 

da kan du jo hente prøveskilter og prøve din på rudskogen? s2`en

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er førermøte med hvordan man skal oppføre seg på banen, var iallefall det de gangene jeg har kjørt på bane,

anbefales!

har hatt det gøy med 136hk fremhjulsgnager og 300hk q+, så man behøver ikke å ha det grommeste for å ha det gøy.

 

Oki, det høres bra ut:) Må vel prøve å komme seg på dette treffet også da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok et bra treff det her som man bare må få med seg: rock : Gleder meg stort til dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det også blir mulighet for Seat og skoda fra VAG tiden å kjøre her også. Jeg hadde desverre ikke bilen klar til våler, men til rudskogen skal den være klar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor camper mann på rudskogen? Go cart banen?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regler for kjøretøy:

Skilter med gyldige oblater, ev. prøveskilt med gyldige papirer, godtas.

Biler med gyldig lisens kan kjøre i separate heat. Formelbiler må kjøres for seg.

 

Ergo er det;

Biler med skilter

Biler med prøveskilter, som er i en slik tilstand at å få skilter ikke er noe problem

Lisensbiler (dog i egne løp)

 

: klø :

 

Spør først som sist, da det alltid er noe krøll med dette på Våler;

Hvordan er det ift de som bryter støygrensen som medfører evt bøtlegging? Ved godkjent støymåling må klubben ta boten, hvis bilen på noe måte har sneket seg inn uten måling ilegges eier/fører boten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg som en liten hund allerede!!! Har bestilt sol og fint vær :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite punkt som noen bør få med seg.......

ÅPEN WASTEGATE GODTAS IKKE DA DISSE IKKE STØYER FØR MOTOREN BELASTES

Vet iallfall om to her i Ålesund som bør fikse det før de snur bilen mot Rudskogen iallfall ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor camper mann på rudskogen? Go cart banen?: klø :

 

I fjor fikk vi ikke bo på gocarten grunnet noe kjøring der dagen etterpå. Men utover det så kan du sette opp teltet ditt der det går ann å sette opp et telt. Ikke noe sånt Vålerbanen 4-kant regler der nei :)

 

Vi telta oppe på den haugen i midten i fjor. Var knallfint det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette med å ha en glipe på vinduet eller takluke for å lufte litt skjønner eg ikke helt.. Ble vinket av våler banen pga liten glipe på ruten, mens en som kjørte cab (med taket borte/nede) hele helgen fikk kjøre runde etter runde.

Forsto meg aldri på det, men kanskje noen vet?

 

Årsaken er enkel, om ikke alltid like forståelig... *S*

 

På "vanlige" biler (les: med tak) er det slik at vinduer og/eller takluke skal være lukket for at du ikke skal være uheldig å få en arm eller noe ut i en rundvelt.

Er du uheldig og få armen ut av vinduet når bilen ruller er sjansen stor for at den er knust etterpå.

 

Man kan ikke nekte cabrioleter og lignende biler å kjøre og disse slipper... Tror det er slik at på cabrioleter SKAL sidevinduene være oppe, men dette praktiserer nok litt forskjellig.

 

Når det gjelder f.eks. AC Cobra er ofte ikke vinduer man kan ha oppe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite punkt som noen bør få med seg.......

ÅPEN WASTEGATE GODTAS IKKE DA DISSE IKKE STØYER FØR MOTOREN BELASTES

Vet iallfall om to her i Ålesund som bør fikse det før de snur bilen mot Rudskogen iallfall ;)

Får vell heller kjøre på gatebil-treffene istede for da:p når alt slikt må vær på stell på klubb treffene.: dum :

jeg har ikke planer om å bygge WG i anlegget: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har ikke planer om å bygge WG i anlegget: rolleyes

 

Hvorfor ikke? Hva er den store gevinsten med å kjøre med åpen WG : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Hva er den store gevinsten med å kjøre med åpen WG : klø :
Sikkert "tøff" lyd som man blir drittlei etter en uke......: rolleyes Smak og behag såklart,men jeg ser ikke helt vitsen i å kjøre med åpen wastegate som gjør at man kan glemme å kjøre på alt som heter klubbtreff i regi av VACN.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

no var jo det vm i fyring her da jeg var ute etter :P

Skal nokk bygge Wg i anlegget, må bare finne en vei inn. Der e ivertfall trangt nokk ned i der.

Bråke vill jo det gjer uansett, man flytter bare mer lyd bak, iverfall for dei som kjører med en lyddemper.

Jeg kjører 2 lyddempere fra ferrita å synest det ikke burde vær meir lyd i mitt anlegg ivertfall.: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva blir prisene på inngang og bane kjøringen for de som ikke er medlemmer?Det kommer sansynligvis noen fra den svenske corrado/gti klubben som lurer på dette...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva blir prisene på inngang og bane kjøringen for de som ikke er medlemmer?Det kommer sansynligvis noen fra den svenske corrado/gti klubben som lurer på dette...:)

 

Banekjøring for ikke-medlemmer er vel gratis:p siden de ikke får kjøre. Inngang er vel likt for alle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banekjøring for ikke-medlemmer er vel gratis:p siden de ikke får kjøre. Inngang er vel likt for alle.

 

Så medlemmer av utenlandske klubber med samme merker får ikke kjøre om de ikke melder seg inn i Norske klubben om de kommer på besøk??

 

Det var jo en genial avgørelse: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så medlemmer av utenlandske klubber med samme merker får ikke kjøre om de ikke melder seg inn i Norske klubben om de kommer på besøk??

 

Det var jo en genial avgørelse: smil :

 

 

Ja det syns jeg var flott:confused:

Håper ikke dette er tilfelle,for da er jeg ganske sikker på at de ikke gidder å ta den lange turen...Er det noen fra styret som kan klare opp i dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det syns jeg var flott:confused:

Håper ikke dette er tilfelle,for da er jeg ganske sikker på at de ikke gidder å ta den lange turen...Er det noen fra styret som kan klare opp i dette?

 

Jeg leste visst litt kjapt, så ikke at det var fra svensk klubb:o Tror nok det er bedre at noen fra styret oppklarer dette, så skal jeg lese før jeg poster neste gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter ikke i styret og kan ikke svare for de men det har alltid vært slik at det kun er medlemmer som får kjøre på våre treff (så lenge jeg kan huske)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske det har vært noen svenskregistrerte biler på banen på rudskogen før,Dahlbæk + flere gromme audier fra sverige,men det er kanskje endret på reglene,noe som jeg syntes er ganske fjollete i så fall!syns det hadde vært moro med biler fra nabolandet som vi kanskje ikke ser på alle treffene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt klart at vårt kjære nabofolk er velkomne på treffet :)

 

Hvilken avgjørelse styret tar på å la medlemmer fra andre klubber få kjøre på treffet må vi veie nøye opp mot at våre medlemer ikke skal stå for mye i kø ved banekjøringen. Vi var over 150 biler på banen på Våler i år og da blir det desverre enkelte perioder med kø. Kommer det i tillegg 2-3 biler fra Sverige blir ikke det noe problem, men dukker det opp 50 mann som skal kjøre på banen har vi en case. Det regner jeg med de fleste skjønner, så dette må vi vurdere litt.

 

Er litt usikker på hva som har vært praksis her tidligere, men vi skal komme tilbake her med en avklaring i god tid før treffet

 

Forøvrig har flere av de svenske bilene på tidligere treff tilhørt våre medlemmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for positivt svar:) Vet ikke hvor mange som kommer,men det er ikke snakk om et stort antall biler,og tviler på at alle de som kommer vil kjøre,men da vet jeg at de som kommer kan få muligheten i allefall:)

Men har du noen priser på banekjøringen og hva det koster å komme inn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer å jeg skal kjøre... Stein klar : rock :

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.