Manglende vippearm 2,5 tdi v6? (bilder)Bilen lever. døde igjen

Anbefalte innlegg

eg tok av stikka å satt de på igjen kunne ikke se noen skader på noen av de.

 

prøvde og å kinne litt til å da virket det ut som det røyk litt av eksosen å lukta forbrent diesel.

 

prøvelame til å teste glødepluggene hadde eg ikke så det må eg få kjøpt.

 

sjekk glødeplugger og skift de som er dårlige du så tror jeg den fyrer som bare det:) de er tunge å få start på om pluggene er litt dårlige. i allefall i kulda:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går sikkert fint om du bruker en veldig liten mengde startgass for å få den igang også. men store mengder er ikke å anbefale.

Har brukt det noen ganger på jobb når det er håpløst vanskelig å få start etter diverse reperasjoner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går sikkert fint om du bruker en veldig liten mengde startgass for å få den igang også. men store mengder er ikke å anbefale.

Har brukt det noen ganger på jobb når det er håpløst vanskelig å få start etter diverse reperasjoner.

 

sant men litt skummelt om man ikke er helt dreven : rolleyes kan skade motor med for mye som du sikkert sikter til .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1: Output won't Switch or Short to B+

Possible Symptoms

 

* Electro-Hydraulic Engine Mounts permanently hard

 

Possible Causes

 

* Valves for Engine Mounting faulty

* Wiring/Connectors from/to Valves for Engine Mounting faulty

 

Possible Solutions

 

* Check Valves for Engine Mounting

 

Takk for innslag:) fant du dette på nettet? mye av disse feilkodene er nok gamle

* Check Wiring/Connectors from/to Valves for Engine Mounting

 

01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)

01800 - Actuating Motor for Temperature Flap; Blocked or No Voltage

Possible Symptoms

 

* HVAC temperature inconsistent.

 

Possible Causes

 

* Left Temperature Flap (V158) faulty

* Wiring/Connectors between Left Temperature Flap (V158) and A/C Control Head (E87) faulty

* Temperature flap stuck or obstructed (unable to move freely)

 

Possible Solutions

 

* Check Wiring/Connectors between Left Temperature Flap (V158) and A/C Control Head (E87) faulty

* Run Output Tests to make sure Left Temperature Flap (V158) can operate freely.

 

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

Possible Symptoms

 

* A/C System not working

 

Possible Causes

 

* A/C System Malfunctions

o Over or insufficiently charged

o Refrigerant System blockage

o Insufficient Air Flow to Condensor and/or Engine Radiator

* Wiring to/from A/C Pressure Switch (F129) faulty

* A/C Pressure Switch (F129) faulty

 

Possible Solutions

 

* Check A/C System for Malfunctions

* Check Wiring to/from A/C Pressure Switch (F129)

* Check A/C Pressure Switch (F129)

 

Takk for innslag:) fant du dette på nettet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke sikkert de feilkodene ligger inne lenger, da de kan ha kommt ved at tenning har blitt satt på uten at alt var koblet opp. Fikk ikke tatt ny scan etter at alt var slettet og bilen prøvd å fyre opp igjen. Sko ha tatt en avlesning i dag, men er invitert på middag hos ett vennepar (er ei som skal opp i fagprøve som kokk som øver seg på å lage flotte middager : smil :) Får kanskje tid seint i kveld.

 

Jeg holder en finger på glødepluggene, for de var vel langt i fra gode i fjor vinter og da hjelper det ikke med en tungstarta bil som har stått lenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går sikkert fint om du bruker en veldig liten mengde startgass for å få den igang også. men store mengder er ikke å anbefale.

Har brukt det noen ganger på jobb når det er håpløst vanskelig å få start etter diverse reperasjoner.

 

Ser at det kommer dårlige råd her fra noen som tror at 2,2E motor er det samme som en tdi hva gjelder resultatet av startgass, så da må jeg gjenta fra tidligere i denne tråden:

 

Uansett om du skulle få litt lyst, IKKE forsøk med startgass. Det bøyer ofte rådene. : gråter :

Fordelen er selvfølgelig at du da muligens etterhvert får deg nyoverhalt motor. :evil:

 

På bensin går det bra, for startgassen antenner ikke før gnisten kommer når stempel er i nærheten av ØD. På tdi blir kompressjonen så høy at startgassen selvantenner lenge før stempelet er på topp. En veivaksel i godt driv av startmotor klarer fint å bøye en råde som brått vil nedover pga selvantennelse lenge før stempelet er i nærheten av toppen. Jeg har sett en 2,5 tdi R5 med 5 bananråder etter at eier forsøkte å starte med gass, og rådene på R5 ser ikke noe svakere ut enn V6 råder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at det kommer dårlige råd her fra noen som tror at 2,3E motor er det samme som en tdi hva gjelder resultatet av startgass, så da må jeg gjenta fra tidligere i denne tråden:

 

OT:

Så siden jeg har en 2,2E så er det dermed sagt at det er kún det jeg driver med?

Om du seriøst mener at moderate mengder startgass er så skadelig for en dieselmotor så får det være din sak.

Hadde dine påstander vært sanne hadde det rulla rundt endel dieselbiler med bøyde råder her i landet. Det går veldig fint å bruke startgass uten å ødelegge en dieselmotor om en vet hva en driver med, men du er tydeligvis verdensmester og bedreviter på emnet, så det hjelper vel ikke hva jeg sier:)

 

Lasse: om du føler deg usikker på å bruke startgass (noe du sikkert gjør nå: rolleyes) så er det sikkert best å bare la det være til du har fått skiftet glødeplugger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OT:

Så siden jeg har en 2,2E så er det dermed sagt at det er kún det jeg driver med?

Om du seriøst mener at moderate mengder startgass er så skadelig for en dieselmotor så får det være din sak.

Hadde dine påstander vært sanne hadde det rulla rundt endel dieselbiler med bøyde råder her i landet. Det går veldig fint å bruke startgass uten å ødelegge en dieselmotor om en vet hva en driver med, men du er tydeligvis verdensmester og bedreviter på emnet, så det hjelper vel ikke hva jeg sier:)

 

Lasse: om du føler deg usikker på å bruke startgass (noe du sikkert gjør nå: rolleyes) så er det sikkert best å bare la det være til du har fått skiftet glødeplugger.

 

støtter deg der:) vi bruker startgass i moderate mengder på tdi vi også på merkeverksted.. går bra det ikke hatt noen uhell på de 10 årene audi på ensjø har holdt på.. å da er det mere enn et 10 talls biler alle typer tdi som har blitt startet slik.. men bør vite hva man driver med og hvor mye man skal bruke. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er disse å dra igang? eg er redd eg skal drepe startmotoren min snart. er kansje ikke så godt å lufte når bilen slepes men.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å slepe i gang måtte gjøre det med en lik bil, den var ALLE glødepluggene defekt på tror nok det er det som er galt med på din også. hvis du får skrydd ut pluggene så kan du teste dem med å sette strøm på å se om de gløder.

 

Mvh Petter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å slepe i gang måtte gjøre det med en lik bil, den var ALLE glødepluggene defekt på tror nok det er det som er galt med på din også. hvis du får skrydd ut pluggene så kan du teste dem med å sette strøm på å se om de gløder.

 

Mvh Petter

 

Men vis det skulle være luft i systemet vil den da starte ved sleping? er 98% sikker på att det ikke er luft.

 

Hvordan er glødepluggene å skru ut har hørt om flere tilfeller der gjengene blir ødelagt ved demontering av disse. vet du om de er dyre nye?

 

Takk Petter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glødepugg koster ca 170+ mva hos hellanor jeg hadde ikke problemer da jeg skiftet sist bare ta det rolig

 

Mvh Petter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtlige glødeplugger var deffekt har satt strøm på alle uten att de gløda eller ble varme. har og sjekka att de fikk signal å det var i orden. gløderelet er i orden, så då er det bare å få tak i nye.

 

ett kjapt spørsmål vil alt den dieselen eg har kjinna inn i motoren forsatt være der? eller forsvinner den ut ettervert?? vil ikke bøye råder :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser det at du har testet glødepluggene dine, men åssen gjorde du dette??

Du tok dem ut og satt strøm på + og jordet pluggen ikke sant? Hvis du ikke jorder dem skjer det jo ingenting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leser det at du har testet glødepluggene dine, men åssen gjorde du dette??

Du tok dem ut og satt strøm på + og jordet pluggen ikke sant? Hvis du ikke jorder dem skjer det jo ingenting.

 

Jada jordet pluggen null liv. men nå har eg skaffet nye så det blir spennende:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, trudde du bare rett og slett hadde gått på en smell jeg ..hehe.

Lykke til med V6'n din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye glødeplugger og bilen fyrer opp skal du se : ja :

 

Kan tenke meg du gleder deg til første turen med V6 lyd og moment igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn da var nye plugger montert å nå starter den nesten men ikke helt røyklegger verfall garasjen: smil : kan det tyde på att timinga på dieselpumpa kan vere ei tann feil.?

 

vil den starte vis denne er ei tann feil??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn da var nye plugger montert å nå starter den nesten men ikke helt røyklegger verfall garasjen: smil : kan det tyde på att timinga på dieselpumpa kan vere ei tann feil.?

 

vil den starte vis denne er en tann feil??

 

Pumpa greier å justere timinga dynamisk, men den greier bare justere så så mye hver vei. Ikke sikker på om en tann er nok til at du ikke får start. Får ikke målt timinga dynamisk heller før motoren sviver på tomgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JIPPI!!!: smil :: smil :

 

Da går bilen finere enn noen gang: smil :

 

Takk for alt hjelp eg har fått.

 

 

det som skulle til var nye glødeplugger og justere ei tann på dieselpumpa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer Lasse

 

Dette fortjente du etter alt arbeidet og grublingen!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Lasse : ja : Endelig gang i den igjen.

 

Nå er det bare å få skrudd på fronten, deksler, innerskjerm, dill og dall så er det ut på prøvetur. Kan sjekke timinga på pumpa de senere med Vag-Com for å sjekke at det er 100%. Kan ikke i dag, er family dinner hos svigers på Karmøy :( (jævlig til middager i det siste, kommer til å bli feit) Ribbe i går, kalkun i dag : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JIPPI!!!: smil :: smil :

 

Da går bilen finere enn noen gang: smil :

 

Takk for alt hjelp eg har fått.

 

 

det som skulle til var nye glødeplugger og justere ei tann på dieselpumpa

 

grattis:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert, det er en bra belønning å få start når man har slitt litt ;)

 

ett kjapt spørsmål vil alt den dieselen eg har kjinna inn i motoren forsatt være der? eller forsvinner den ut ettervert?? vil ikke bøye råder :confused:

 

Stempler og forbrenningsrom er nok litt våte, mulig at det også er litt diesel i eksoskanalene.

Men diesel i væskeform selvantenner neppe selv med høy kompressjon. Da skulle jo motoren ha tennt før eller siden, noe den ikke gjorde.

All diselen som evt ligger der vil selvfølgelig medføre at det blir svært fet blanding når den først fyrer, og derav vil ryke en del innledningsvis.

Jeg ville ikke vært bekymret for at motoren skulle ta skade av dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er timet riktig dette er dobbelsjekket.
: haha :

Men dette er jo en god påminnelse for alle og enhver som skrur.

Det er lett å overse små feil når man skal kontrollere ...... Beste medisinen er nok å skru det sammen selv og ikke stole på gamle mekanikere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.