Buskerud: gartneriet - vårt nye verksted

Anbefalte innlegg

i dag fikk jeg og gry gjort en god innsats, sammen med andré som svingte innom... (skryte,skryte)!!!

 

bua er tømt, mangler bare å skjære til åpning.

vi fikk også satt opp samtlige rammer til deleveggen, og begynt å kle denne :D

når christoffer får kjørt ned sponplatene så tar vi resten... så når får du frakta de ned? ;)

 

værste er nok klart til bruk i løpet av uka, folkens....

 

Photo-0194.jpg

 

Photo-0195.jpg

 

Photo-0196.jpg

 

Photo-0197.jpg

 

Photo-0198.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) Første VAG'en på plass :D

2) Thomas jobber med "skjelettet" på deleveggen

3) Her skal vi se glassklart!

DSCF2484.JPG

DSCF2482.JPG

DSCF2486.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et forsøk på å flekke tenner : haha :

 

platene vi bruker er takplater i plexi, tatt fra ene gartnerihallen :) gratis og særdeles egnet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

platene vi bruker er takplater i plexi, tatt fra ene gartnerihallen :) gratis og særdeles egnet!

 

...dog noe allergisk mot skruer og reagerer med stor grad av sprøhet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

et "par" sprekker...skulle kanskje forborret :P utseende skjemmer ingen, sier muttern til meg...

 

jeg håper vi kan flytte inn til helgen, ihvertfall! det er ihvertfall på de ti øverste plassene på min prioriteringsliste!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir sponplater til Lørdagen tenker jeg. Er kjørt før det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okeis, da smikker vi opp veggen på lørdag, stiller både du og tom henning ell?

jeg må gjerne sitte på med en av dere andre, da frøkna har bilen på jobb...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tør ikke love noe ang helga på Gartneriet - har lovet ei venninne hjelp til nedvask av nytt hus samt flyttehjelp (rett over gårdstunet, vel og merke) i Lier...

Meeeeen - dukker plutselig opp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaggu bra du hadde på deg røde bukser på det ene bildet Gry, ellers hadde jeg aldri fått øye på deg! Blir det noe mere lys hos dere da? viktig viktig;)

 

Og hvem eier den blå bobla?! Til salgs?!: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaggu bra du hadde på deg røde bukser på det ene bildet Gry, ellers hadde jeg aldri fått øye på deg! Blir det noe mere lys hos dere da? viktig viktig;)

 

Og hvem eier den blå bobla?! Til salgs?!: haha :

 

Er mekkebuksene mine det gett.

 

Lys ja! Faderullan, var oppe på "loftet" i dag og der er det nærmest ubegrenset med lyskasser, tok ned ikke mindre en seks stykker som skal seriekobles - så her skal det jaggu bli månelyst ;)

 

Bobla tilhører Gartnerlosjen. Venter på ny lakk (grønn seff), ny frontrute (den gamle er jo malt igjen) og felga skal shines opp, dekka beholder vi da de er breie og fine :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det rommet som er kledd i trepanel; er det kaffepause/skrytekroken eller er det til lagring av deler og whatnot?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det rommet som er kledd i trepanel; er det kaffepause/skrytekroken eller er det til lagring av deler og whatnot?

 

Hadde vært gull å fått rigga til en lakkboks der, men plassen er nok avsatt til en einser-kæbb så langt -. etter å ha gått berserk med motorsag (les: einsertilpassa åpning) :P

Det er et rom til, til venstre for dette, som også skal ryddes og deretter benyttes til delelager :D

 

Kaffepause/skrytekrok blir i nederste hjørnet til høyre mot deleveggen, så fort vi har fått anskaffet passende sittemøblement : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pfffft!! Tror du ja - har finfin varmedress jeg serru... og kaffe MÅ jeg ha ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ja noe i det Tom Henning sier.. En skrytekrok blir fort til en krok der man sitter å skryter av hvor jævla bra bila skal bli når de blir ferdig (noe de aldri gjør siden man bare sitter der : haha : ).

Jeg kunne sikkert hatt einsern min klar for lakk nå hadde det ikke vært for den forbaskade skrytekroken vår og dens tiltrekningskraft : bråk :

 

Her er vi VWærkste gutta i kjent positur i vår skrytekrok

Picture000000550272.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ja noe i det Tom Henning sier.. En skrytekrok blir fort til en krok der man sitter å skryter av hvor jævla bra bila skal bli når de blir ferdig (noe de aldri gjør siden man bare sitter der : haha : ).

Jeg kunne sikkert hatt einsern min klar for lakk nå hadde det ikke vært for den forbaskade skrytekroken vår og dens tiltrekningskraft : bråk :

 

Her er vi VWærkste gutta i kjent positur i vår skrytekrok

Picture000000550272.jpg

 

præhæhæhæ;) se her ja, tenkte jeg det ikke! blir ikke noe gjort oppe hos dere gitt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at detta blir gromt da:D Mulig jeg tar en tur utover på lørdag for å titte litt :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ja noe i det Tom Henning sier.. En skrytekrok blir fort til en krok der man sitter å skryter av hvor jævla bra bila skal bli når de blir ferdig (noe de aldri gjør siden man bare sitter der : haha : ).

Jeg kunne sikkert hatt einsern min klar for lakk nå hadde det ikke vært for den forbaskade skrytekroken vår og dens tiltrekningskraft : bråk :

 

Her er vi VWærkste gutta i kjent positur i vår skrytekrok

Picture000000550272.jpg

 

Åh! Skikkelig god-krok dette da :D

Og den bølgeblikken på veggen bak gav meg en god idé... hmm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo vært konge å kle inn ytterveggen (innsida, mot glasshallen) med hvitmalt bølgeblikk? Bedre lysfølelse (reflekterende), samt muligens litt isolerende? Meeen, det var det å få tak i 15 m med bølgeblikk da...: klø :

 

Btw: Tenkt deg nedover i morgen, Thomas?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo vært konge å kle inn ytterveggen (innsida, mot glasshallen) med hvitmalt bølgeblikk? Bedre lysfølelse (reflekterende), samt muligens litt isolerende? Meeen, det var det å få tak i 15 m med bølgeblikk da...: klø :

 

Btw: Tenkt deg nedover i morgen, Thomas?

 

hvis jeg kan være råneberta di, så : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis jeg kan være råneberta di, så : vinke :

 

Absolutt ;)

Men da kjører du den treige, for jeg skal leke på veien! : rock :

..ses i morra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo vært konge å kle inn ytterveggen (innsida, mot glasshallen) med hvitmalt bølgeblikk? Bedre lysfølelse (reflekterende), samt muligens litt isolerende? Meeen, det var det å få tak i 15 m med bølgeblikk da...: klø :

 

det vi har på veggen er glassfiber plater, funker helt greit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da bærer det nedover en bitteliten tur i dag også! gry får kjørt ned ene vogna si, også smikker vi opp noen flere plater i samme slengen, til det blir "tomt"...da blir neste økt da christoffer får kjørt ned platene!

 

i tilfelle noen lurer har ejg tatt meg fri noen dager fra skolen...moralsk forfall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da bærer det nedover en bitteliten tur i dag også! gry får kjørt ned ene vogna si, også smikker vi opp noen flere plater i samme slengen, til det blir "tomt"...da blir neste økt da christoffer får kjørt ned platene!

 

i tilfelle noen lurer har ejg tatt meg fri noen dager fra skolen...moralsk forfall!

 

: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas hjalp meg med å kjøre ned GTi'n til Gartneriet i dag. På Konnerud var det tjukk tåke!!

Er goood plass her - begge "glisa" mine inne for første gang!

Så mye får man plass til inni en tweiser uten baksete :D Kjekt med jekketralle!

DSCF2488.JPG

DSCF2489.JPG

DSCF2492.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.