Bilder av din GARASJE - inspirasjon!

Anbefalte innlegg

:)

 

Forhåpentligvis klarer vi å holde den like ryddig, men den er som sagt ikke ferdig ennå.

Veggene skal plates, og det skal MASSE lys inn, så jeg kan stå i de sene nattetimer og polere bil.: smil :

Ja, det er lagt flis på gulvet. Var veldig usikker for mange sa det kom til å bli svinglatt på vinter'n, men det er det heldigvis ikke. Nå er det enklet å holde rent og pent.:)

 

Så bra ut med fliser! Da kan dere jo faktisk vaske garasjegulvet en gang iblant da :)

Liker planene om å ha inn masse lys og polere bil midt på natta. riktig innstilling! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøveparkerte litt no... blir nok grei plass med 8.5 meter bred og 10 meter lang;) men fortsatt ''litt'' støping igjen:p

gar1.jpg

gar2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut med fliser! Da kan dere jo faktisk vaske garasjegulvet en gang iblant da :)

Liker planene om å ha inn masse lys og polere bil midt på natta. riktig innstilling! :)

 

Ja, det er veldig enkelt å holde rent og pent. Jeg får bare gå ut å vaske det også i forbindelse med gulvvasken i huset, hehe....: smil :: smil :

Godt lys er viktig når bilen skal få sin dose TLC vettu. Og viktig når man skal se etter poeringsskjolder.;): hjelp :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min "garasje" :)

 

Inn fra porten

23082010008_1.jpg

 

Skruhjørnet mitt

27082010014_1.jpg

 

Kaffehjørne :)

27082010018_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er veldig enkelt å holde rent og pent. Jeg får bare gå ut å vaske det også i forbindelse med gulvvasken i huset, hehe....: smil :: smil :

Godt lys er viktig når bilen skal få sin dose TLC vettu. Og viktig når man skal se etter poeringsskjolder.;): hjelp :

 

absolutt, skal ha MASSE lys jeg også. Hvor mange armaturer har du tenkt da? jeg tenker jeg må ha rundt 10-12 stk..

Og er det granittfliser du har forresten? Pris pr kvadrat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samlet sammen noen bilder av garasjen min også. Om det ikke er bilder av bare garasje på noen bilder så er det fordi jeg ikke hadde noe særlig bilder fra senere tid. Bare overse "skrotet" :)

 

DSC02937small.jpg

 

DSC02943small.jpg

 

DSC_0100.jpg

 

DSC02953small.jpg

 

DSC02974small.jpg

 

DSC02978small-1.jpg

 

DSC02979small-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC02980small-1.jpg

 

DSC02981small-1.jpg

 

07092010293.jpg

 

02112010328.jpg

 

2. etg "varm" del under bygging. Er bl.a sofa og pc der + en ingersoll rand kompressor:

 

Bilde253.jpg

 

Bilde254.jpg

 

2. etg "kald" del med stående sandblåsekabinett, presse, 250L lufttank til kompressor og generelt lagerplass:

 

16112010346.jpg

 

Alle rom er sikret med alarm m/overføring. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PENT Håkon! Hvordan er str på denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så jo kanonbra ut, ser ut som denne garasjen så og si er identisk til min så dette er god inspirasjon.

 

Kan jo legge ut litt mer "teknisk" info, hvor mange stikkontakter har du lagt opp? Ser disse også er plassert lengre oppå veggen? Hva med brytere, armaturer, etc. Planlegger selv å få lagt strøm i min forstår du, så kom gjerne med gode tips om du har:)

 

Smart løsning på loftet da, likte at du har utnyttet hele gulvflaten! Er inngangen oppe på baksiden? Jeg har selv trapp inni garasjen min idag, men denne tar jo så mye av plassen i garasjen: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PENT Håkon! Hvordan er str på denne?

 

Ca 35 er den på. Straffa for å bo trangt oppå nabon. :o

 

Dette så jo kanonbra ut, ser ut som denne garasjen så og si er identisk til min så dette er god inspirasjon.

 

Kan jo legge ut litt mer "teknisk" info, hvor mange stikkontakter har du lagt opp? Ser disse også er plassert lengre oppå veggen? Hva med brytere, armaturer, etc. Planlegger selv å få lagt strøm i min forstår du, så kom gjerne med gode tips om du har:)

 

Smart løsning på loftet da, likte at du har utnyttet hele gulvflaten! Er inngangen oppe på baksiden? Jeg har selv trapp inni garasjen min idag, men denne tar jo så mye av plassen i garasjen: rolleyes

 

Strøm inn i garasjen er 16A 3 fas+N (400V anlegg).

Tror det er 8-9 dobble stikk fordelt rundt på alle vegger i betjeningshøyde som er veldig greit egentlig. I tillegg er det 3 fas uttak til bl.a dekkmaskin. Kompressor i 2.etg skrur jeg på/av med bryter nede.

6 stk 2x36watt armaturer som blir styrt med en trippel bryter (en for hver rekke så jeg kan ha på bare litt lys om det trengs).

 

I starten hadde jeg trapp inne i garasjen i luke du ser på bilde men når jeg kjøpte meg sykkel i sommer måtte jeg lage utvendig trapp på baksiden og tette igjen luka opp. Tar veldig mye unødvendig plass inne i garasjen den trappa.

 

Må redigere litt da hukommelsen ikke var helt på topp. Det er 6 stk 2x36watt armaturer jeg har, ikke 9. Bra lys fordi! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

absolutt, skal ha MASSE lys jeg også. Hvor mange armaturer har du tenkt da? jeg tenker jeg må ha rundt 10-12 stk..

Og er det granittfliser du har forresten? Pris pr kvadrat?

 

Jeg tror vi regnet ut at vi må iallefall ha 9 dobble armaturer, mulig et par til over en benk som skal i bakkant av garasjen.. Vil også ha det slik som Håkon, at vi kan slå på noen av gangen. Siden veggene blir hvite, så tror jeg det blir bra.

 

Flisene er noe som heter porselenatofliser som er gjennomfarget. De var på tilbud til 89,-kr pr.kvad. da vi kjøpte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellen :)

 

hvis du bruker armaturer med T5 rør og 965 i farge da blir det skikkelig lys for shine ;) dog virker lyset noe blått til vanlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellen :)

 

hvis du bruker armaturer med T5 rør og 965 i farge da blir det skikkelig lys for shine ;) dog virker lyset noe blått til vanlig

 

Aha! Takk for tipset.:) Vet du hvor mye de koster pr. stk, og hvor jeg får kjøpt slike?

 

Det er jo viktig å ha godt lys når jeg skal "strigle" bilene litt vettu.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe kunne jo sjekka opp litt ;) vi har de jo hos oss på jobben .... kan se om jeg finner no priser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca 35 er den på. Straffa for å bo trangt oppå nabon. :o

 

Strøm inn i garasjen er 16A 3 fas+N (400V anlegg).

Tror det er 8-9 dobble stikk fordelt rundt på alle vegger i betjeningshøyde som er veldig greit egentlig. I tillegg er det 3 fas uttak til bl.a dekkmaskin. Kompressor i 2.etg skrur jeg på/av med bryter nede.

9 stk 2x36watt armaturer som blir styrt med en trippel bryter (en for hver rekke så jeg kan ha på bare litt lys om det trengs).

 

I starten hadde jeg trapp inne i garasjen i luke du ser på bilde men når jeg kjøpte meg sykkel i sommer måtte jeg lage utvendig trapp på baksiden og tette igjen luka opp. Tar veldig mye unødvendig plass inne i garasjen den trappa.

 

Så det holder med 9 stk? Feks perfekt lys til garasjepolering på en mørk kveld?

 

Ja tenker å gjøre samme som du har gjort med å fjerne trappen og få inngang oppe, så blir det mye mer plass i garasjen til MC'n. Smart løsning også å ha kompressoren i 2 etg! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellen :)

 

hvis du bruker armaturer med T5 rør og 965 i farge da blir det skikkelig lys for shine ;) dog virker lyset noe blått til vanlig

 

Ja har forstått det slik at disse T5 rørene også er en del mer strømbesparende enn de eldre typene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe kunne jo sjekka opp litt ;) vi har de jo hos oss på jobben .... kan se om jeg finner no priser

 

Det hadde vært supert. Takker.:):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har forstått det slik at disse T5 rørene også er en del mer strømbesparende enn de eldre typene?

 

ja det er de vel også :) lyser en god del bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det holder med 9 stk? Feks perfekt lys til garasjepolering på en mørk kveld?

 

Ja tenker å gjøre samme som du har gjort med å fjerne trappen og få inngang oppe, så blir det mye mer plass i garasjen til MC'n. Smart løsning også å ha kompressoren i 2 etg! :)

 

Holder med 9 stk ja. Dette er armaturer jeg hadde liggende så gadd ikke kjøpe nye når jeg bygde.

Mitt tips til bra lys er armaturer med 2x T5 49watt 830 farge. Dette er vanlig farge på lys, kan i noen tilfeller bli slitsomt med hvit/blåere lys i en garasje med mye lys man tilbringer en del kvalitetstid i ;)

Kjenner du en elektrikker som kan skaffe armaturer får du dem til en OK pris men er verdt å legge litt kroner i skikkelig lys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin garasje med lure løsninger, Håkon! Kommer nok til å se på disse bildene når jeg skal igang med min til våren:) Har mye av de samme planene:)

 

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått godkjent denne på 75kvm i 2 etg nå i høst. Begynner bygging i sommer. Blir kjøreport innvendig til bakerste del av garasjen med plass til en bil og diverse maskiner og verktøy.

Oppe blir det ok høyde for flere rom

 

IMG_0001.jpg

IMG.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik så det ut i sommer...

Bak den skilleveggen til venstre i bildet er det et like stort rom som det er bak personen som står på bildet.

 

Akkurat nå er det svært mye i garasjen da det er 3 restaureringsprosjekter som står inne der, og en svær dunge som skal til søppelfyllinga...

 

Bare å glede seg til sommeren.

 

Deler garasje med Ruben Dahlberg og Sigve Bones her inne : vinke :

garasjen.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk hatt julebord med god drikke i verkstedet, dette var tidlig på kvelden og di mest øltørste kom tidlig.. : smil :

garasjen 2 (Medium).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått godkjent denne på 75kvm i 2 etg nå i høst. Begynner bygging i sommer. Blir kjøreport innvendig til bakerste del av garasjen med plass til en bil og diverse maskiner og verktøy.

Oppe blir det ok høyde for flere rom

 

Dette så ut til å bli en snasen garasje! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så ut til å bli en snasen garasje! :D

 

Takk! Tror den skal bli fin :) Har en sliten dobbelgarasje som er lekk og råtten nå, så det skal bli deilig.

Mange fine garasjer her med innhold, så har jo litt å leve opp til hehe...

Når garasjen er ferdig så tror jeg jammen meg at det blir ny lekebil i den også. Lotus (caterham) Super 7 står på ønskelista neste vinter.

 

Noen som ha tips til garasjeporter? Er det Hørmann som gjelder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.