S8 V10 med totalhavari på motor - Nå stuebord prosjekt

Anbefalte innlegg

Kun en aktør? Har man et agentur, har man vel også et underordnet ansvar for bilene som er privatimportert? Hvordan skulle det ellers være overhodet aktuelt å privatimportere nybil om en mister alle garantier?

 

eh.. nei. møller har intet underordnet ansvar for privatimporterte biler...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk endelig svar i fra møller i dag: Siden bilen ikke er importert av dem, og over 5 år stiller de ingen garanti eller videre formidling mot Audi AG.

 

Kun en aktør? Har man et agentur, har man vel også et underordnet ansvar for bilene som er privatimportert? Hvordan skulle det ellers være overhodet aktuelt å privatimportere nybil om en mister alle garantier?

 

Jeg skjønner veldig godt situasjonen her fra Møller sin side...

 

Gjør ting litt mindre da. Si at du, SOS, driver en butikk med mobiltelefoner som du har agenturet på.

En dag kommer det en kunde inn med en defekt telefon, og krever at du ordner opp. Telefonen er tatt inn privat fordi det var 200,- spare på det ifht å kjøpe den fra din butikk. Ville du ordnet opp da, på din regning og tid?

 

Kall med gjerne smålig, men det ville ikke jeg gjort...

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heilt enig at Møller er eit møkkafirma.

 

Og der drar du hvor mange tusen ansatte under en kam pga en rustsak som gjelder 1 forhandler? Får håpe folk er litt mer nyansert overfor ditt eget firma hvis det skulle oppstå en liten uenlighet engang da :)

 

Det var ikke dette du klaget på, men synes generelt endel medlemmer burde gå i seg selv og tenke over følgende. Endel mener at Møller er altfor dyre på deler og service og bruker konsekvent konkurrerende firmaer på både jobb og deler. Men hvis det skjer noe alvorlig galt med bilen deres, så skal den samme Møller som dere ikke bruker plutselig yte gratis service og hjelpe dere? Skjønner ikke hvilken privat bransje som praktiserer dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt situasjonen her fra Møller sin side...

 

Gjør ting litt mindre da. Si at du, SOS, driver en butikk med mobiltelefoner som du har agenturet på.

En dag kommer det en kunde inn med en defekt telefon, og krever at du ordner opp. Telefonen er tatt inn privat fordi det var 200,- spare på det ifht å kjøpe den fra din butikk. Ville du ordnet opp da, på din regning og tid?

 

Kall med gjerne smålig, men det ville ikke jeg gjort...

 

Fabian

 

Nå er det vel sånn at det er produsenten som ordner opp på sin regning ved reklamasjon, forhandler jo dekket sine kostnader av produsent, etter visse satser. Sånn er det iallefall hos oss (lastebilkraner). Vi vil jo selvsagt også helst hjelpe de som har kjøpt kran hos oss, men man har jo et "solidarisk ansvar" ovenfor produktet mener nå jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og der drar du hvor mange tusen ansatte under en kam pga en rustsak som gjelder 1 forhandler? Får håpe folk er litt mer nyansert overfor ditt eget firma hvis det skulle oppstå en liten uenlighet engang da :)

 

Det var ikke dette du klaget på, men synes generelt endel medlemmer burde gå i seg selv og tenke over følgende. Endel mener at Møller er altfor dyre på deler og service og bruker konsekvent konkurrerende firmaer på både jobb og deler. Men hvis det skjer noe alvorlig galt med bilen deres, så skal den samme Møller som dere ikke bruker plutselig yte gratis service og hjelpe dere? Skjønner ikke hvilken privat bransje som praktiserer dette...

 

Jepp gjorde det.

 

Har dessverre ingen positive opplevelser med overnevnte firma, dog har lagt att eit betydelig beløp der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endel mener at Møller er altfor dyre på deler og service og bruker konsekvent konkurrerende firmaer på både jobb og deler. Men hvis det skjer noe alvorlig galt med bilen deres, så skal den samme Møller som dere ikke bruker plutselig yte gratis service og hjelpe dere? Skjønner ikke hvilken privat bransje som praktiserer dette...

 

Dessverre er dette typisk Norsk. Spare seg til fant...

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fabian:

 

En landsdekkende mobiltelefonforhandler som kun forhandler et merke da eller? Jeg ville ikke tatt reparasjonskostnadene på egen kappe, men ville vært behjelpelig med å ta det videre mot produsenten sentralt fordi jeg kun selger et merke og negativ omtale om dette ville være med på å skade markedet mitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel sånn at det er produsenten som ordner opp på sin regning ved reklamasjon, forhandler jo dekket sine kostnader av produsent, etter visse satser. Sånn er det iallefall hos oss (lastebilkraner). Vi vil jo selvsagt også helst hjelpe de som har kjøpt kran hos oss, men man har jo et "solidarisk ansvar" ovenfor produktet mener nå jeg.

 

Ja, hvis dette er tilfellet i denne saken vil jo Skaala blir informert av Audi AG om at han skal henvende seg til Møller, som skal ordne opp i dette. Da vil jo Møller få kompensert for jobben av Audi. Men det har jo ikke skjedd i denne saken, har det vel?

 

 

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fabian:

 

En landsdekkende mobiltelefonforhandler som kun forhandler et merke da eller? Jeg ville ikke tatt reparasjonskostnadene på egen kappe, men ville vært behjelpelig med å ta det videre mot produsenten sentralt fordi jeg kun selger et merke og negativ omtale om dette ville være med på å skade markedet mitt.

 

Tror ikke mannen i gata bryr seg om at Møller ikke vil hjelpe en kunde som ikke har lagt igjen en krone rundt produktet...

 

VW/Audi er og forblir populære merker i Norge. Det er jo ikke uten grunn...

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvis dette er tilfellet i denne saken vil jo Skaala blir informert av Audi AG om at han skal henvende seg til Møller, som skal ordne opp i dette. Da vil jo Møller få kompensert for jobben av Audi. Men det har jo ikke skjedd i denne saken, har det vel?

 

Fabian

 

Nå svarte jeg generelt, i og med at du brukte mobilselskap som eksempel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvis dette er tilfellet i denne saken vil jo Skaala blir informert av Audi AG om at han skal henvende seg til Møller, som skal ordne opp i dette. Da vil jo Møller få kompensert for jobben av Audi. Men det har jo ikke skjedd i denne saken, har det vel?

 

Fabian

 

Nei det har ikke skjedd i denne saken fordi Møller ikke gidder ta kontakt med Audi? Det er tross alt en ganske graverende sak økonomisk for vedkommede det gjelder, så å legge frem saken for en stakkars potensiell kunde syns jeg ikke burde være noen umulighet. Så mye mer dyrebar er vel ikke tiden for saksbehandlerne sentralt hos Møller enn f.eks selgerne som hver dag investerer bortkastet tid på folk som aldri kommer til å kjøpe noen bil av de fordi de f.eks har hørt om slike eksempler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oioi... Nå må forumtrolla ta seg en bolle og se hvordan ting fungerer i den virkelige verden her.

 

Her har faren til Skaala hentet seg bil i utlandet på egenhånd, uten å spekulere i hvorfor. Da må han ta konsekvensen av dette. Møller burde aldri vært nevnt i denne tråden i det hele tatt. Bilen er IKKE solgt ny på Møller, og IKKE importert av Møller. Hvordan i all verden har Møller ansvar for dette motorhavariet da? Har Møller brukt bilen? Har Møller kjørt stempler og råder gjennom blokka?

 

Sorry Sam, men er du med på leken får du tåle steken. Dette er nettopp en av grunnene til at jeg velger å handle mine biler av norske forhandlere eller forsikre meg om at bilen er solgt ny i Norge. Da er det mye lettere å forholde seg til eventuelle situasjoner i ettertid.

 

Dette er et godt eksempel på at man i utgangspunktet skal spare penger, men i ettertid blir sittende med en totalsum som overgår hva det hadde kostet om man bare hadde kjøpt bilen i Norge i utgangspunktet. Skal du være storkar å kjøre S8 må du jo ha penger til hva enn som måtte oppstå?

 

Tror Opel hadde ledd seg i hjel om jeg hadde kommet med motorhavari på min 5 år gamle Corsa. Tror nok jeg pent måtte hatt betalt regningen selv, uansett om bilen er kjøpt ny i Norge og har fulgt alle servicer.

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eh.. nei. møller har intet underordnet ansvar for privatimporterte biler...

 

Kan du dokumentere dette eller mener du at det er så åpenlyst at jeg er en dust som lurte på dette?

 

EDIT:

 

Fabian: Forumtroll, er det meg du mener? Det forumet her kan dra til helvete for meg hvis jeg ikke kan komme med 2 innlegg med mine synspunkter uten å bli møtt med spydigheter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett lite innspill ang dette med å yte service :

 

Min far hadde en toyota corolla som klokka( sånn typisk japansk digital klokke med endel forskjellige funksjoner ) hadde gått i stykker på. Garr. tiden på bilen var gått ut . Ny kostet 4000.- (: eek : ) Det de på Toyota verkstedet gjorde da var å ta ut en tilsvarende klokke ut av en corolla og byttet over til min fars bil. Den bilen som klokka ble tatt ut av var det nemlig garranti på enda. Fattern var kjempefornøyd og og ble trofast kunde. OG nei....han hadde aldri kjøpt noen bil der , bare hatt bilen på service en gang før.

 

En bekjent fikk byttet motor på sin avensis lenge etter at garranti tiden var gått ut( mener det var 6-7 år etter bilen var ny ). Denne motoren begynte å bruke mye olje etter 4-5 år. Dette ble notert ned rett før reklamasjonstiden gikk ut. Dette klarte de ikke å fikse helt så derfor byttet de motoren uten kostnad for kunden.

 

Audi har vel i alle år vært relativt stivbeinte når det gjelder garr på bilene sine ( feks 2,5 tdi motorene sine )

 

I det tilfelle her så kunne vel møller ha strekt seg langt for å hjelpe kunden sin. Ikke sikkert de hadde fått til noen ovenfor fabrikk men da hadde værtfall gitt kunden inntrykk at de jobbet en del med saken.

Og ikke bare smelt døra igjen på den måten jeg har fått inntrykk av her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oioi... Nå må forumtrolla ta seg en bolle og se hvordan ting fungerer i den virkelige verden her.

 

Her har faren til Skaala hentet seg bil i utlandet på egenhånd, uten å spekulere i hvorfor. Da må han ta konsekvensen av dette. Møller burde aldri vært nevnt i denne tråden i det hele tatt. Bilen er IKKE solgt ny på Møller, og IKKE importert av Møller. Hvordan i all verden har Møller ansvar for dette motorhavariet da? Har Møller brukt bilen? Har Møller kjørt stempler og råder gjennom blokka?

 

Sorry Sam, men er du med på leken får du tåle steken. Dette er nettopp en av grunnene til at jeg velger å handle mine biler av norske forhandlere eller forsikre meg om at bilen er solgt ny i Norge. Da er det mye lettere å forholde seg til eventuelle situasjoner i ettertid.

 

Dette er et godt eksempel på at man i utgangspunktet skal spare penger, men i ettertid blir sittende med en totalsum som overgår hva det hadde kostet om man bare hadde kjøpt bilen i Norge i utgangspunktet. Skal du være storkar å kjøre S8 må du jo ha penger til hva enn som måtte oppstå?

 

Tror Opel hadde ledd seg i hjel om jeg hadde kommet med motorhavari på min 5 år gamle Corsa. Tror nok jeg pent måtte hatt betalt regningen selv, uansett om bilen er kjøpt ny i Norge og har fulgt alle servicer.

 

Fabian

 

 

Hvis bilen er kjøpt hos møller , er over 5 år eller gått mere enn 100 tusen km kommer møller til å hjelpe kunden da ? Tror ikke det nei.......

Har jo lest på forumet her om alle de "lykklige " eierne av A6 er med 2.5 tdi motorras pga feil motoerkonstruksjon...............

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vel saken den at Audi i Tyskland har bedt Møller om å ta denne saken, noe Møller nekter, eller har jeg misforstått noe her?

 

Jeg har forøvrig fått utbedret rust og lakkert opp 1/3 av bilene på både en A6 og en A3 som begge var laangt utenfor garantitid og bruktimporterte. Begge har blitt ordnet via Møller Haugesund som jeg bare har positive ting å si om, de har alltid god service, og gjør sitt ytterste for å hjelpe meg som kunde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oioi... Nå må forumtrolla ta seg en bolle og se hvordan ting fungerer i den virkelige verden her.

 

Her har faren til Skaala hentet seg bil i utlandet på egenhånd, uten å spekulere i hvorfor. Da må han ta konsekvensen av dette. Møller burde aldri vært nevnt i denne tråden i det hele tatt. Bilen er IKKE solgt ny på Møller, og IKKE importert av Møller. Hvordan i all verden har Møller ansvar for dette motorhavariet da? Har Møller brukt bilen? Har Møller kjørt stempler og råder gjennom blokka?

 

Sorry Sam, men er du med på leken får du tåle steken. Dette er nettopp en av grunnene til at jeg velger å handle mine biler av norske forhandlere eller forsikre meg om at bilen er solgt ny i Norge. Da er det mye lettere å forholde seg til eventuelle situasjoner i ettertid.

 

Dette er et godt eksempel på at man i utgangspunktet skal spare penger, men i ettertid blir sittende med en totalsum som overgår hva det hadde kostet om man bare hadde kjøpt bilen i Norge i utgangspunktet. Skal du være storkar å kjøre S8 må du jo ha penger til hva enn som måtte oppstå?

 

Tror Opel hadde ledd seg i hjel om jeg hadde kommet med motorhavari på min 5 år gamle Corsa. Tror nok jeg pent måtte hatt betalt regningen selv, uansett om bilen er kjøpt ny i Norge og har fulgt alle servicer.

 

Fabian

 

Tatt deg endel boller siden sist du da eller?? husker en kar som dro igang en stor sytetråd om hvor dårlig service møller ga fordi de ikke kunne slippe alt de holdt på med for å hjelpe en kar med runda hjulbolter;)

 

 

ellers: er vel kun de seneste inlegga som har blitt vinkla mot møllers anasvar... er vel heller audi sitt ansvar, og møller som en norsk forhandler som BURDE samarbeide med Audi for å løse dette til det beste for alle parter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal ikke møller "gidde" å ta en potensiell fremtidig kunde seriøst, det er jo mest sannsynlig de som hadde fått jobben dersom det hadde blitt en ordning på det, enten som spleiselag mellom kunde og fabrikk eller full dekning av fabrikk.

Sånn som jeg ser det så spiller det ingen rolle hvem som har solgt, importert eller servet denne bilen, hvis man ikke skal forholde seg til møller som har agentur på dette bilmerket i norge hvem skal man da gå til? toyota?

De kunne sagt seg enig med kunden om at 120000km med komplett servicehefte kansje var litt lite for flaggskipet til audi, informert om at det gjerne var lite håp for å få en ordning på det men at de skulle prøve, så kunne de tatt èn tlf evnt. sendt en mail til rette vedkommende på fabrikken som kunne gi ett godt svar på om de ville være behjelpelig med å løse dette problemet med kunden eller ikke, deretter servert en seriøs tilbakemelding til kunden, og jeg er ganske sikker på at kunden hadde akseptert svaret som ble gitt hvis det var i full forvissning om at de virkelig hadde gått videre med saken.

Hvis derimot ikke kunden hadde akseptert svaret så kunne de med sin fulle rett sagt at de må ta saken videre direkte med fabrikken og snudd ryggen til.

Dette hadde kostet en møller kontorrotte ca 10calorier "how hard can it be"

Med å opptre hoverende og ha en snurt holdning til at de ikke har hatt noe med bilen å gjøre så gjør de ikke noe annet enn å skyte seg i foten og kan legge det på kontoen sin over dårlig rykte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette begynte jo å bli en meget seriøs tråd.....

Alle her har vel sine egne meninger og må få lov og ytre de,men må da tale å få svar på disse også ;)

Dette er jo som sagt et problem på noen av disse bilene,skjønner at ikke Møller vil ha noe med det å gjøre da de aldri har hatt noe kjennskap til den.

Det er surt,men sånn er det bare vil ikke forsvare Møller på dette men har både gode og dårlige erfaringer med Møllersystemet og dra fram eksempler på hva den ene og den andre ville ha gjort er jo blitt gjort tidligere her.

Har bilen hatt alle servicer på merkeverksted ?,er alle aksjoner/kulanse arbeid utført? er flere faktorer som spiler inn her er. Ikke så mange som tenker på at når de har service på merkeverksted vil det bli foretatt aksjoner og kontroll av problemer som har dukket opp på flere biler,dette blir aldri gjort på Snap Drive,Mekonomen etc.

Er det noen som burde ta dette på garanti er det forhandleren som har solgt bilen som burde ta dette på "goodwill" ,men har ingen plikt til og gjøre det.

Møller er ikke ansvarlig for dette uansett åssen man vrir og vender på ditt og datt,men kunne dog vært mer behjelpelig som igjen viser seg å variere mye mellom de forskjellige forhandlerene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du dokumentere dette eller mener du at det er så åpenlyst at jeg er en dust som lurte på dette?

 

.

 

er ikke helt sikker på hva du er ute etter her. men det må vel nesten si seg selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du godt kjent med nederlandske og tyske forbrukerkjøpslover da? Det er nemlig absolutt ingenting man kan kreve til noen i Norge når det gjelder denne bilen.

 

Man kan håpe på at et verksted kan få kulanse på deler og/eller arbeid. Dett er dett.

 

Nei, jeg er ikke det. Men for å forklare hvordan jeg ser på det.

 

Hvis det er en produksjonsfeil, har feilen vært der fra dag én bilen rullet ut fra fabrikk. Det er altså en mangel, som har vært der hele tiden, men som ikke før nå av vært "synlig" for forbruker. Derfor (nå må man huske på at man må se på dette med skjønn, siden alt går istykker før eller siden) mener jeg det bør være en mangel som kan gjøres gjeldene, når det er snakk om en motor som burde fint holdt flere hundre tusen kilometer mer.

 

At folk her mener det er på sin rett av Møller ikke bryr seg, det får bare være. Jeg mener det er helt latterlig av dem, som Norges største forhandler av VAG. For den vanlige mannen i gaten er nok langt mer jobb, og rimelig vanskelig å nå frem til Audi. Møller derimot, med stor forhandlingsmakt, kunne fint tatt i et tak på vegene av forbruker og Audi, fungert som et trygt mellomledd. Om det koster Møller et par timer i arbeidskraft, hva så? Det er da langt bedre enn å miste bilsalg, delesalg, servicer, etc. pga. elendig holdning ovenfor Audi-eiere her i Norge. I tillegg burde dem vise at dem tar en visst ansvar, enten bilen er solgt hos dem eller ei, pga. den stillingen din har som importør/selger av VAG til Audi, og den forventningen folk automatisk har til dem. Nå mener jeg ikke at de skal bøye seg i støvet for enhver person som kommer inn og klager på noe. Men denne saken er litt spesiell, mtp. at det er mest sannsynlig er snakk om en godt kjent produksjonsfeil.

 

Her er det snakk om at Møller burde vise et visst ansvar om å iverta norske VAG-eiere på en god måte. Markedssjefene i Møller burde helt klart se den at om de hjelper faren til Skaala med S8'n, så er det fullt mulig at faren hans kjøper sin neste bil hos Møller. Kanskje han ville blitt en fast kunde. Kanskje Thomas Skaala (hypotetisk) selv ville blitt en fast kunde, nettopp pga. den tryggheten det er å "ha Møller i ryggen om det skjer noe". Audi på sin side, burde bedt Møller om å ordne opp, nettopp for å vise forbruker at forhandlere av audi, uansett hvor bilen er kjøpt, ordner opp så lenge det er snakk om en audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller tjener nok ikke en krone på dette, men de er tross alt eneste importør i landet og det eneste kontaktpunktet mannen i gata har mot Audi AG. Synes det er intet mindre enn dårlig kundeservice når de ikke gidder å prøve å få kontakt mot fabrikken engang, og selv velger å avslå saken uten videre diskusjon.

 

Forventer overhodet ikke at Møllergruppen tar på seg kostnaden med å bytte noe som helst, men at de gidder å vise interesse for å sjekke opp i hvorfor noe som dette har skjedd. Dette er overhodet ingen tilitsvekkende sak på en bil i denne prisklassen. Slik signalet er nå er det at "sånt skjer" med en gammel bil..

 

De sparer sikkert noen kroner på å la være, men man blir ikke akkurat fristet til å legge igjen penger hos et slikt konsern ved en senere anledning, hverken ved service eller nykjøp når man får til svar at dette må man ta opp med fabrikken på egenhånd. Da kan man like gjerne dra til utlandet og legge igjen penger der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange her vet med sikkerhet hvor mye jobb som Møller egentlig måtte brukt på dette?

Resurser i dialog med fabrikken og skyldspørsmål etc.

I tillegg til kostnaden med å fikse opp å etterpå stille garanti på jobben!

 

Uten å ha noe dialog er det sansynligvis ikke mulig for Møller å gjøre jobben å så fraskrive seg alt ansvar.

 

At Møller ikke er pålagt noe ansvar i saken og derfor velger å ta avstand er ganske innlysende.

Så klart er det kjedelig for kunden, men noe mer kan ikke forventes.

 

Hadde de tatt saken på strak arm så kunne det blitt en god, dog dyr solskinnshistorie som gjerne absolutt hadde vunnet en god del ekstra poeng. Dog hadde det gjerne resultert i flere henvendelser av samme kaliber som ikke gir Møller noe.

 

Hvor mange her hadde syns det var kjekt å betalt for bilen hos en forhandler i Norge, å så opplevd at folk som hadde importert biler for en rimeligere penge utenom systemet, fikk samme rettigheter?

 

I et såpass stort selskap kan det ikke brukes tid på hver enkelt sak. Det er klare rettningslinjer for hva som er og ikke er deres oppgaver, selv om det gjerne er snakk om et eksempel av dette kaliberet.

 

Skal man ha en sjangs må man ta det direkte med forhandleren som har solgt bilen eller fabrikken direkte tipper jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om at Møller skal påtå seg noe ansvar angående å dekke kostnadene av feilen. Det er heller ikke snakk om at de som importerer selv får samme rettigheter som de som kjøper direkte fra Møller. Her har man en Audi S8 5,2 liter V10 fra 2007, hvor motoren har gått rett til helvette fordi Audi rett og slett har dritet ut.

 

Hvor mye tid kan man anta at det tar? De kunne gjort mer enn ingenting, og det koster svært lite å gjøre mer enn ingenting. De kunne tatt et par telefoner, sendt noen mailer, gitt herr Skaala navn, nummer, mail-adresse til en person hos Audi (eller noe) som kunne tatt saken. Møller kunne også hintet til at personen ser ut til å være en de i det lange løp, rent økonomisk, vil tjene på å hjelpe (siden det økonomiske helt klart er så forbanna viktig i en sak som denne).

For dere som ikke har studert, eller kan mye om salg, så kan jeg fortelle det at det er helt merkelig hvordan folk føler seg forpliktet til å legge igjen penger hos selgere/forhandlere som gir litt mer enn forventet. Det er en velkjent psykologisk faktor man bør vektlegge spesielt som selger/kundebehandler, at hvis du gir noe til folk, så føler dem seg pliktet å gi tilbake. Tenk på julaften, så tror jeg de fleste har noe å referere til...

 

Hvor mange her hadde syns det var kjekt å betalt for bilen hos en forhandler i Norge, å så opplevd at folk som hadde importert biler for en rimeligere penge utenom systemet, fikk samme rettigheter?

Minner meg så sykt om forelesere jeg hadde i Cross Cultural Business Behavior (englesk). Han er fra England, bodd i Norge en god del år. Prater flere språk enn jeg kan telle på en hånd. Han stusset over hvordan det hadde seg at det første ordet barn virkelig lærer seg er "urettferdig".

Hadde jeg vært kunde hos Møller og funnet ut at en person med en importert S8 fikk reparert bilen sin på garanti ved at Møller tok i et tak, så hadde jeg nok blitt rimelig glad på hans vegene, og mine egne ved at jeg kjøpte bil hos Møller.

 

 

Men nå har jeg fått sagt hva jeg mener og synes, så får jeg gi meg med mine major-off-topic-avsporinger. I det lange løp, ved saker som denne, så taper både Møller og Audi på Møller sin håndtering og behandling av saken. Tapet er nok ikke så stort sett i forhold til årsresultatet deres, men det er nok større enn hva det ville kostet dem å faktisk lette på ræva og gi litt god-will (siden money talks). Kommer til å følge med på hva som skjer videre i saken, om tråden oppdateres.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske rått at folk forventer at Møller skal betale dette, når ikke engang audi fabrikken tar på seg noe ansvar.. Bilen er ikke solgt/importert av dem engang. Men det er vel møller sin skyld at den raste også tenker jeg:) Har vært borti en slik bil på jobben, hvor legeringa i sylinderveggene var veldig slitt. Der byttet vi shortblock. Om dette er feilen her, vet jeg ikke..

 

vel, vi forventet i alle fall at de ville undersøke hvorfor det skjedde. Men når man blir tilbydt en pris på 300k for å finne ut hvorfor motorblokka di plutselig har hull i seg så blir det for dumt. Regner med de skjønte selv at vi ikke kom til å kjøpe ny blokk av de. Har egentlig ikke no problem med deres avgjørelse, men ble mest overrasket over holdningen og svarene til Møller; "dette er sånt som kan skje med alle motorer når de har passert 120k km" og "selv om vi hadde importert den så er den over 5 år, så da dekkes ingenting uansett"

 

skjedd noe mer her da Thomas?

Ikke så mye mer nei, har hatt en runde med Audi i Tyskland, og de ville veldig gjerne sett på det, men siden dette skjedde i Norge henviser de kun til at Møller skal undersøke dette. Møller har sagt at det er uaktuelt om vi ikke kjøper ny motor av dem.

 

Jobben går til Motorenprofi Haas utenfor Köln. De kommer opp neste uke og henter bilen på henger, tar den med seg ned og gjør jobben der. Den gamle motoren demonteres og legges i bagasjerommet, skal bli artig og gå gjennom disse delene here hjemme for å se hva som har skjedd. Blokka blir nok vinstativ og/eller cafébord :)

 

 

til en sammenligning; hadde en av rescuebåtene jeg har solgt i denne prisklassen (rundt 3mill med alt utstyr) plutselig fått et stempel ut av blokka etter fks 1200 timer, eller en annen dyr feil som gjorde båten ubrukelig, selv om båten hadde vært mer enn 5år, og utenfor normal garanti, så hadde vi selvfølgelig byttet dette med en gang med minst mulig forhindring av kundens daglige drift. Slike ting skal ikke skje. Punktum. Om det hadde vært jeg som solgte båten, eller noen på et av kontorene våre rundt om i verden har selvfølgelig ingenting å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.