Diverse felgprosjektering: HTN Rennsport 8/9x15 - På'an igjen typ 2015

Anbefalte innlegg

Høres ikke dumt ut det, nei:) Men for prisen Roger laget custom for, så er det ikke store summen for å bytte når/hvis jeg skal bytte farge på senteret - så det er jo positivt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, her har det vært mer motgang enn ting som har gått som smurt i det siste. Grunnen til at ene HTN-felgen "punkterte", var at den ene mutteren hadde løsnet. Grunnen var at akkurat den bolten var minimalt kortere enn de andre, og med de smale mutterene med veldig lite flate med gjenger, så fungerte det ikke selv om jeg fikk strammet det til med riktig moment - det er den eneste grunnen jeg kan se. Gullbolter fra Iclair er bestilt. Disse er egentlig til Schmidt, men med like stort hode som det er på Rennsportene, så da skal de passe. Disse er M6x35, og blir kappet til 32 for å brukes foran. Bak forblir de 35 ettersom det ikke er plassproblemer der. Dette er da 2mm mer enn den ene som løsnet var, og ca 1mm lengre enn de andre som fortsatt sitter på.

Men, jeg skal bruke Loctite foran denne gangen; hva slags Loctite brukes ved montering av bolter på skrudde felger? Er jo greit å få de opp igjen også:P

Og RSene har fått senterdeksler på seg, men jeg klarte selvsagt å fucke opp emblemene når jeg skulle skrape av litt overflødig lim på de før jeg monterte de. Var forsiktig som en hjernekirurg, men enda fikk jeg skrapet av noe av lakken. Ikke mye, men nok til at jeg ikke gidder å montere de og nok til at jeg har bestilt nye fra selveste Roger: ja : Det lille jeg fikk se av det ved testmontering, så passet det sinnsykt bra til både felger og bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et superkjapt google-søk ga meg dette ;)

Jeg brukte selv 290 når jeg monterte mine første gang, hadde ikke noe problemer med bolter som løsnet, men det var på RM, sikkert litt mer gjenger å ta tak i der ;) IKKE noe problem å få løst ved senere anledning heller, veldig greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har Googlet som en helt om dette, men ikke kommet over den PDFen du la ut:)

Grunnen til at den ene løsnet er fordi den ene bolten ble 1mm for kort:o 290 er skrevet bak øret, og 238 virket også som jeg kunne bruke. Rett meg om jeg tar feil, den som veit;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte på biltema jeg. Har enda ikke løsnet en skru på oz felgene på s2`n. Og når jeg byttet ringer bak i sommer så var det greit og skru opp igjen også. Kjøpte to små tuber og det holdt til alle 4 felgene (160 skruer)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte på biltema jeg. Har enda ikke løsnet en skru på oz felgene på s2`n. Og når jeg byttet ringer bak i sommer så var det greit og skru opp igjen også. Kjøpte to små tuber og det holdt til alle 4 felgene (160 skruer)

Hvilken kjøpte du da? Regner med de har flere typer:)

Edit: Denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken kjøpte du da? Regner med de har flere typer:)

Edit: Denne?

Jupp, den var det:) Som skrevet så sitter de enda fast på oz felgene selv om skruen flukter akkurat med mutter`n, da jeg måtte kappe de foran på grund av bremsecalipere som er litt store:evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere som sliter med plassen, ja? :D Problemet ditt er at du har store bremser, mens mitt er at jeg har lite senter:p

Kappet du de selv, eller veit du om noen som har mulighet til å kappe med litt mer presisjonsverktøy enn det jeg har tilgjengelig? "Jiggen" min ble tydeligvis ikke stabil nok sist.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere som sliter med plassen, ja? :D Problemet ditt er at du har store bremser, mens mitt er at jeg har lite senter:p

Kappet du de selv, eller veit du om noen som har mulighet til å kappe med litt mer presisjonsverktøy enn det jeg har tilgjengelig? "Jiggen" min ble tydeligvis ikke stabil nok sist.

Brukte bare vinkelsliper. Skrudde på mutter først, kappet i riktig lengde og skrudde av mutter`n igjen. Skrudde så fast alle skruene på felgen. Og brukte luftsliper på siste finish:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har Googlet som en helt om dette, men ikke kommet over den PDFen du la ut:)

Grunnen til at den ene løsnet er fordi den ene bolten ble 1mm for kort:o 290 er skrevet bak øret, og 238 virket også som jeg kunne bruke. Rett meg om jeg tar feil, den som veit;)

Brukte 243, Blå av type, og lett og få oppigjen, men sitter fin-fint. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker begge to:)

Se om det blir Loctite eller Biltema sin - begge later til å fungere fint, så:) Gullboltene har ihvertfall kommet i dag, og i går fikk RSene omsider deksler og emblemer - så alt har endelig gått i orden nå: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte 243, Blå av type, og lett og få oppigjen, men sitter fin-fint. :)

;) slik

Mike, the polisher, som "alle" i UK bruker på.....

applyscrewtlocgdlue.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men fy satan for en pris det er på Loctite... Sjekka opp prisen på ei stor flaske her ei stund sia. Kosta langt over 1000lappen for 0,25l flaske.

Mads Kristian: Kan stikke innom hos meg og låne Loctite'n min. Har ei lita flaske du kan få låne med deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbudet, Anders, men brukte Biltema sin:)

Et par bilder av RSene ferdige:

IMG_4263.jpg

IMG_4265.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å selge RSene- salgsannonse finner man her:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samtlige RS er solgt, men handlet inn noen bredda stålfelger fra Thomas Hummel for ei snau uke siden som skal bli neste prosjekt:

IMAG0311.jpg

De skal på denne bilen:

IMG_5059.jpg

Planene er få og enkle: Blåse av gammel lakk og fjerne rust, lakkere de, noen senterkopper eller chromekapsler og mest sannsynlig 3" chrome pynteringer. Usikker på farge, men heller litt mot gull/samme farge som bilen, koksgrå eller hvitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rått! Alltid like moro å følge med her! Tror det hadde blitt best med koksgrå på de steeliesene, blir mest "retro" det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: ja :

Føler det kan bli bra, ja. Bare litt skeptisk til om det kan kræsje litt med de få svarte detaljene som er på bilen:o

Denne fargen er noe jeg vurderer:

1175318767_973c80b3b1.jpg

United grey. Carbon steel grey er også under vurdering, men denne blir nok litt mørk igjen:

P1000700.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har jeg også skrevet opp i bahhodet:) Googlet gråfarger til jeg har blitt gal i det siste, for å si det sånn:p

Hva heter fargen på bilen din, Bernhard? Det er vel også en mørk gråfarge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp lakket mine felger i Daytona grey, og syns det ble veldig ålreit :) audi grå med ganske mye effekter i :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er fin, men litt redd for at den kan bli litt for mørk og dermed se mer svart ut i rett lys. Link til et bilde av felgen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fort bli mørk ja, den skifter veldig etter lysforholdene, i sola er den lys og "glitrende" mens i mørket blir de mørkegråe :) ingen gode bilder enda, kommer nok flere når vinterhjula skal på :) par mobilshots:

DSC01066.jpg

DSC01067.jpg

Carbon Steel gray(som jeg også tenkte innom før lakk) er vesentlig mørkere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo ikke så himla galt ut, nei:) Får ta denne med i vurderingen også.

Ja, den blir nok for mørk. Skal være lys, men ikke så lys at det ser ut som sølvgrå - og mørk, men ikke så mørk at den ser ut som svart:p Lett skal det ihvertfall ikke være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.