Bilder av din GARASJE - inspirasjon!

Anbefalte innlegg

så var det 2 etg.

061.jpg

064.jpg

060.jpg

055.jpg

056.jpg

Internett er også viktig å ha :)

053.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta var jo en fin garasje Andre...:) Greit "gutterom" du har oppå oxo...;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta var jo en fin garasje Andre...:) Greit "gutterom" du har oppå oxo...;)

 

Takker :) oppe er ej kjempe fornøgd :) nede er ej ikkje heilt ferdig enda, så når gulvet å arbeidsbenk er på plass så blir ej sikkert fornøgd :)

Ser du har planer om en kjempe bra garasje du også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg få flytte inn i 2 etasjen på garasjen din? Var dritfint!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker :) nei den er ikkje til utleige ;) der bruker ej å holde til når det blir for mye mas heime hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig kommet ett steg lengre med garasjen min.

 

Jeg har fått opp 9 stk Poseidon armaturer med T5 lysrør (2x49W). Lysrørene har blitt plassert i 3 rekker hvor jeg har 1 bryter til hver enkelt rekke, den mitterste rekken har også blitt koblet til med bevegelsesmelder som jeg har plassert over døren. Genialt at lyset går på når jeg åpner porten og skal rygge inn i garasjen på senere kvelder, samt når jeg går inn døren.

 

Ellers har jeg fått opp utelys med fotocelle montert på den ene ytterveggen, utendørs stikkontakter, bryter til åpne/lukke porten, samt arbeid med innv. stikkontakter pågår.

Alt er koblet via sikringskap i garasjen med 16A sikringer (1 til lys og 1 til stikkontakter).

 

9732b328.jpg

 

ead06368.jpg

 

f5cf2468.jpg

 

96fe3a83.jpg

 

Utebelysning

 

6bef234d.jpg

 

3645998b.jpg

 

efd4c0cb.jpg

 

Fikk også tak i denne på finn.no, gratis:D

 

a5cb0acf.jpg

 

Samt også kjøkkeninnredning, gratis!! :D

 

a1f92093.jpg

 

Har her plukket ut hvilke skap jeg vil ha, her er så klart ingenting montert. Overskapene på benkeplaten skal så klart opp på veggen.

 

389baad1.jpg

 

Planen er å kappe "beina" på dem og få dem montert på vegg slik at treverket ikke er i berøring med bakken med tanke på fukt etc, samt få kjøpt inn større benkeplate siden denne ble for liten. Tenkte det også kunne være greit med ett mellomrom mellom underskapene slik jeg kan trille inntil med stolen når jeg holder på med diverse småarbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøkkeninnredningen ble montert opp nå i helgen, kanon digg å endelig ha masse oppbevaringsplass!

Ny og større benkeplate blir kjøpt inn etter hvert.

 

Neste plan nå er å få grunnet samt malt over betongveggene.

 

b5f15bca.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant no crappy bilder fra når jeg og en kammerat flytta inn i "garasjen" vi leier.

Er 5m til taket på det laveste.. Sikkert 10m til møne.

Mener det er 250-300kvm en plass, husker ikke måla akkurat nå.

Hems med furtebu, sofa/sittefasiliteter, kjøleskap, micro, pc, internett +++

 

Dette bildet er tatt fra ca. midten av langveggen og opp mot hemsen.

243854_10150630927825442_780715441_18749

 

Dette bildet er tatt fra hemsen og ned på gulvet.

243377_10150630955055442_780715441_18749

 

Den røde firesøylern er solgt, og en tosøyler skal opp.

IMG_0240.jpg

IMG_0247.jpg

IMG_0248.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja.. Det gjør nok vondt for dere gutta men det er faktisk Volvo det går i!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steike, var ihvertfall ikke mangel på plass! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å jo!! Har fortsatt biler stående hjemme fordi det er fullt. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips til hvordan man kan forberede en garasje best mulig for hobby lakkering ?

Tenker ikke type lakkboks, men hva kan gjøres for å gjøre den så lakkeringsvennlig som mulig,

Skal bygge ny garasje nå og trenger tips til dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vifter som blåser ut , gulv som ikke holder på støv som fliser , vaskbart gulv så du får vaska bort støv.. Noe jeg kan tenke meg :)

Også kanskje en løsning i taket der du kan trekke for så du får en "hall"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vifter som blåser ut , gulv som ikke holder på støv som fliser , vaskbart gulv så du får vaska bort støv.. Noe jeg kan tenke meg :)

Også kanskje en løsning i taket der du kan trekke for så du får en "hall"

 

Takker,

 

Har forstått det slik at litt av hemeligheten med lakkboks er at den lager undertrykk/vacum i rommet.

Men vil det ikke da bli dratt inn støv i rommet om det ikke er pottetett ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker,

 

Har forstått det slik at litt av hemeligheten med lakkboks er at den lager undertrykk/vacum i rommet.

Men vil det ikke da bli dratt inn støv i rommet om det ikke er pottetett ?

 

Det vil nok dra støv inn små hull som ikkje er tett.

 

Men varme er jo også viktigt, har tenkt ein del på liggnende prosjekt, eg ville hatt avløpsrenne i midten av garasjen slik at du kan spyle gulvet og hindre at støv fyker opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har drevet litt med det i min garasje. Viktiste er nok avtrekk og godt lys. Du bør/må ha mulighet for å vanne gulvet slik at det blir mest mulig støvfritt. Da kan du bare bruke en svaber etterpå og dra ut vannet og gulvet er like fint uten lakkstøv. Varme er også et pluss, jeg har pleid å varme opp til i overkant av 30 grader når jeg er mot slutten av sprøytinga så det står å herder i et par timer. Må jo da ha varme som ikke behøver vifter for å varme, eks panelovner.

Bør også dekke over med plast det som ellers er i rommet av verktøyskap osv osv ellers blir det fort lakkstøv på alt som er. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har drevet litt med det i min garasje. Viktiste er nok avtrekk og godt lys. Du bør/må ha mulighet for å vanne gulvet slik at det blir mest mulig støvfritt. Da kan du bare bruke en svaber etterpå og dra ut vannet og gulvet er like fint uten lakkstøv. Varme er også et pluss, jeg har pleid å varme opp til i overkant av 30 grader når jeg er mot slutten av sprøytinga så det står å herder i et par timer. Må jo da ha varme som ikke behøver vifter for å varme, eks panelovner.

Bør også dekke over med plast det som ellers er i rommet av verktøyskap osv osv ellers blir det fort lakkstøv på alt som er. :)

 

Mange takk for svar,

 

Har plalnagt lang sluk, med rist for å ha mulighet til å vaske der inne vinterstid samt en stor Jøtul vedfyr bak i ene hjørnet.

Da er det med andre ord avsug og filter på luft inn som bli utfordringen :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke undertrykk men litt overtrykk skal en lakkboks ha :)

http://www.interfil.no har filter som ikke koster halve hånda, kassetter til filtrene lager du selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke undertrykk men litt overtrykk skal en lakkboks ha :)

http://www.interfil.no har filter som ikke koster halve hånda, kassetter til filtrene lager du selv

 

Det rimer bedre ja :-)

 

Finnes det noen fasit eller ferdige oppsett med vifte inn og ut ?

Sikkert noen kubikkmetermål som skal stemmer overens.

Samt at luft inn skal komme oppe på veggen og luft ut nede ved gulvet, eller ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en som jeg kjenner har laget seg lakkboks. vifter som blåser inn fra taket. med filter forran. og utluften går igjennom drenerings kanalene i gulvet. fungere knall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en som jeg kjenner har laget seg lakkboks. vifter som blåser inn fra taket. med filter forran. og utluften går igjennom drenerings kanalene i gulvet. fungere knall.

 

Hadde vært kanon å fått sett noen bilder av denne garasjen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver med å planlegger et bygg på 10x24m som 10x10 skal vere verksted, takhøyde oppunder 4m.

 

Hvordan er det med "isolerte" porter, er de så isolerte at en kan holde 15grader inne hele vinteren ute å blakke seg fulstendig?

Resten av verkstedet blir fullisolert med 15cm i vegger og tak....

 

Hvor kjøpes isoler porter av tilfredstillende kvalitet i størrelse 5x3.5m?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver med å planlegger et bygg på 10x24m som 10x10 skal vere verksted, takhøyde oppunder 4m.

 

Hvordan er det med "isolerte" porter, er de så isolerte at en kan holde 15grader inne hele vinteren ute å blakke seg fulstendig?

Resten av verkstedet blir fullisolert med 15cm i vegger og tak....

 

Hvor kjøpes isoler porter av tilfredstillende kvalitet i størrelse 5x3.5m?

 

Crawford porter er skikkelig greier...

Vi har to på verksted vårt, 5x4m og 3x4m.. Vi har 6m under taket, og ellers 110kv.. Holder grei temp der med en 5kw vifteovn. Men det beste er om du feks har en litt grom dieselvarmer som du kan sjokkvarme med når du skal være der. Og ellers bare ha noe der som holder plussgrader :) Det har vi nå. Den lille vifta er bare vedlikeholdsvarme, og den andre er en 90kw dieselvarmer til sjokkvarme :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er endelig garasjen her hjemme ferdig. Det er deilig å endelig ha et skikkelig sted å stå når bilen skal ha sin spa-behandling.:):)

 

DSC01543-Kopi.jpg

DSC01544-Kopi.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.