Senkesett tråd for Audi 200

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke senke fjærskålene på fjærbeina foran i tillegg ?? ;) 200 20v har jo høyere hjulbuer foran enn bak (BMW E36 stuk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal noen bestille fra KAW? Jeg lurer på det samme..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen er litt sterke i tysk. Har KAW sett med justerbare dempere, eller sett med fjører og dempere rundt 40/60 35/60 30/65 45/60 senk eller slik til rundt fire, fem, seks tusen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om mikkel har skrevet det. Men Brakes.no kan levere Spax Dempere til 200'en. 4900,- frem og bak. Disse er stivhetsjusterbare i ??28 trinn?? (mikkel kan bekrefte dette) Skal vistnok være bedre enn koni, samtidig som de kan justeres uten å demontere de. :) Jeg vurderer sterkt å kjøpe de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om mikkel har skrevet det. Men Brakes.no kan levere Spax Dempere til 200'en. 4900,- frem og bak. Disse er stivhetsjusterbare i ??28 trinn?? (mikkel kan bekrefte dette) Skal vistnok være bedre enn koni, samtidig som de kan justeres uten å demontere de. :) Jeg vurderer sterkt å kjøpe de.

 

Der fant jeg tråden ja :)

 

Joda jeg kan bekrefte dette. Var hos Brakes på Alnabru og hentet H&R fjørene mine og måtte forhøre meg omg dempere i samme slengen da mine dempere er kaputt, døde, ødelagt, kappa osv :P

 

Da kom dem opp med Spax sine justerbare som har 28 trinns justering som skjer via en skrue/skive sak nederst på demperen. Veldig enkelt opplegg.

Vurderer dette jeg også, om jeg ikke bare selger bilen..

 

Mail fra Brakes:

Frontdemperne TAS1056-I kr. 1622,- pr.stk.

Bakdemperne G111EA kr.1078,- pr.stk.

Pakkepris om du skal ha alle 4 = 4900,-!!

 

Mvh

Jon Lindblad

Brakes Norge AS

Tel.+47 22645474

Fax. +47 22970304

 

 

Veldig god service og hyggelig folk å prate med! Hjelper mer enn gjerne :D

 

Her sakser jeg fra brakes sine sider:

Justering av spax justerbare dempere

- Skrevet 13/02/07 av Jan-Kristian Skog

 

I bunnen på demperen sitter det en justeringsskrue som enten kan justeres for hånd eller ved hjelp av en skrutrekker.

 

Dersom du skrur justeringsskruen mot klokken til den stopper vil demperen stå på den mykeste innstillingen.

 

- På Spax sine nyere dempere er det 28 stegs justeringsmulighet, på de eldre er det 14 steg.

 

Får å justere riktig må du telle antal klikk, dette er viktig fordi når du har justert til det stiveste vil du kunne skru videre uten å høre klikk. Skrur du videre uten å høre klikk må du stille demperen på det mykeste og justere opp på nytt.

 

Husk å alltid justere likt pr. aksel..

 

Ble også fortalt at disse skulle være noe bedre enn KONI sine da Spax bruker en annen type gass...

 

Det var alt fra meg :) Får håpe det var litt til hjelp:)

adjustment-knob.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis noen er litt sterke i tysk. Har KAW sett med justerbare dempere, eller sett med fjører og dempere rundt 40/60 35/60 30/65 45/60 senk eller slik til rundt fire, fem, seks tusen.

 

45/60 Plus kittet som jeg tenker meg har ikke justerbare dempere. Koster 520 euro

 

Performance kittet til kaw har justerbare dempere og koster rundt 300 euro mere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

45/60 Plus kittet som jeg tenker meg har ikke justerbare dempere. Koster 520 euro

 

Performance kittet til kaw har justerbare dempere og koster rundt 300 euro mere.

 

Det er Plus Kittet jeg også tenker på. Hva koster det å frakte noe sånt til Norge da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Plus Kittet jeg også tenker på. Hva koster det å frakte noe sånt til Norge da?

 

 

Det er bare å sende KAW en mail, så får du svar på spørsmålet...

(Jeg betalte 25 euro for frakt av fjærene til sverige.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaterer med litt priser jeg. Ringte Brakes.no istad å hørte anngående litt priser osv.

 

Spax PSX:

Sportskitt bestående av 4 justerbare sportsdempere med Krypton gass.

Pris: 4902,-

 

H&R Fjærer 40-40mm

Pris: 3476,-

 

Godkjent PAKKE.

Spax PSX + H&R 40-40mm

Pris: 7584,-

 

Alle priser er INK. VACN Rabatt.

 

Selv har jeg nå bestilt meg et sett Spax PSX dempere. Så skal jeg finne ut hvor jeg skal bestille meg fjærer. Og hvilket merke.

Leter fortsatt etter 60/40 eller lignende senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdaterer med litt priser jeg. Ringte Brakes.no istad å hørte anngående litt priser osv.

 

Spax PSX:

Sportskitt bestående av 4 justerbare sportsdempere med Krypton gass.

Pris: 4902,-

 

H&R Fjærer 40-40mm

Pris: 3476,-

 

Godkjent PAKKE.

Spax PSX + H&R 40-40mm

Pris: 7584,-

 

Alle priser er INK. VACN Rabatt.

 

Selv har jeg nå bestilt meg et sett Spax PSX dempere. Så skal jeg finne ut hvor jeg skal bestille meg fjærer. Og hvilket merke.

Leter fortsatt etter 60/40 eller lignende senk.

 

Inkl VACN rabatt ? Jeg fikk di prisene uten å si noe om at jeg var med i VACN eller noe jeg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja. Han regnet vel med det da vettu. :P Rabatten kom ikke før det var snakk om "pakken" egentlig.

 

Men uansett. Jeg har bestilt Spax PSX Dempere. Kunne regne 8-10 dager, men han sa si to uker så var de på sikre siden. De skal ta kontakt når de vet om demperene må håndlages i engeland, eller ligger på lager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd å få kontakt med KAW i tyskland på mail, men enten så skjønner de ikke engelsk, eller så gidder dem ikke å svare.

Noen som importerer KAW i Norge / Norden?

 

-T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problemet her. Ikke noe svar. Noen som vet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ihvertfal at bakdemperene mine er på vei til norge, og at fram demperene blir startet produsert i morgen eller slik. Så har vel demperene til rett etter påske :) *gledemeg*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde på nytt å maile de isted. Satser på jeg får svar denne gangen da : rolleyes

 

Følgende adresse sendte jeg til:info@fahrwerke.de:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og der har jeg mottatt svar. veldig kjapt og hyggelig svar. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas. Lov å spørre hva du lurte på og hva du fikk i svar? Jeg lurer på å bestille meg fjører fra de. Kristian Valla Lydersen har fått sitt 55-35 senkesett fra de nå. Og prisen på 2200,- er ikke til å klage på. Han fortalte også at KAW er store i tyskland, etter hva han har fått vite av en av sine tyske kontakter. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas. Lov å spørre hva du lurte på og hva du fikk i svar? Jeg lurer på å bestille meg fjører fra de. Kristian Valla Lydersen har fått sitt 55-35 senkesett fra de nå. Og prisen på 2200,- er ikke til å klage på. Han fortalte også at KAW er store i tyskland, etter hva han har fått vite av en av sine tyske kontakter. :)

 

Jeg spurte de hva det ville koste å få tilsendt Pluskit 60/40 til meg inkl alt.

Forhåndsbetaling: 504Euro

Postoppkrav: 535Euro

 

Syns ikke dette er gale..

 

Har bare lest positive ting om Fahrwerke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ta en samlebestilling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Kristian er fornøyd med sitt 55-35 senkesett bestiller jeg fjører selv fra KAW.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å bestille jeg og. Jeg er bare litt i stuss med tanke på hvor hardt det blir.. Greit at det skal være hardt når jeg skal senke 60 foran sef.. hehe.

 

Vedrørende samlebestilling er jo spørsmålet hvor mye vi sparer og om det er verdt arbeidet. Jeg ønsker ikke å ta ansvaret for det da jeg har nok på meg fremover ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supersport er jo noe alla KAW det da..De kan du jo få her i norge.. En HAUG av Supersport på ebay også...

 

65/35 til 2100kr...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas. Hvor hardt det blir? På orginal dempere så er det ikke noe stort problem. men jeg som skal ha Justerbare Spax PSX dempere så kan det bli veldig hardt, eller veldig mykt :P

 

Bare få cash nå så blir det bestilling av fjører også. Dempere kommer over påske :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha PlusKit som inneholder både fjærer og dempere. Da blir nok sammenligningen med Supersport annerledes? Jeg har forstått det slik at KAW er av bedre kvalitet enn Supersport..

 

Men det spiller ikke noe rolle egentlig. Kjører på med KAW mest sannsynlig.

 

Det blir sikkert litt hardere enn ønskelig, men det får nå bare våge seg ! hehe: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha PlusKit som inneholder både fjærer og dempere. Da blir nok sammenligningen med Supersport annerledes? Jeg har forstått det slik at KAW er av bedre kvalitet enn Supersport..

 

Men det spiller ikke noe rolle egentlig. Kjører på med KAW mest sannsynlig.

 

Det blir sikkert litt hardere enn ønskelig, men det får nå bare våge seg ! hehe: smil :

 

I tillegg til at kaw skal være bedre kvalitet, så har jeg fått tilbakemelding om at Supersport er rørete og dårlige til å sende varer. Fikk opplyst 3-4 uker lev. tid for supersport.

Får jeg svar fra KAW så bestiller jeg et 45/60 sett over påske

 

Regner forresten med at fjærlengden er like på ufo og vanlige fjærbein og at demperene passer om hverandre!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.