Anbefalte innlegg

Det var ikke så ille!

 

Tommy: hva het den kabelen vi skulle ha og hvor lang kabel trenger vi..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen for 90 meter med 2x2 blir 1962..delt på 5(6 med tom) = 385,-(327,- med tom)..Blir ikke gærnt det :) men dette er sånn ca avregning :) så kan hende vi trenger et par meter ekstra.. Men tviler sterkt :)

 

Er den 2"2 der belagt med gull eller noe? hvis det er vanlig standard 48x48 du har fått pris på burde du få det tilkjørt for den prisen der. Alt over 12-13kr/m er reint ran. Stikk på Obs! bygg, så får dere 90m for rundt 950kr et sted. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den 2"2 der belagt med gull eller noe? hvis det er vanlig standard 48x48 du har fått pris på burde du få det tilkjørt for den prisen der. Alt over 12-13kr/m er reint ran. Stikk på Obs! bygg, så får dere 90m for rundt 950kr et sted. :)

 

Hmm, hørte med Byggern og maxbo og de kjørte nesten samme priser..Men kan ta en tur ned på Obs og høre der og ;) takk for tipset :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror vi kan gå for `PFXP` 4x16 kvadrat hvis det er 3 fas.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kansje best med 60. siden vi ikke vet helt lengden på bygget..+ bøyer osv. hørt noe mer om prisen på kabelen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

moro å se at dere er igang.. men ikke ta i for hardt nå da.. ellers ender dere jo opp med en finere plass enn oss naboene ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

moro å se at dere er igang.. men ikke ta i for hardt nå da.. ellers ender dere jo opp med en finere plass enn oss naboene ;)

 

Hehe, her går alt i "b-b-billig" :P Men vi har fortsatt ikke blitt enig om hems engang..:P så er mye igjen før vi ferdig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det bli bra å komme i gang snart gutta!!

Gleder meg som en drittunge..: smil :

 

Aron: Har du regnet på hvor mye matrialer vi trenger til de forskjellige tegningene dine?

Det er mulig jeg skaffer billig matrialer. Jeg kan sjekke dette om du regner litt på det.

 

Av erfaring kan slike prosjekt som det her bli sykt mye dyrere enn først antatt.

Hvor går egentlig smertegrensen til folket? hvor mye skal dette koste oss?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det bli bra å komme i gang snart gutta!!

Gleder meg som en drittunge..: smil :

 

Aron: Har du regnet på hvor mye matrialer vi trenger til de forskjellige tegningene dine?

Det er mulig jeg skaffer billig matrialer. Jeg kan sjekke dette om du regner litt på det.

 

Av erfaring kan slike prosjekt som det her bli sykt mye dyrere enn først antatt.

Hvor går egentlig smertegrensen til folket? hvor mye skal dette koste oss?

 

Akkurat nå har jeg bare regnet ut for skilleveggen, siden vi ikke har blitt enig om hemsen..Men kan regne ut den dyreste så kan dere se hvor mye det vil koste, men husker ikke måla helt på spon plater(60x120?) og hva de vil koste : Men vil koste litt hvis vi vil ha stor plass...det kan jeg si 100% sikkert ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg bare regnet ut for skilleveggen, siden vi ikke har blitt enig om hemsen..Men kan regne ut den dyreste så kan dere se hvor mye det vil koste, men husker ikke måla helt på spon plater(60x120?) og hva de vil koste : Men vil koste litt hvis vi vil ha stor plass...det kan jeg si 100% sikkert ;)

 

60x180 eller 60x240 er måla på gulvspon. På vegg er det 120x240 eller 60x240. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg har regnet riktig så vil vi trenge 32 plater med sponplater(Har da gått ut fra at spon platene er 60x180)...ganger det med 75(som er det største totale arealet av den største hems ideen) som blir 9600 kr, delt på 5 = 1920,- pr person..Men da er hele gulvet lagt og vi vil ha 75 herlige kvm med brutto areal(altså før vegger og diverse er satt opp)

 

HVIS jeg har regnet riktig..Men da kommer vegger, isolasjon og evnt kledning til veggen i tilleg..Men dette koster ikke sååå utrolig mye :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det viktigste er å ha en stor flate som duger til lager, så får vi ta "luksusen" senere! Det er bare å holde av noen kvadrat til opphold! Sofa kan vi sette opp før vi får vegger osv. så har vi i hvertfall et sted å sitte...

 

Jeg regner med å få priser på kabel i morgen. Den 4x16 kabelen kostet nok dobbelt så mye som 4x10, men han skulle sjekke prisen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg har regnet riktig så vil vi trenge 32 plater med sponplater(Har da gått ut fra at spon platene er 60x180)...ganger det med 75(som er det største totale arealet av den største hems ideen) som blir 9600 kr, delt på 5 = 1920,- pr person..Men da er hele gulvet lagt og vi vil ha 75 herlige kvm med brutto areal(altså før vegger og diverse er satt opp)

 

HVIS jeg har regnet riktig..Men da kommer vegger, isolasjon og evnt kledning til veggen i tilleg..Men dette koster ikke sååå utrolig mye :P

 

 

 

tør ikke tenke på hva vi har kostet på borte hos hos de siste årene.. blir fort noen kr.. i materiell..

men nå var ikke vi så mange som delte heller da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt enig med deg Endre.. Viktigste er å ha et sted å sitte å slappe av!

 

For min del er jeg keen på å komme i gang med skruingen fortest mulig, må si det er pri for meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker slik at om man får en solid hems som utgangspunkt, så kan vi alltids lage et fint og isolert rom etterpå. Flere rom for den slags skyld! Men jeg tror at ting må gå seg litt til før vi vet nøyaktig hva behovet er! Slik Aron har skissert nå med lager, oppholdsrom pluss et rom er nok en god løsning, men hvor store skal rommene være? Vi vet jo ikke helt hva vi trenger, bortsett fra at erfaring tilsier at lager er gull!

 

Er enig i at jeg er keen på å begynne, men jeg fikk hekseskudd på mandag og har nettopp ligget 2 dager i strekk på sofaen:o Kjipt, men jeg begynner å bli bedre..

 

Skal ringe Tom i morgen og høre hvordan det går med rydding og når vi evt kan begynne på lettveggen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trorat hvis vi lager en liten hems...ca 20 kvm, også kliner opp en sofa der vil vi fort se hvor mye mer vi trenger ;)(eneste er vel hvor og hvordan den hemsen skal stå?)

Men jeg har veldig lyst å sette igang med lettveggen, så hvis han tom kunne avtalt med deg, eller meg å møtes der en gang..sånn at han låser opp og jeg får satt i gang med veggen hadde det vært knall. Da vil jeg kjøpe inn papp til mellom betongen og bunnsvillen, og reisverket :)

 

vi er godt på vei hvis vi greier å starte på veggen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres bra ut ;) Noen av dere som har en lang stige, sånn at jeg når opp og kan tette igjen de hullene som vi snakka om med byggningsskum?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har stige... litt vrien å få med seg da...hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm..jeg vet om jeg kan låne en henger av.. ganske stor, så kan jeg kjøpe noe matriale i tillegg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er bra.. forresten, hørt noe fra tom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte det gitt.. Skal på tur i morgen og har drevet med pakking hele eftan. Skal ringe ham i morgen fra jobb. Nå er det for sent i og med at han starter dagen 0400 om morgenen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk dere testet ut byggeskum i sprekker og hull i helgen?

 

EDIT: sendte en sms til Tom. Han kunne fortelle at han var godt i gang med ryddingen og regnet med å være ferdig i godt tid til 1. des. Han lurte også på hvordan det gikk med reisverkmaterialet. Har du funnet ut noe mer Aron?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk dere testet ut byggeskum i sprekker og hull i helgen?

 

EDIT: sendte en sms til Tom. Han kunne fortelle at han var godt i gang med ryddingen og regnet med å være ferdig i godt tid til 1. des. Han lurte også på hvordan det gikk med reisverkmaterialet. Har du funnet ut noe mer Aron?

 

Nei..jeg fikk desverre ikke tid til å dra opp i helgen. Jobba dobbelt begge dager..

Og angående 2x2, etter å ha tatt 10 telefoner bare for å finne ut hvor de hadde trelast henn, så kom jeg til vinterbro..Og der hadde de 15 kr pr meter, men de var helt tomme. Pluss siden er at de har bestilt alt nytt i dag så om en uke ca er det fult der igjen :) 15,- X 90meter = 1350,- Delt på 6 = 225,- pr person ;)(Skilleveggen)

 

God pris det? Glava og spon plater til gulv glemte jeg å spørre om, men de har tilbud på det så vil tro prisen der er ganske hyggelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.