VACN Hovedtreff - Våler 2011 - 4-5 Juni

Anbefalte innlegg

Ingen som sier det må være 3 i hver klasse. 1 eller 2 hvis det er mange er jo bra. Lettere for dommere og bestemme 1 av 10 biler som skal få pokal enn 5 av 75 også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

klasse indeling likt Bug Run er å foretrekke, med 1 pokal i vær klasse. Mye gjevere for dem som vinner da. Men skjønenr at det kanskje blir litt mange klasser da.

 

Ser også at noen vil ha Peoples Choice, Det ønsker ikke jeg (vet det er flere som ikke ønsker dette). Grunnen ble vel bevist i 2010 da en gjeng gærninger kuppa det og en sliten golf 1 fikk peoples Choice. Treffa våre er for små til at det ikke er for lett å kuppe det, ergo den med mest kompiser får peoples choice.

 

Jeg melder meg frivillig til å være dommer på utstillingsbiten om det skulle være behov.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hvor står det at utstillingspremieringen blir prioritert ned bare fordi alle ikke kan få en pokal med seg hjem? Og hva har det med banekjøringen og gjøre?

 

Hva er viktigst på et biltreff, er det å få pokkiser? Er det derfor vi møtes så ofte eller er det for å ha det hyggelig med mennesker som har en felles interesse? Se på hverandres løsninger og idèer?

 

Jeg husker det året det var sms-avstemning på Våler og jeg er glad at Bug Run kolliderte det året for å si det sånn. Jeg husker jo også hvem som la ut bilen på facebook for å få flest stemmer. Husker du?

 

Det skal være ikke være så enkelt å få pokkis pga. rett utstyrliste på en ny bil, senkeskåler, speilkapper og reps-hjul for å nevne noe.

 

Top 10 VW og Top 10 Audi + beste i hver klasse og spesialklasser er MER enn nok.

På Bug Run har dem EN-1 premie i hver klasse, kanskje det hadde vært måten og gjort det her også om vi skulle hatt klasseinndeling.

 

Som vanlig sitter jo du på fasit, og alle andres meninger er feil.: haha :

Men du kan mene akkurat hva du vil, jeg har sagt hva jeg mener.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som vanlig sitter jo du på fasit, og alle andres meninger er feil.: rock :

Men du kan mene akkurat hva du vil, jeg har sagt hva jeg mener.

 

Bra du har skjønt det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg nevnte sms nå, så mente jeg det som ble skrevet over her, med at vinnerne får en sms hvor det står de har vunnet så de kan line opp bilene klare til å kjøre frem å få pokal. Sms-stemming er ikke noe bra!

 

det var akk det jeg mente i innlegget mitt også.

Mente ikke SMS avstemming, NEI for all del, det vet vi som sagt alt om fra før!! : dum :

Men når dommere er ferdig med runda si og funnet biler som har blitt valgt ut sender de en sms til eiere av bilen, i stedet for å legge en gul lapp i ruta (som de gjør på Bugrun)

 

 

: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har brukt sms varsling til pokalvinnere se siste årene (ikke i år på valdrestreffet)

Problemet vi har hatt med det, er at ikke alle har fått med seg at de har fått sms, eller at de har skrevet mobilnummeret sitt så stygt, at vi ikke kan tyde alle siffer`ne. :)

Har vanligvis måtte lett etter eier av bilene for å informere dem. Ikke alltid så lett da vi ikke kjenner alle pokalvinnerne fra før. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer hvertfal oppover, og regner med at det går en kolonne fra Oslo på søndag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kolonne fra oslo på søndag? starter det ikke på lørdag da ;o?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er alltid noen som drar oppover på utstillingsdagen på søndag. For min del begynner dette treffet fredag kveld - med eller uten kollonne:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utstilling på søndag. Er vel ikke alle som skal kjøre på banen regner jeg med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer litt info angående banekjøring:

 

Vi har ligget i grenseland for banekjøring da vi har kalt det ferdighetskjøring.

Ettersom flere i klubben har biler som går forholdsvis raskt har dette medført krav om lisens og sikring av sjåfører.

Det vil derfor bli kjørt kurs i Norges Bilsport Forbund ved Hans Frisak regi for alle som skal kjøre på bane.

Det blir også krav til heldekkende klær (ikke brannhemmende pdd men det kommer nok).

Dvs ikke t-skjorte og shorts!

Vi kommer med flere detaljer etterhvert.

 

Fordelen er at alle får en lisens som kan brukes på Trackday og Gatebil i år.

De kommer også til å forlange dette.

Klubben dekker kostnaden for disse lisensene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer litt info angående banekjøring:

 

Vi har ligget i grenseland for banekjøring da vi har kalt det ferdighetskjøring.

Ettersom flere i klubben har biler som går forholdsvis raskt har dette medført krav om lisens og sikring av sjåfører.

Det vil derfor bli kjørt kurs i Norges Bilsport Forbund ved Hans Frisak regi for alle som skal kjøre på bane.

Det blir også krav til heldekkende klær (ikke brannhemmende pdd men det kommer nok).

Dvs ikke t-skjorte og shorts!

Vi kommer med flere detaljer etterhvert.

 

Fordelen er at alle får en lisens som kan brukes på Trackday og Gatebil i år.

De kommer også til å forlange dette.

Klubben dekker kostnaden for disse lisensene :)

 

Gjelder dette vanlig Gatebiler med tilnærmet original motorytelse også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antageligvis ja, de gidder vel ikke sjekke hver enkelt bil etter effekt og tar likegjerne alle på samme nivå i sikkerhet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da venter jeg spent på detaljene rundt dette. Kommer fort håper jeg!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette vil gjelde alle som skal kjøre på bane.

Teknisk kontroll vil bli litt mere omfattende i år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil denne lisensen dekke bilen også? Fint om dere legge ut all info omgående på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer snart med mer info, men dette er relativt nytt. Mulig Hans Frisak kommer med dette, han er innblandet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer litt info angående banekjøring:

 

Vi har ligget i grenseland for banekjøring da vi har kalt det ferdighetskjøring.

Ettersom flere i klubben har biler som går forholdsvis raskt har dette medført krav om lisens og sikring av sjåfører.

Det vil derfor bli kjørt kurs i Norges Bilsport Forbund ved Hans Frisak regi for alle som skal kjøre på bane.

Det blir også krav til heldekkende klær (ikke brannhemmende pdd men det kommer nok).

Dvs ikke t-skjorte og shorts!

Vi kommer med flere detaljer etterhvert.

 

Fordelen er at alle får en lisens som kan brukes på Trackday og Gatebil i år.

De kommer også til å forlange dette.

Klubben dekker kostnaden for disse lisensene :)

 

Dette er bra tiltak : ja :

Men hva med biler som har vognlisens? Blir det kjørt egne heat for disse,eller blandet med andre biler fremover?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hatt ett lite besøk av Jan-Andre Tærud hvor vi har fått klarhet på noen punkter:

 

  • Dette er ett banekjøringskurs som Hans Frisak holder på lørdag morgen 04.06 kl.0900, varighet ca 1 time.
  • Det er ikke i NBF regi men en tilnærming av NBF's regelverk.
  • Det blir utstedt banekjøringlisens som da ikke er det samme som vogn- og hastighetslisens.
  • Det blir holdt det samme kurset på Gatebil neste helg som ett pilotprosjekt.

 

Mere utfyllende info etterhvert som vi får den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende å få vite om man må kjøpe seg heldekkende kjeledress og av hvilken type!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende å få vite om man må kjøpe seg heldekkende kjeledress og av hvilken type!!

 

Man trenger ikke noe annet en genser og bukse som dekker til bar hud i år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man trenger ikke noe annet en genser og bukse som dekker til bar hud i år.

 

Ok! Da tar jeg med det!!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heldekkende kjøredress str. XXXXXXXXXXXL finnes det? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man trenger ikke noe annet en genser og bukse som dekker til bar hud i år.

 

Bare for å være heeeeeeeelt sikker :)

 

Betyr det at man må kjøre med "hel hjelm" og hansker også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.