VACN Hovedtreff - Våler 2011 - 4-5 Juni

Anbefalte innlegg

08:00 - Porten åpner

09:00 - Førermøte

09:30 - Teknisk kontroll starter (Vi starter tidligere om praktisk mulig)

10:00 - Banekjøring starter

17:00 - Banekjøring avsluttes

 

Søndag:

 

08:00 - Porten åpner

11:00 - Bedømming av utstilte biler starter

12:30 - Førermøte

13:00 - Banekjøring starter

13:30 - Bedømming avsluttes

15:00 - Premieutdeling

17:00 - Banekjøring avsluttes

 

Kan jeg spørre om biler som skal til utstilling må kontrolleres? Tenkte jeg skulle dukke opp, men orker ikke kjøre på banen og det er vel der teknisk kontroll gjelder ^^ Ikke spesielt glad i teknisk kontroller, selv om bilen er i godkjent stand. Blir biler bare bedømt på søndag? Så hvis man er der på lørdag men ikke søndag så blir man ikke bedømt? Mange spørsmål, men ikke vært på stort treff før ^_^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg spørre om biler som skal til utstilling må kontrolleres? Tenkte jeg skulle dukke opp, men orker ikke kjøre på banen og det er vel der teknisk kontroll gjelder ^^ Ikke spesielt glad i teknisk kontroller, selv om bilen er i godkjent stand. Blir biler bare bedømt på søndag? Så hvis man er der på lørdag men ikke søndag så blir man ikke bedømt? Mange spørsmål, men ikke vært på stort treff før ^_^

 

Kun biler som skal ut på banen kontrolleres, og da bare for sikkerhet og støy.

Utstilling med bedømming er kun på søndag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hurtig svar john-arne ;) vet du om noen av gutta fra follo som skal dit eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir utstillingsklassene i år på hovedtreffet ? er det tilbake til gamle standard ? sms stemming? topp fem / ti ? Noe avklaring her ?

 

Kunne kanskje hatt ei avstemming på hva folk vil ha? Funket bra med topp 5 audi og vw og de andre klassene som på hadeland feks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres fine ut de klassene de har ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe vondt ment Mats men siden du ikke har vært på de tidligere våler treffa så er det vel ikke akkurat du som har den mest utdypende mening her.

 

I de tidligere år så var det klasser a golf 1 / 2 så golf 3/4 osv som var inndelinga og dermed klassa man ble dømt i. Endog var det også da stort oppmøte i hver klasse som igjen gjorde muligheten for denne type bedømming mulig.

 

Når man ser på hva som kommer på treff for tiden så blir det såklart vanskelig å kunne lage feks en golf1 / 2 klasse da det på det meste kan dukke opp 10 biler. da blir det for dumt å ha 3 pokaler i denne klassen. Man kan jo strekke det videre innenfor andre deler men det vil alltid være vanskelig å lage en klasse uten å vite hva som kommer.

 

Husker ene året hvor det var golf1,golf2,jetta1,jetta2,scirocco1,scirocco2 og corrado i samme klasse.

 

Men min mening på et treff hvor det antatt å ha et oppmøte på over 100 utstillte biler så burde det være noe utover topp fem.

Når attpåtil en bil kan vinne innenfor topp fem og feks topp vw / audi. så "mister" man en pokal til de andre. Vinner man topp pokalen i en klasse og får en av underpokalene også blir det noe som skurrer litt med tanke på utjevninga. Men nå er det ikke jeg som skal avgjøre dette her men syns treffgruppa i styret kan ta en avgjørelse og komme med en uttalelse om dette. Bare se litt på hva som har blitt brukt opp gjennom tiden på forskjellige treff og se om dere kommer fram til en fornuftig oppdeling som forsvarer antall utstillte mot pokaler. Det finnes veldig mange fine biler i klubben og mange som skiller seg ut på hvert sitt område.

 

Ble litt rambling kjapt på tastaturet nå men håper man får gitt et par innspill alikevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unødvendig å påpeke at min stemme er mindre verdt enn mange andres -.-

Jeg ville bare vise at jeg var enig med hva bjørnar sa. Jeg har vært på mange store treff, men ikke stilt ut bil selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes det er like greit å gjør som i 2010

 

Beste Audi

Beste VW

Top 5 VW

Top 5 Audi

Longest distance

Beste Lakk

Beste interiør/stereo

Beste felg

Beste innovasjon

Beste Classic

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det punktet som kalles "publikums favoritt" er jo også litt kul kategori : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det punktet som kalles "publikums favoritt" er jo også litt kul kategori : )

 

det går under beste vw og beste audi. det er gjerne peoples choice

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til utstillingen trengs det dommere til å avgjøre premieringen. Noe for deg?

 

Det er en kjennsgjerning at dette har blitt satt sammen litt i siste liten ved enkelte treff. De som synes dette virker interessant kan jo gå og kjenne litt på om dette er noe de kunne tenke seg å gjennomføre. Det er IKKE en omfattende arbeidsoppgave å påta seg!

 

Tenkte bare på "publikums favoritt" ikke alltid er samme som dommernes favoritt ^.-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er sikkert, vi må vise frem hvem som vinner hva og lage litt show ut av det. Mange som ikke vet hvem som har vilken bil, og da er det meningsløst at folk kommer fram og henter pokalen. Også kult å få det på tape slik at man kan se tilbake på det om 5-10 år :) Det er MIN mening

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig Bjørnar, var med på et treff i Drammen for noen år siden, samt på Valdres nå i helgen hvor vinnere kjørte bilene sine frem og mottok pokalen sin samt linet bilene for bilder etterpå.

Og det er utrolig mange som ikke vet hvem alle er på ansikter,samt det hender jo også at det bare blir sagt utstiller nummer og da blir det mange spørsmålstegn blandt folket.

 

Liker måten de gjør det på Bugrun, at vinnere får vite det på forhånd om de har vunnet og kjører en og en frem.

Men der blir det lagt lapper på vinduene og da kan jo folk se at "dette er en vinner", hva med å få med tlf nr på utstiller lapp slik at en sms blir sendt ut til vinnere og at de må henvende seg til klubbtelt etc. for videre info.. og deretter liner opp bak et hushjørne og kjører frem bilene sine etterhvert som de får signal på å kjøre frem.

 

 

Mine 50 øre hvertfall : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er helt enig at det burde vært lagd en løsning på dette, likt som på Bug Run.

Kanskje noe å få til på hovedtreffet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i det raymond sa. Kjøre fram og line opp for bilde av alle vinnerne er et bra oppsett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørnar og Arve er i treff/utstillingsgruppa, så vi skal klare å få til noe bedre på dette enn det har vært tidligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte sms løsningen som ble nevnt! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si sms løsningen fungerte meget dårlig da den ble utprøvd den gangen. Gikk hvertfall rykter om at folk la ut på facebook: Send melding til det nummeret med kodeord ditt og datt, vips personen hadde flere stemmer. Pluss at dette gir temmelig mye merarbeid vil jeg tro, og sjansen for at det går helt galt er stor! Hvis det var det du mente med sms løsning?

 

Om det var at vinnerne fikk en sms for å line opp bilene før premieutdeling, så er jo ikke den ideen så dum. Men plutselig har folk glemt å skrive ned nummeret på utstillingslappen, har ikke med seg telefon etc etc

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg for min del synes at det er mere stas å få en pokal hvor det står f.eks. "1.-2. eller 3.plass Golf 5/6", enn å få en pokal hvos det står "topp 5- 10 eller 15 VW".

Jeg jobbet alltid for å få til bra premieringer på utstillingene når jeg drev med dette, og mener personlig fortsatt at dette er den beste måten for et så stort treff som hovedtreffet er.

 

Ja, det er mye jobb å sette sammen de forskjellige klassene, men det er klubbens hovedtreff, og det skal være litt ekstra i mine øyne.

Ja, det blir mange pokaler å bestille (og å dele ut). Men det er ikke sånn at man MÅ dele ut alle pokalene i hver klasse. Man kan ha som en tommelfingerregel at max en tredjedel av bilene skal premieres i hver klasse. Og hvis dommerene mener at ingen av bilene i en klasse holder høy nok standard, trenger man ikke å dele ut noen premier i det hele tatt.

Når det gjelder premiene som blir til overs ved at man ikke deler ut alt, så er det ikke noe problem å inngå en avtale med leverandøren at man leverer tilbake ubrukte premier. Dette var i hvertfall ikke noe problem når jeg drev med dette.

 

Dette er bare min mening om hvordan det burde være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner jo at for enkelte er det å få pokaler det viktigste, og erfaringsmessig i forhold til klasse inndeling så blir det en del premiering som ikke er fortjent. SMS-avstemning er vel omtrent det mest tåpeligste som noengang har vært gjennomført og som Bjørnar sier over her så var en del som spredde ordet via Facebook at de måtte stemme på de.

 

Jeg synes top 5 (evt 10) + beste Audi og VW er nok i tillegg til spesialprisene. Så kan de som har et enormt behov for å ha pokkiser kjøpe de selv, de koster jo bare fra 60,- kroner og oppover.

 

Da får vi heller lage litt mer show under selve utdelingen der bilene kjører fram til podiet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så er det jo vannvittig kjedelig at topp fem vw blir 2 golf 2 scirocco og en vento ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg nevnte sms nå, så mente jeg det som ble skrevet over her, med at vinnerne får en sms hvor det står de har vunnet så de kan line opp bilene klare til å kjøre frem å få pokal. Sms-stemming er ikke noe bra!

 

Men jeg må si meg enig med Roger egentlig, hovedtreffet er jo et treff med 150+ biler og da ha topp 5 vw/audi er jo ganske lite? og ikke minst veldig vanskelig for dommerne! Men hovedtreff har kanskje vært topp 15 før? Eller er det rudskogen treffet som hadde det? Synes kanskje man kunne hatt klasseinndeling på våler, og topp X på rudskogen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg nevnte sms nå, så mente jeg det som ble skrevet over her, med at vinnerne får en sms hvor det står de har vunnet så de kan line opp bilene klare til å kjøre frem å få pokal. Sms-stemming er ikke noe bra!

 

Men jeg må si meg enig med Roger egentlig, hovedtreffet er jo et treff med 150+ biler og da ha topp 5 vw/audi er jo ganske lite? og ikke minst veldig vanskelig for dommerne! Men hovedtreff har kanskje vært topp 15 før? Eller er det rudskogen treffet som hadde det? Synes kanskje man kunne hatt klasseinndeling på våler, og topp X på rudskogen.

 

Det var faktisk en god idè Kristian, jeg skal lage et forslag til utstillings lapper og bedømmingsskjema slik at det blir litt mer oversiktlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men så er det jo vannvittig kjedelig at topp fem vw blir 2 golf 2 scirocco og en vento ?

 

Enig med deg her.

 

Og dessuten så synes jeg det er synd at utstillingspremieringen blir prioritert ned.

Det er jo tross alt minst like mange som stiller ut bilene sine, som det er biler som går på banen.

At man setter pris på å få en pokal som viser at også andre liker det man har gjort med bilen sin, ser ikke jeg noe galt med?

 

Og nei, jeg har ingen utstillingsbil selv, så det er ikke for min egen del jeg vil ha klasseinndelinger (før noen kommer med den).

Jeg personlig synes bare det blir litt mere profesjonelt å ha skikkelig inndeling, selv om dette medfører en del mere arbeid for de involverte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg her.

 

Og dessuten så synes jeg det er synd at utstillingspremieringen blir prioritert ned.

Det er jo tross alt minst like mange som stiller ut bilene sine, som det er biler som går på banen.

At man setter pris på å få en pokal som viser at også andre liker det man har gjort med bilen sin, ser ikke jeg noe galt med?

 

Og nei, jeg har ingen utstillingsbil selv, så det er ikke for min egen del jeg vil ha klasseinndelinger (før noen kommer med den).

Jeg personlig synes bare det blir litt mere profesjonelt å ha skikkelig inndeling, selv om dette medfører en del mere arbeid for de involverte.

 

Unnskyld meg, men hvor står det at utstillingspremieringen blir prioritert ned bare fordi alle ikke kan få en pokal med seg hjem? Og hva har det med banekjøringen og gjøre?

 

Hva er viktigst på et biltreff, er det å få pokkiser? Er det derfor vi møtes så ofte eller er det for å ha det hyggelig med mennesker som har en felles interesse? Se på hverandres løsninger og idèer?

 

Jeg husker det året det var sms-avstemning på Våler og jeg er glad at Bug Run kolliderte det året for å si det sånn. Jeg husker jo også hvem som la ut bilen på facebook for å få flest stemmer. Husker du?

 

Det skal være ikke være så enkelt å få pokkis pga. rett utstyrliste på en ny bil, senkeskåler, speilkapper og reps-hjul for å nevne noe.

 

Top 10 VW og Top 10 Audi + beste i hver klasse og spesialklasser er MER enn nok.

På Bug Run har dem EN-1 premie i hver klasse, kanskje det hadde vært måten og gjort det her også om vi skulle hatt klasseinndeling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.