Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Et par spørsmål :

 

Har nå testet ut softwaren som fulgte med 400d en litt - og det var jo mye lettere en jeg trodde å få bildene til å se bedre ut.

 

Men - kunne jo tenkt meg photoshop da , siden alle andre bruker dette ?

 

Noen som gidder å gi meg et tips på pm hvor jeg finner ps ?

 

 

 

Og hvordan lager dere de rammene rundt bildene ? De gjør jo utrolig mye ?

 

Bruker photoshop til å lage rammene ;)

 

Canvas size, så skrivere du inn tall for hvor bred rammen skal være og velger hvilken farve den skal væra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger inn noen flere her jeg :

 

To blome bilder tatt med Canon 350d

Picture026Medium-1.jpg

 

Picture075Medium.jpg

 

Og mitt første forsøk på panorama bilde, tatt med ixus kompakt kamera for en tid tilbake siden. Syntes det ble stilig, men er litt for mye forskjell på høyre og venstre side med tanke på lys etc.

 

Panoramatestlitenversion-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger med et sommerbilde fra Norgesferien 2006.

Tatt med et Ixus 700

IMG_1542v1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen jeg tok med et lånt Canon 20D elns.. Gammelt kamera, det er fra 2000 elns. Bildene er ikke gjort noe med. Lukkertid etc husker jeg ikke.

n827675028_572185_9318.jpg

n827675028_1229548_4709.jpg

n827675028_1229551_5575.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: vinke :: vinke :: vinke : Kanskje bitteøitt OT men,

 

Trenger hjelp med bildene mine fra sverige: vinke :

 

Har mange gode bilder men har de fleste i raw (.nef)!!! Og jeg får ikke åpnet dei: bh : Har photoshop 7.0 og .nef samerbeider ikke villig med 7.0 : faint : Har også prøvd rawshooter essential uten noen stor suksess:confused:

 

Noen som har tips?????????: vinke :: klø :

 

Mvh: Kamera-klønen:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: vinke :: vinke :: vinke : Kanskje bitteøitt OT men,

 

Trenger hjelp med bildene mine fra sverige: vinke :

 

Har mange gode bilder men har de fleste i raw (.nef)!!! Og jeg får ikke åpnet dei: bh : Har photoshop 7.0 og .nef samerbeider ikke villig med 7.0 : faint : Har også prøvd rawshooter essential uten noen stor suksess:confused:

 

Noen som har tips?????????: vinke :: klø :

 

Mvh: Kamera-klønen:p

 

Klart det, du trenger RAW plugin til photoshopen din. Siste versjon heter Camera RAW 4.3 og den kan du laste ned her

(ble usikker på om det støtter versjon 7.0, men mer info om det står nok på adobe sine hjemmesider)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naboen er patriot! (Stavanger 2008)

DSC_0996.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart det, du trenger RAW plugin til photoshopen din. Siste versjon heter Camera RAW 4.3 og den kan du laste ned her

(ble usikker på om det støtter versjon 7.0, men mer info om det står nok på adobe sine hjemmesider)

 

Been there, done that.. : gråter :

 

Men gjett som laster ned Photoshop 9. cs2 nå da : vinke :

 

krreeeeemt: " Kjøper fra internett"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ut et bilde som overhodet ikke er bra kvalitet over, men synst det ble en fiffi detalj på det :)

Noen som ser hva?

DSC_6937.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ut et bilde som overhodet ikke er bra kvalitet over, men synst det ble en fiffi detalj på det :)

Noen som ser hva?

 

 

Katten i vinduet: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

To kalkulerende katteøyne? Som venter på at du går vekk så den kan tasse og tusse på panseret? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Nesten rett, bortsett fra at det en en okse av en hund på 45 kg da : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha:) Da får du satse på at den ikke tasser og tusser på panseret:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha:) Da får du satse på at den ikke tasser og tusser på panseret:p

 

Hehe, han gjør heldigvis ikke det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, endelig PS igjen:)

 

Tok å lagde et nytt utkast på det ene HDR bildet jeg har før i tråden og justerte det litt i PS i samme slengen. Ble mer fonrøyd denne gangen her, ja.

 

Resized_IMG_1539_41_43_tonemappe-1.jpg

 

Må nesten ha litt størrelse på HDR bildet for at det skal vises på best mulig måte.

 

Måtte også redigere et eldre bilde av Golfen jeg hadde på laptopen. Sorry for den toppløse bilen:

IMG_1147PS.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig kult det første bilde, men den busken irriterer meg fortsatt.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte det siste bildet ditt Mads! Kanon bra!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, Finn Kristian;)

Utrolig kult det første bilde, men den busken irriterer meg fortsatt.. :)

Det med at det er lysere rundt buska til venstre, eller var det noe annet du hadde i tankene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, endelig PS igjen:)

 

Tok å lagde et nytt utkast på det ene HDR bildet jeg har før i tråden og justerte det litt i PS i samme slengen. Ble mer fonrøyd denne gangen her, ja.

 

Resized_IMG_1539_41_43_tonemappe-1.jpg

Tror du har gått for langt med justeringen. Hvis du ser ved treet og søppelkassene, så ser du at det er en aura rundt de som er lysere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok meg friheten til å fjerne telegrafstolpen jeg.

litt clone tool og blur i Paint.net

Resized_IMG_1539_41_43_tonemappe-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok meg friheten til å fjerne telegrafstolpen jeg.

litt clone tool og blur i Paint.net

Resized_IMG_1539_41_43_tonemappe-1.jpg

Ble bedre der, men kanskje en fordel å fjerne resten av stolpen og? Er igjen noe bak buska og den wiren som går fra bakken og ned. Hadde jeg hatt litt mer skills i PS, skulle jeg gjort lignende ting selv.

Tror du har gått for langt med justeringen. Hvis du ser ved treet og søppelkassene, så ser du at det er en aura rundt de som er lysere.

Joda, ble ikke bra rundt der, men ble ikke fornøyd med bildet ellers når det ikke var lysere rundt der. Måtte bare prioritere selve helheten ellers, ikke den detaljen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja da har jeg prøvd meg litt vet ikke helt om det ble bra men legger det ut like vell jeg =)

IMG_3187copy-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, ble ikke bra rundt der, men ble ikke fornøyd med bildet ellers når det ikke var lysere rundt der. Måtte bare prioritere selve helheten ellers, ikke den detaljen.

 

Samme kan forøvrig sies om rundt huset, rundt det andre treet, rundt vel... altfor mye egentlig. Det er et pent bilde, det må bare ha mer lys på seg. Faktisk så ser man det på midten av taket også.

 

Er nok stygt redd for at det muligens må defineres som et tilfelle hvor man burde hatt HDR for å få det til rett, eller rett og slett bare mer eksponering. (jeg er usikker på om du har eksponert for lite og justert opp, eller eksponert for mye og justert ned, men noe sier meg at det er for mye med eksponering ned)

 

Kanskje det kan være en ide å justere noe av bildet istedetfor hele bildet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde meg litt ut med cam på arbeid..

 

2008_02012februar20080020.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.