Bilder av din GARASJE - inspirasjon!

Anbefalte innlegg

Her er min garasje fra 80 tallet. Port av nyere dato. Porten er 6m10cm og 2m høy. Garasjen er 112kvm. Bygd av leca. Alarm. (lampa er bare midlertidig plassert der) DSCF2049.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk også tak i en gammal kjøpmannsbenk som eg fikk pusset opp og la i ei 2mm rustfriplate på benken, fikk også endelig brukt skrustikka som eg lagde på yrkesskolen.

 

DSC_0018.jpg

 

DSC_0019.jpg

 

DSC_0028-2.jpg

 

 

Så slik ser det ut i dag, dessverre så rakk eg ikkje noe meir før eg skal reise på jobb i 5 nye uker.

 

DSC_0036-1.jpg

 

DSC_0039.jpg

 

DSC_0040.jpg

 

DSC_0042.jpg

 

DSC_0044-1.jpg

 

DSC_0045-1.jpg

 

DSC_0048.jpg

 

Frost vakter i skapa montert :)

 

DSC_0049.jpg

 

DSC_0050.jpg

 

Perfekt er det ikkje, men mye bedre :)

 

Syntes det var noe kjent med innkjørselen der. Så kom jeg på at jeg har lusket i trådene dine på Detailersclub :P men seriøst. Det der er drømmegarasje!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må henge meg på over her.Utrolig strøken garasje,nesten skam å skru på et sted som dette.Hva er brukt på gulvet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HOLY S*IT :D have my babies. Mangler bare seng ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må henge meg på over her.Utrolig strøken garasje,nesten skam å skru på et sted som dette.Hva er brukt på gulvet?

 

Meget pent ja!

Han har lagt epoxy på gulvet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pent ja!

Han har lagt epoxy på gulvet:)

 

Har også epoxy på mitt garasjegulv,men det ser ikke slik ut å er på langt nær så blankt:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då var eg omsider kommet litt lenger med bunkersen...

 

Fått opp port og lamper siste dagene, skal i gang å montere 8 meter med Ikea kjøkkeninnredning langs ene veggen og litt på motsatt hjørne der det kommer vann/vask.

 

5.jpg

 

12.jpg

 

14.5.jpg

 

16.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der blir bra Johnny:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, kjekt å høre at garasjen falt i smak :) Har fått innstalert pc med sub og en del verktøy har fått sin plass på tavla, så slik vart det resultatet.

 

DSC_0017_1200x800-1.jpg

 

DSC_0018_1200x800-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne vise 2 bilder av hva som blir mine garasjer! :P

Flytter om en 2 måneders tid til ett småbruk med en låve, ett fredet hus å ett hovedhus ;)

 

Det er ikke store greiene, men skal da alltids få til noe :) er jo snekker av yrke ;)

 

laringve.png

 

Den lille garasjen kan dama ha Getzen sin i : smil :

 

Uthus.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette blir bra Johnny Andreassen og her har du rikleg med plass ser eg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen flere bilder av verktøystavle / arbeidsbenker?:) skal til å rydde opp i min og trenger inspirasjon :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å putler på i garasjen min for tiden.

Slik ser den ut ikveld

 

04620E74-68C8-44E8-87BE-B61F45F74C1E-109

 

0B8134AE-A1F3-4C4A-9C7D-C41DA2FB6CDE-109

 

03A3C4F3-C2C4-4793-B925-9ABF0A5F98C6-109

 

Litt tekniske detaljer

 

Dimensjoner

6 x 8m

5,2m bred isolert Hörmann garasjeport med sunshine vindudekor. Egentlig lyst på ny port :P

Nordan Sikkerhetsglass 110x60

Dør har jeg ikke handlet enda men det blir noe nice som passer med det vi velger til huset. Bare finne ut hva vi går for der først.

 

Elektrisk

3 fas inn til sikringsskap

23 doble stikk på vegger og en quad i taket.

1 stk dobbel RJ45 kontakt for nettverkskabel og TV fra fibersentralen i huset

1 enkel stikk til varmepumpe på egen kurs

1 bryter til bryting av kurs til en Flexit 125mm fuktstyrt vifte

9 takbokser til lys: 2 rekker á 3 Glamox armatur er over bilene og 2 armatur jeg hadde fra før er plassert over arbeidsbenk området. Alle armatur har 2x36w 830 lysrør. Siste blir lampepunkt over sofagruppe. Ikke bestemt meg for belysning der enda. Det kommer når jeg får møblert sofakroken.

2x3 rekkene er på en bryter, benkarmatur på en bryter og lampe over sofakrok på en bryter. Greit å se digget på bordet når det bare skal drikkes øl og ikke jobbes ;)

 

Veggen innerst i garasjen ble kledd med kryssfinér før jeg la gips.

Veggen til venstre er bygget av reisverk mot eksisterende murvegg som deles med naboens garasje. Taksperrene går i hverandre. Veldig fin løsning. Muren står på grensen.

 

Elektriker gjorde seg ferdig idag, så neste prosjekt blir valg av dekke på gulvet. Jeg har epoxy stående som skal holde akkurat til gulvet mitt, men jeg heller mer mot å flise.

Fikk noen prøver hjem idag som kan være aktuelle, men skal hente en annen type i løpet av uken som jeg heller litt mer mot. Av de tre flisene jeg fikk idag var det samme navn på de, men forskjellig overflate. Struktur nermest, polert i midten og til sist matt. Flisen heter Dual Superpreto og finnes hos Modena ihvertfall.

 

92600002-F2B0-4069-8819-4D091FBD13D2-109

 

Den jeg skal se på neste gang heter Lousa Preto Semi polished og dere kan se bilde i denne bloggen hvor de er brukt i entré med noe dekorflis rundt 2x2 stk 30x30 fliser

 

Jeg har enda ikke klart å bestemme meg helt for innredning, og det tappes raskt på konto når fagarbeidere leies inn så det blir nok ikke handlet inn noe med det aller første. Syns det er greie løsninger fra Gladiator Garageworks, men liker ikke de harry frontene de bruker, så nå heller jeg mest mot innredning fra Kvik kjøkken. De har skap i 70cm høyde. Ringmuren min er 20cm høy, så skal jeg ha normal høyde på arbeidsbenken bør jeg ikke gå for ikea sine 80 skap. Isåfall må jeg fjerne 10x10cm fra baksiden av alle skapene for å få ca.90cm benkeplate. Hvis ikke må jeg trekke skapene 10cm fra veggen og det blir jalla.

 

Også må jeg få takke alle som har lagt inn inspirasjon her i tråden. Dere holdt meg våken til 0500 i natt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arbeidsbenkbygging... Fått inn et lass med hyller og noen skap, samt hjørne med vask. Får knipse mer når det er rydda igjen.

 

1-1.jpg

 

2-2.jpg

 

3-3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var en artig tråd å lese i. Har nylig kjøpt hus med garasje, som jeg skal fikse til ett fint skru lokale. Så kjekt å se hva andre har gjort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen bilder av min garasje.

 

Er fortsatt litt som skal gjøres.

Vurderer å frese gulvet for å få det rett da forrige eier tydligvis hadde "pjalla" litt før støping.:)

Skal få lagt opp til sikringsskap og 3-fas etterhvert.

 

Før: (Pusset veggene her)

 

DSC02724.jpg

 

Etter:

CFFAD3F1-C3E8-4A2E-922A-5238721D972D-249

 

23FF8ADC-FCE5-46A4-BC58-9002FF3DAF45-249

 

Hjemmelaget løsning for avtagbar skrustikke.

8869468A-A611-40A6-8DFF-D08A814621E6-249

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jørn Kristian: Hvilken arbeidsbenk og hvilke skap har du brukt over den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jørn Kristian: Hvilken arbeidsbenk og hvilke skap har du brukt over den?

 

Hei du!

 

Arbeidsbenken har jeg tegnet og laget selv etter NORSOK-standarden som gjelder oljeinstallasjoner for norsk sokkel, av det som angår ergonomi.

Det som er fint med denne benken er at jeg ikke har noen ben som er i veien i fremkant av benken. Jeg har boltet den til gulvet på benene bak, inn mot veggen, og brukt kneplater.

 

Er også veldig glad i "rør i rør" system for det som angår utstyr som vanligvis blir boltet permanent i benken. (Skrustikke, slipemaskin etc).

Veldig greit å få vekk dette da den kun brukes sporadisk.

 

Skapene er noe gammelt "arvegods", de er egentlig beregnet for gulvmontering.

 

Mvh Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det jo litt nytt siden sist eg såg, mangen gode å fine løsninger ser eg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste nytt på min front er Luftkompressor montert med en slik løsning som vist under, og det vart tatt høgde for kanskje oppgradering til større kompressor på sikt. Denne har 50l tank 3hp og leverer 300l/min

 

DSC_0050_1200x800.jpg

 

Vannavskiller montert også før trommel.

 

DSC_0051_1200x800.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøkent som alltid André!

 

Til alle dere andre; fant nettop denne nydelige garasjen, meget bra gjennomført. Ta dere tid til å lese gjennom tråden hans, LINK

 

 

image.jpg

 

image.jpg

 

image.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk flott den garasjen over.

 

Men foregår det sveis og vinkelsliper arbeid etc, i de garasjene som er så strøkne som dette?

 

Temmelig missunnelig på den nedfelte løftebordet.

 

Rene operasjonsstuen dette!: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å sveise i garasjen min. Ihvertfall ikke med det første. Men så har jeg verkstedsplass utenom, så det skal jo heller ikke være nødvendig. Garasjen min blir stort sett monteringshall og gutterom tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kommer jo veldig an på hva man gjør i garasjen... men driver man å sveiser / kapper/ sliper/ å pusser på gamle biler, olje skift og div jobber på bruks biler, vil jeg vel si det er nesten umulig å holde det så strøkent, men dersom grise jobben blir satt bort og kun montering og vedlikehold av hobby bil er det fullt mulig.

 

skal man jobbe en del på bil og samtidig holde det så strøkent som på bilder over ser jeg for meg at det brukes mer tid på rydding og vasking av verksted en man jobber på bil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja sant som dere sier, kommer jo helt ann på hva man skal bruke garasjen til:)

 

Her var forresten en lur løsning:D Faktisk en bolig som var til salgs i Sande i Vestfold for en stund siden, se link

 

garasje-glassvegg_993253i.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.