Senkesett tråd for Audi 200

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en tråd her ang. senke sett til Audi 200 Jeg kjører med 35/35 H&R fjærer nå, men skulle gjerne vært litt nærmere bakken.

Det er spesiellt justerbart i høyden som er mest intressant for meg men bare å legge ut linker til det dere finner.

 

Her er mitt bidrag

 

Har sendt mail og fått svar at han skal sjekke opp med supersport på mandag.

http://www.als-carstyling.dk/audi_100_200_ii__44__avant_4x4-p-1449.html?cPath=26_117_114&osCsid=ce816ead32433cf2188f75f69b58efa7

 

Disse har også litt justerbart

http://www.2bennett.com/

 

Har også sendt mail til H&R

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 40/40 fra H&R...Men vet jo ikke hvordan det blir med 19"...

 

Ang justerbart så har ikke supersport til 20v...Hvertfall som jeg har sett.

 

Det til 2 bennet vet jeg ingenting om men. Kan jo hende det er helt knall...

Det jeg vet er at Supersport har 60/35 senk til 20v, og da kommer du nok langt mot bakken:) Hvertfall forran...

 

Men justerbart er nok veien å gå om du vil langt ned:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med 40/40 fra H&R...Men vet jo ikke hvordan det blir med 19"...

 

Ang justerbart så har ikke supersport til 20v...Hvertfall som jeg har sett.

 

Det til 2 bennet vet jeg ingenting om men. Kan jo hende det er helt knall...

Det jeg vet er at Supersport har 60/35 senk til 20v, og da kommer du nok langt mot bakken:) Hvertfall forran...

 

Men justerbart er nok veien å gå om du vil langt ned:D

 

Har sett at dem har 60 35 med det blir jo ett sinsykt stuk. Er ikke noe rånerbil detta her :P Det h&r kittet jeg har nå har perfekt balanse i høyde foran og bak, men skulle gjerne vært noen cm lavere.

I følge han på ALS carstyling så har jo muligens supersport noe. Han skrev at de var litt rotete og hadde ikke alt på nettsiden sin.

 

Fåt kjøpe meg noen senkeklemmer : eek : hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestillt KAW sitt 55/35mm sett til min V8.

Det ligger nå hos en kompis i sverige, klart for henting :)

 

KAW har sett til 200'en også.

 

http://www.fahrwerke.de/de/

 

Kjøpte settet på ebay-butikken til KAW.

 

http://search.ebay.de/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&from=R10&satitle=kaw+audi+200&sacat=-1%26catref%3DC6&sargn=-1%26saslc%3D3&sadis=200&fpos=Postleitzahl&ga10244=10425&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=1&fsoo=1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestillt KAW sitt 55/35mm sett til min V8.

Det ligger nå hos en kompis i sverige, klart for henting :)

 

KAW har sett til 200'en også.

 

http://www.fahrwerke.de/de/

 

Kjøpte settet på ebay-butikken til KAW.

 

http://search.ebay.de/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&from=R10&satitle=kaw+audi+200&sacat=-1%26catref%3DC6&sargn=-1%26saslc%3D3&sadis=200&fpos=Postleitzahl&ga10244=10425&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=1&fsoo=1

 

Se der ja!

 

Hadde kanskje vært noe med 60-45 eller 45-40 : klø : Noen som har prøvd 60 foran på 200 20V blir kanskje veldig lavt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke det blir galt med 60 fremme. Jeg vil gjerne ha 60 fremme til min, og 35 bak. Da tror jeg det blir bra. Men Thorvald, din er helt annerledes enn min som bare er 05 lavere enn din. Er mange CM forskjell :( Tror mine er slitne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett at dem har 60 35 med det blir jo ett sinsykt stuk. Er ikke noe rånerbil detta her :P Det h&r kittet jeg har nå har perfekt balanse i høyde foran og bak, men skulle gjerne vært noen cm lavere.

I følge han på ALS carstyling så har jo muligens supersport noe. Han skrev at de var litt rotete og hadde ikke alt på nettsiden sin.

 

Fåt kjøpe meg noen senkeklemmer : eek : hehe

 

Så på prosjekttråden din. Avhengig av hvordan man ser på det så er bilen din senket passe eller lite foran - den står sikkert noenlunde jevnt over bakken, men den større hjulbuen foran gjør at den ser mer senket ut bak. Et 60/40 sett vil utligne dette og gjøre at bilen ser mer jevnt senket ut, selv om den faktisk målt i bakkeklaring får litt stuk mot fronten. Den vil jo dette litt i hekken mens man kjører også.

 

Ut over det så er den senket nok, etter min mening. Men jeg liker jo ikke looken man får når hjulbuen kommer for langt ned over hjulet..

 

Frederik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra inspill her...

 

Da heller jeg kanskje over mot 60mm framme. Blir nok ganske bra da. Når jeg tenker meg om så ser jo bilen min litt høyere ut foran. har som sagt 35mm bak nå, og det hadde ikke gjort noe med 1 cm til lenger ned så da heller det kanskje mot 60-45. Porblemet er jo også at 1cm hos en produsent ikke er det samma som hos en annen....

Målet er ikke å få hjulbuen ned over dekket. Snarere og få den helt i kanten.

 

Rune-André: Syns du ikke min var litt høy bak da? Vil ikke vurdere 45 bak du da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 65/40 på min og det både ser bra ut og er helt greit å kjøre med. Har Knerta downpipen og venstre katten min så det er litt høl i den men det har mer med ujevne dritt veier å gjøre. :P Det ser ikke teit ut med sånn senking, det kan jeg fastslå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 65/40 på min og det både ser bra ut og er helt greit å kjøre med. Har Knerta downpipen og venstre katten min så det er litt høl i den men det har mer med ujevne dritt veier å gjøre. :P Det ser ikke teit ut med sånn senking, det kan jeg fastslå :)

 

Høres bra ut!

Vet hvilket merke du har? Og har du kanskje noen bilder fra siden?

Jeg har køstom eksos så det skal gå bra med høyden hos meg tror jeg ingen cat og slikt....

-T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja!

 

Hadde kanskje vært noe med 60-45 eller 45-40 : klø : Noen som har prøvd 60 foran på 200 20V blir kanskje veldig lavt...

 

Jeg har 65/40 på min 100:) Blir ikke så stor forskjell forran forrhold til bak.

Du har jo en avant så det er mulig det blir enda bedre: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut som at jeg heller mot KAW 45/60 Plus kit med dempere.http://www.fahrwerke.de/de/produkte/plus_kit/

Kommer på drøye 500 euro +frakt

 

Har snakket med et dansk tuning firma og de sier følgende ref:

"Super sport er meget dårligt til levere deres varer, og de har heller ikke

styr på deres hjemme side!"

 

Så tror jeg står over dem hvis ingen har på lager...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thorvald. Vel, jo din var faktisk litt "høy" bak. Men min med 40mm senk har jo skjermbuen nesten halvveis nedpå hjulet som jeg prøvde å illustrere for deg. Skal gå ut å se om jeg klarer å ta noen bilder.

 

Samt demperene mine må være slitne, fordi plutselig blir bilen "skjev" at ene siden har hjulbuen nesten dekket hele dekket, mens andre siden er den perfekt. Så må nok ha meg nye dempere og fjærer til min. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thorvald. Vel, jo din var faktisk litt "høy" bak. Men min med 40mm senk har jo skjermbuen nesten halvveis nedpå hjulet som jeg prøvde å illustrere for deg. Skal gå ut å se om jeg klarer å ta noen bilder.

 

Samt demperene mine må være slitne, fordi plutselig blir bilen "skjev" at ene siden har hjulbuen nesten dekket hele dekket, mens andre siden er den perfekt. Så må nok ha meg nye dempere og fjærer til min. :(

 

Det er det jeg mener at min er litt høy. Så da tror jeg 45 blir bedre. Dine fjærer er sikkert litt sigene.

I tillegg til 35 senken så har jeg 100kg stereosenk baki :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, har noen kg bak jeg også med min JL Audio sub og forsterker. Men er nok som du sier at mine er signe. Står med et lite dilemma nå. Jeg kan bruke 4000,- på å sote ruter, eller nye dempere. Meninger? Vurderer å kjøpe meg spax dempere. Justerbare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, har noen kg bak jeg også med min JL Audio sub og forsterker. Men er nok som du sier at mine er signe. Står med et lite dilemma nå. Jeg kan bruke 4000,- på å sote ruter, eller nye dempere. Meninger? Vurderer å kjøpe meg spax dempere. Justerbare.

 

Har igrunn samma dilemma jeg også. Ønsker meg mild soting helt frem, men skulle hatt lavere bil og nye dempere, så det får komme først.

Hvis bilen din er så sigen som du snakker om så hadde jeg vurdert nye fjærer og dempere først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, veldig lyst på dempere selv, men da må jeg ha fjærer også. Og da blir det jo fort dyrt. Toning av rutene vil jo gi bilen en enormt mye penere look.

 

MIKKEL! hehe, hvor lang leveringstid hadde brakes.no på spax dempere til bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestillt KAW sitt 55/35mm sett til min V8.

Det ligger nå hos en kompis i sverige, klart for henting :)

 

KAW har sett til 200'en også.

 

http://www.fahrwerke.de/de/

 

Kjøpte settet på ebay-butikken til KAW.

 

http://search.ebay.de/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&from=R10&satitle=kaw+audi+200&sacat=-1%26catref%3DC6&sargn=-1%26saslc%3D3&sadis=200&fpos=Postleitzahl&ga10244=10425&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=1&fsoo=1

 

 

Bare fjører du har bestilt eller dempere også? Pris, leveringstid osv vil jeg gjerne ha en oppdatering på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestillte bare fjærene. Kom på kr. 2 112,85 ink frakt til sverige. Tok ca 10 dager fra jeg betalte til de ble levert i sverige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir spennende å se resultatene deres. For min sin del så avventer jeg innkjøp en stund til. Bruker min til det meste og da kan den ikke være for lav.

Kunne tenkt meg samme forhold forran som bak. Synes min er lav nok bak. :)

Får se når jeg har fått satt på de nye sommerfelgene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det nok til at jeg henter meg spax dempere og kjøper et KAW senkesett eller slik. Skal ihvertfal ha 60 eller 65mm senk fremme, og 40 eller 35mm bak! Det er helt sikkert. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det nok til at jeg henter meg spax dempere og kjøper et KAW senkesett eller slik. Skal ihvertfal ha 60 eller 65mm senk fremme, og 40 eller 35mm bak! Det er helt sikkert. :D

 

Nå er vel kaw settet 45-60...

Tror jeg må valse litt bak gitt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor brede er hjulene dine Thorvald? Og hva er ET på felgene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor brede er hjulene dine Thorvald? Og hva er ET på felgene?

 

Sommer felgene er 8,5*19 med smale 235 35 dekk. Et skal være 35 tror jeg.

Er ganske trangt nå med 35 senk, så hvis jeg skal ha mere så må ihvertfall plastikk innerskjermene tas vekk eller moddes litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.