Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Blir det lokallagstreff nogen gang? Det e jo praktisk talt vår i luftå ennå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E treff hver første søndag i mnden utenfor MC Donalds på kvadrat! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som he ein gode billader eg kan låna?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen så trenge sykkel? Eg har ein MTB te overs, perfekt vinter-/jobb- eller ut-å-drikka-pils billigsykkel men har og funka gullfint på ritt (Nordsjørittet x 3)

 

Bros Endorphin LX Disc 26":

- 18" ramma (eg e 177cm høg så passe vel 170-185cm alt etter kor lang ein e i beinå)

- 24 gir (Shimano LX)

- Skivebrems (mekanisk)

- Oppgradert te stiv karbongaffel

- Race King 2.2" dekk (rulle sykt lett og gir masse komfort pga "ballongdekk")

- kombipedaler så trenge ikkje å bruka sykkelsko

 

Alt funke heilt topp, service i fjor der alt av wirer blei bytta, nytt bakhjul, nytt kranklager, gir justert osv osv.

 

Dessa ligge på 10k nye, eg ga vel 7k med firmarabatt + eg handla 2 stk samtidig (pedaler, drikkeflaskeholdere kom i tillegg såklart, akkurat så bilbransjen ;))

 

masse sykkel igjen!

 

2000kr

 

Gadd ikkje ta noe bilde akkurat nå, fant detta :P

 

Endorphin_zpszvol8ayo.jpg

 

Morn du! Jeg er ca 186 og marktrykk på ca 0,1 tonn. Tror du denne er litt liten til meg da? Skulle hatt noe billig til å sykle på tur med guttene mine. Er vel ca 85-90 cm fra gulv og opp til bjellene.: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som he ein gode billader eg kan låna?

 

Kan låna cteken min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morn du! Jeg er ca 186 og marktrykk på ca 0,1 tonn. Tror du denne er litt liten til meg da? Skulle hatt noe billig til å sykle på tur med guttene mine. Er vel ca 85-90 cm fra gulv og opp til bjellene.: rolleyes

 

Tror du bør ha ein større sykkel då altså

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Robin for kjapp assistanse på laderfronten! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du bør ha ein større sykkel då altså

Komme an på person og type sykling, eg e omtrent så høge så Petter å synes den sykkelen va for store. Har hatt lige i 18" men me dempergaffel men byttan ud me 16". Greiast å prøva om ein e i tvil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen problem å være 186 på en 18", men hvis man er litt røsslig bygd så kan man se litt stor ut. Spesielt på 26".

Men for 2000kr er jo dette et røverkjøp uansett.

Jeg kjørte 18" / 26" i mange år, men gikk over til 20" / 26" og jeg er 183.

Husk at Petter er ei flis på 60kg og da passer det bedre med liten sykkel. Det er værre med oss med litt lavere tyngdepunkt....

Men alle 18" er ikke like høy da målet har noe med lengden på "overrøret" på rammen å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen problem å være 186 på en 18", men hvis man er litt røsslig bygd så kan man se litt stor ut. Spesielt på 26".

Men for 2000kr er jo dette et røverkjøp uansett.

Jeg kjørte 18" / 26" i mange år, men gikk over til 20" / 26" og jeg er 183.

Husk at Petter er ei flis på 60kg og da passer det bedre med liten sykkel. Det er værre med oss med litt lavere tyngdepunkt....

Men alle 18" er ikke like høy da målet har noe med lengden på "overrøret" på rammen å gjøre.

 

Rammemål e lengde fra senter krank te topp røret kor setepinnen går nedi. Du tenke vel mer på "reach" målet

 

Og eg e ikkje 60kg, eg e MASSIVE 67kg takk :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rammemål krank-topp rør er vel uansett det målet som betyr minst. Topp setepinnerør-topp styrerør, og krank-bakhjulsnav, samt vinklene på setepinne og gaffel har alle mer å si. Men de er vel vanligvis innfor en "standard" i forhold til høyden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då har eg fått handla meg bruksbil som trenger litt kjærlighet :D

 

Fikk tak i en 200mod polo 1,4 superbillig! Men har ingen servicehistorikk på den, så har handla inn alt for å ta en skikkelig service på den..

 

Noen som har skifte regreima på disse før? Hadde satt pris på tips/hjelp! Om noen kan hjelpe meg en dag hadde eg satt veldig pris på det, betaler selvfølgelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er motoren du slipper å løsne motorfestet på er det super enkelt. Kan godt hjelpe deg jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som vet kor en får leid en bilhenger med max 1500 kg tillatt totalvekt og som ikkje veie så mye mer en 400 kg? :)

 

Har endelig fått kjøpt meg Jetta Mk2 syncro! :D Så då e det kanskje et håp for å få godkjent Vr6 i Jetta, men Touranen kan jo ikkje dra meir enn 1500 kg og eg har ikkje hengerlappen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er motoren du slipper å løsne motorfestet på er det super enkelt. Kan godt hjelpe deg jeg.

 

Herlig! :D Er AUD-motor vet jeg hvertfall.. 1.4i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RK 90000 ble passert i sommer engang.

RL er neste i følge wikipedia, men der er kilden litt usikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kjørte forbi en Porsche Cayman med RK 92 opp rennfast tidligere i kveld så minker nok ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har og en RF 32 :) de andre er utenbys SD,TL og HJ

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk ingen RF sjøl, ikkje hatt si Coachen smalt. Har BC og AD nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.