Manglende vippearm 2,5 tdi v6? (bilder)Bilen lever. døde igjen

Anbefalte innlegg

Skrik ut når du har planer :)

 

Eg fatter ikke hva folk syter etter, eg kunne ikke funnet ein bedre klubb og vært medlem i :tilber: takker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fatter ikke hva folk syter etter, eg kunne ikke funnet ein bedre klubb og vært medlem i :tilber: takker

 

Du e ikkje medlem, du e avhengig! (sånn så alle oss andre. Må ha det, bare må ha det :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var Shims/ brikker,løftere,vippearmer,vannpumpe,termostat,regreim/strammehjul,multireimer/srammehjul,simmeringer på kammeene byttet og bilen skulle vært frisk ,men av en eller merkelig grunn blir den nya regreimå full av olje finner ingen synlige lekasjer: klø : så eg får prøve å bytte bunnpannepakningene nedre og øvre muligt det er denne som lekker på nedre regreimhjul ved veiven. simmeringen på veiven var tørr og fin.

Må oljepumpa +div demonteres for å få av øvre del av bunnpanna? er det noe spesielt eg må ta hensyn til timing f.eks?

 

Noen tips?

 

Må og Takke Petter Hetland og Rally Thor for all hjelp eg har fått dette hadde eg aldri fått til selv de stillte opp på ein søndag uten å ville ha betaling for arbeidet fantastisk flott Gutter :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bestakk dei vel med noen einser deler ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bestakk dei vel med noen einser deler ;)

 

Jadå godt å bli kvitt någe dritt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få av øvre del av bunnpanna må du ha av oljepumpe + diverse. Er litt ekstra å skru før du kommer til selve boltene som holder øvre del.

Har ikke hatt av øvre del mens det sitter i bil, så vet ikke hvor trangt det er, men tipper det er greit å komme til siden dette sitter langt frem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestilt hydrauliske løftere til Syncro TDi'en i dag, så det er ikke bare du som må fikse litt på oljebrenneren ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få av øvre del av bunnpanna må du ha av oljepumpe + diverse. Er litt ekstra å skru før du kommer til selve boltene som holder øvre del.

Har ikke hatt av øvre del mens det sitter i bil, så vet ikke hvor trangt det er, men tipper det er greit å komme til siden dette sitter langt frem.

 

Takk for svar må eg ta hensyn til hvordan kjede sitter? eller er det bare å sette det på plass når eg er ferdig? ser greit nok ut å komme til så det skal nok gå bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bestilt hydrauliske løftere til Syncro TDi'en i dag, så det er ikke bare du som må fikse litt på oljebrenneren ;)

 

Trur ikke det var dumt var ikke spesielt fin lyd i den : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur ikke det var dumt var ikke spesielt fin lyd i den : haha :

 

Hørtes ut som en gammel Ford ;)

 

Det værste er jo at bilen ble sånn samme dag som jeg kjøpte den : eek : Var ikke sånn dagen jeg kikka og prøvte den. Forrige eier låner bilen i dag for å taue en bilhenger, og han ringte meg og lurte på hva den jævlige tikkelyden var, hehe. Bytter løfterene når jeg får delene (onsdag/torsdag) så får vi se. Timinga var også helt på jordet (alt for retarda) så må fikse det, fikk ikke tid før jeg skulle låne vekk bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må eg seriøst av med girkassen for å bytte bunnpannepakning? ser ut som øvre del av bunnpanna er skrudd fast i girkassen boltene over traversen kommer eg heller ikke til. må traversen og ned?.

 

eg ser svart på hele greia så vis noen er inntresert så gi meg ett seriøst skambud på bilen på pm så kansje eg selger : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpte du delene til v6 din? Vilken pris havnet det på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må eg seriøst av med girkassen for å bytte bunnpannepakning? ser ut som øvre del av bunnpanna er skrudd fast i girkassen boltene over traversen kommer eg heller ikke til. må traversen og ned?.

 

eg ser svart på hele greia så vis noen er inntresert så gi meg ett seriøst skambud på bilen på pm så kansje eg selger : bh :

 

Så så, det ordner seg til slutt: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg finner seriøst ikke ut hvor oljelekasjen kommer fra, men det kan virke ut som det er simmeringen på veiva som er blitt akutt dårlig for det var tørt å fin når vi demonterte : klø : så eg tenkte å prøve å bytte denne ,men lurer på om regreimhjulet på veiva sitter i kilespor? er vel litt viktig å vite ellers blir vel timinga feil eller?

 

 

Er det lett å få ut den gamle simmeringen

 

Begynner å bli lei å være uten bil nå så alle tips er gode :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det beste er vel bare å riva fram fronten og demontere alt på register;) Da ser du vel lakkasjen rimelig fort

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var regreima demontert fant ett par hull eg føler det kan ha vært skruer i legger ved bilde

kan mangelen av disse skruene forårsake oljelekkasje?

 

bilde mangler det 2 skruer eller 4?: klø :

 

Bilde020.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA! Der har du lekkasjen din

 

Skal det være skruer i alle 4 hulla? eg mangler skruer merkeligt kan ikke se noen grunn til att eg har demontert de heller: klø :

 

takk uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter jo en stor brakett foran der med reimhjulet til dieselreima på. Den braketten festes blant andre med iallefall to skruer i de hullene du har ringet inn der. Vanlig at det begynner å piple litt vann der da du løsner/demonterer braketten iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter jo en stor brakett foran der med reimhjulet til dieselreima på. Den braketten festes blant andre med iallefall to skruer i de hullene du har ringet inn der. Vanlig at det begynner å piple litt vann der da du løsner/demonterer braketten iallefall.

 

det er vel virkerlig holderen til simmering-veiv og oljepumpe han har bilde av der. Ligger en pakning bak der som skal holde oljen inne i veivhuset. Mulig at der som du sier at den store aggregat-brakketen som ligger utenpå skal bruke noen av hullene, men det mangler iallefall 2-3stk M6 skruer på brakketen på bilde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble nødt til å trosse vind og regn og ta en tur ut i garasjen for å se :)

Du mangler 3 skruer der du har rød ring. Den fjerde ringen tror jeg er til styrepinnen.

På bildet i innlegg nr 19 ser du 2 av de 3 skruene, den siste er skjult. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=133059&page=2

 

Det store metalldekselet tror jeg ikke sitter festet i nærheten, men jeg er ikke sikker. Det sitter i hvertfall gjennom et par av hullene i vannpumpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du at du satt inn igjen de gamle kammene? Ser jo tydelige spor etter slitasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble nødt til å trosse vind og regn og ta en tur ut i garasjen for å se :)

Du mangler 3 skruer der du har rød ring. Den fjerde ringen tror jeg er til styrepinnen.

På bildet i innlegg nr 19 ser du 2 av de 3 skruene, den siste er skjult. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=133059&page=2

 

Det store metalldekselet tror jeg ikke sitter festet i nærheten, men jeg er ikke sikker. Det sitter i hvertfall gjennom et par av hullene i vannpumpa.

 

Da var 3 nye skruer montert å det ser tett ut så langt. jippi: smil : noe tips til hvordan eg kan vaske regreima fri for olje uten å korte ned på levetida på den?

 

da setter eg alt sammen i mårå. Skal bli godt å ha bil igjen har vært lenge uten nå :)

 

Takk for hjelpa alle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du at du satt inn igjen de gamle kammene? Ser jo tydelige spor etter slitasje.

 

Hadde ingen valg desverre var nødt til å sette inn de gamle kammene det er jo ein grunn for att eg ikke har hatt bilen på verksdet og, men de ser mer slitt ut enn de er .slitasjen er ikke følbar så eg er ikke redd for att de ryker med det første

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke lært deg å drite penger du heller altså ;)

Velkommen i huseierklubben : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.