Bilder av din GARASJE - inspirasjon!

Anbefalte innlegg

Sorry pal :) Er ikke helt ferdig med innredning, men skal komme med info og ta noen skikkelige bilder:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lagt varmekabler på hele grunnflata. Kommer ikke til å varme opp hele tiden, men garasjen skal isoleres slik at jeg kan f. eks. gjøre en poleringsjobb der ute en helg i ny og ne. Skal sette opp et par PAX-vifter med fuktstyring, så regner jeg med å slippe problemer med fukt. Skal også sies at jeg har støpt med et lite fall slik at jeg slipper vanndammer inni garasjen.

Flis er fint det, men heller litt mot epoxy på gulvet da det er fort gjort å gjøre jobben. I tillegg er det holdbart og forholdsvis billig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endelig fått maling på de grå kjedelige betongveggene:)

Bilde av work in progress, før/etter:)

 

9eeea20c.jpg

 

Har også begynt å isolere veggene, samt fått opp enda flere stikkontakter...noe som man tydeligvis ikke får nok av i en garasje:)

 

dd1ad421.jpg

 

Verktøystavle:)

 

f87e0ba2.jpg

 

PC skjerm:)

3caf5759.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal "snart" bygge ny garasje..

Flott med denne inspirasjons-tråden!

 

Flott om dere forteller størrelse på garasjene deres.

 

Jeg skal ha in 2 biler og ha plass til arbeidsbenk bakerst..

Hva bør jeg da beregne?

7 meter dybde bør vel holde?

Holder det med 7 meter bredde også? Eller blir det trangt å gå rundt bilene i såfall?

 

Min gamle og altfor trange garasje..

Eksisterendegarasjemedbod2.jpg

Eksisterendegarasjemedbod.jpg

Flott garasje port? : rolleyes

 

Her skal det rives og bygges ny garasje med flatt tak..

 

Da har jeg endelig kommet ett steg lengre med garasjen min.

 

Jeg har fått opp 9 stk Poseidon armaturer med T5 lysrør (2x49W). Lysrørene har blitt plassert i 3 rekker hvor jeg har 1 bryter til hver enkelt rekke, den mitterste rekken har også blitt koblet til med bevegelsesmelder som jeg har plassert over døren. Genialt at lyset går på når jeg åpner porten og skal rygge inn i garasjen på senere kvelder, samt når jeg går inn døren.

 

Ellers har jeg fått opp utelys med fotocelle montert på den ene ytterveggen, utendørs stikkontakter, bryter til åpne/lukke porten, samt arbeid med innv. stikkontakter pågår.

Alt er koblet via sikringskap i garasjen med 16A sikringer (1 til lys og 1 til stikkontakter).

 

 

 

efd4c0cb.jpg

 

 

Ser veldig bra ut dette!

 

Hvor bred og dyp er garasjen din?

 

Da er endelig garasjen her hjemme ferdig. Det er deilig å endelig ha et skikkelig sted å stå når bilen skal ha sin spa-behandling.:):)

 

DSC01544-Kopi.jpg

 

Flott garasje Ellen :)

Dybde og bredde?

 

Hvordan er det med fliser mhp piggdekk, garasjejekk osv?

Epoxy er vel like sårbar kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende med garasjeprosjekt:)

 

- Min garasje er ihvertfall 6m brei og 7m dyp, er grei plass i bredden men ville absolutt gått for minst 7m brei om jeg skulle bygd ny. Kan feks ikke ha full døråpning på alle dører på begge bilene. Absolutt ikke noe problem å gå inn og ut, men den ekstra meteren hjelper bra på.

- 7m i dybden passer også bra, har selv 2 stasjonsvogner og har god plass ved arbeidsbenken...men hadde så klart ikke vært feil med enda en ekstra meter her også;)

 

- Angående fliser på gulv er dette lekkert, men må innrømme det også er deilig å ha gulv som i min garasje og slippe å bekymre meg over at jeg søler litt olje og griser litt etc. Men er vell kanskje lett å holde reint med fliser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende med garasjeprosjekt:)

 

- Min garasje er ihvertfall 6m brei og 7m dyp, er grei plass i bredden men ville absolutt gått for minst 7m brei om jeg skulle bygd ny. Kan feks ikke ha full døråpning på alle dører på begge bilene. Absolutt ikke noe problem å gå inn og ut, men den ekstra meteren hjelper bra på.

- 7m i dybden passer også bra, har selv 2 stasjonsvogner og har god plass ved arbeidsbenken...men hadde så klart ikke vært feil med enda en ekstra meter her også;)

 

- Angående fliser på gulv er dette lekkert, men må innrømme det også er deilig å ha gulv som i min garasje og slippe å bekymre meg over at jeg søler litt olje og griser litt etc. Men er vell kanskje lett å holde reint med fliser?

 

Høres riktig ut mhp størrelsen.. :)

Det er derfor jeg egentlig har tenkt 8 meter bredde.

Men da må det søkes spesielt osv... : bråk :

Naboene sier helt sikkert ja, siden den faktisk blir mindre ruvende (flatt tak).

Dessuten skal nærmeste nabo bygge ny garasje MED tak, så han trenger min underskrift senere ;)

 

Slik omtrent vil jeg ha min garasje.. kaaanskje.. muuuuligens...

Hurdalhvit.jpg

 

Eller slik.. om den skal være litt bredere..

Hurdalhvitbred.jpg

Veeeldig enkel photoshopping altså.. : flau :

 

 

Skal det være spesial fliser eventuelt?

Som tåler garasjejekk osv mener jeg..

Og med "spesial fliser" mener jeg "ekstra dyre".. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fliser er null problem og lett og holde reint også. Tar bare litt såpe utover gulvet og bruker hageslangen og vanner, så tar jeg garasjekosten og skrubber over det verste så svabrer jeg ut vannet. Gjort på 10 min :)

 

Viktigste med fliser er å få 100% dekke med flislimet under flisa. Da tåler den det meste av punktbelastninger. Jeg har vanlige frostsikre 30x30 fliser fra flisekompaniet til 99 kr/kvm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke garasje med flatt tak litt kjipt mtp. belastninga fra snø om vinteren? Eller er de såpass solide at dette har lite å si?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke garasje med flatt tak litt kjipt mtp. belastninga fra snø om vinteren? Eller er de såpass solide at dette har lite å si?

 

tja.. man har jo flatt tak på hus, med mye større areal.. så det går nok veldig bra.. :)

men må nok dimensjonere med skikkelige dragere..

 

Huset vårt er i funkis stil, så flatt tak blir "riktig". Så får jeg heller gå et par turer med snøskuffa om snøen laver ned.. : dum :

 

Heller måke litt et par ganger i året.. enn å se på møner jeg missliker, hele året..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang fliser og ikkje fliser i garasje. har sett mange har fliser ute rundt huset som feks trapper, balkonger osv. men om vinteren så strør dei salt på flisane og til våren så er nesten alle flisane løsnet pga saltet.

korleis blir dette i ein garasje?? kjører gjennom slaps ein heil uke, må nesten spyle bilen kvar dag før man kjører inn i garasjen og vaske garasje gulvet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal ha flatt tak så gå for hulldekker... De tåler mye snø :)

 

Jeg har flatt tak selv med hulldekker, 7x10 meter innvendig :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal ha flatt tak så gå for hulldekker... De tåler mye snø :)

 

Jeg har flatt tak selv med hulldekker, 7x10 meter innvendig :D

 

Bilder og/eller tegninger? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder og/eller tegninger? :)

 

Kan jeg nok få til i morgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende med garasjeprosjekt:)

 

- Min garasje er ihvertfall 6m brei og 7m dyp, er grei plass i bredden men ville absolutt gått for minst 7m brei om jeg skulle bygd ny. Kan feks ikke ha full døråpning på alle dører på begge bilene. Absolutt ikke noe problem å gå inn og ut, men den ekstra meteren hjelper bra på.

- 7m i dybden passer også bra, har selv 2 stasjonsvogner og har god plass ved arbeidsbenken...men hadde så klart ikke vært feil med enda en ekstra meter her også;)

 

Enig med Ronny her.

 

Jeg har selv 6 x 6 m garasje. Skulle gjerne ha hatt 1 m ekstra i både dybde og bredde :)

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg også endelig fått meg garasje snart i det nye huset.. :) Den er todelt. Garasje nede og innredet loft på toppen. garasje delen er vell i overkant av 7m lang, 5m bred og 2,4m høy. :)

62_1755944536.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med garasje! :)

Kom gjerne bilder inni, noen spesielle tekniske løsninger etc som er verdt å dele med oss? Selv syntes jeg ihvertfall det er interessant å lese om:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det. Kommer når jeg overtar huset. :)

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke min garasje (dessverre), men jeg var innom hos en kar på Askøy i pinsa som hadde en "dugandes" garasje/verksted:

 

10m bred og 8 m dyp med 3 meter takhøyde.

 

2 porter, løftebukk og i grunnen god boltreplass.

 

På toppen hadde han bygd ei leilighet på 80 kvm som han leide ut.

 

Har dessverre ikke noen bilder.

 

Har latt meg inspirere og funderer på noe av det samme selv når/hvis flytteplanene blir realisert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder og/eller tegninger? :)

 

Sorry men har hatt det travelt... skal se om jeg får tatt noen bilder i helgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er litt bilder av en nesten ferdig garasje :)

 

_MG_2971.jpg

_MG_2972.jpg

_MG_2974.jpg

_MG_2975.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke værst med 10 meter dybde!! Som jeg ser er det grei takhøyde også:)

Hva er forresten planen på taket?

Ellers noen planer innvendig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Taket skal det bare rekkverk rundt, så blir det en terrasse.

 

Takhøyde er 3,5m med tanke på bukk en gang jeg får råd....

 

Ellers så har jeg tenkt å lage en hems innerst mellom de to støttemurene som kan skimtes på noen av bildene, slik at jeg får lagerplass til sesongting, hagemøbler og akebrett osv.

Kommer nok også til å lage ett eget rom innerst som blir oppvarmet, men det må bli en stund til da all tid og penger nå går til uteområdet, har rundt 250 kvadrat jeg vil ha belegningsstein på nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut Rune! :)

 

Hva koster noe slikt?

For kun "garasje delen"..

Graving og støp/ringmur blir jo avhengig av grunnen det står på, men interessant å vite hva du betalte der også..

 

Har du fått tegnet denne av arkitekt, eller er det "standard byggesett" fra en leverandør?

 

Jeg vil helst tegne min selv, men må vel ha godkjente byggetegninger osv.. fordyrer en del..

 

Har egentlig lyst på noe slikt du har der, men tror nok at garasje i tre (m flatt tak) passer bedre til huset mitt..

 

Er det "noen som kjenner noen" som kan tegne en byggetegning av noe slikt?

7x7meter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.