Senkesett tråd for Audi 200

Anbefalte innlegg

Ren 40 senk så ser bilen siræva ut grunnet forskjellige høyde på hjulbue. Selv om karosseriet ligger rett, er det penere med hjulbuer med lik avstand til dekk.

Så 60/40 er ganske fint på disse.

 

Skal se om jeg finner bilde av 200 20v Avant'en min å poste her. Den hadde 40/40 og det er ikke direkte pent siden hjulbuene bak er mye lavere enn fremme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et dårlig bilde av bilen med vinterdekk her da:

 

IMAG0902.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her, flyttet senkefjærer og dempere fra den røde bilen jeg har postet bilde av lenger opp til denne bilen. Brukt ca 4 år nå. KAW og Bilstein.

JUh8o.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med 40/40 fjærer på 200`n min og Bilstein B8 Sprint på bilen, funker på veien, isbane, hytta og vanlig banekjøring på sommeren

 

IMG_0024.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Terje,så bra ut det der,hvordan er den under,lav?

 

Chris,ser at den ser høyere ut fram som det var snakk om tidligere her.men det er ser kanskje ikke rart ut da bilen er rett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

40/40 vil uansett ikke bli pent. Pga lavere buer bak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøss meg Mikkel, smak og behag vettu!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bilde av 200 20v med kaw 55/35 eller 60/45 ?? Trenger ikke bilder av noen med flate hjulbuer da de ikke gir meg riktig perspektiv.

 

Bildene lengre opp i tråden fungerer ikke tydeligvis.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøss meg Mikkel, smak og behag vettu!

 

Kjøss dæ sjæl... 200 20v med 40/40 er ikke pent. Hadde det selv på min, og det ser balle ut når bilen er "høyere" fremme enn bak.. (pga lavere hjulbue bak)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, da er det mange som kjører rundt med "balle" biler, godt du har bestemt for alle hva som er pent og ikke da Rune-Andrè.. :)

Valg av felg har også noe å si på inntrykket. Min ser mer feil ut om jeg hiver på RS6 felger enn de jeg kjører på nå.

 

Det er slik senk du mener alle skal ha?

9567482_720x0.jpg

 

Bare så det er sagt, jeg sier ikke at noen kombinasjoner er feil, det jeg reagerte på er den bastante påstanden at man ikke skal tenke på 40/40 fordi man selv ikke liker det. Si hva du selv har valgt, alt annet kan du holde for deg selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen må jo være en første til å syns det ser Pent ut med 40/40. Jeg møtte ihvertfall ALDRI noen som syns at bilen IKKE burde vært litt lavere fremme. Samme opplevde vel Mikkel også.

 

Så min anbefaling er å finne senk som gir ca 2cm mere fremme enn bak. Om det er 30/50, 40/60, 45/65 eller hva det måtte være er jo opp til hver enkelt selvsagt i forhold til hvor lav de vil ha bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bilde av 200 20v med kaw 55/35 eller 60/45 ?? Trenger ikke bilder av noen med flate hjulbuer da de ikke gir meg riktig perspektiv.

 

Bildene lengre opp i tråden fungerer ikke tydeligvis.. :)

 

Denne har 60/45 KAW. Kan sikkert fikse flere bilder ;)

 

9567482_720x0.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk marius :) skulle likt å sett det andre alternativet fra kaw også. Blir et lite hakk for lavt for meg det der tror jeg ;) Er det 18" felger på bilen på bilde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel 19 eller så meget som 20" Simon hadde på den der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk marius :) skulle likt å sett det andre alternativet fra kaw også. Blir et lite hakk for lavt for meg det der tror jeg ;) Er det 18" felger på bilen på bilde?

 

Er vel 9,5x20 mener jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_0024.jpg

 

Hver sin smak. Noen liker også Ford Granada som er hevet 15 cm bak ;).

 

Siden hjulbuene på 200 20V og i spesielt på ikke-20V er lavere enn foran så blir hele bilen etter min smak alt for høy bak/lav foran hvis man skal forsøke å senke mer foran for å få like mye luft i hjulbuene. Bilen på bildet her er etter min smak midt i blinken utseendemessig. Disse bilene ser penest ut når de ser litt lavere ut bak. Når hele bilen ser ut som en pilspiss og sidelistene ikke utgjør en vannrett linje så tenker jeg litt tilbake på trenden med å heve biler bak.

 

Det som ikke er diskutert i tråden er hva som er perfekt senk for å oppnå ønskede bruksegenskaper. Regner med at de fleste som vil senke også har tenkt på at bilen mister komfort. En 200 avant 88 mod jeg hadde fikk senkesett rett og slett fordi det fremsto som enkleste og rimeligste løsning da defekt nivåregulering skulle erstattes. Den fikk den minste senking jeg fikk tak i, tror det var Lesjøfors 35/35, og nye tilsvarende orginal-dempere. Det ble penere å se på enn orginalt men den mistet for mye av kjørekomforten da den ble for hard og stutt, det var hovedårsaken til at den ble solgt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik ser min ut nå, med gamle org fjører bak og noen gamle 40mm hr lilla senkefjører fra s4 forran. Hvis den blir enda lavere bak med det nye hr settet. det blir den nok. hr 29800 40 mm. Som jeg har liggende. Da blir jeg rimelig misfornøyd .

 

 

http://db.tt/iyRLRrWF

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.