Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Såg nettopp episode 1 av Trafikksentralen på aftenbladet.no. Der seie politimannen at om d komme ein bag deg i venstrefelte i 100, så jør ein feil om ein ikje skifte te høyre og sleppe h*n forbi! :D Litt kjedelig at 99% av folk bak ratte i distrikte ikje har fått me seg d :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg nettopp episode 1 av Trafikksentralen på aftenbladet.no. Der seie politimannen at om d komme ein bag deg i venstrefelte i 100, så jør ein feil om ein ikje skifte te høyre og sleppe h*n forbi! :D Litt kjedelig at 99% av folk bak ratte i distrikte ikje har fått me seg d :(

 

Siden majoriteten her i byen kjøre bil i kø så e det han kødden i 100km/t som ikke e heilt våken å tror heile venstre feltet ska vika for han fra Stavanger te Sandnes.. Hjelpe dessverre ikke med blå bil når det e kø ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje d e litt av problemet i trafikken? D værste rushet hjelpe d ikje på, men folk kjøre du ikje forbi någen, så ska du ligga i høyre (grunnregel). Dvs hvis du har ein foran deg i venstrefelte som holde såpass lav fart at du ikje får kjørt forbi de i høyre og d komme ein bil bak i høyere fart, så ska du vika (evt jør någe me bilen foran deg igjen).

 

På et feltsvei, så e d bil nr 2 som som regel lage køen. Enten kjør forbi eller hold god avstand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Medlemskapet fornya, eg bler et år te :)

 

hehe, sitter å vurderer det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, sitter å vurderer det samme.

 

Ikje någe å tenka på, du ekje ferdig me bilen ennå! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bilene står i begge felt e det mange faktorer som gjør at det har blitt kø :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bilene står i begge felt e det mange faktorer som gjør at det har blitt kø :)

 

Jepp, men vakje d utgangspunkte eg snakka om... :P Tenkte når trafikken i utgangspunkte flyte bra og d e lite biler på veien, då e d fremdeles de flotte sjelene som hardnakka ska kjøra i venstrefelt sjøl om de ikje kjøre forbi någen eller fortere enn de i høyrefelt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som skal kjøre Bergen - Stavanger i nær framtid og som har plass til en sykkel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen i sørfylket som vet hva slags diesel som er på Tanken stasjonene? Går rykter her om at han bare har reine diesel? Slik jeg har forstått det har de "store" tilsetningsstoffer i diesel sin for smøring osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har nok sama dieselen som er laget for å brukes på biler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er nokk de ;) men har hørt fra før at det er tilsatt diverse ting i vanlig diesel, som vist nokk ikke tanken diesel har, men er jo bare rykter så ligger sikkert ikke så mye i det.

 

Edit: ifølge tanken er det esso sin tiger diesel ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang det med plassering å sånn. Skal innrømme at jeg ikke er helt stø på bykjøring. Blitt sånn når en bare kjører på bygda, lite rundkjøringer her på en måte. Men var i byen en tur i romjula. Var en som tuta på meg,var visst ikke helt fornøyd med kjøringa mi, men akkurat denne gangen kan jeg ikke se at jeg gjorde noe feil. Var plassert til høyre inn mot en rundkjøring. Holdt til høyre gjennom rundkjøringen til jeg var utav. I neste rundkjøring skulle jeg til venstre, så setter da på blinklys og trekker ut mot venstre. Ser jo selvfølgelig i speil + ser ut sideruta (glad i den gamle slitne passaten også, så vil ikke ha en inn i sida). Ser at det kommer en på venstresida som da overhode ikke har til hensikt å slippe meg inn eller lage en luke. Så jeg er jo litt "nølende" / holder litt igjen for å sikre meg at vedkommende har fått med seg at jeg vil bytte felt. Neida, da skal vi tute å skape oss litt!!

 

Gjorde jeg virkelig noe feil her ved å ta et feltbytte mellom 2 rundkjøringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om det er sperrelinje eller ikke. Er det ikke sperrelinje så gjorde du ikke noe feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen i sørfylket som vet hva slags diesel som er på Tanken stasjonene? Går rykter her om at han bare har reine diesel? Slik jeg har forstått det har de "store" tilsetningsstoffer i diesel sin for smøring osv?

 

Tanken har leveringsavtale med Hydro og får samme diesel som andre lokale stasjoner som får levert herfra.

Det er ikke et eget raffineri til kun tre stasjoner i Rogaland.

 

Men ingen stasjoner har "rein" diesel på tanken. EU regler gjør at Norge er pålagt et omsetningspåbud på 5% Biodiesel.

Så all mineralprodusert diesel i Norge/Eu inneholder 5% biodiesel, kalt B5.

 

I tillegg har vi vinter og sommer diesel, som blir tilsatt avsvovlet parafin :)

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Biodiesel

http://www.statoil.com/no/NewsAndMedia/News/2008/Pages/Biodiesel6March.aspx

http://www.shell.no/products-services/on-the-road/fuels/biodiesel/biodiesel-faq.html

http://bobilverden.no/har-du-hort-om-vinterdiesel/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der jækla biodieselen de har blandet i har kostet både meg og Petter noen 1000lapper. Gamle rotasjonsdieselpumper tåler jo ikke stå over lengre tid med denne dieselen uten å begynne å ruste inni..

Eg har mi pumpe inne til full gjennomgang nå har vel vært inne 2-3 mnd ,så vet ikke ennå hva dommen er for pumpa.

Om eg må ha full overhaling 6-7000kr eller om den kan reddes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dokkebibje bruge pumpene på ei stund går det vell snn å "flusha" de så dokke sleppe detta innimellom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja vil nok hjelpe ,men ikke alltid bilene er startbare :(

Litt spent på om Petter må ha ny pumpe til sesongen eller om at det har hjulpet med 2t olje i dieselen. håper den er fin. Den bilen har vel ikke vært startet etter rudskogen treffet tror eg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja vil nok hjelpe ,men ikke alltid bilene er startbare :(

 

Men dar e vell ein måde man kan turne pumpen uten at bilen skal starte? Bare for å få gjennom diesel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med VagCom som kan slette gamle koder for meg så jeg kan se hva som kommer tilbake? Har masse rare elektriske feil å begynne og nøste opp i på RS6'en....

 

Hommersåk, Sandnes, Forus eller deromkring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med VagCom som kan slette gamle koder for meg så jeg kan se hva som kommer tilbake? Har masse rare elektriske feil å begynne og nøste opp i på RS6'en....

 

Hommersåk, Sandnes, Forus eller deromkring.

 

Har på hana. Hjemme i kveld. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som vett ka intervall regreimå på ein Polo 2008 1.4TDI e?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som vett ka intervall regreimå på ein Polo 2008 1.4TDI e?

 

Står i serviceheftet. Tipper 120k

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står i serviceheftet. Tipper 120k

 

Eg e jo aldri i den bilen :P Men greit, får prøva å sniga meg inn og sjekka

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.