Buskerud: gartneriet - vårt nye verksted

Anbefalte innlegg

lager en ny tråd, jeg så kan vi bruke tråden til å få ut behovet for juging å tullprat, rundt alt som kommer til å skje i vårt nye værste fremover! :P

 

behovet for å ha en plass å skru litt bil er jo alltid tilstede, men mangel på lokaler, og pris gjør det ofte til en utrivelig affære! heldigvis er man mobil, og valget falt på et gammelt gartneri rett utenfor svelvik.

 

SSL11651.jpg

 

vi bruker venstre halvdel, dvs til og med den venstre porten og helt inn i lokalet.

var "litt" rotete

 

SSL11639.jpg

 

SSL11640.jpg

 

SSL11641.jpg

 

SSL11642.jpg

 

men en liten dags arbeid ga resultater! kun igjen rotet til eier + no hælvettes tunge paller med glass!

 

SSL11652.jpg

 

SSL11654.jpg

 

SSL11653.jpg

 

så langt ser det ut til at vi blir 5 stk?! en er ikke medlem her, men det kan tenkes kommer..

 

litt mer innsats trengs, men bygget er et hyggelig utgangspunkt, til en veldig fornuftig pris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en bitteliten presentasjon av folka er jo morro - kjenner dere ikke spesielt godt selv, heller så!

 

jeg er da thomas, student til daglig, men selger en del stereo sammen med en kompanjong i hønefoss.

lidenskapen er gammal golf før 83, og sitter med en lupo, og to røde einsere som skal plukkes litt på.

bor i drammen, med samboer tonje og labradoren amanda!

kan alt for lite om bil, men er nysjerrig og prøver å plukke opp litt her å der!

 

mine to

DSC00206.jpg

 

André som ikke er medlem her, er innfødt "svelving", jobber som mekaniker å har to stk einzer-kæbber...kan en del, og ser aldri problemer - kun utfordringer.."det får vi til" kommer om det meste egentlig! heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var først hjemme! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror jeg på, for jeg er hjemme nå;) måtte handle noe søple mat på veien å så=) hehe, men ser lovendes ut det her ja>=)

 

edit: HAHA, er det noen som har forandert topicen her? eller har vi gjort det frivillig? præhæhæ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grattis med værste ;)

deilig å ha sitt eget tilfluktsted fra alt mas fra samboere og unger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, ja, bare spørr christoffer;) får håpe vi ikke bruker alt for lang tid til å sette det i stand, men var litt skummelt der å, virker som om folka bare har latt alt ligge og bare dratt, alt står igjen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig ghost town!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg endra overskriften - ble viska litt om andre som kanskje ikke likte skrivemåten...vel, vel...

 

tror vi skal få det morro, ja - blir en passe dårlig gjeng :P

en godt planlagt dugnadsdag nå, så skal nok bygget være tett, delt og sikra så alt er klart...vi får tenke litt på det, når vi får mulighet! :)

 

tok et par bilder bare, men vi fikk rydda ut 12-13 satans tunge paller med glass! knuste bare noen glass... : rolleyes

prøveparkerte svææære toern til christoffer, og 4 nedover, 2 rett inn for port og en inni "bua", er mulig!

ellers er den bua særdeles egnet til sliping og slikt!

 

SSL11656.jpg

 

SSL11655.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plassen er upåklagelig ja. Havner et par av bilene i vugger, så blir det jo reine ballsalen! Vi må få strukturert oss litt på neste dugnads dag, dagens økt bar litt preg av kuppelhue og mangel på arbeidsklær. Bortsett fra deg da Thomas, hehe (flau..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke en habit jeg trives bedre i, enn middels slitte arbeidsklær :D er som joggings...heh...

nå har alle fått sett moroa (unntatt gry som må kose seg med bildene enn så lenge) så nå kan man planlegge å organisere i fellesskap ihvertfall...

 

andré nevnte at han hadde en kompis med gammel boble som kanskje kunne tenkt seg å være med - da ville vi vært 6 biler noe ejg tror blir veldig kurant mtp. at kæbben til andré kun skal i hovedskal lagres og kan stå i et hjørne for seg selv..da er det blitt billig ihvertfall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Crème dela crème pris! Burde vel ikke vente for lenge med neste økt. Er hypp på å få flyttet ut Syncroen innen rimelig tid. Den må forøvrig kjøres på henger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gartnerlosjen begynner å komme på plass ja;) Får komme en tur utover å inspisere når dere begynner å jobbe litt med bilene da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg å vill kanskje inn fortest mulig? gudene vet når snøen kommer:p orker ikke flytte den ned ditt etter snøen har falt altså:P hehe, ble overasket over hvor greit det var der, får bare håpe at vi får plass til alle=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal høre med arild ang. hva vi kan bruke av stæsj som ligger rundt der, eventuelt får vi jo de ferdige elementene...

så fort det er avklart vet vi jo hva som bør gjøres så da er det jo fullt mulig å ta en tur alene og ved anledning, jo før jo bedre da jeg og er heltent på å komme i hus! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok vi skal gå for de elementene uansett. Kæb king hadde en kompis med lastebil som kunne befrakte det gratis, så det er den optimale løsningen for åpningen mellom lasterampa og vårt lokale. Får vi kjøleromselementene til tremetershølet, så er vi i boks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

word...høre med mr.kæbb og arild seinere i dag (om jeg husker det..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi får se hva vi ender opp med da vøtt! har du noe brukbart snacks liggende på jobben ell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med den gamle kompressoren a Tom? Det er uansett bedre med 2 ellementer en ingen.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt info om meg:

 

Bor på Konnerud på Drammens tak, også kjent som et svært snørikt område på vinteren. Her holder jeg på med lett oppussing i ujevn rytme : rolleyes Jobber 14/14 turnus ombord på M/S Color Magic som servitør og trives svært godt!

Som jeg har skrevet om meg selv i tråden på lokallaget kan jeg ikke spesielt mye om bil, men er arvelig belastet da min far har holdt på med bil som hobby i alle år. Derav "VAGanised"! Likevel er jeg veldig lysten på å lære, mekk/sveis/karrosseri/elektrisk. Så gutta på Gartneriet må være tålmodige med meg, for her vil det komme mange "blonde" spørsmål :D

 

For tiden besitter jeg 2 stk Golf, en 3'er Colour Consept Cabriolet som i første omgang skal få en lettere kosmetisk oppgradering, og en tweiser GTi 8v som trenger kjærlig pleie før det på sikt skal lekes på bane :P Har mange ideèr, men om de blir satt ut til livs gjenstår å se!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gartnerlosjen begynner å komme på plass ja;) Får komme en tur utover å inspisere når dere begynner å jobbe litt med bilene da..

 

Hihi... "Gartnerlosjen"!! ...jeg er hvertfall ikke han med skjegg (Egil) : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gartneriet faktisk, bra navn... :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gartneriet faktisk, bra navn... :tilber:

 

javel? det er jo et gartneri? sikkert vestfolds største?:P har vært ihvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fifaan å kaldt det er i dag! stokken viser farlig nære unna -1 : eek :

andre sjekker opp de nevnte vegg-elementene i dag, om vi ikke har de i hende innen vettu tid, skal jeg høre med arild ang. de aluramme-greiene og bruke det vi evt har å får tak i av plater!

 

hvordan gjør vi det med åpningen? jeg spør om de kjøleromsveggene, men bare lager vi ei ramme og smeller alt opp mot den??? jeg har fri på onsdag, så håper å drive noen timer fra morgenen av...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er en bra oppskrift Thomas. Det er nok kjappeste og beste løsning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se å kom dere på lokallagsmøte i dag da jenter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.