Anbefalte innlegg

Er'n pratsjuk så er'n pratsjuk.. :D

 

Hehe - ja jeg vet jo forsåvidt åssen det er :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pøsj, du skrev jo i starten på tråden at du og likte å skravle, syns ikke du er så alt for ivrig, frøken.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pøsj, du skrev jo i starten på tråden at du og likte å skravle, syns ikke du er så alt for ivrig, frøken.. ;)

 

Jammen... Je er så lite på nett på kveldene ama : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får du prøve å få gjort noe med dét, ama.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg HATER bring!!!!! møkka firma klare ikke si fra eller legge igjen en lapp når de kommer med pakke, kan ikke regne med at folk er hjemme hele dagen. og levert til nermeste postkontor, hjelper lite når de enda ikke ha kommet med den dit!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MÆRN. Je skar dusje nå. Ja takk!

 

*likerdette* : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen elektrikere her som kan svare meg på noen enkle spørsmål?

 

Er det sånn at om man pusser opp et rom, har man da lov til å legge trikkerrørene selv, og dra kabel gjennom disse selv. Eller må det være en godkjent elektriker for å gjøre denne jobben?

Hadde en diskusjon med ei på jobben i dag, og ho påsto hardnakka at det ikke var lov å gjøre noe som helst som ligner på elektrikerarbeid på egen hånd.

Mens jeg mener at jeg har hørt at en kan gjøre klart alt for tilkobling. Altså at man kan legge rør, trekke ledning gjennom rørene og ut i boksene, merke ledningene godt slik at det ikke er noen tvil om hvilke ledninger som er hva, men at en må ha en godkjent elektriker til å fysisk skru ledningene til tilkoblingspunkter i både sikringsskap og kontakter/brytere/whatever.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har egentlig ikke lov til å gjøre sånt sjøl ;) men du kan jo spørre han som skal instalere resten der om råd, og om det er greit... Men det er sjukt irriterende om det mangler ett rør i veggen/er lagt opp feil!

 

hilsen trikkern ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Egil, og takk for det. Det er ikke alle som liker disse lyktene, men jeg og liker de, syns de kler bilen godt jeg :) Har jeg møtt deg tro?

De lyktene sto på bilen når jeg kjøpte den, men hør med FK Autoparts eller Håkon Sandberg, begge de fører disse lyktene vet jeg.

du får ha god bedring og velkommen ut igjen så snart som rå er :)

 

med bil har du da møtt meg. men du har noen muligheter da. hehe kan ha møtt meg meg i mye biler hehe

kan ha møtt meg i en sort a6 avant 4b eller a6 4f avant. vis ikke så hadde jeg den audi coupen 85 med urbredding på tdm hamar. men har kjørt en grøn sharen med grå takboks ser ikke ut. den skal leveres til helga da Jævla Nordea ikke vil betale regninga på a6 4f. så får igen den til helga. da jeg betaler den ut. har stått på verksted siden 6.8. sendt saken til forbrukerrådet:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har egentlig ikke lov til å gjøre sånt sjøl ;) men du kan jo spørre han som skal instalere resten der om råd, og om det er greit... Men det er sjukt irriterende om det mangler ett rør i veggen/er lagt opp feil!

 

hilsen trikkern ;)

 

Oi, så om du forhører deg først om hvor trikkern sier det er best å legge rør, og man skrur boksene sjøl, tar masse bilder for dokumentasjon osv, så har man faktisk uansett ikke _LOV_ til dette? Selv om de fleste gjør det, så er det ikke hva man gjør jeg lurer på, men lovens bokstav.. Jeg trodde faktisk at så lenge man lar ledningene være utilkoblet i begge ender så hadde man lov til å skru opp bokser, rør osv.. Jævlig surt at ho traktorlesba på jobb skal få rett da, jeg kommer ikke til å nevne dette med ett eneste ord igjen om det viser seg at jeg hadde feil vertfall, haha :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med bil har du da møtt meg. men du har noen muligheter da. hehe kan ha møtt meg meg i mye biler hehe

kan ha møtt meg i en sort a6 avant 4b eller a6 4f avant. vis ikke så hadde jeg den audi coupen 85 med urbredding på tdm hamar. men har kjørt en grøn sharen med grå takboks ser ikke ut. den skal leveres til helga da Jævla Nordea ikke vil betale regninga på a6 4f. så får igen den til helga. da jeg betaler den ut. har stått på verksted siden 6.8. sendt saken til forbrukerrådet:evil:

 

Oki, da har jeg sikkert møtt deg langs veien en eller annen gang.. :D Var ikke på TDM Hamar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, så om du forhører deg først om hvor trikkern sier det er best å legge rør, og man skrur boksene sjøl, tar masse bilder for dokumentasjon osv, så har man faktisk uansett ikke _LOV_ til dette? Selv om de fleste gjør det, så er det ikke hva man gjør jeg lurer på, men lovens bokstav.. Jeg trodde faktisk at så lenge man lar ledningene være utilkoblet i begge ender så hadde man lov til å skru opp bokser, rør osv.. Jævlig surt at ho traktorlesba på jobb skal få rett da, jeg kommer ikke til å nevne dette med ett eneste ord igjen om det viser seg at jeg hadde feil vertfall, haha :P

 

nå blei jeg litt usikker :P jeg ville ikke gitt en kunde lov til dette hvis jeg ikke kjente kunden, og hadde gått igjennom alt med han ;)

Men jeg tror at du ikke har lov til å legge opp selv

 

du kan få lov til å si at du har lov ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Damn.. får håpe hun la denne ballen død i dag da, selv om jeg tviler. Ho er så jævlig irriterende, så jeg var påståelig som F i dag og fikk til slutt stoppa kjeften påa, hehe.. Men om jeg tok feil så er jo ikke DET så kult da. Vertfall ikke nå som jeg vet at jeg tok feil selv, var hellig overbevist om at jeg hadde rett før i dag vertfall :D

Men klart, som du sier, så kan en ikke vite hva som skjuler seg i røra osv til en ukjent dude..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trikker arbeid de røre vi da vel ikke: klø : mener og ha hørt det du sa at man kunde lege det opp men ikke koble det til. for det er jo ikke noen som driver med strømen i sit eget hus.: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, i huset jeg hadde så gjorde jeg mye sjøl, men hadde alltid en kompis som er trikker til å se over liksom, men han visste at jeg gjorde en mer enn bra nok jobb, for jeg vil ikke bare at det skal være i orden, men også se bra ut.

Men som Petter er inne på, som trikker som skal skrive under papirene etterpå så er det vel ikke noe kos å skrive under på noe man ikke vet hvordan er gjort..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg føler jeg lever på 80-tallet, igjen..

Arne Treholt er i alle medier, A-ha er på verdensturné, på kino går Karate Kid og Wall Street, det er krig i Afganistan, alle skal jogge, Nils Arne Eggen trener Rosenborg, alle går i tights og vi lader opp til VM på ski i Oslo.

 

Men hvorfor Samantha Fox er byttet ut med Marianne Aulie, det skjønner jeg ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå blei jeg litt usikker :P jeg ville ikke gitt en kunde lov til dette hvis jeg ikke kjente kunden, og hadde gått igjennom alt med han ;)

Men jeg tror at du ikke har lov til å legge opp selv

 

du kan få lov til å si at du har lov ;)

 

men du har jo synlig anleg også er det samme regler der mener du. skal ikke love noe men mener det er lov. men på skult anleg så vil jo det innebere mere jobb for dere i og med dere må kotrollere alle faser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men du har jo synlig anleg også er det samme regler der mener du. skal ikke love noe men mener det er lov. men på skult anleg så vil jo det innebere mere jobb for dere i og med dere må kotrollere alle faser.

 

i detta tilfelle var det jo snakk om skjultanlegg, men på åpentanlegg ser man lett om noe er gjort feil og da er det jo bare å rive ned igjen, og begjynne på nytt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja men er det lov og lege åpent selv og ha andre til og koble da? for det er jo fy fy og koble det selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja men er det lov og lege åpent selv og ha andre til og koble da? for det er jo fy fy og koble det selv.

 

skal få sjekka det opp ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er billetter bestillt på SOLBERG EXTREME :D fler som skal ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang det trikker greiene. Har du en deal med en elektriker, så ser ikke jeg problemet. Men det er de som skal gå go for anlegget, skrive under papiret osv osv. Så er det mye rart som er gjort så er det firma som får svi. Du kan jo gjøre mye sjøl, spørsmålet er hvor langt den trikkern evt firma vil gå når det gjelder å underskrive på papiret.

Så er det hvor godt det blir kontrollert!? Har gjort opp det meste hjemme hos foreldra mine, er ikke noen nye papirer osv. Har hatt kontroll, eneste han pirka på var at pumpa som var satt inn i senere tid ikke var jorda. Enda det var nye spottere stikk osv. Gjør du en ordentlig jobb, så vil jeg si at det ikke er no fare.

Men de fleste klarer vel å bore og trekke et rør?

 

ps, er elektriker ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang det trikker greiene. Har du en deal med en elektriker, så ser ikke jeg problemet. Men det er de som skal gå go for anlegget, skrive under papiret osv osv. Så er det mye rart som er gjort så er det firma som får svi. Du kan jo gjøre mye sjøl, spørsmålet er hvor langt den trikkern evt firma vil gå når det gjelder å underskrive på papiret.

Så er det hvor godt det blir kontrollert!? Har gjort opp det meste hjemme hos foreldra mine, er ikke noen nye papirer osv. Har hatt kontroll, eneste han pirka på var at pumpa som var satt inn i senere tid ikke var jorda. Enda det var nye spottere stikk osv. Gjør du en ordentlig jobb, så vil jeg si at det ikke er no fare.

Men de fleste klarer vel å bore og trekke et rør?

 

ps, er elektriker ja

 

Fins mange raringer der ute ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.