Senkesett tråd for Audi 200

Anbefalte innlegg

Martin: Tviler på at du kan ha 45 senk bak uten at du tar hjulbuene med tanke på at hjulene stikker utenfor. Mulig du må valse osv da. Eventuelt montere smalere dekk på felgene så du får annen strekk. Altså, ala 235bak også slik at du får samme rulleomkrets, og mye strekk på dekket. Men vil ikke sin noe som helst for sikkert her, da jeg selv kun har 225/45-17" som går på innsiden så vidt. Men spax demperene mine er forventet å ankomme veldig snart, også får jeg vel bare bestille meg et slik 65/40 sett fra kaw og se hvordan det blir. Har lyst til å kunne ha 19" på bilen selv, så er greit om det ikke blir SYKT lavt også, men at det blir helt "perfekt" fremme og bak med tanke på avstand fra hjulbue til dekk. (og da må jo bilen være en god del lavere fremme enn bak. Så etter mitt ønske så burde jeg vel egentlig fått tak i 65 eller 60 senk fremme, og rundt 30-35 senk bak. Men kan sende en mail til KAW selv for å høre om det er mulig å få en annen "pakke" og om det da fortsatt vil være tuv godkjent (noe det sikkert ikke er lenger da, hvis KAW er det i utgangspunktet da?)

 

Kan høre med Kristian som har mottatt og montert sitt KAW 55/35 sett om han fikk TUV papirer jeg :D

 

55/35 bør vel gå - selv også med 265 dekk.

 

Var og hørte hos Brakes Norge i dag og pris på alle demperne uten fjærer var 5000,- og nå fant jeg noen fjærer (etter litt tysk gjetting) med 55/35 til quattro(nur quattro = kun quattro...?) som koster 1,700 ca. bør vel regne med 7000 etter at ting har kommet på plass kanskje.

 

Greit nok at de selger det, men jeg spurte hvordan de var ang. rust og de sa at de var veldig fine sånn sett(la ut om at var stål mot stål istedenfor alu for å hindre korrosjon, og det at det er pulverlakkert osv).

 

De virker hvertfall veldig greie og jeg spurte om supersport fjærer og de hadde det før, men ville ikke selge det mer siden det var mye trøbbel med det(måtte bytte fjærer etter 2 år siden de var utslitte sa han).

 

Om det med rabatt så er de pakkene ferdig prisa og "alle" får lik pris for de pakkene, men kjøper man utenom pakkene får man rabatt sånn jeg skjønte.

Alle demperne uten fjærer er pakke(og kom på som nevnt 5000,-).

 

Og Kristian - om du har montert 55/35 så tror jeg at jeg snakker for alle når jeg sier at vi forventer bilder! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Martin, jeg lurer på om du skal ta en titt litt tilbake i tråden jeg. Kanskje lese hele fra side én og frem hit ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo lest den en gang, men skjønner det gikk veldig fort i svingene!

Fått oppklart litt her nå, men det ang. priser og sånt var bare for å tenke litt høyt og bekrefte(atter en gang fant jeg ut) prisen på demperne. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, vel du har jo fått blodpris da :P 5000,- det er snakk om 98,- mere enn prisen jeg fikk på 4902,- det! :o

 

Hehe. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som klarer å finne senkefjærer(55/35 eller 40/30) til en 200 20v quattro på denne sida?

 

Har sett rundt, men finner jo alt annet virker det som?

Står at det er til 100/200, men klikker man der så står det bare C4, og på de andre hvor det bare er 100/200 type 44 er det ikke nevnt quattro.

 

Utrolig takk hvertfall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da står demperene mine å venter på meg hos Brakes på Alnabru! :D

 

Henter de i morgen, da skal dere få kosebilder :) *gledeseg*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg testa 275/30-19 ET30 med 65/40 og det gikk IKKE. Dvs 2mm klaring fra skjerm til dekk.. Men lurer på om settet mitt er slitent, har jo gått snart 70 000km og 5 år gammelt.... Kjøper jeg nytt så blir nok det 55/35 settet som har vært nevnt her, har tatt livet av eksos anlegget mitt omtrent med 65mm settet. :P

 

Bak dette er snakk om ja naturligvis.. Bilde etter montering av bil extra gummiklosser til å ha mellom fjær ringene.. :P Trenger nytt.... : bh :

 

dsc00300de5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg testa 275/30-19 ET30 med 65/40 og det gikk IKKE. Dvs 2mm klaring fra skjerm til dekk.. Men lurer på om settet mitt er slitent, har jo gått snart 70 000km og 5 år gammelt.... Kjøper jeg nytt så blir nok det 55/35 settet som har vært nevnt her, har tatt livet av eksos anlegget mitt omtrent med 65mm settet. :P

 

Kan nok hende det er litt slitent om det har stått på i 5 år ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel bytte både fjører og dempere da.. Når jeg setter meg på bakluka og hopper av igjen så stabiliserer bilen seg fint, ikke noe gynging. Holder det med nye fjærer da kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel bytte både fjører og dempere da.. Når jeg setter meg på bakluka og hopper av igjen så stabiliserer bilen seg fint, ikke noe gynging. Holder det med nye fjærer da kanskje?

 

Ja mulig det da. Din virker litt sliten bak ja..Se her feks..

Picture%20027.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DRØMMEFELGENE MIN! Men blir nok Rial Nagaro 9x19" istede, da de er litt billigere.

 

Men har du 40mm senk bak, og 65mm fremme, eller motsatt? Ser jo nesten motsatt ut :P

 

 

 

Henta noe søtt i stad da folkens :D

 

01.JPG

02.JPG

03.JPG

04.JPG

05.JPG

 

Need I say more?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått montert demperene Rune A?

 

Nå har jeg bestillt KAW 60/45 Plus kit med fjærer og dempere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye kommer det KAW kittet på? Justerbar stivhet på det?

 

Har ikke montert dempere enda, da bakdemperene IKKE PASSER!

Får Gule Koni til bak istede, så skal jeg skru fra hverandre når jeg har tid, å sjekke om demperene fremme passer fra spax. Så må jeg få tak i fjærer da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye kommer det KAW kittet på? Justerbar stivhet på det?

 

Har ikke montert dempere enda, da bakdemperene IKKE PASSER!

Får Gule Koni til bak istede, så skal jeg skru fra hverandre når jeg har tid, å sjekke om demperene fremme passer fra spax. Så må jeg få tak i fjærer da.

 

Er sikkert bare dempere som er "beregna" for de fjørene. Et slikt Cup-kit!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom på 580 euro inkl frakt med DHL så ca 4600 + evnt. bamsemoms. Er KAW plus kit dvs fjærer og dempere uten justering

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Er jo mindre enn jeg betaler for kun dempere det :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Er jo mindre enn jeg betaler for kun dempere det :(

 

Ja, men så er nok dine dempere mye bedre og justerbare da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner jeg ut når jeg får montert. Men spax demperene passer jo ikke bak, så der blir det vel koni eller slik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg levert ett sett med Spax dempere som IKKE passer 200 20v. Å fått et sett med Gule Koni bakdempere. Disse ser faktisk ut til å passe 200 20v :D

 

Skryt til Brakes.no for dette. De ordnet meg Koni demperene, måtte ikke betale noe i mellom eller slik :) Koni demperene er dyrere enn Spax :)

 

En bakdel med Koni i forhold til spax demperene er at Koni har justering i toppen, mens spax hadde justering i bunn. Med andre ord, koni demperene nå demonteres for å i tilfelle justere stivhet. men tror det blir stående på rimelig stivt uansett :P:D

 

Eske :D

eske.jpg

Dempere.

dempere1.jpg

dempere2.jpg

dempere3.jpg

Muttere, og instruksjon.

ekstra.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVa var det de forrige demperene passet til da? Litt nervøs for kittet jeg har bestillt : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spax har oppført i alle papirer hos seg at de demperene jeg fikk er til Audi 200 20v Quattro, Avant og Sedan. MEN, det er ingenting som tilsier at de skal passe. De er MYE spinklere. Diameter på selve demperen er mye mindre enn de orginale. Jeg fikk beskjed om å bruke orginale fjærskåler da det ikke er støpt på Spax demperen, men de orginale fjærskålene hadde rundt 1 cm større diameter innvendig enn spax demperen utvendig. Samt diameteren på "stempelet" altså det som går opp i fjætårnet, var, tja, sikkert 5mm mindre i diameter, hvis ikke mer.

 

Så annet enn at demperen så, og var MYE spinklere enn orginale, så var eneste som passet Festet i bunn. (tror jeg) Testet aldri. Bare skrudde av ene siden bak på bilen, og fant ut at spax demperen ikke hadde tjanse til å passe.

 

Etter flere telefoner og mail frem og tilbake mellom Brakes Norge og Spax kom spax frem til at de måtte trekke demperene, å faktisk, skrevet i en mail fra Spax, at de skulle få tak i en 200 20v å ordne dempere som passer. Så enn så lenge har de etter hva jeg vet trukket tilbake demperene til 200 20v fra markedet. For nå får man beskjed om at de ikke lenger kan levere til den bilen. Tydeligvis er jeg den første som noen gang har fått Spax demper til en 200 20v.

 

Etter å ha tittet gjennom en enorm deleliste nå så ser jeg at Spax har oppført eksakt samme dempere til ALT av Audi Typ 44. 100 og 200.

Demperene jeg fikk passer da sikkert til 100 hvis jeg ikke tar feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje punkteringen ikke var så dum da(den tok det lille av penger jeg hadde : bråk : ).

Synd det ikke passet med Spax demperne... De virket jo ganske så ålreite.

 

Det med KW - får du de bare i Variant 1 til 200?

Variant 1 er vel ikke stivhetsjusterbare...?

 

Litt off topic:

Noen som vet om det finnes stabstag til 200, da spesielt bak(blir den ikke mindre understyrt da?).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje punkteringen ikke var så dum da(den tok det lille av penger jeg hadde : bråk : ).

Synd det ikke passet med Spax demperne... De virket jo ganske så ålreite.

 

Det med KW - får du de bare i Variant 1 til 200?

Variant 1 er vel ikke stivhetsjusterbare...?

 

Litt off topic:

Noen som vet om det finnes stabstag til 200, da spesielt bak(blir den ikke mindre understyrt da?).

 

Bakstilling fra S4/S6 har stabstag. Bakstillinga skal passe over etter hva jeg har skjønt.

 

På eBay finner du tårnstag forran.. Eller så har Engarther-tuning.de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakstilling er lik s4 og s6 og v8 ja. Håper jeg virkelig. For demperene jeg har fått nå, de ser ut til å passe. Men det står de er til S4/6 & V8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.