Anbefalte innlegg

jeg kommer. vi kan prates da andreas.(pm).... har sjekket opp med kabel....er det 3 fas så kommer kabel på ca 6000kr - rabbat ca 55% for meg tenker jeg. ikke så galt egentlig.. men må se skapet i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen upris!

 

Andreas: si ifra hvis du trenger hjelp til å laste på hengeren..

 

Snakkes i morgen folkens!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut dette! Da sees vi der oppe.. Trenger ikke hjelp, er odnet!:)

Blir det til at vi skal jobbe der i morgen eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg forsto han Tom som leier ut der..så trengte han litt tid før det ble ryddet der. Og noen sier meg at han er ikke den kjappeste :P så er litt i tvil om at det blir noe jobbing :P Endre skulle ta mål for meg angående hemsen og skilleveggen mellom oss og tom(tror jeg). Så skulle jeg se hva vi trenger av materiale,og lage noen skisser til dere i 1:100 målestokk så dere får et innblikk i min tankegang angående hemsen osv..og ser litt hvordan det kan bli med tanke på størrelse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg forsto han Tom som leier ut der..så trengte han litt tid før det ble ryddet der. Og noen sier meg at han er ikke den kjappeste :P så er litt i tvil om at det blir noe jobbing :P Endre skulle ta mål for meg angående hemsen og skilleveggen mellom oss og tom(tror jeg). Så skulle jeg se hva vi trenger av materiale,og lage noen skisser til dere i 1:100 målestokk så dere får et innblikk i min tankegang angående hemsen osv..og ser litt hvordan det kan bli med tanke på størrelse :)

 

He he.. nei, vi må nok gi han litt tid ja!:P

Kanon med skisse.. da prates vi i morgen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aron:

 

Her er målene på lokalet:

 

Hver port er 3,10 bred

Med stendre i mellom 3 porter vil det si at lokalet er 9,5 bredt

Ca 14,5 meter langt.

 

Det er ønskelig med en hems som vi kan "feste" i takdragerne i bakkant av lokalet. Ikke bruk for mye tid på å tegne nøyaktig ettersom jeg ikke fikk målt helt 100% pga alt skrotet. Du kan vel kanskje si at jeg ikke har målt, men jeg har beregnet: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

andreas: har du mulighet til å hjelpe meg å hent sofaen i morgen eller fredag. siden du hadde bil alså. hadde gått med hengeren også da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kikket inn i en av de andre verkstedene da jeg dro i dag. Da så jeg noen som hadde en genial løsning på pauserom "problematikken". De hadde satt inn en liten arbeidsbrakke, fiks ferdig. Det dumme med en slik en er jo at den bruker verdifull gulvplass, men dog en fin (og isolert) løsning.

 

Dere får gi beskjed hvis det blir sofahenting og dere trenger bærehjelp! Gi meg et pip hvis det blir aktuellt så skal jeg ringe Tom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aron:

 

Her er målene på lokalet:

 

Hver port er 3,10 bred

Med stendre i mellom 3 porter vil det si at lokalet er 9,5 bredt

Ca 14,5 meter langt.

 

Det er ønskelig med en hems som vi kan "feste" i takdragerne i bakkant av lokalet. Ikke bruk for mye tid på å tegne nøyaktig ettersom jeg ikke fikk målt helt 100% pga alt skrotet. Du kan vel kanskje si at jeg ikke har målt, men jeg har beregnet: rolleyes

 

som vi kan "feste" i takdragerne?: klø : Kankje jeg er trøtt men skjønte ikke helt den ønsket løsningen og plasseringen..:o kjapp skisse i paint for å illustrere den for meg?? :P

 

Jeg kikket inn i en av de andre verkstedene da jeg dro i dag. Da så jeg noen som hadde en genial løsning på pauserom "problematikken". De hadde satt inn en liten arbeidsbrakke, fiks ferdig. Det dumme med en slik en er jo at den bruker verdifull gulvplass, men dog en fin (og isolert) løsning.

 

Dere får gi beskjed hvis det blir sofahenting og dere trenger bærehjelp! Gi meg et pip hvis det blir aktuellt så skal jeg ringe Tom.

 

da kommer det opp et par ting da.. ..Trenger vi ikke mest mulig gulv? Hvis ikke kan jeg nesten bare bygge en brakke på gulvet.. ??: klø : Og heller bruke lufta til lager..men, vet ikke om dere kom på noen ideer når dere var der i dag??

 

JEG vil helst se at alt går opp i lufta og at vi har mest mulig gulv å kose oss med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan ikke bruke paint:o Men jeg kan forklare neste gang. Det jeg mente er at dragerne kan brukes til å feste hemsen i, i tillegg til et par søyler som holder vekten fra undersiden. Jeg kan vise deg hva jeg mente neste gang vi er der. Det er jo tross alt du som er tømreren, jeg holder meg til å sette opp skjeve hobbyhyller i boden! he he..

 

Ang. den brakka så er jeg i enig ang gulvplass, synes bare det var en rask og grei løsning. Nå er det ikke sikkert de var 5 mann i det lokalet vel og merke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan ikke bruke paint:o Men jeg kan forklare neste gang. Det jeg mente er at dragerne kan brukes til å feste hemsen i, i tillegg til et par søyler som holder vekten fra undersiden. Jeg kan vise deg hva jeg mente neste gang vi er der. Det er jo tross alt du som er tømreren, jeg holder meg til å sette opp skjeve hobbyhyller i boden! he he..

 

Ang. den brakka så er jeg i enig ang gulvplass, synes bare det var en rask og grei løsning. Nå er det ikke sikkert de var 5 mann i det lokalet vel og merke..

 

Hmm..ja, er en mulighet det..men da starter vi å snakke litt mer avanserte løsninger :P enkleste vil bli vanlig stendere.. med tanke på innfestninger og alt det der med vekt belastninger osv, det vil også bety ekstra(Unødvendig?:o) stress og arbeid :P Men kollektivet bestemmer..hehe! men som sagt..jeg tror oppholdsrom, og lager i lufta med føtter godt ankra i gulvet er best :glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig er jeg enig i dere begge. Gulvplass er bankers og en "brakkeløsning" er enklest.

 

Vi snakket om at vi kanskje skulle stenge av to av portene, slik at vi kun har den siste til inn og utkjøring. Hvis vi gjør dette kan vi jo sette opp en brakke foran de to lukkede portene?! Jeg tror ikke en slik brakke vil ta noe særlig med plass dersom vi plasserer den der.. Da har vi god nok plass innover i rommet.

Hva kan en dimm på en slik brakke være da? ikke store greine..

Jeg syntes vi burde snakke om og kanskje vurdere dette. Er tross alt en løsning som vil koste oss sykt mye mindre tid og kronarser.

 

Tommy: har du et nr jeg når deg på?

 

andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet forslag.

Har forsøkt å tegne i paint, men skillsene var nok dårligere enn jeg trodde.

Uansett:

Her setter vi da en brakke som begynnelsen på skilleveggen. Kanskje Tom er interessert i en åpning fra sin side også, så kan vi forskyve brakken slik som jeg har prøvd å få frem på tegningen.

På denne måten kan vi bygge delebod på taket av brakka. Brakketaket kan også være utgangspunkt i videre utbygging av hems med evt stendere.

 

utennavnyz1.png

 

bare et forslag.

 

andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet forslag.

Har forsøkt å tegne i paint, men skillsene var nok dårligere enn jeg trodde.

Uansett:

Her setter vi da en brakke som begynnelsen på skilleveggen. Kanskje Tom er interessert i en åpning fra sin side også, så kan vi forskyve brakken slik som jeg har prøvd å få frem på tegningen.

På denne måten kan vi bygge delebod på taket av brakka. Brakketaket kan også være utgangspunkt i videre utbygging av hems med evt stendere.

 

utennavnyz1.png

 

bare et forslag.

 

andreas

 

Hmm..er en mulighet det også.. Men vil vi virkelig dele med Tom?: rolleyes:P Ellers kunne dette sikkert ha vært den enkleste og billigste løsningen...på 5 personer tror jeg vi trenger 3m i bredden og ca 4 i lengden...sånn "ca" :)

Men hva med at vi tar en dag hvor vi drar opp og alle fyrer løs med ideer, regner litt på hvor mye materiale vi trenger og andre ideer?

 

Skal tegne opp noen ideer til dere i dag så får dere se på de imens :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg nevnte det i går men ikke til deg aron. hva med å senke taket? med presseninger. kan garrantere at det sparer mye varme,.

trenger ikke å ha takhøyde 2 meter, men hvis vi senker taket 2 meter........?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt på faktisk :P er jo mulig det..Men nå ble jeg litt usikker på hvordan det vil bli da med kondens/fukt på presseningen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufte ideer er en god ide`!:)

 

Om vi ikke ønsker å dele det med Tom kan vi flytte brakka over til vår side. God begynnelse på en skillevegg det. Pluss som jeg sa med hemsmuligheter og lagringsplass.

Senke taket er nok heller ingen dårlig ide..

 

Eller som vi pratet om i går å lage en liten indianerlandsby der inne med hvert vårt telt.: smil :

En liten bålplass i midten! hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lufte ideer er en god ide`!:)

 

Om vi ikke ønsker å dele det med Tom kan vi flytte brakka over til vår side. God begynnelse på en skillevegg det. Pluss som jeg sa med hemsmuligheter og lagringsplass.

Senke taket er nok heller ingen dårlig ide..

 

Eller som vi pratet om i går å lage en liten indianerlandsby der inne med hvert vårt telt.: smil :

En liten bålplass i midten! hehe...

 

heheh...merker ideene har flydd her ja : rolleyes uff...blodet sirkulerte ikke skikkelig etter all den løftingen?:P: haha : Neida, hehe!

 

Men skal ta og lage en skisse med ditt forslag også andreas ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heheh...merker ideene har flydd her ja : rolleyes uff...blodet sirkulerte ikke skikkelig etter all den løftingen?:P: haha :

 

He he.. : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal på europris å kjøpe partytelt etterpå:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hver port er 3,10 bred

Med stendre i mellom 3 porter vil det si at lokalet er 9,5 bredt

 

men angående dette målet..eh, hvis hver port er 3.10x3 blir det 9,3 meter bredt..kan UMULIG stemme at de tre stenderne imellom hver port er til sammen 20cm?: klø : eller er dette ca mål?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk PM folkens ;) sendt første skisse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men angående dette målet..eh, hvis hver port er 3.10x3 blir det 9,3 meter bredt..kan UMULIG stemme at de tre stenderne imellom hver port er til sammen 20cm?: klø : eller er dette ca mål?

 

Det er målt på "bergensk".. Dvs at jeg målte en ting og ganget det opp. Jeg målte en port og ganget med tre og så tok jeg å plusset på litt pga stenderne.. Enn årsak til at det ikke blir helt nøyaktig er at dette er et bygg der man glemte målebåndet den dagen man satte det opp.. Avstanden mellom stenderne på veggen varierte mellom 60 og 90 cm.. he he..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er målt på "bergensk".. Dvs at jeg målte en ting og ganget det opp. Jeg målte en port og ganget med tre og så tok jeg å plusset på litt pga stenderne.. Enn årsak til at det ikke blir helt nøyaktig er at dette er et bygg der man glemte målebåndet den dagen man satte det opp.. Avstanden mellom stenderne på veggen varierte mellom 60 og 90 cm.. he he..

 

haha..såpass! Ja..da kan det bli litt vanskelig å få til noe 100%, men ta og se på skissen også tenk over det. Driver på med flere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skissen ser fin ut den, liker planene dine..

Men hva vil noe sånt finne på å koste? Å hvor lang tid tar det å bygge? Som vi har snakket om kan vi jo bli kastet ut på noen mnd varsel, samt at vi ikke eier. Vi må vurdere hvor mye vi skal legge i dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.