Bilder av din GARASJE - inspirasjon!

Anbefalte innlegg

Ser bra ut!

Var det mye jobb å legge epoxy selv? Eller er dette en enkel sak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte epoxyen via epoxygrossisten, Enkel sak vil eg ikke påstå at det var, mye å ta hensyn til for å få et perfekt sluttresultat. Men dette var jo første gang eg har lakt epoxy så neste gang vet eg litt mer og hadde sikkert følt meg tryggere på hva eg styra med hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min i sommer:

IMG070-2-2.jpg

 

Nå full av Daihatsuer og en haug med skrot :o

IMG014-2-2_zpsbcf2cb2c.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den siste tiden har eg starta med å pusse opp golvet og fjerna gamle skap.

Vart velgt Epoxy golv men siden der vart smurt på no maling som bare har vært et problem siden dag en så vart golvet slipt ned.

 

DSC_0341.jpg

 

Vart mye styr for å få fjernet alt.

 

DSC_0351.jpg

 

DSC_0350.jpg

 

Så det vart vasket med kaustiksoda og spylt av med HT for å fjerne restene av malinga som låg i porene. Før grunningen vart påført.

 

IMG_0647.jpg

 

DSC_0003.jpg

 

Piggrull skulle vert brukt på alle strøka for å unngå luft bobler noe eg ikkje gjorde på grunningen så slutt resultatet vart ikkje 100% .

Mellomstrøk og så vart dekoren plassert på golvet så vart det et toppstrøk.

 

DSC_0008.jpg

 

DSC_0001.jpg

 

Da vart det å henge opp nye skap.

 

DSC_0006.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk også tak i en gammal kjøpmannsbenk som eg fikk pusset opp og la i ei 2mm rustfriplate på benken, fikk også endelig brukt skrustikka som eg lagde på yrkesskolen.

 

DSC_0018.jpg

 

DSC_0019.jpg

 

DSC_0028-2.jpg

 

 

Så slik ser det ut i dag, dessverre så rakk eg ikkje noe meir før eg skal reise på jobb i 5 nye uker.

 

DSC_0036-1.jpg

 

DSC_0039.jpg

 

DSC_0040.jpg

 

DSC_0042.jpg

 

DSC_0044-1.jpg

 

DSC_0045-1.jpg

 

DSC_0048.jpg

 

Frost vakter i skapa montert :)

 

DSC_0049.jpg

 

DSC_0050.jpg

 

Perfekt er det ikkje, men mye bedre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Perfekt er det ikkje, men mye bedre :)

 

Kan i all fall ikke være langt unna!! Konge garasje!!:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt konge, bilde med S8'en inne der så er det perfekt:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble virkelig bra, ser proft ut, flott med masse bilder! :)

Genialt med frostvakt i skapene!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor kjøpte du bukken? er det de som er flyttbare? :) sykt kult uansett! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye innspirasjon å hente her inne.

Bor i bergen, og har montert en vifte i taket. Som konstant blåser nedover på laveste hastighet. Har fungert for meg i mange år, m tanke på fuktighet.

Før den kom, var det ganske mye kondens.

Har lekt med tanken på en varmepumpe, noen erfaringer med det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stilig garasje. Ser at man må gjøre noe med min ja :-))))

Den Audi Logoen, har Du fått den laget hos et reklame byrå e.l ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker folkens :)

ja eg har kjøpt denne via ohnny Gausel kjempe fornøgd med desse løftebukkene :)

 

Dekora i gulvet kjøpte eg via Ottesen design og han holder tilpå forumet her også :)

 

Når det gjelder fukt så har eg 4 ventiler og i 2 av dei har eg montert på vifte med fuktsensor i så dei starter etter hvordan du har stillt dei inn.

 

ligger noen bilder på side 3 og 4 for 2 etg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har ideer eller oppskrifter på belysning i garasje? Tenkte å bruke vanlige lysstoffrør (2x36w), hvordan bør disse fordeles i forhold til hverandre så en får nok lys, men ikke overdriver? Tenker da på avstander i lengderetningen og sideveis imellom lampene.

 

Garasjen er vel 10m dyp og 8.7m bred...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

monter dei langs veggane, helst vinklet slik dei lyser i tak og vegg. ca 4stk på dybden, 3 på bredden og 2 rader i tak med 2 stk. da har du rimelig med lys. så med 18stk så har du masse lys.

ved å montera dei vinkelt ved tak/vegg så får du lys på siden av bilen og rundt. har du bare i tak så får du skygger rundt bilen viss du ikkje montere dei veldig tett.

men kommer litt ann på kva skal du drive på med i garasjen. bare parkere bil så trenger du ikkje så mykje lys men skal du mekke litt så trenger du litt lys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har ideer eller oppskrifter på belysning i garasje? Tenkte å bruke vanlige lysstoffrør (2x36w), hvordan bør disse fordeles i forhold til hverandre så en får nok lys, men ikke overdriver? Tenker da på avstander i lengderetningen og sideveis imellom lampene.

 

Garasjen er vel 10m dyp og 8.7m bred...

 

Selv i min egen garasje har jeg 3 armaturer i hver rekke, og har totalt 3 rekker, ligger klin i hverandre dem som ligger på rekke. Dem langs veggene er ca 1m ifra veggen, men er sikkert bedre med litt vinkling som Kim sier. Men jeg får god belysning ned langs bilene når jeg skrur, poserer biler, etc. Blir jo også god refleksjon om du får en hvitmalt vegg:) Aldri syntes det har vært for mye eller for lite belysning. Jeg har én bryter for hver rekke, samt den midterste er koblet til bevegelsesmelder som er plassert over inngangsdøren.

 

Det viktige tenke på er å kjøpe armaturer som gir god spredning på lyset, samt ha gode lysrør. Her er det verdt å bruke litt ekstra penger om lys er viktig for deg. Jeg kjøpte selv inn armaturer som heter "poseidon" som har en reflektor som skal gi 25% mer lys, og brukte 2x49w T5 rør (tror jeg valgte 830 lysfarge), da altså 2 rør i hvert armatur. Disse gir veldig bra lys, og T5 rørene bruker mye mindre strøm enn "vanlige" typer, de blant annet varer lengre, trenger ikke tenner, og gir ca 25% mer lys! Men koster så klart også mer penger, men noe jeg syntes det absolutt er verdt!

 

Garasjen min er forresten ca 7x6m.

 

Legger ved ett gammelt bilde:

f5cf2468.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du ha maks spredning så er åpen industri armatur tingen. men er noko dritt å ha i ein garasje med lav takhøyde og masse støv. tette armaturer er da løsningen.

men må ikkje skryte formasse om t5 lys rør. dei bruker ikkje mindre strøm, du bruker det som står på lysrøra. så viss du har 2x49w og johnny har 2x36w så bruker ikkje dine mindre strøm men dei gir meir lys. t5 røra gir meir lumen per watt og har lengre levetid som du sier, men t5 funker dårlig i kalde rom, men har du oppvarmet garasje så kan du bruke t5. kan bruke t5 i kalde rom men risikerer at dei bruker lang tid før dei gir godt lys. men som ronny seier at t5 lys armaturer koster meir enn t5. men så er jo også t5 armaturer følsomme for lynnedslag. det kan ta timer til år før armaturen ryker. men igjen så spiller kvaliteten inn;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og kjøp fargetemperatur på lysrøreren utfra bruksområde.

Fullfarge rør gir mindre lys per watt enn kalde hvite, men da føler du deg ofte litt syk siden verden blir veldig steril...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode innspill ;)

 

Har et lass med armatur av den åpne brede typen, og noen av den smale tette som Ronny har her over. Over evt arb benk blir det nok endel tettere med lys og evt supplere på vegg eller skrått ned, men blir jo endel skruing i innerste del av garasjen så må ha bra der og, langs vegger blir det hyller+skap så kan vel holde meg en meter ifra der og... Håper på å få det rett første gangen, blir trasig å måtte flytte på 16-20 lamper og rute om kabelgater...

 

Slenger ved en skisse og:

goasj-1-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du ha maks spredning så er åpen industri armatur tingen. men er noko dritt å ha i ein garasje med lav takhøyde og masse støv. tette armaturer er da løsningen.

men må ikkje skryte formasse om t5 lys rør. dei bruker ikkje mindre strøm, du bruker det som står på lysrøra. så viss du har 2x49w og johnny har 2x36w så bruker ikkje dine mindre strøm men dei gir meir lys. t5 røra gir meir lumen per watt og har lengre levetid som du sier, men t5 funker dårlig i kalde rom, men har du oppvarmet garasje så kan du bruke t5. kan bruke t5 i kalde rom men risikerer at dei bruker lang tid før dei gir godt lys. men som ronny seier at t5 lys armaturer koster meir enn t5. men så er jo også t5 armaturer følsomme for lynnedslag. det kan ta timer til år før armaturen ryker. men igjen så spiller kvaliteten inn;)

 

Er korrekt som du sier med strømforbruk, skulle heller skrevet at T5 lysrørene er mer mer effektive.

 

Har selv lest om at T5 rørene skal ha problemer i kalde rom, men dette har jeg ikke erfart noe problem med til nå og har ikke akkurat oppvarmet garasje for øyeblikket. Vanlige armaturer bruker uansett lang tid til å gi skikkelig lys til og med i varme forhold?

 

Men Johnny ettersom du allerede har lysrør ville nok jeg tatt i bruk dem:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere garasjeprosjekter på gang? :)

Har selv nylig kjøpt inn gips for hele garasjen, gleder meg til å sette i gang. Må bare få ferdig terrasseprosjekt først:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt å kle alle veggene innvendig med osb plater. Har gipset veggene, men det er en utfordring å henge opp ting på dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har så mye materialer i garasjen(lagring for resten av huset) så dårlig med bilder..

 

Men har bygd en garasje på 6.8x7.3. Med svillemembran, GU-gips, Vindsperre, isolerte vinduer, tapet alt av skjøter osv, isolert tak og vegger.. Og dampsperre da :) Så rimelig tett :)

Fuktstyrt ventilasjon med avtrekk i kanaler kommer også..

Brukt MDF (skygge)plater i egghvit og takess i taket. Sammen med 10 stk Glamox armaturer i taket. Ikea kjøkken innredning med 40mm heltre Eik benkeplate. varm og kaldt vann ligger klart, men ikke koblet til ennå..

Profilerte taklister og karmlister..

Flis kommer, sluk er montert.

Og MASSE stikk + 3fas utak på hems(til kompressor) og 3-fas ved siden av arb. benken..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.