Diverse felgprosjektering: HTN Rennsport 8/9x15 - På'an igjen typ 2015

Anbefalte innlegg

Det burde bli bra det, ja;) Grunnen til at jeg har gått for 8" bak, er jo for å få plass til breiest mulig felg uten å måtte valse/banke/kutte, for det skal ikke skje på denne Golfen - skal gå ganske akkurat med med 8x15 ET25 bak så jeg når jeg prøvemonterte Rennsportene:) Kjørte med 8" med ET2 på den svarte 16v'en sist sommer, og det gikk forsåvidt greit etter litt voldtekt. Med 8½" og samme dekkdim, pluss høyere innpress, så burde gå minst like bra - om ikke bedre pga strekken du får med samme dekkdim eller smalere. Jeg skal kjøre Toyo 195/45, for gidder ikke å ha Nankang noe mer:p

 

Det fine med Meguiars AMP er at den er snill mot aluen når du påfører den for hånd, i motsetning til Autosol som har mye slipemidler i seg. Men torde ikke å prøve den sammen med maskin, men fungerte gull sånn jeg gjorde det også: ja :

 

Ser forøvrig ut som det kanskje ordner seg med ordren min også. Kryss fingrene for meg den som gidder:) Skal avgårde og hente noe i morgen, så da kommer det noen bilder her asap.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde bli bra det, ja;) Grunnen til at jeg har gått for 8" bak, er jo for å få plass til breiest mulig felg uten å måtte valse/banke/kutte, for det skal ikke skje på denne Golfen - skal gå ganske akkurat med med 8x15 ET25 bak så jeg når jeg prøvemonterte Rennsportene:) Kjørte med 8" med ET2 på den svarte 16v'en sist sommer, og det gikk forsåvidt greit etter litt voldtekt. Med 8½" og samme dekkdim, pluss høyere innpress, så burde gå minst like bra - om ikke bedre pga strekken du får med samme dekkdim eller smalere. Jeg skal kjøre Toyo 195/45, for gidder ikke å ha Nankang noe mer:p

 

Det fine med Meguiars AMP er at den er snill mot aluen når du påfører den for hånd, i motsetning til Autosol som har mye slipemidler i seg. Men torde ikke å prøve den sammen med maskin, men fungerte gull sånn jeg gjorde det også: ja :

 

Ser forøvrig ut som det kanskje ordner seg med ordren min også. Kryss fingrene for meg den som gidder:) Skal avgårde og hente noe i morgen, så da kommer det noen bilder her asap.

 

Ja, mine er et20 originalt med 7,5", så innpresset på 8,5" blir vel ca et8?

 

Samme her, Nankang er jo livsfarlig på vått, greit nok på tørt, uten at jeg har prøvd så mye dekk.

Har forhørt meg hos min lokalforhandler på toyo 195/45, han mente det var verdens beste dekk :P

 

Tenker å ta av bredderne, kappe vekk et spor ca midt på og brette opp kanten på skjermbuen, men ikke noe mer. Så får vi se hvordan det går, fremme er det hvertfall plass.

 

Ja, det var min erfaring også når jeg pusset opp felgene, har prøvd meg frem med endel forskjellig.

Autoglym sin er litt snillere enn Autosol, og AMP er enda snillere. Hvis du ikke har en perfekt overflate så er nok poleringssettet fra gasolin den beste veien å gå, slik det var i mitt tilfelle når jeg pusset ringene "fra bunnen av". Da får man tatt det groveste med grovpolering, ikke at korning 4000 er så grovt, men man får ikke slipt bort ALLE ujevnheter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette var du virkelig flink til Mads! :D Creds til deg! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, Bård:) Sånt er morsomt å høre for en stakkarslig Totning:p

 

Og dagens, om ikke helgens, gladeste nyhet:

You are a lucky guy.. i sell the lips to a friend in netherland.. so now we can send you the lips you wish!

 

 

2x 1,0“ BBS 15“

2x1,5“ BBS 15“

 

But we have to polish the two new lips.. so i think next week everything is ready to be shipped

 

Da er det bænkers, og jeg slipper å få noen ytterringer jeg ikke kommer til å få brukt på bilen: ja :

Ja, mine er et20 originalt med 7,5", så innpresset på 8,5" blir vel ca et8?

 

Samme her, Nankang er jo livsfarlig på vått, greit nok på tørt, uten at jeg har prøvd så mye dekk.

Har forhørt meg hos min lokalforhandler på toyo 195/45, han mente det var verdens beste dekk :P

 

Tenker å ta av bredderne, kappe vekk et spor ca midt på og brette opp kanten på skjermbuen, men ikke noe mer. Så får vi se hvordan det går, fremme er det hvertfall plass.

 

Ja, det var min erfaring også når jeg pusset opp felgene, har prøvd meg frem med endel forskjellig.

Autoglym sin er litt snillere enn Autosol, og AMP er enda snillere. Hvis du ikke har en perfekt overflate så er nok poleringssettet fra gasolin den beste veien å gå, slik det var i mitt tilfelle når jeg pusset ringene "fra bunnen av". Da får man tatt det groveste med grovpolering, ikke at korning 4000 er så grovt, men man får ikke slipt bort ALLE ujevnheter :)

Det stemmer det:) Innpresset synker med halvparten av det du bredder felgen utover med, og motsatt når du bare bredder innover.

 

Toyo er faktisk 100 hakk over Nankang, og kommer neppe til å kjøre med Nankang igjen, det er nå sikkert:p Alternativt kan du jo først prøve valse bak, og så lime bredderen på litt lengre ut enn den sitter originalt, så kan det hende det fungerer bra nok, om du ikke skal kjøre griselavt.

 

Må få kjøpt poleringssettet til Gasolin selv, sånn for å ha det i bakhånd i tilfelle jeg skulle få brukt for det - noe jeg garantert kommer til å gjøre en gang;) Fra bunnen av er man nok ganske så avhengig av å ha det for å få det blankt nok, ja:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var sentrene, og den ene tønna, tilbake fra sveising og omborring:) Sentrene ble også fylt i på der det var noen skader, samt glassblåst. Var å hørte pris på lakk i dag, så da blir det vel kanskje lakk i neste uke eller noe - må bare høre når Morten får tatt det.

 

IMG_3033.jpg

 

IMG_3034.jpg

 

IMG_3035.jpg

 

Som man ser, så kræsjet det ene bolthullet med det ene av de små hullene, men det var visst den beste måten å gjøre det på ettersom det hadde blitt konflikter på andre områder om man hadde gjort det annerledes. Er uansett ikke noen fare, for det er tykt gods utover i konen:)

 

En vel utført jobb, og meget billig - jeg er ihvertfall knallfornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo ikke dumt ut det der! Det letter jo litt muligheter hvis man er på leit etter spesielle felger, men ikke får de i riktig boltsirkel. Tør jeg spørre hva du betalte for dette? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen hindring når det kan plugges og borres om, nei:) Betalte vel også betraktelig mindre for all denne (sveising av tønne, senter, plugge, borre og glassblåse) jobben enn hva adaptere alene koster, så. Hehe.

 

Tar det på PM, da det er litt kjipt om noen snapper opp både pris og hvem som gjorde det, for da tipper jeg han som gjorde jobben kommer til å bli nedringt av folk som vil borre om og ordne andre ting. Han gadd ikke å gjøre det for "hvem som helst", så da er jeg tydeligvis ikke bare en noksagt - som jeg selv trodde: smil :

 

Men trenger fortsatt senterdekslene og røde emblemer med gull skrift, så rop høyt ut de som veit av noe sånt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tengt tanken reversert senter ? altså : senter - yttering - tønne , sett det på noen ,og kan være meget flott syn, synes jeg . Klem på med byggingen , blir gøy og se ! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke det. Tenkte faktisk på frontmontert senter, men det blir litt rart når anleggsflaten er så synlig som den er. Skal teste ut reversert etterpå og se hvordan det ser ut - ikke en dum idé, det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakmontert senter fungerte ikke med de ytterringene jeg hadde ihvertfall - mulig det er bedre plass på de breiere ytterringene, for ytterringen gikk ikke utpå tønna sånn som det var nå. Kanskje greiest også mtp plassen i hjulbua som jeg bare har akkurat av:)

 

Testmonterte den ene felgen i stad, med den ene ytterringen fra RMene jeg hadde som har blitt delvis polert opp.

 

IMG_3041_1.jpg

 

IMG_3042_1.jpg

 

Måtte også montere igjen to av Rennsportene for at Golfen skulle ha noe å stå på så lenge, ettersom Eirik skulle ha igjen Ronalene. 3mm mer plass enn dette får jeg med BBSene, så det skal gå akkurat med 8" ET25 uten å måtte gjøre noe med buene:

IMG_3045.jpg

 

IMG_3050.jpg

 

IMG_3052.jpg

 

Eirik måtte ut og lufte den delvis sammenskrudde Golfen sin en tur:

IMG_3049.jpg

 

Dett var dett for i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så smått endringer i planene, da det blir disse emblemene istedenfor:

BBS%20Emblem%20GruenGelb%2056mm%2009.24.

 

Senterdeksler er også i orden fra Justmatz:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir meget bra desse felgene, Mads! likte godt senterkoppene også, trur ikkje eg har sett slike før : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, håper det selv også:P

 

Nei, har bare sett det på et par andre RS på nettet, så når Eirik rotet frem denne butikken på Ebay i går, så var ikke valget vanskelig:) Prisen blir ca lik uansett, så.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det ikkje gale nei. Ilag med gullskruer og kvitt senter trur eg desse blir en vinner :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det:D

 

Fått slipt ned litt sveiser i dag, så da mangler det bare litt kjemisk metall som sparkel for å ta finpussen.

 

Litt før-bilder:

IMG_3064.jpg

 

IMG_3065.jpg

 

Og tønna:

IMG_3074.jpg

 

IMG_3073.jpg

 

Etter:

IMG_3067.jpg

 

IMG_3068.jpg

 

IMG_3069.jpg

 

IMG_3070.jpg

 

IMG_3071.jpg

 

IMG_3072.jpg

 

Tønna etter:

IMG_3076.jpg

 

IMG_3077.jpg

 

Slipte kun innvendig på tønna, så håper jeg at dekket holder lufta når jeg får på dekk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Har fulgt prosjektene dine sia jeg kjøpte brock felgene av deg, artig å se hvor mye bra du får til! imponerende. du må jaggu væra tålmodig! =) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se der ja :) bli bra detta!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt du har trua, Kim Rune: vinke :

Hei.

 

Har fulgt prosjektene dine sia jeg kjøpte brock felgene av deg, artig å se hvor mye bra du får til! imponerende. du må jaggu væra tålmodig! =) hehe

Jøss, det var deg det, ja? Hehe, det husket jeg nemlig ikke, for begynner å bli et par år siden det også:)

 

Uansett, mårn igjen, og takk for det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer:) er ei stund sia ja, men de holder seg enda. hehe

 

verse'go;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er godt å høre:) Har du noen tråd på Golfen her, eller et bilde av den? Bare å slenge ut bilde av den i denne tråden, for den så bra ut etter hva jeg kan huske:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt fornøyd med meg selv om dagen, for aldri har det vært så hjemmekoselig i verkstedet som det er nå. Har fått i orden enda mer der nå, så nå begynner jeg virkelig å trives ved arbeidsbenken min - jeg som ikke har hatt benk før i verkstedet:p

 

IMG_3079.jpg

 

Gått litt amok på Netthandelen i dag også, og kjøpt diverse dritt som skal plasseres i verkstedet:p

 

Eller så blir emblemene sent i morgo, og det samme med dekslene. Da er det neimen ikke mye som mangler lenger:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått grunnet og lakkert to av tønnene i dag. Felglakk og alugrunning fra Biltema, men det fungerer garantert mer enn bra nok:p Fin farge var det også - ihvertfall i mine øyne, gullgal som jeg er. Hehe.

 

Grunnet:

IMG_3080.jpg

 

Ett strøk:

IMG_3087.jpg

 

Og etter to strøk (ganske så røff overflate etter at jeg rensket de for dritt, så det er ikke sig man ser):

IMG_3088.jpg

 

Her ser man fargen sånn som den er, da bildene over er litt misvisende, men fant ingen hvitbalanse som gjorde at fargen kom ordentlig frem på kameraet:

IMG_3090.jpg

 

Ble mer enn bra nok til å være garasjelakkert, og mtp at det bare er en flate som såvidt synes fra utsiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling på photoshopping som kunne ha shoppet noen forskjellige farger på senteret?

 

IMG_1450_1.jpg

 

IMG_1442_1.jpg

 

IMG_0398.jpg

 

Marius Næss, du hadde jo bra peiling så jeg i tråden til Vågen, så hjelp gjerne meg også:P Ute etter å se gull senter, babyblått, hvitt, en mørkegrå farge og andre kreative forslag. Rosa, signalgrønn etc interesserer meg ikke:o Gjerne med forskjellig farge på senterkoppen også: Svart og gull senterkopp på de forskjellige fargene. Og hvis noen vil gjøre det, og er litt pirkete, så vil jeg at boltene skal forbli sin opprinnelig chromefarge og ikke samme fargen som senteret.

 

Har andre bilder også, dersom disse ikke er så veldig egnede:)

 

HTN er forøvrig litt trege med å svare, så ikke fått kjøpt ytterringer enda.

 

Kjøpte denne av deg for ei stund sia! Kongebil, og sinnsykt bra selger! Seriøs kar!

synd den er solgt nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blitt medlem du også, ja? Verden er sannelig ikke stor:p

 

Ja, bilen var god den - gikk som et skudd også:) Savnet den ganske fort, må jeg si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, medlem ja ;p kommer det også!

jada, gikk bedre enn man forventer fra en 16v.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.