Bilder av din GARASJE - inspirasjon!

Anbefalte innlegg

Min "garasje" pr. d.d. Kan vel nesten ikke kalle det garasje, da den ikke er særlig egnet til å parkere en bil i.... : rolleyes: rolleyes

 

Men planen er å bygge huset ut over "garasjen", derav rotet. Blir da 5,6m bred og 7m lang. Beste jeg får til, til en fornuftig sum.

Bilde0325.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min "garasje" pr. d.d. Kan vel nesten ikke kalle det garasje, da den ikke er særlig egnet til å parkere en bil i.... : rolleyes: rolleyes

 

Men planen er å bygge huset ut over "garasjen", derav rotet. Blir da 5,6m bred og 7m lang. Beste jeg får til, til en fornuftig sum.

 

hehe, den så litt falleferdig ut pr idag ja! Men blir sikkert bra når du får fullført planene dine! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, den så litt falleferdig ut pr idag ja! Men blir sikkert bra når du får fullført planene dine! : rock :

 

Takker for det. Satser på det blir bra til slutt ja, selv med beskjedne 39,2m2.

 

Her er "planen". Blir etterhvert en port på 5 meter. Port er ikke prioritert enda, vil få opp bygget o.l. først, så skal jeg ta meg av jobben innvendig i påbygget selv.

Fasade_A4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har begynt med min garasje/verksted, men ikke helt ferdig enda. Det meste som er igjen er innvendig.

Garasjen er på ca 75 så ganske god plass til to biler og div. utstyr:) Er løftebukk i den ene delen så blir det hems/loft på den andre siden. Skal få tatt noen bilder i morgen:)

 

Myyyyye fine garasjer her altså: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg endelig ferdig med garasjen min :D

Legger ut noen bilder av noe utstyr jeg har kjøpt og hvordan det ser ut der nå :P

img0360l.jpg

 

img0361h.jpg

img0363d.jpg

img0364bh.jpg

 

img0365ll.jpg

 

img0433h.jpg

 

img0440q.jpg

img0441ar.jpg

img0444fw.jpg

 

img0449v.jpg

img0454s.jpg

img0455f.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC02980small-1.jpg

 

DSC02981small-1.jpg

 

07092010293.jpg

 

02112010328.jpg

 

2. etg "varm" del under bygging. Er bl.a sofa og pc der + en ingersoll rand kompressor:

 

Bilde253.jpg

 

Bilde254.jpg

 

2. etg "kald" del med stående sandblåsekabinett, presse, 250L lufttank til kompressor og generelt lagerplass:

 

16112010346.jpg

 

Alle rom er sikret med alarm m/overføring. :)

 

NICE. Skal bli et godt bekjentskap du Håkon ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NICE. Skal bli et godt bekjentskap du Håkon ;)

 

Hehe, på jevnaker det skjer vet du :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom gjerne med flere bilder folkens:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min garasje inntil videre, ikke mye plass til bil :o Den kommer til å bli neste prosjekt senere i år, når huset er ferdig :)

 

DSC00699.jpg

 

Men den er hvartfall 6 meter brei og 8 meter dyp innvendig, så har litt plass å boltre seg på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg endelig ferdig med garasjen min :D

Legger ut noen bilder av noe utstyr jeg har kjøpt og hvordan det ser ut der nå :P

img0360l.jpg

 

img0361h.jpg

img0363d.jpg

img0364bh.jpg

 

img0365ll.jpg

 

img0433h.jpg

 

img0440q.jpg

img0441ar.jpg

img0444fw.jpg

 

img0449v.jpg

img0454s.jpg

img0455f.jpg

 

 

ser meget bra ut detta gitt! har tenk lenge å kikke innom en tur da jeg har passert, men har ikke kommet så langt enda. men får nesten prøve på det neste gang jeg er uttom lillehammer. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal drenere huset i sommer, og tenkte da samtidig å grave ut der garasjen skal stå(om et par år)

Men hvor bred bør en garasje være for 2 biler? Er begrenset med plass fra huset og til nabogrensen..

 

Skal jeg skru/polere etc så får jeg evt kjøre ut en bil.. Men er ca 5.5m for smalt?

 

har ca 7.5m fra huset mitt til naboen, men tror ikke det skal være noe problem for naboen(selvfølgelig med ordentlig søknad) om at jeg kommer nærmere enn 1m fra tomtegrensa..

 

Dybden kan jeg fint få til å bli 8-9m, så dlir kun for å få opp dørene til bilene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal drenere huset i sommer, og tenkte da samtidig å grave ut der garasjen skal stå(om et par år)

Men hvor bred bør en garasje være for 2 biler? Er begrenset med plass fra huset og til nabogrensen..

 

Skal jeg skru/polere etc så får jeg evt kjøre ut en bil.. Men er ca 5.5m for smalt?

 

har ca 7.5m fra huset mitt til naboen, men tror ikke det skal være noe problem for naboen(selvfølgelig med ordentlig søknad) om at jeg kommer nærmere enn 1m fra tomtegrensa..

 

Dybden kan jeg fint få til å bli 8-9m, så dlir kun for å få opp dørene til bilene :)

 

Min garasje blir 5,6 bred og 7 lang. Får jo to biler inn i bredden, men jeg kunne godt tenkt meg en meter eller 2 til i bredden. Men pga kostnad med dette og grensen så måtte jeg droppe planene med å utvide.

 

Blir vel det samme her også, å kjøre ut ene bilen når det skal jobbes på/med bil. Det som er litt f***n da, er at da må jo begge bilene være kjørbare. Motor kan en jo ta ut om en kan trille bilen ut, men for min del går ikke det heller. :(

 

Jeg hadde nok prøvd å fått garasjen så bred som mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan sette garasjen 0,5 fra naboen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg bygde for et par år siden skulle det være minst 2 meter mellom bygg på din tomt og bygg hos naboen. Dette gjalt ubebodde bygninger under 50 kvm. Større bygg så må man inn med ekstra brannisolasjon. Men hva man kan gjøre varierer vel avh. av hvilken kommune man er i. Ta kontakt med din kommune er mitt tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan sette garasjen 0,5 fra naboen....

 

japp, derfor jeg skrev med søknad om å komme nærmere enn 1m :)

 

Men jeg bør vel ha 1m passasje mellom huset og garasjen..?

 

Skal jo også se estetisk pent ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, eg har min 0,5 fra naboen, men det er på en åpen side:-) Ser den med estetikk ja.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal drenere huset i sommer, og tenkte da samtidig å grave ut der garasjen skal stå(om et par år)

Men hvor bred bør en garasje være for 2 biler? Er begrenset med plass fra huset og til nabogrensen..

 

Skal jeg skru/polere etc så får jeg evt kjøre ut en bil.. Men er ca 5.5m for smalt?

 

har ca 7.5m fra huset mitt til naboen, men tror ikke det skal være noe problem for naboen(selvfølgelig med ordentlig søknad) om at jeg kommer nærmere enn 1m fra tomtegrensa..

 

Dybden kan jeg fint få til å bli 8-9m, så dlir kun for å få opp dørene til bilene :)

 

 

Send meg en pm da hvis du skal drenere rundt huset ditt. Driver med sånt til daglig da jeg driver gravemaskin firma. :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg begynne å kjøpe inn materiale til å legge strøm i garasje.

 

Men angående lysarmaturer, har noen erfaring med hvilke lysrør som gir best og mest behagelig lys? Viktig å ha god belysning på koselige poleringskvelder:)

 

Jeg har lest meg frem til at T5 lysrør 2x49W med 830 farge skulle være gode greier?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg begynne å kjøpe inn materiale til å legge strøm i garasje.

 

Men angående lysarmaturer, har noen erfaring med hvilke lysrør som gir best og mest behagelig lys? Viktig å ha god belysning på koselige poleringskvelder:)

 

Jeg har lest meg frem til at T5 lysrør 2x49W med 830 farge skulle være gode greier?

 

2x49 T5 830 er bra i en garasje! Tror jeg skal bruke noe sånnt selv. Dog har T5 vært endel dyrere en T8, så skal en tenke pris og ikke energiøkonomisk, så er vel T8 2x58/2x36w 830 veien å gå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2x49 T5 830 er bra i en garasje! Tror jeg skal bruke noe sånnt selv. Dog har T5 vært endel dyrere en T8, så skal en tenke pris og ikke energiøkonomisk, så er vel T8 2x58/2x36w 830 veien å gå...

 

Ja er en del dyrere, men føler man får det igjen på lengre levetid, at de er mer energieffektive, etc.

 

Har selv nå bestilt meg 9stk Poseidon armaturer med disse lysrørene fra Malmbergs, disse armaturene har en reflektor som skal gi 25% lys enn de "vanlige", så nå BØR det bli nok lys i garasjen:)

Har også bestilt alt annet jeg trenger av kabler, brytere, etc.

 

Prosjekt "strøm i garasjen" starter sikkert til helgen:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir min garasje...;) 11x7.5m! Garasje på 7.5x7.5m med carport på 3.5x5.5m og en bod

bakerst på 2x3.5m med trapp opp til loft! Får løftebukk på høyre side i garasjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir min garasje...;) 11x7.5m! Garasje på 7.5x7.5m med carport på 3.5x5.5m og en bod

bakerst på 2x3.5m med trapp opp til loft! Får løftebukk på høyre side i garasjen..

 

Det der blir veldig bra Roger. Har du flyttet nå eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der blir veldig bra Roger. Har du flyttet nå eller?

 

Jada... Kjøpt hus i Hokksund! Så håper å få garasjen halvferdig inna vinter`n iallfall.. Bygger "sjøl"...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada... Kjøpt hus i Hokksund! Så håper å få garasjen halvferdig inna vinter`n iallfall.. Bygger "sjøl"...:)

 

Moro :) Får svinge innom en dag da vett, er jo ofte oppi de trakter nå om dagen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får legge ut noen bilder av garasjen på 64 kvm i 2 etg som ej har holdt på med noen år, men det er no i det siste året ej har fått fart på tinga :) er heilt ferdig oppe på "gutte rommet" men har litt att nede som å slipe ned att gulvet å få lagt noe epoxy og så inn med arbeidsbenk og verktøytavle:)

Dette har jo medført lite pengbruk på bilen desverre :(

 

DSC_0025.jpg

DSC_0027.jpg

DSC_0028.jpg

Noe ej angrer på er at ej ikkje fikk lakt noen sluk rist i gulvet,blir en del vann av bilane,gulvet har godt fall mot port, men for å få bedre inneklima har ej innstalert 2 vifter som har i kapasitet i lag på ca 200 m³/t, starter når fuktigheten blir mer en ca 60% for å få litt sirkulasjon i garasjen :)

DSC_0033.jpg

Støvsuger er kjekk å ha ;)

DSC_0036.jpg

DSC_0037.jpg

Utslagsvask med tilgang til kaldt/varmt vann.

DSC_0038.jpg

DSC_0035.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.