#201 Skrevet Mai 25, 2011 Bare vær litt forsiktig med gassen på nordsiden (i utgangen av svingen før langstrekka) hvis du har gromt effektanlegg Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#202 Skrevet Mai 25, 2011 Pleier ikke det være 90 db da? Såpass ja blir litt spett det men er det noe Vålerbanen krever ? Får ikke Audi 80 min i nærheten av det. Også som et eksempel så er det 95db orginalt på en Rs4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#203 Skrevet Mai 25, 2011 Såpass ja blir litt spett det men er det noe Vålerbanen krever ? Får ikke Audi 80 min i nærheten av det. Også som et eksempel så er det 95db orginalt på en Rs4 RS4 tror jeg har 86 db som standard. MEn min bråker noe mere enn standard men ikke mye. Jeg har vært på 2 treff med 90 db grense i vår og ikke noe problem for min. Var også mange andre biler som var mye høyere enn min og de hadde null problemer med "føleren" der. Var også en veldig sprek urquatro (øystein hansen sin) der med skikkelig effektanlegg. Han kjørte nå mange runder han ....... Om noen biler bråker ekstra, så vær litt forsiktig med gasse i den svingen fikk vi beskjed om av banesjefen Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#204 Skrevet Mai 25, 2011 Kan man oppleve at hvis man kommer seint på dagen, så kommer man ikke ikke inn? Ref noe lignende Halden i år? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#205 Skrevet Mai 25, 2011 Kan man oppleve at hvis man kommer seint på dagen, så kommer man ikke ikke inn? Ref noe lignende Halden i år? Nope, vi slipper inn folk hele helgen, fra fredag til søndag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#206 Skrevet Mai 25, 2011 Kort fortalt angående støykrav på Våler, gitt at jeg husker korrekt: Det er - som vanlig - unntaksvis at enkeltarrangement får benytte seg av 100dB grense. Det er fylkesmannen (evt tilsvarende kommunal etc myndighet kommunalt) som setter en begrensning på antallet tilstelninger som får benytte 100dB, og øvrige arrangement skal overholde 90dB. Støy måles 45 grader fra eksosutløp, på 1m distanse, i teknisk kontroll utført av klubben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#207 Skrevet Mai 25, 2011 Da slipper jeg å komme blir vel DHB i stedet får ikke bilen noe lavere en 96db Her er et utklipp fra kjøretøy hidden fra en RS4 Se linje 20 95db ;-) AUDI, A4 cabrio (8H7), RS4 quattro BR40205 Produksjonsår 06.06 - Typegodkjenning 52270132006 Fra 06.2006 Understellsnummer WUAZZZ8H37K800515 til Modell QUATTRO KW 309 Typebetegnelse QB6 HK 420 Modellbetegnelse AUDI RS4 Slagvolum 4163 Karosseri KABRIOLET Syl 8 Versjon QM63C0RS490 Motorkode BNS kW 309 ABS ccm 4163 ASR Ukjent Norsk motorcode BNS Motortype Bensinmotor Farge RØD (FLERFARGET) Kjøretøytype Reg. år utlandet/norge 2006 Drivhjul firehjul Reg. førsteg. Norge 07.12.2006 Bremsetype Ny/Bruktimp NY Bremsesystem Sist pkk-godkjent 20.07.2010 Drivstoff Bensin Neste PKK 31.05.2012 Kat. type Co2-utslipp 334 Karosseritype cabriolet Girkasse MANUELL Girkassetype Stand dB(A) 95 db(A) TECDOC Typenr. 19489 Omdreininger 5850 KBA Nøkkelnummer (kun for D) 7967 AAH Lengde 456 cm Bredde 181 cm Egenvekt 1845 kg Totalvekt 2305 kg Std. dekk foran 255/35R19 Std. dekk bak 255/35R19 Hastighetskode foran Y Hastighetskode bak Y Std. felg foran 9X19 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#208 Skrevet Mai 25, 2011 Da slipper jeg å komme blir vel DHB i stedet får ikke bilen noe lavere en 96db Her er et utklipp fra kjøretøy hidden fra en RS4 Se linje 20 95db ;-) Girkassetype Stand dB(A) 95 db(A) Da er det vel kanskje målingen vår som er for snill da flere RS4 har fått kjøre. Har du målt din til 96db på samme måte som vi gjør eller etter typegodkjenningen? Vil tro det er det som utgjør forskjellen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#209 Skrevet Mai 25, 2011 Da er det vel kanskje målingen vår som er for snill da flere RS4 har fått kjøre.Har du målt din til 96db på samme måte som vi gjør eller etter typegodkjenningen? Vil tro det er det som utgjør forskjellen. På gatebil i helga blei jeg målt til 96db 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#210 Skrevet Mai 25, 2011 På gatebil i helga blei jeg målt til 96db Min bil har gått igjennom alle tester på 90 db treff. Noen treff har ingen måling ved eksospotta. Da måles det ved at en person som sitter i svingen rett før langstrekka og ser på måleren der. De som bråkte for mye fikk bare beskjed om å roa ned gassen akkurat der. På Audi treffene har dem måling rett ved eksos potta som da blir noe strengere. Men såfremt du ikke har verst gromt effektanlegg så går det nok greit med bilen din vil jeg tro .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#211 Skrevet Mai 26, 2011 Prrøve å få tatt en ny db måling å se hva jeg får til hadde hvert morro å blitt med Clubben til Våler isteden for rattlås rally på DHB ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#212 Skrevet Mai 26, 2011 Betales det for banekjøring per bil eller per sjåfør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#213 Skrevet Mai 26, 2011 Per bil .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#214 Skrevet Mai 26, 2011 Er det mange som har tenkt seg dit på Fredag ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#215 Skrevet Mai 26, 2011 Er det mange som har tenkt seg dit på Fredag ? Bruker å være bra med folk da ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#216 Skrevet Mai 26, 2011 Det er meldt SOL og 19 grader der neste helg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#217 Skrevet Mai 26, 2011 Det er meldt SOL og 19 grader der neste helg! : cool ::venner: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#218 Skrevet Mai 26, 2011 Linker til bruk frem til treffet: http://www.yr.no/sted/Norge/Hedmark/V%C3%A5ler/Braskereidfoss/langtidsvarsel.html http://www.storm.no/vaer/braskereidfoss 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#219 Skrevet Mai 26, 2011 : cool ::venner: X2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#220 Skrevet Mai 26, 2011 Det er meldt SOL og 19 grader der neste helg! GLEDE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#221 Skrevet Mai 26, 2011 Æsj, ser ut som jeg ikke rekker å få i stand bilen igjen til hovedtreffet: bh : Kanskje jeg får tatt meg en dagstur hvis jeg får låne bil men, blir jo ikke noe banekjøring da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#222 Skrevet Mai 26, 2011 er det lov med prøveskilter eller ikke? burde stått sammen med resten av den utfyllende infoen i første inlegg, så vi slipper å lete igjennom "20 "sider..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#223 Skrevet Mai 28, 2011 Bare å møte opp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#224 Skrevet Mai 29, 2011 Vi ifra Eide hive sammen et lite anlegg som vi tar med nedover, mr. naas sa det funka greit.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#225 Skrevet Mai 29, 2011 DC1515? Til salgs? Pærværsje høytalere isåtilfelle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...