#1 Skrevet Mars 4, 2007 Klubben skal ha treff på Rudskogen 1-2 september 2007. Vilkårene vi har å forholde oss til på treffet er beskrevet i vedlagt dokument (støygrenser, skilt/prøveskilt osv). Ruskogen Motorsenter AS - Veiledning for gjennomføring av bilarrangement.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 5, 2007 Og utifra dette reglementet fra Rudskogen så er prøveskilter tillat på Rudskogen treffet altså? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 5, 2007 Klubben skal ha treff på Rudskogen 1-2 september 2007. Vilkårene vi har å forholde oss til på treffet er beskrevet i vedlagt dokument (støygrenser, skilt/prøveskilt osv). Veldig avklarende! Men hvilke biler kan man sette prøveskilt på og hvilke ikke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 5, 2007 Regner med folk setter pris på at det blir 100db.... rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 5, 2007 Veldig avklarende! Men hvilke biler kan man sette prøveskilt på og hvilke ikke? Prøveskilt får du på alle biler som har et chassienummer. Og da er det bare å bestå teknisk test etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2007 En meget vakker kontrakt som også burde bankes gjennom på Våler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 5, 2007 Dette tror jeg blir bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 5, 2007 Prøveskilt får du på alle biler som har et chassienummer. Og da er det bare å bestå teknisk test etterpå. Så hvis jeg stiller med en Golf 1,6 liter som jeg har fjerna torpedoveggen i og satt i en 5,7 liter Hemi V8'er, så kan jeg kjøre hvis støy, bremser/væske, lekkasjer, sikkerhetsbelter/stoler er i orden? Høres rart ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 5, 2007 Så hvis jeg stiller med en Golf 1,6 liter som jeg har fjerna torpedoveggen i og satt i en 5,7 liter Hemi V8'er, så kan jeg kjøre hvis støy, bremser/væske, lekkasjer, sikkerhetsbelter/stoler er i orden? Høres rart ut... Ja, du får prøveskilter på biltilsynet hvis du har en post-it-lapp med et chassisnr på, jeg har prøvd, og lykkes. Det var til en ordentlig bil, men det kunne jo ikke dama på biltilsynet vite: rolleyes Men om du kan og bør kjøre på bane med den er kanskje tvilsomt. Egentlig så burde det være straffbart å kjøre rundt med vinkel-8'er samme hvordan bil det satt i. Ordentlig bil har 5 sylindre stående etter hverandre i rekke med 4 drivaksler og en mellomaksel:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 5, 2007 Stemmer dette. Var å henta prøveskilter til en kompis. Hadde med en lapp med chassienummer på jeg også og bare fylte ut et skjema med hvorfor jeg skulle ha prøveskilter og det var det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 5, 2007 Dette ser lovende ut.. Me & mini Me like.. Da stiller jeg opp.. 100db: ja : Endre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 6, 2007 Jeg vil minne på da jeg kjenner noen som jobber der, at det blir strengt med dB kontroll, iflg reglementet SKAL alle biler sjekkes! Blir det sluppet ut biler over 100dB og det blir sjekket etterpå, kan man nesten like godt bare glemme og leie banen igjen. Vet det har skjedd andre som har leid banen og gitt litt F i å sjekke dB. Dette blir bare strengere og strengere da de har fått en del klager.. Jeg har ikke noe mot at det vråles fra femmere, men tenkte jeg bare skulle nevne dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 6, 2007 Stemmer dette. Var å henta prøveskilter til en kompis. Hadde med en lapp med chassienummer på jeg også og bare fylte ut et skjema med hvorfor jeg skulle ha prøveskilter og det var det. Dersom du leser hva du skriver under på der så står det vel noe der om hvilken tilstand bilen skal være i 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 3, 2007 Dersom du leser hva du skriver under på der så står det vel noe der om hvilken tilstand bilen skal være i Tja... Joda leste ikke så nøye jeg bare fylte ut i all hast. Blir en egenvurdering det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 10, 2007 Som rudi sier, så skriver du under på at bilen er i forskriftsmessig stand. Og vi vet alle at forskriftene i dette landet er ganske strenge.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 10, 2007 Et spørsmål her; ser at det ikke er lov å ha åpne vinduer foran og/eller takluke. På typ85 coupeene er dette enste mulighet for utlufting. Jeg har ikke aircon og vil tro at det gjelder for ganske mange andre av klubbens coupeer og urquattroer også. Jeg skjønner at det er en sikkerhetsting, men en sjåfør der det koker under hjelmen er vel heller ikke ideelt. Min bil ble iallefall sinnsykt varm i coupeen på rudskogen i fjor. Er det mulighet til å søke om disp til å åpne vippen på takluka eller åpne feks passasjervinduet litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 10, 2007 Som rudi sier, så skriver du under på at bilen er i forskriftsmessig stand. Og vi vet alle at forskriftene i dette landet er ganske strenge.. Det er en forskjell her vet jeg, det er noe som heter forsvarlig stand og noe som heter forskriftsmessig stand. Forskriftsmessig er jo grei, men forsvarigstand kan jo tolkes på så mange måter. Vet ikke hva som står på kjøreseddelen, men dersom det er forsvarlig å ikke forskriftsmessig, så er det jo rom for litt slingringsmonn. Tror dere jeg hadde fått kjørt om jeg hadde kommet med prøveskilt på golfen, den har jo chassis nr...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 10, 2007 Min bil ble iallefall sinnsykt varm i coupeen på rudskogen i fjor. Er det mulighet til å søke om disp til å åpne vippen på takluka eller åpne feks passasjervinduet litt? Klima er kjekt ja Uansett går det som regel bra med en liten glipp på vindu og soltak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 10, 2007 - alle kjøretøy som er registrert skal samsvare med vognkort/kjøretøyforskriften Kor mange kan ærlig sei at dette stemmer på kjøretøyet sitt? har du bytta felger/ratt/stoler elller trimma bilen og ikkje fått dei innført i vognkort, så bryter ein jo den regelen. Og det står jo skal med understrek eller har eg misforsått litt her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 11, 2007 Klima er kjekt ja Uansett går det som regel bra med en liten glipp på vindu og soltak. Ikke på rudskogen i fjor, der ble jeg vinka inn først pga soltaket og så pga glippe på vinduet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 11, 2007 Et spørsmål her; ser at det ikke er lov å ha åpne vinduer foran og/eller takluke. På typ85 coupeene er dette enste mulighet for utlufting. Jeg har ikke aircon og vil tro at det gjelder for ganske mange andre av klubbens coupeer og urquattroer også. Jeg skjønner at det er en sikkerhetsting, men en sjåfør der det koker under hjelmen er vel heller ikke ideelt. Min bil ble iallefall sinnsykt varm i coupeen på rudskogen i fjor. Er det mulighet til å søke om disp til å åpne vippen på takluka eller åpne feks passasjervinduet litt? Det er vel derfor vi vanligvis bare kjøre 3-4 runder, for så ta det rolig en runde og inn i depot før vi kjører ut på banen igjen. Har samme problemet i min Polo, bare at der blåser det varmt fra viften uansett hva jeg gjør............. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 23, 2007 Hei er datoen for dette treffet flyttet? Var nemlig på motorfestivalen og der sto det på plakaten til klubben at det var sommertreff på rudskogen i august. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 27, 2007 Dette med å ha en glipe på vinduet eller takluke for å lufte litt skjønner eg ikke helt.. Ble vinket av våler banen pga liten glipe på ruten, mens en som kjørte cab (med taket borte/nede) hele helgen fikk kjøre runde etter runde. Forsto meg aldri på det, men kanskje noen vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 27, 2007 Ikke jeg heller, hvis en ser på gatebil filmene også så kjøres det med gamle ac cobrar og litt ymse andre caber utpå?? hmm. Om man skulle risikere å take så holder ikke akkurat rutene så lenge uans hehe.. Men hvem har tenkt til det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 16, 2007 Hvordan blir støymåling foretatt egentlig? Måles dette rett ved eksospotten, og ved hvilket turtall? Lurer også på om det er mulighet for at noen forteller litt om hvordan man skal kjøre på bane før dette starter. Har veldig lyst til å prøve meg på bane. Men har aldri kjørt på bane selv, så hadde vært greit med litt gjennomgang før man prøver seg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...