Anbefalte innlegg

Skissen ser fin ut den, liker planene dine..

Men hva vil noe sånt finne på å koste? Å hvor lang tid tar det å bygge? Som vi har snakket om kan vi jo bli kastet ut på noen mnd varsel, samt at vi ikke eier. Vi må vurdere hvor mye vi skal legge i dette!

 

ved at jeg slaver en stund og står på vil det ikke ta så lang tid.. :P Men her var en kjapp skisse jeg lagde for Endre for noen dager siden..

 

http://komlosi.net/bilder/Verkstedet/DSC02543.JPG

http://komlosi.net/bilder/Verkstedet/DSC02544.JPG

 

Ikke såå stor, mindre arbeid og en enkel planløsning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan selvfølgelig lage en mindre versjon av denne rett over ;) og et større ekstra rom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser dere er godt i gang karer.. det er bra, gleder oss over å bli flere her oppe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser dere er godt i gang karer.. det er bra, gleder oss over å bli flere her oppe :)

 

Er i gang ja :) Blir sikkert kjempe kult :P

Ser jeg en liten dag med go-kart på alnabru som alle der oppe fra er med? Dere og oss..så kan vi bli litt kjent med folkene?: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det hadde vært no det.. lenge siden og så...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er med på go-kart!

 

Aron: kan ikke du legge ut de andre skissene dine her?

 

Personlig er jeg keen på en hems som dekker ca halve lokalet. Det behøver ikke være noe slott, bare så vi får lagringsplass til deler. Ang. oppholdsrom så er jeg heller ikke så nøye på det, bare vi har muligheten til å sitte et sted det er plussgrader. Det mener jeg vi kan få til med de ovnene vi har og et lukket rom, enten det er et indianertelt eller en boks med gipsplater på veggene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er med på go-kart!

 

Aron: kan ikke du legge ut de andre skissene dine her?

 

Personlig er jeg keen på en hems som dekker ca halve lokalet. Det behøver ikke være noe slott, bare så vi får lagringsplass til deler. Ang. oppholdsrom så er jeg heller ikke så nøye på det, bare vi har muligheten til å sitte et sted det er plussgrader. Det mener jeg vi kan få til med de ovnene vi har og et lukket rom, enten det er et indianertelt eller en boks med gipsplater på veggene..

 

Hehe..Som nevnt så er indianer telt en ting da :P Skal legge dem ut i morgen..skal prøve hvertfall. Kameraet mitt streiket nå og må få tak i et nytt et :(

 

Men blir alle med på Go-Kart eller? :D Hadde vært kult å kjøre med alle der oppe fra! Å se om ryktet til Endre som rally sjåfør holder:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he he.. Jeg tar det ryktet med en rimelig stor klype salt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he he.. Jeg tar det ryktet med en rimelig stor klype salt..

 

hehe..bare fleiper jeg ;) Men er de fleste med på et par runder er jeg 100% med :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen av dere som trenger en gratisbilett til bilmessen? Jeg har en for mye..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er grei Rolfe-bassen! Jeg skal ut dit i morgen, var det da du hadde tenkt deg ut? Hvis ikke får vi møtes så får du den da.. vi tar det på msn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er den andre ideen til endre tegnet opp...Var vel noe sånt du så for deg tippe jeg :P

 

http://komlosi.net/bilder/Verkstedet/Forslag%202.JPG

 

Der det er "trapp inngang" er jeg litt usikker på om vi skal bare kline på en finer/spon plate når vi er der/ikke er det, og finne en måte å låse den på? :)

Og målene på inngangen kan vi også bli enig om hvis dette er det folkene ønsker :;)

 

blir hvertfall ca 46.55 brutto areal på lageret, og 23,25 på oppholdsrommet... Men vet ikke om noen føler at 2,5 meter blir for lite/mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og her er en av mine "favoritter", Men her blir det mindre å rute med da.. Men også mindre arbeid og utgifter ;) 12kvm brutto på lager og det samma på oppholdsrommet..

 

Under denne hemsen kunne jeg da tenkt meg "Verktøy plassen" Der har vi verktøy, benker, strømuttak..diverse :)

 

http://komlosi.net/bilder/Verkstedet/Forslag%203.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe er ikke smart nok til å skjønne tegningene jeg hehe. har uansett skaffet stikkontakter, brytere og koblingsbokser til lys osv. gleder meg til å få starta nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes begge alternativene så bra ut, men heller kanskje litt mot nr 1..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe er ikke smart nok til å skjønne tegningene jeg hehe. har uansett skaffet stikkontakter, brytere og koblingsbokser til lys osv. gleder meg til å få starta nå.

Bra :glad:

 

Hehe, er nok smart nok ;).. Jeg har målt opp hele plassen i 1:50. 1cm på kartet er 50cm i virkligheten..

Nederst på arket ser du tre våre tre porter..De strekene som går ut fra der portene står skal illustrere hvor stenderne går opp i taket og ned igjen..Resten har jeg skrevet ned..Altså hvordan plasseringen vil bli, og hvor stort.. Alternativ nr 1, dekker halvparten av arealet..Altså en STOR hems med masse plass. Mens alternativ nr 2 står mot den veggen der inngangsdøren står og hvert rom, oppholds rommet og det andre har et areal på ca 12kvm hver...Kan illustrere neste gang vi er der oppe. Hender jeg er dårlig i å forklare : dum :

 

Jeg synes begge alternativene så bra ut, men heller kanskje litt mot nr 1..

 

ja, en er et bra alternativ det ;) for meg er det nesten akkurat det samme..så vet ikke hva dere syns? skal regne ut i dag hvor mye plank vi trenger til den lett veggen..skulle være ca 2.4 m høy?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2,40 ja.. mener å huske at gipsplatene var 2,4 i hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, med CC 60 på lettveggen, og enkel top og bunnsvill vil vi trenge nesten 90meter med 2x2 plank..Og det er kun til lettveggen! :P Men vi kan selvfølgelig jukse litt med CCen da ;) siden veggen ikke skal være bærende.. Kan evnt ta CC 120? gips platene Andreas hadde er vel 120 i bredden? så da funker det også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror de platene er 60 i bredden og 240 i høyden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

håper plassen snart blir ryddet så vi kan få begynt... tror jeg skjønte nå aron.. stemmer for det billigste jeg..hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

håper plassen snart blir ryddet så vi kan få begynt... tror jeg skjønte nå aron.. stemmer for det billigste jeg..hehe

 

er litt mer enn snart til 1.desember da ;)

Tom har rydda noe, men henger litt på de faktisk eier mye av rotet som ligger i hallen hans..

blir spennende å se hvordan dere får det, ett av naboe lokalene er i god gang med å lage hems/lager

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror de platene er 60 i bredden og 240 i høyden.

Hmm..ja, da blir det ca 90 meter med 2x2 da :P

 

håper plassen snart blir ryddet så vi kan få begynt... tror jeg skjønte nå aron.. stemmer for det billigste jeg..hehe

 

billigste blir det minste ;) men som Endre tenker er ganske greit det også..mer arbeid og mer utgifter men vi vil ikke mangle lager plass for å si det sånn :)

 

Kanskje vi skal finne en dag i hælja hvor vi drar opp sjekker hvor langt de har kommet? jeg stikker innom byggern i morra og sjekker meterprisen dems på 2x2 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen for 90 meter med 2x2 blir 1962..delt på 5(6 med tom) = 385,-(327,- med tom)..Blir ikke gærnt det :) men dette er sånn ca avregning :) så kan hende vi trenger et par meter ekstra.. Men tviler sterkt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.