Lakkere / Foliere / Sote bilen i Polen? Les her...

Anbefalte innlegg

Pris på foliering:

 

Min S6 C4 ble brukt som priseksempel, og da begynte prisene på 9000kr avhengig av type folie.

 

Hva er prisen i norge for slikt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris på foliering:

 

Min S6 C4 ble brukt som priseksempel, og da begynte prisene på 9000kr avhengig av type folie.

 

Hva er prisen i norge for slikt?

 

Jeg fikk et røft anslag på 26.000 kr+Mva på en ny superb, de måtte se bilen for og få det nøyaktig. Noen ganger kunne de bruke timevis bare på grillen, visst den var "feil" utformet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, trenger bare et røft anslag :) Om man regner 3k i bensin/ferge/etc hver vei, så en 8-9k i frakt totalt sett? Regner ikke med at dette blir før på nyåret tidligst for hans del.

 

Ja noe dyrere enn det burde det ikke bli...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk et røft anslag på 26.000 kr+Mva på en ny superb, de måtte se bilen for og få det nøyaktig. Noen ganger kunne de bruke timevis bare på grillen, visst den var "feil" utformet.

 

Og himmel og hav!!

 

De regnet med 2 dager på min bil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

9000,- var ikke verst.. min 3bg er ganske lik i størrelsen da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg minner dere på at jeg kan tilby gratis frakt av bilen i uke 51, men må dra senest fredag morgen 20.des.

 

Edit:

Da har jeg gjort avtale om transport av bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbudet om gratis transport er igjen åpent da Najib måtte kanselere pga jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er disp. i 6 uker ifra 4 desember, jeg kan dra ut 14 dager den 5 eller den 15, det ble veldig vanskelig og planlegge overlevering av bil.

 

Jeg har bestemt meg for og benytte meg av tilbudet, jeg tar sjansen Trond har overtalt meg :)

 

Har bestilt flybillett for retur den 27 november, tenker jeg setter meg i bilen natt til 25 og ser an hvor lang tid det tar. (over fjellet vinterstid kan alltid by på overraskelser)

 

Jeg skal kjøre ifra Bergen, min første tanke er og kjøre over fjellet, inn i Sverige, ned til syd-Sverige og ferje rett til Polen, kanskje noen andre som tidligere har tatt turen som anbefaler noe annet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er relevant i ditt tilfelle, men siden det er vintervær i perioden fremover og noen kanskje har piggdekk som vinterdekk, så er dette forbudt i Tyskland om veien går innom der på vei opp eller ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er relevant i ditt tilfelle, men siden det er vintervær i perioden fremover og noen kanskje har piggdekk som vinterdekk, så er dette forbudt i Tyskland om veien går innom der på vei opp eller ned.

 

Kjøpte nye Nokia R2 for noen uker siden så ingen pigg på meg, det blir kanskje en Tysklandstur på hjemveien avhengig om det blir tilhenger der eller ikke.

Takk for rådet dette var jeg faktisk ikke klar over.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du nedover snart Najib?

 

Arbeidet på min bil er påbegynt. Dører og luke ble byttet pga rust.

Bilen blir sprøytet til uka...

Her er noen smakebiter fatteren sendte meg.

 

ArbeidiPolen7_zps61586200.jpg

 

ArbeidiPolen8_zps957c2dd7.jpg

 

ArbeidiPolen1_zpse9c59a06.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du nedover snart Najib?

 

Ser bra ut dette Trond (uten at jeg har noen idè om hva jeg skal se etter :P)

Jeg skal nedover på mandag, har fått en del tips ifra faren angående dårlige veivalg, som jeg har antydet tidligere, så jeg velger en annen rute. :)

 

Faren din er ikke nede da (det var veldig synd siden har mye kjennskap og kunne ha hjulpet meg med mye administrativt) men jeg tar sjansen og regner med at ting ordner seg. Har fått navn og nummer til en kontaktperson og tar det litt derifra.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hva skal man se etter?? De har nå i hvertfall demontert alt som kan demonteres... ser ut som de går grundog til verks. Håper de klarer å få frem det beste i fargen.... Kan bli litt kjedelig med grå bil om det ikke gjøres rett.

 

Skal holde dere oppdatert med bilder under prosessen.

 

Du får ha god tur Najib, og ta med deg ei flaske med noe norsk aquavit til polakkene! Da tror jeg du legger gullegget ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ha god tur Najib, og ta med deg ei flaske med noe norsk aquavit til polakkene! Da tror jeg du legger gullegget ;)

 

Sikkert ikke så dumt, for se om jeg finner noe snaks på Ferja.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har det kommet farge på bilen!!!

 

Ble meget pent synes jeg.... veldig fornøyd med fargevalget, selv om det er litt vanskelig å se ut i fra bilder... Denne fargen er nok finest "real life".

 

100_2666_zps959bc6c8.jpg

 

Hva synes folket??

 

 

 

 

 

 

 

 

100_2668_zps27a1bd6e.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget interessant dette her :)

Hvor i polen er det og hvor langt er det å kjøre fra feks Oslo?

Kjekt å vite siden jeg har 2 stk veteranbiler som har behov for ny lakk og litt karosseri fiks.

Er jo tross alt et lite stykke fra Trondheim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sivert, verkstedet ligger i Torun, et par timer/18mil syd for Gdansk.

En venn av fattern hadde en MB 450SLC, rundt 80 mod, som var veldig opprusta Det ble byttet kanaler osv og den kom på 24.000kr og ble som ny!!

 

Sender du bilder og info så kan vi sjekke pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig lik ut på min farge faktisk. Veldig pen.. Vet du om det er en original farge på dette karosseriet? Skal jo ha min ned til våren, så er jo gøy og se hvor fint det faktisk blir..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei tror ikke S6 noen gang kom i denne fargen, det er original RS4 farge vistnok...

Sjekk fargekoden din da?

 

Tar jeg ikke feil så er det perlemor lakk dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var hvertfall skummelt lik på min.. Skal sjekke senere, hvor finner jeg den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja der var det jo litt å henge fingrene i...

Som sagt, pris kan gis hvis du mailer bilder og info om arbeid du vil ha utført til fattern.

Jo mer detaljert og info, jo mer nøyaktig pris får du.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne fargen er nok finest "real life".

 

Det stemmer det, fikk akkurat et glimt av den før vi måtte kjøre.. :)

 

Helsike for en tur, ca 20 timer effektiv kjøretid, p.g.a bulkete forskjerm lagde bilen en helt syk lyd når det gikk over 140km/t så jeg satte cruisen på 140 og kjørte det jeg klarte.

Hadde jeg visst at motorveiene i Danmark og Tyskland ikke var opplyste hadde jeg valgt og tatt mesteparten av kjøringen på en annen tid av døgnet.

 

Trodde jeg hadde kommet til "syden" når jeg kjørte på polske "riksveier", de kjører som de har stjålet bilen, nesten alle sammen. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt mulig at bilene faktisk var stjålet : rolleyes

 

Du må gjerne oppdatere litt med dine egne erfaringer Najib? Hvordan var verkstedet?

Bilder etterhvert hadde også vært gøy...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.