Bilder av din GARASJE - inspirasjon!

Anbefalte innlegg

Kommer seg her også...

 

Mangler fliser på gulv, og maling i tak. Har nok stikk tror jeg, til sammen 13 stikk i garasjen....

 

c3254919.jpg

 

Kommer underskap langs hele veggen, benkeplate og noen overskap.

 

Har lagt opp skjult opplegg til høyttalere, kan så vidt se kontaktene innerst på bilde.

Ene høyttaleren kan skimtes øverst i hjørne.

 

Hehe, hvilken kurs kjører du i garasjen med alle de kontaktene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, hvilken kurs kjører du i garasjen med alle de kontaktene?

 

Er det en bryter til hvert lysstoffrør også? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norges styggeste garasje?

 

 

DSC_0817.jpg

 

 

Ca. 55kvm, men omtrent 1/4 av bygget er tørkeskur med egen inngang.

Bygget på 60-tallet, men ikke vedlikeholdt noe særlig de siste 15-20årene.

Har smøregrav samt mulighet for løpekatt, så greie forhold for litt gjør det selv aktivitet.

 

Så viss den overlever vinteren så blir det endel utbedring utvendig til sommeren.

Bort med tørkeskur del, ny kledning, bredere port, flytting av dør til ene siden og montering av en varmepumpe jeg har stående..

 

DSC_0053-Kopi.jpg

 

Innvendig har jeg begynt med isolering, her blir det arbeidsbenk og verktøytavler i løpet av vinteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, hvilken kurs kjører du i garasjen med alle de kontaktene?

 

Kjører 3 kurser ut i garasjen.

 

Trenger såppas for å trekke 3 varmekabler under belegningssteiene utenfor, samt alle stikkene og lyset.

 

Har 3 rader med 2x58W armaturer, dvs 3 stk 2x58W i første rad, 2 stk 2x58W i andre rad og 3 stk 2x58W i tredje rad.

Kjører hver rad på egen bryter, trenger ikke dra på med alt lyset samtidig hvis man ikke trenger det ;)

Så er det utelys og noen i reserve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 3 kurser ut i garasjen.

 

Trenger såppas for å trekke 3 varmekabler under belegningssteiene utenfor, samt alle stikkene og lyset.

 

Har 3 rader med 2x58W armaturer, dvs 3 stk 2x58W i første rad, 2 stk 2x58W i andre rad og 3 stk 2x58W i tredje rad.

Kjører hver rad på egen bryter, trenger ikke dra på med alt lyset samtidig hvis man ikke trenger det ;)

Så er det utelys og noen i reserve.

 

12-4=8 i reserve da: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan anbefalle belysning i garasjen/verkstedet mitt? 80m2 hvor jeg vil ha MYE lys, kommer til å fordele det på en måte den delen som skal brukes mest får mer lys enn der det stort sett blir parkert biler.

 

Er led spotter noe å satse på? tenker i tilfelle på 3w spotter. ser for meg jeg må ha shiiit mange..

 

Lys armaturer er vel det beste kanskje. Gjerne noe som kan bestilles på nett? Om det blir lys armaturer ser jeg for meg 3 rekker på 5stk i hver rekke + 2 over verksted benken og 1 over hver port vinklet innover..

 

Kommer med noen bilder av bygget en av dagene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har nesten blitt ferdige med oppussing av "værste". Kastet sammen en liten bildeseriefilm:

Nytes best i full oppløsning

/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan anbefalle belysning i garasjen/verkstedet mitt? 80m2 hvor jeg vil ha MYE lys, kommer til å fordele det på en måte den delen som skal brukes mest får mer lys enn der det stort sett blir parkert biler.

 

Er led spotter noe å satse på? tenker i tilfelle på 3w spotter. ser for meg jeg må ha shiiit mange..

 

Lys armaturer er vel det beste kanskje. Gjerne noe som kan bestilles på nett? Om det blir lys armaturer ser jeg for meg 3 rekker på 5stk i hver rekke + 2 over verksted benken og 1 over hver port vinklet innover..

 

Kommer med noen bilder av bygget en av dagene..

 

Min erfaring med lys i mi garasje på 60m2 er at ej har nå 8 stk lysarmatur i tak på 1,3m med 2x36W-rør, noe mindre lys en det annbefaler ej ikke, så my lys bør det vær ej vil kalle det minimum, ej skal ha mer over arbeids benk når den kommer på plass, ser også at du får som en dø sone med lys på bilene nede på siden så eventuelt ha noen lys på siden som skråer ned mot gulv( det tror ej ej villa hatt som egen bryter når det er lys som du trenger for å skifte hjul etc) der er jo mangen alternativ for lys nede på siden også da spørs hva du har på veggene etc. venter på bilder :)

Mvh

Andrè

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se filmen jo-are la ut, vi har nå bare 14 armaturer oppe, men skal ha opp 7 til.

lokalet er ca 100kvm. godt med lys der nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se filmen jo-are la ut, vi har nå bare 14 armaturer oppe, men skal ha opp 7 til.

lokalet er ca 100kvm. godt med lys der nå

 

Ej skal til å ha på epoxy snart ej også, ser dere har brukt Mapefloor SL er den å annbefale i forhold til 2 komponent ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi har ikke lagt den selv, det sto gårdeieren/norsk gulvteknikk for. Den er solid, men tåler ikke gnist fra sveis/vinkelsliper. da blir det svi merker, men sånn er det vel med all epoxy.

og det holder seg naturlig nok ikke så blankt over tid.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny kåk! Mye planer?

Pøs på med bilder:D

Tnx ! :)

Planene er lagt ja.. :D

Skal opp om et par dager sammen Lillebror og ta en siste inspeksjon / idèmyldring før overtakelse 15 januar.. :)

Prosjekttråd / planer vil komme som egen tråd så fort vi har spikra planen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom gjerne med flere spennende garasjebilder folkens:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det nytt "garasjeprosjekt" på lillebror og meg.. ;) Han er nå i Befalsskolen i 4 år og trengte et nytt sted å bo + plass til sin Golf 3 og VW passat - 81 , og da dette dukket opp på finn.no var det bare å slå til !!

10x15m verksted innvending med goood plass !!, tråd kommer etter overtakelse 15 januar :)

Blir å pusse opp litt i verkstedet litt før innflytting, men Audi 50`n min skal iallefall få et nytt sted å bo : smil :

 

Inspirasjon til farge/maling invendig tas gjerne i mot :)

 

52_-1577391519_xl.jpg

 

Har du noko oppdatering då, 3 dager siden no for overtakelsen:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du reist tilbake i tid, Frank? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekle Christer ligger på stranda i Miami og koser seg i godt vær så tviler på at det kommer noe oppdates derfra før han er hjemme igjen hvertfall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kall det gjerne en garasje.. En hule med inspirasjon er det iallfall :)

IMG088-2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toten Custom 4->: ja ::P

 

Det andre rommet i verkstedet (fant ikke noen bedre bilder, så da må det bli med gamlebilen):

IMG_3299_1.jpg

 

IMG_3300_1.jpg

 

Og et der man ser snurten av begge rommene:

IMG_6503.jpg

 

Kroken min:

IMG_3079.jpg

 

Ikke noe fansy opplegg, men stort, ligger skjermet til, billig å leie og veldig kjekt med så stor lagringsplass (spesielt når Eirik kjøper så mye japansk skrapmetall):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veldig kjekt med så stor lagringsplass (spesielt når Eirik kjøper så mye japansk skrapmetall):)

 

: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kem sin kvite 35i?

Ka som står i den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dama sin - min gamle. Står en 90hk TDi i den - perfekt til cruising, men å kjøre forbi folk må du planlegge. Såklart bedre etter blending av EGR og rensing av innsug, samt fjernet katalysator, men fortsatt ikke en rakett:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig mye fete garasjer!! Pøs på med flere bilder! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at flere har lagt fliser på gulvet i garasjen. Har dere gulvvarme da, mtp fugene osv? Jeg har nytt hus med integrert garasje, isolert, med loft, godt belyst osv osv.

 

Skal ta gulvet nå i sommer, men usikker på om jeg skal male det eller legge fliser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at flere har lagt fliser på gulvet i garasjen. Har dere gulvvarme da, mtp fugene osv? Jeg har nytt hus med integrert garasje, isolert, med loft, godt belyst osv osv.

 

Skal ta gulvet nå i sommer, men usikker på om jeg skal male det eller legge fliser.

 

Kom med bilder da mann! :)

 

Ja er selv i tvil om jeg skal legge fliser etc med tiden, ser jo digg ut...men er det like praktisk?

 

Skulle å likt å fått litt mer info fra folk også hva de har gjort med ventilasjon når de har isolert garasje, som alle sikkert vet så er det ikke bra for en bil å stå i en varm og fuktig garasje. Kommer feks inn mye fuktighet fra bilen på regnfulle dager samt vinter etc. Digg med varm og tett garasje når man skal jobbe der, men er absolutt ikke bra for bilen, så god ventilasjon er her svært viktig.

 

Selv tenkte jeg å legge inn minst 4 stk ventilasjonsluker, 2 stk nede på gulvet på ene veggen samt 2 stk høyt oppe på den andre i motsatt retning. Da får man god sirkulasjon, samt det også trekker litt fra garasjeporten (ihvertfall fra min ettersom den ikke er isolert). Da kan jeg bare stenge igjen lukene om jeg har planlagt å jobbe der og kjøre på med varmeovn eller lignende. Planlegger også å få satt opp avtrekksvifte i taket, evt som starter automatisk om fuktnivået skulle bli for høyt.

 

Noen gode innspill her basert på egne erfaringer/tanker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.