Anbefalte innlegg

joa, muligheten er jo selvfølgelig der, men hadde jo vært hyggelig å hatt deg med! du takler den turen like godt som meg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg blitt kastet ut av garasen, fra og med 1/11 2007 faen ta: bråk :

så hvis det blir noe i svelvik så er jeg med, samme hvor langt det er! hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har signert kontrakt i dag :) så da er vi i gang! får vel lag en liten tråd etterhvert med bilder og slikt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tøft, si i fra når du starter der nede da, så tar jeg turen nedom, hvis det er i helgen, for kan vel ikke så mye i ukedagene gitt=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ned å rydde i morgen på dagen regner jeg med...

men skal du være med da eller? har vi en deal?

 

slik ser det ut akkurat nå, regner med å få kjørt bort det meste i morgen...

det er lett plass til 4-5 biler langs veggen, pluss en eller to i "bua" innerst (den kan vi rive om ønskelig) pluss to-tre innover foran porten...

 

skal ta nye bilder da det er litt ryddigere så ser man litt bedre hvordan det er...

 

SSL11639.jpg

 

SSL11642.jpg

 

SSL11641.jpg

 

SSL11640.jpg

 

bilde to er "hullet" i veggen som må tettes, bilde 4 er bua som kan enten rives, eller bare skjære åpning så man kan kjøre e bil eller to inn der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ubegrenset (bortimot) tilgang på sponplater i europallstørelse på jobben, det kan jo være fint å kle veggen med. Kler vi dobbelt, altså både mot gartneriet og mot garasjen, så isolerer det tilogmed litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis ikke så jobber jeg på snekker verksted:p hehe, ubegrenset tilgang med finerplater:p men dog ikke gratis;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ned å rydde i morgen på dagen regner jeg med...

men skal du være med da eller? har vi en deal?

 

slik ser det ut akkurat nå, regner med å få kjørt bort det meste i morgen...

det er lett plass til 4-5 biler langs veggen, pluss en eller to i "bua" innerst (den kan vi rive om ønskelig) pluss to-tre innover foran porten...

 

skal ta nye bilder da det er litt ryddigere så ser man litt bedre hvordan det er...

 

SSL11639.jg

 

SSL11642.jg

 

SSL11641.jg

 

SSL11640.jg

 

bilde to er "hullet" i veggen som må tettes, bilde 4 er bua som kan enten rives, eller bare skjære åpning så man kan kjøre e bil eller to inn der...

 

det har vi da, melder jeg meg på med 1mnd oppsigelsestid=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar vell en tur på lørdag for å se. Vet ikke hvor mye jeg får bidratt, for jeg må ha med minsten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har vi da, melder jeg meg på med 1mnd oppsigelsestid=)

 

3 måneder for alle....

 

Tar vell en tur på lørdag for å se. Vet ikke hvor mye jeg får bidratt, for jeg må ha med minsten.

 

jeg tror ikke jeg får vært nede før på søndag igjen, men de sponplatene kan være interessante!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rydda i dag, tok det meste unntatt noen glasspaller som var svintunge...her må vi være flere! spylte gulvet og kikka litt rundt etter egnede materialer å kle "hullet" med, og også dele av vår del med...

 

ser ut til at det skal være mulig å få til med materialer som ligger der i stor grad, evt med sponplater, christoffer!? :)

 

noen som har mulighet til å bli med litt på søndag? kunne vi fått gjort siste rydd, og kanskje begynt på å dele av lokalet og kle hullet?!

 

SSL11651.jpg

 

SSL11652.jpg

 

SSL11653.jpg

 

SSL11654.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rydda i dag, tok det meste unntatt noen glasspaller som var svintunge...her må vi være flere! spylte gulvet og kikka litt rundt etter egnede materialer å kle "hullet" med, og også dele av vår del med...

 

ser ut til at det skal være mulig å få til med materialer som ligger der i stor grad, evt med sponplater, christoffer!? :)

 

noen som har mulighet til å bli med litt på søndag? kunne vi fått gjort siste rydd, og kanskje begynt på å dele av lokalet og kle hullet?!

 

SSL11651.jpg

 

SSL11652.jpg

 

SSL11653.jpg

 

SSL11654.jpg

 

hva mener du med hullet? det svææære hullet imellom portene? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

innerst på bilde to er det en åpning...ser du den? er et par skap utenfor...den bør kles igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm, ikke det mest tyverisikrede stedet jeg har sett:p men det finnes ikke noen isolering på noen av veggene? ser utrolig kaldt ut.p hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gud å du surver...! ;)

 

nei - det er ikke supersikkert, og ja - det er trekkfullt...men velkommen til den virkelige verden! vil noen virkelig bryte seg inn får de som regel til det uansett, og fryser du så kler du på deg...jeeeeez...

 

den ene boden innerst er fin å legge verdier i, lett låsbar og man skal jobbe litt for å komme inn dit...

dessuten bor huseier mer eller mindre vegg i vegg, så jeg er ikke veldig bekymret...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men jeg kan ta en tur innom på søndagen jeg tenker jeg, formiddag ihvertfall=) men for å finne frem kan jeg likegodt dra ned til deg så kan vi ta turen bort sammen=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gud å du surver...! ;)

 

nei - det er ikke supersikkert, og ja - det er trekkfullt...men velkommen til den virkelige verden! vil noen virkelig bryte seg inn får de som regel til det uansett, og fryser du så kler du på deg...jeeeeez...

 

den ene boden innerst er fin å legge verdier i, lett låsbar og man skal jobbe litt for å komme inn dit...

dessuten bor huseier mer eller mindre vegg i vegg, så jeg er ikke veldig bekymret...

 

det bor folk der å ja:p hehe, nei går nok greit det gitt, får ta turen ned på søndagen å se he hva vi får gjort, kan jo uansett tett igjen vinduene md plater osv=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror jeg skal få tatt en liten tur på søndag, litt opptatt, jeg vet gry er ute på jobb, men kanskje vi andre kan møtes ihvertfall... angående kle igjen vegger etc. så får vi snakke litt om det når alle har vært der, jeg mener ikke det er nødvendig, men...er "hullet, og få delt av lokalet som jeg mener er pri :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hullet der er enkelt og tette. Legg en 2" 4"på gulvet som går hele bredden av åpninen, og samme i toppen. Så skjærer du 2" 4" som du "stempler" oppunder den øverste.. Spikre det sammen, og veggen er dønn :) PLater på utsiden, og 10cm isolasjon inni og plater på innsiden..Hjelper litt hvertfall :)

 

Genialt lokale dere har finni der. Synd det er langt unna, ellers kunne jeg ha blitt med med mitt 5 meter lange dråg :):P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

isolasjon er vel ganske uaktuelt da dette er dyyyyrt:p hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hullet der er enkelt og tette. Legg en 2" 4"på gulvet som går hele bredden av åpninen, og samme i toppen. Så skjærer du 2" 4" som du "stempler" oppunder den øverste.. Spikre det sammen, og veggen er dønn :) PLater på utsiden, og 10cm isolasjon inni og plater på innsiden..Hjelper litt hvertfall :)

 

Genialt lokale dere har finni der. Synd det er langt unna, ellers kunne jeg ha blitt med med mitt 5 meter lange dråg :):P

 

isolasjon er vel ganske uaktuelt da dette er dyyyyrt:p hehe

 

 

jeg jobber litt med å få tak i no ferdig-isolerte elementer, tror det er gipsplater på begge sider...ellers er din oppskrift, mikkel midt i blinken! jeg håper jo vi blir en til ihvertfall i tillegg til tom henning, da snakker vi vel 5 biler, og det er utvilsomt plass til fler!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ingen hensikt å osolere noen ting hvis det ikke er doble vinduer, da går vinninga opp i spinninga omtrent=) men ser greit ut det lokalget der så.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ingen hensikt å osolere noen ting hvis det ikke er doble vinduer, da går vinninga opp i spinninga omtrent=) men ser greit ut det lokalget der så.

 

Isolasjon er ikke dyrt. Sånt kan man finne mange plasser.. Må jo ikke ha nytt.. Hvis du har så dårlig råd så må du slutte med bil :P

Doble vinduer har ingenting å si.. Er snakk om at det bliur megatrekk fra det hullet om du ikke gjør noe litt ordentlig der..

 

 

Jobber som tømrer og bygger hus hver dag, så har litt innsikt i hvordan ting funker :nana: heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Isolasjon er ikke dyrt. Sånt kan man finne mange plasser.. Må jo ikke ha nytt.. Hvis du har så dårlig råd så må du slutte med bil :P

Doble vinduer har ingenting å si.. Er snakk om at det bliur megatrekk fra det hullet om du ikke gjør noe litt ordentlig der..

 

 

Jobber som tømrer og bygger hus hver dag, så har litt innsikt i hvordan ting funker :nana: heh

 

det er sant, det trekker jo ikke hvis det helt tett, men det vill jo fortsatt være bikkjekaldt om man isolerer å ikke gjøre noe med vinduene da, da det ser ut til at det er veldig mange av de:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er sant, det trekker jo ikke hvis det helt tett, men det vill jo fortsatt være bikkjekaldt om man isolerer å ikke gjøre noe med vinduene da, da det ser ut til at det er veldig mange av de:p

 

Man har hatt enkle vinduer i hus i mangfoldige år.. Garasjer også. Om dere kliner til med en oljebrenner av noe slag, som et Kocoverk eller en enkelt "kanon"brenner.. Så skal jeg LOVE deg, at om det ikke blir varmt der inne så skal jeg kjøpe varmedress til deg..

 

Vi brukte en "kanon"brenner i en garasje for litt siden, den hadde to vinduer, som faktisk var oppe, en dør som ingen klarte å lukke igjen etter seg, og en garasjeport som ikke var tett rundt kanten.. Det ble "svette"varmt inni der... Så ikke bekymre deg så veldig :)

 

Selv har vi 50kv garasje som er laget i leca.. Men isolert port da.. 40kw Kocoverk. Om vintern når det er mange, ja MANGE minus.. Da kjører den på termostat for å holde 15grader inni der. Den går kanskje en gang i timen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.