#226 Skrevet Januar 17, 2008 Stilig bilde John-Arne!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#227 Skrevet Januar 17, 2008 Enig med Finn Kristian, bildet var stilig. Good job John-Arne Her er et bilde jeg tok for noen mnd siden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#228 Skrevet Januar 17, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#229 Skrevet Januar 17, 2008 Stilig bilde John-Arne!! Enig med Finn Kristian, bildet var stilig. Good job John-Arne Her er et bilde jeg tok for noen mnd siden... Takker begge to Likte bildet ditt også Martin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#230 Skrevet Januar 17, 2008 jeg er ganske så ny med speilrefleks enda så driver å øver meg enda = ) canon eos 400d 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#231 Skrevet Januar 17, 2008 Martin Gerhardsen: visst du tar bildene i RAW format så kan du stille hvitbalansen etterpå slik at bildet ikke blir så gult. da blir farvene tøffere og mer virkelighetsnære synes jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#232 Skrevet Januar 17, 2008 Har fått dette med meg...Og er under testing;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#233 Skrevet Januar 18, 2008 Martin Gerhardsen: visst du tar bildene i RAW format så kan du stille hvitbalansen etterpå slik at bildet ikke blir så gult. da blir farvene tøffere og mer virkelighetsnære synes jeg:) Jeg syns det gule var tøfft, ville heller ha gjort noe med det blå der som jeg syns stikker litt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#234 Skrevet Januar 18, 2008 driver bare å prøver meg på diverse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#235 Skrevet Januar 18, 2008 Det bilde hadde blitt konge, hadde du fått litt bedre symetri i det;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#236 Skrevet Januar 18, 2008 =D mn hva mener du med symetri ? hehe her er et til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#237 Skrevet Januar 18, 2008 Høhøh. Kenneth Nilsen © 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#238 Skrevet Januar 18, 2008 fine bilder kenneth.. Får prøve meg jeg også da.. Har kun noen måneder med kamera mellom hendene men:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#239 Skrevet Januar 19, 2008 Driver å utforsker og prøver å få til HDR nå, men hvordan skal jeg få lagret bilde som vanlig .jpg? Får kun valget om å lagre i .tif i 8 og 16-bit. Noen tips? For å få det sagt, HDR rocker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#240 Skrevet Januar 19, 2008 Driver å utforsker og prøver å få til HDR nå, men hvordan skal jeg få lagret bilde som vanlig .jpg? Får kun valget om å lagre i .tif i 8 og 16-bit. Noen tips? For å få det sagt, HDR rocker! Hvilket prog bruker du 'a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#241 Skrevet Januar 19, 2008 Noen som har litt mere å fylle på i denne tråden jeg laget om Nikon og HDR, får det ikke helt til:http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=109448&highlight=nikon+hdr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#242 Skrevet Januar 19, 2008 Hvilket prog bruker du 'a? Det glemte jeg jo selvsagt å skrive. Photomatix jeg bruker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#243 Skrevet Januar 20, 2008 Det glemte jeg jo selvsagt å skrive. Photomatix jeg bruker. Da vet jeg ikke. Bruker PS CS2 selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#244 Skrevet Januar 20, 2008 Det er ikke så store kvaliteten over bildet, så her er det innholdet som er artig.... Manges "våte drøm" å finne her vil jeg tro..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#245 Skrevet Januar 20, 2008 Det er ikke så store kvaliteten over bildet, så her er det innholdet som er artig.... Manges "våte drøm" å finne her vil jeg tro..... Ohhh YES!!!1 Har helt siden jeg var liten ønsket meg en slik heisekran! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#246 Skrevet Januar 21, 2008 Som sagt så utforsker jeg HDR litt om dagen, og her kommer det 2 bilder jeg har tatt: Dette tok jeg i hovedsak bare for å prøve meg første gangen: Noen innspill? Begge bildene er manuelt stilt inn uten noen form for hjelp av kameraet med automatiske innstillinger med forskjellige eksponeringer. PS: Som dere ser av vannmerkene, jeg har ikke betalt for Photmatix enda. Blir vel til at jeg finner noe i den derre bukta etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#247 Skrevet Januar 21, 2008 Som sagt så utforsker jeg HDR litt om dagen, og her kommer det 2 bilder jeg har tatt: Noen innspill? Begge bildene er manuelt stilt inn uten noen form for hjelp av kameraet med automatiske innstillinger med forskjellige eksponeringer. PS: Som dere ser av vannmerkene, jeg har ikke betalt for Photmatix enda. Blir vel til at jeg finner noe i den derre bukta etterhvert. likte godt det øverste. lit lite spill i fargene syns jeg. Det nederste va litt for uklart i høyre hjørne. har du AEB funksjonen på 40d ? Den bruker jeg når jeg leker meg med hdr syns jeg den funksjonen er veldig grei . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#248 Skrevet Januar 21, 2008 Førsteutkastet var bedre, men det fikk jeg sletta, så måtte lage det på nytt, dessverre. Ergo ble jeg ikke like fornøyd med resultatet, men til å være tredje gangen jeg redigerer et HDR-bilde, ble jeg slettes ikke skuffet. Liker HDR mye bedre enn å redigere i PS, merker jeg. Har den funksjonen, men syns ikke den var noe særlig å bruke når jeg tok det første bilde, samt at jeg føler det er litt "juks" å ikke stille inn manuelt selv:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#249 Skrevet Januar 21, 2008 Nytt "utkast" av bildet lenger opp her, og denne gangen ble jeg mer fornøyd med redigeringa: Takk til Thomas Skaala for en registreringsnøkkel til Photomatix sånn at jeg slapp Photomatix vannmerket der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#250 Skrevet Januar 22, 2008 Første forsøk med HDR. Litt for mange lyskilder og problemer med fokus...men men. Skal bli bedre etter hvert 1. 2. 3. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...