Bilder av din GARASJE - inspirasjon!

Anbefalte innlegg

Mange kvm er det johnny? ca100kvm? Så meget bra og stor ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble najs det derre Johnny..

Blir det epoxy eller fliser på gulvet?

 

Ingen av delene, har behandlet gulvet med Ashford Formula, en slags impregning som forsterker øverste laget samt gir en glattere hinne etterhvert, ser det ofte på større bygg som Ikea, etc. Epoxy er fint og flott, men har grus utenfor så drar inn en del av det og da henger det ikke lenge om en ikke går for industrigulv typ 400kr kvm, og så blir det jævla glatt med olje og vann i omløp :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange kvm er det johnny? ca100kvm? Så meget bra og stor ut.

 

10.2 dyp og 8.3 bred. 5m port.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden eg driver litt med Detailing så går det en del mikrofiber kluter, så fant ut eg måtte ha meg ei vaskemaskin :) så slik vart den løsningen.

 

20140624_170142_800x600.jpg

 

For å feste den i lecablokkene 9 stk

 

DSC_0029_800x533.jpg

 

DSC_0028_800x533.jpg

 

DSC_0031_800x533.jpg

 

DSC_0032_800x533.jpg

 

så måtte jo eg få den i samme stil som resten.

 

DSC_0033_800x533.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver "LITT" med detailing : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å se fasongen på utvidelsen på min garasje også :)

 

10514424_10202425020807612_3292943215861367204_o.jpg

 

Mye jobb igjen , så det blir greit med litt ferie snart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grei størrelse på den din også Bård Even. Skal til med hus kjøp nå straks og da er garasje tidlig prioritert.

 

Tenker en enkel port, og en dobbelport, tenker plass til en bruksbil i den enkle porten, og 2 biler som skal mekkes litt på i enden med dobbel port.

Hvor bred bør den da være? Noen som evnt har bilder av sin garasje med 3 biler i bredden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo nesten som min det da Fredrik , bare med dobbelport istedet for 3 porter :) Min er 10,50 x 6,10m.

Gamle dobbelgarasjen var 6 x 6.10m , + nytt påbygg nå som er 4,5m brei for å få litt bedre plass til bilpleie og skruing :)

 

Dog anbefaler jeg kansje å ta den litt dypere , slik at man får god plass rundt hele bilen , skulle gjerne tatt i mer jeg , men har ikke mer tomt å ta av :P

 

Prioriterte også 10,5 x 4meter rom oppe i 2etg , blir delt opp i 1/3 hobby rom og 2/3 Lager/dele rom , samt noe stue plass oppe i "3 etg" :)

 

Stemmningsbilde fra min garasje nå om dagen , tak ferdig :)

Stor takk til Julian Aksnes , Geir kleven , Frode Aanes og Espen Osen som alle har hjulpet til og alle er/har vært Vacn medlemmer :)

 

10464130_10153050295481549_476380002212523844_n.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok meget bra den garasjen din :) Og ja, er noe det samme jeg tenkte, bare med dobbel port i ene enden, får se hva som sklir best inn i miljøet rundt. Hvilken høyde har du i 1 etasje? Plass til løftebukk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 2,50 innvendig høyde , og har plass til 2søyler hvis jeg vil , men er ikke så fan av det , så det blir nok en saksebukk med tiden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pynta opp med litt brukskunst i verkstedet ikvel :)

image.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde av min Audi sport garasje;)

 

Den er 7.8m x 3.5m, så det er ikke så mye plass. Holder på med detailing, derfor sakseliften.

 

Gulvet er nå rengjort, jeg skal også legge om røret til vannet på venstre side og montere en utslagsvask ved søppeldunken på høyre side.

 

9A2F7B07-39B3-41CD-9E53-1E6B5D90D321_zps

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere som har noe en kan få inspirasjon fra her? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt bidrag foreløbig. Driver å sliper ned og skal poleres til superfloor specs. Bedre enn epoxy og fliser om man driver med oljeprodukter og ikke minst sveising/sliping

2014-11-19 17.50.14.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snasen garasje! Pleier man ikke å behandle polert betong med lithium sealer eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi skal bruke steinfix 50 impregnering. Trekker ned i betongen og danner en hinne på toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

to doble porter? Hvor mange kvm er denne da? :D Såg meget bra ut!

Hmm, kanskje jeg skal vurdere dette selv da på gulvet når det blir garasjetid. Kan vel bli litt glatt da hvis en søler vann osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kan bli veldig glatt på det gulvet. Garasjen er på 135kvm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått overtatt hus og her er min garasje før alt begynner,skal bli en del større når jeg får muligheten,rot er det nok av,nesten ikke hatt tid til å bruke den.

IMG_09881_zps47ba762f.jpg

 

IMG_09861_zps26a5eb65.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo nesten som min det da Fredrik , bare med dobbelport istedet for 3 porter :) Min er 10,50 x 6,10m.

Gamle dobbelgarasjen var 6 x 6.10m , + nytt påbygg nå som er 4,5m brei for å få litt bedre plass til bilpleie og skruing :)

 

Dog anbefaler jeg kansje å ta den litt dypere , slik at man får god plass rundt hele bilen , skulle gjerne tatt i mer jeg , men har ikke mer tomt å ta av :P

 

Prioriterte også 10,5 x 4meter rom oppe i 2etg , blir delt opp i 1/3 hobby rom og 2/3 Lager/dele rom , samt noe stue plass oppe i "3 etg" :)

 

Stemmningsbilde fra min garasje nå om dagen , tak ferdig :)

Stor takk til Julian Aksnes , Geir kleven , Frode Aanes og Espen Osen som alle har hjulpet til og alle er/har vært Vacn medlemmer :)

 

[ATTACH=CONFIG]214033[/ATTACH]

 

Hei, hvilken takvinkel er det på den garasjen din? Jeg har 45grader på huset, og kommunen krever at man skal bygge garasje i samme stil som huset... Sp med planlagt 10*7m så blir det sinnsykt høyt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

elite-garage-037.jpg

 

Beklager at jeg parkerte Shelby´n nærmest bilde, men det blei bare sånn... : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt bidrag foreløbig. Driver å sliper ned og skal poleres til superfloor specs. Bedre enn epoxy og fliser om man driver med oljeprodukter og ikke minst sveising/sliping

 

Satset hardt og investert i oljeutskiller og greier? Ref: 2 kumlokk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satset hardt og investert i oljeutskiller og greier? Ref: 2 kumlokk.

 

ja må nesten det ;) evnt legge tette lokk om det ikke er godkjent. Forrige eier som satte opp garasjen og dertil kummene. Litt usikker på hvorfor og om det er oljeskiller tilknyttet. Men det ble godkjent av kommunen og han brukte det som vaskehall til firmaets biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hvilken takvinkel er det på den garasjen din? Jeg har 45grader på huset, og kommunen krever at man skal bygge garasje i samme stil som huset... Sp med planlagt 10*7m så blir det sinnsykt høyt...

 

40grader :)

 

Har 2.50 takhøyde nede + 70cm knevegger før tak , så den ble høy.... måler vel 6.70 på mønet

Men ingen krav fra kommunen her da , annet en byggforeskriftene om tiltak ved nærliggende hus/uthus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.