#126 Skrevet Mars 5, 2009 Det var godt du nevnte, for jeg skal bruke den på min '99 A6 i helgen... Får vel kanskje ha noe redusert trykk da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#127 Skrevet Mars 5, 2009 Jeg har også Luftmann Bremselufter fra Mekonomen, og den funker utmerket, kan også anbefale den ja. MEN: Bruk med forsiktighet som nevnt over. Dette gjelder de runde bremsevæskebeholderne på eldre Passat og A4. Anbefaler å kjøre under 1bar på disse, er jo gjerne over 2 i ett dekk. Kjøper du ny slik på delelager idag, tåler den nye greit 2 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#128 Skrevet Mars 6, 2009 (endret) Jeg kjøpte et slik sett på Gooba.no, nå selger de det på netthandelen.no. Dette settet betalte jeg ca 1500,- for og dekker nesten alle mine verktøybehov når jeg skrur på prosjektbilen;) URL til netthandelen med auksjon. http://www.netthandelen.no/visNesteAuksjon.aspx?id=92706 Kan skrive under på at dette fungerer, brukbar kvalitet til en hyggelig pris.Det beste med settet er du ser med engang når noe mangler (og det hender vi andre på Låven låner litt verktøy...) Jeg vant nettopp dette settet på auksjon nå Håper jeg har gjort et greit kjøp da http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx?Auksjonsid=15461058&r=1&44499 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#129 Skrevet Mars 6, 2009 Håper eg og, for eg vant nettopp dette settet:-) http://www.netthandelen.no/visauksjon.aspx?Auksjonsid=15461064&r=1&56886 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#130 Skrevet Mars 6, 2009 (endret) Hehe, kult! Vi får skylde på de andre her inne som anbefalte det hvis det ikke står til forventningene edit: Du var heldig med prisen forresten! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#131 Skrevet Mars 6, 2009 Jepp... Men det er jo 400,- i frakt:-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#132 Skrevet Mars 6, 2009 Ja, da er det greit å bo i kristiansand. Betaler 120 i servicegebyr og henter selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#133 Skrevet Mars 6, 2009 Hmmm... Gidder du hente mitt også, og svippe opp til Bergen med d?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#134 Skrevet Mars 7, 2009 nja...okey da Håper å få mitt til tirsdag kanskje, så blir det test 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#135 Skrevet Mars 8, 2009 Steike, denne tråden skulle nesten vært sticky.. Vel.. den blir vel nesten det om folk er aktive Kan skrive under på at dette fungerer, brukbar kvalitet til en hyggelig pris.Det beste med settet er du ser med engang når noe mangler (og det hender vi andre på Låven låner litt verktøy...) Føyer meg i rekken på denne.. Inneholder det meste en vanlig hobbymekaniker har behov for, solid virker det også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#136 Skrevet Mars 20, 2009 Her er ett must verktøy for oss som skrur gamle biler med dertil delvis avrunda skruhoder. Snap-on Twist: Norsk forhandler er: (kommer når jeg sjekket på jobben) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#137 Skrevet Mars 20, 2009 Norsk forhandler er: (kommer når jeg sjekket på jobben) CF Frimann-Dahl, disse pipene er helt rå og river av alt fra rustne muttere til låsebolter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#138 Skrevet Mars 20, 2009 (endret) Dette sette bør også ligge i verktøyhylla. Arp osv er jo tommer med utvendig torx. Testa den på arp rådebolter, satt som smurt i pipa.Snap-on pris for ei pipe 235,- 10-474 Piper Multi 3/8" fåes også i 1/2" Av CrV-stål, med 3/8" firkantfeste og revolusjonerende spesialfatning som passer på bolt/skruehoder og muttere med mm, tommer og E-Torx. 8 piper: 8 mm 5/16" E10 10 mm 3/8" E12 12 mm 15/32" 13 mm 1/2" E16 14 mm 9/16" E18 16 mm 5/8" E20 17 mm 21/32" 19 mm 3/4" E24 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#139 Skrevet Mai 27, 2009 Introducing SPEED BLEEDER®, the patented bleeder screw with the built-in check valve. It is truly a one-person bleeder screw. Once installed, it becomes a permanent part of the brake system. When it is time to bleed your brakes, you loosen the Speed Bleeder 1/4 turn and pump your brake pedal. When the pedal is depressed the pressure generated opens the check valve letting air and brake fluid out of the end of the Speed Bleeder. When you release the pedal and it returns to the up position, the check valve closes and prevents any air from reentering the system through the Speed Bleeder. When bubble free fluid is evident you close the Speed Bleeder. In the closed position it works just like your stock bleeder screw and prevents any brake fluid from leaking out. It generally takes about 5 pumps to purge each caliper or wheel cylinder. That is all there is to bleeding your brakes. http://www.speedbleeder.com/feature.htm Så fiks ut Ellers lurer jeg på om noen har noen anbefaling(er) til å kutte ut metallbiter. Jeg kjøpte 3 sakser på biltema men de var ikke noe tess på store plater og dremel multi går snart i veggen! Jeg har desverre ikke trykkluft men leter etter plate nibler/nibbler elektrisk eller andre gode råd da jeg skal sveise rust på bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#140 Skrevet Mai 27, 2009 Ellers lurer jeg på om noen har noen anbefaling(er) til å kutte ut metallbiter. Jeg kjøpte 3 sakser på biltema men de var ikke noe tess på store plater og dremel multi går snart i veggen! Jeg har desverre ikke trykkluft men leter etter plate nibler/nibbler elektrisk eller andre gode råd da jeg skal sveise rust på bilen Vinkelsliper med 0,8 eller 1,0mm skive bruker jeg i 95% gangene. I tillegg en gammeldags saks og Dremel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#141 Skrevet Juni 3, 2009 Kom over en kjekk side med verktøy til fornuftige priser: http://www.avela.no/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#142 Skrevet Juni 5, 2009 Fungerte ypperlig, anbefales 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#143 Skrevet Juli 20, 2009 Kjøpte en billig ventiltetningstang på ebay (18,56$ inkludert frakt til Norge). Ikke akkurat kvalitetsutformelse, men det gjorde jobben med å nappe ut 24år gamle harde ventiltettninger til en lek! Prisen er det absolutt verdt. Det gikk 11 dager fra jeg bestilte til den kom i posten fra Hong Kong. http://cgi.ebay.com/Extra-Long-Valve-Stem-Seal-Removal-Tool-Remover-Pliers_W0QQitemZ230351648951QQcmdZViewItemQQptZPliers?hash=item35a20738b7&_trksid=p3911.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1171%7C293%3A1%7C294%3A50 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#144 Skrevet Juli 21, 2009 Gadd ikke lete etter om det var blitt lagt ut før,men her selger de VAG originalverktøy http://www.samstagsales.com/vwaudi.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#145 Skrevet Juli 21, 2009 Hvor nøyaktig er denne her. Eller må jeg opp en del i prisklassen? Momentnøkkel 20–210 Nm I proffutførelse, med høy presisjon: maks. avvik ± 4 %. Med skrallefunksjon, 1/2" firkantfeste, vindu som viser innstilt moment, og låsefunksjon for momentet. Lengde: 405 mm. Leveres i formstøpt plasteske Jeg kjøpte en som ser kliss lik ut på Hellanor, betalte ett sted mellom 400-900kr. Den virker nøyaktig og fin på høyere moment, men jeg er litt usikker på moment rundt 20-30nm. Har rundet noen bolter som angivelig skal skrues til med tilsvarende moment. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#146 Skrevet Juli 21, 2009 Vi gjorde en test sist gang TI kalibrerte våres momentnøkler. Kjøpte 3 stk fra Tema og de var faktisk mere nøyaktig enn de dyre. Blir spennende å se neste år om de er like nøyaktig etter endel bruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#147 Skrevet Juli 21, 2009 Noen som veit hvor det selges billig sandblåserskap... Gulvmodell http://www.gasolin.no har.. Er kanskje ikke så lett få noe billigere enn 3000kr? heh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#148 Skrevet Juli 21, 2009 Blir det på Biltema for lite? Det koster jo 1599 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#149 Skrevet Juli 21, 2009 Blir det på Biltema for lite? Det koster jo 1599 Ja som sagt, gulvmodell... Benkmodellene blir for små Trenger også verksted/lager-presse.... 15-20t... Er vel ikke så mange som er billigere enn 3500kr hos gasolin på det heller...heh Må ha litt på det nye verksted skal jeg få gjort litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#150 Skrevet Juli 21, 2009 Denne magneten fra tema bruker jeg mye! Uvurderlig når jeg mister bolter og ypperlig til å bruke for å plukke ut låsekjeglene når man demonterer ventiler. SKIKKELIG sprek er den også! 50 spenn... Ser mange er negative til muttertrekkeren til tema. Jeg har den største 1/2" og den fungerer ypperlig. Bruker den mot en stor atlas copco kompressor og har skrudd en drøss med franske treskruer, dekk, alt i understell og ellers alt jeg kommer til med den på. Med en liten 24L kompressor så er det ikke mye fart, men det er ikke trekkeren sin skyld, blir alt for liten luftmengde gjennom ventilene på slike. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...